Gå til innhold

Veiedag torsdag !


Gjest seniorita

Anbefalte innlegg

Jeg er fortsatt med...

 

I dag er det ny kurskveld og jeg har vært flink denne uken med mat og fokus på å drikke vann.

Har hatt noen små utskeielser, men ingen stor sprekk. Har mensen denne uken, så jeg er veldig spent på om det viser igjen på vekten.

 

Har fått trimmet to dager denne uken med spinning på lørdag og en lang tur i går kveld. Har ellers vært en del på farten, og da må jeg virkelig konsentrere meg for å få i meg riktig og nok KCAL. Må bare ikke glemme meg av og holde fokus.

 

Du har vært flink Seniorita med mye trim - det vil helt sikkert vise igjen på vekten.

 

Lykke til med veiing i morgen! Mine resultater kommer i morgen.

 

Vi krysser fingrene for at dette går rette veien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 88
  • Created
  • Siste svar

Yeas, -1,3 kg er belønningen for god jobbing. Har gått inn en del i cm både her og der, men synes ikke det vises så mye selv (men det vises godt i fjeset sier folk).

 

Målet for neste uke er å komme ned på tosifret tall....og å drikke mye.

 

Tror jeg kanskje skal lure meg til å prøve bunaden min i helgen - må bare finne ut om jeg har en mulighet til å nå målet om å komme inn i den til 17. mai. Trikset tidligere år er at jeg har brukt søsteren min sin bunad som er noen nr større, og ingen andre i familien har vist at det har vært hennes bunad (fordi de er like). Vet jo hvor herlig det er å selv vite at jeg bruker min bunad, og nå skal jeg bruke den.....17. mai og i et bryllup i pinsen.

 

Lykke til med drikkeprosjekt og veiing Seniorita - stå på, jeg er spent på resultatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seniorita

Gratulerer med kjempeflott resultat kmor !!!!!

 

0,7kg ned på meg. Dette går sååå sakte...men jeg er vel ikke flink nok.

Drikker altfor lite, dessuten har jeg jo skeiet ut litt.

En uke igjen av dette kurset. Satser på min. 0,5kg siste uka så har jeg iallefall gått ned 6kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott Seniorita - ned er ned og 0,7kg er kjempebra (selv om vi alle skulle ønsket at det gikk mye fortere).

Du klarer 0,5 kg neste uke uten problem - med en del mer vann innabords og litt trim!

 

Selv har jeg som vanlig en travel helg foran meg og skal på jobb i morgen. Har planer om å ta med meg en god matpakke så klarer jeg kanskje å styre unna overtidsPizzaen.

Håper det ikke blir bare jobbing, men og tid til å nyte det fine været som det ser ut til å bli.

 

God helg til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter om dagene, er bjørkepollenallergiker og nå holder jeg på å bli gal av snørr, tårer og kløe i alle ansiktets slimhinner. Mangler energi og føler meg skikkelig nedfor. På toppen av det hele har jeg vært så sinnsykt sulten, sjekket allergimedisinen, en av bivirkningene er ØKT APETITT!! Sånn ja, der gikk den i bosset!! Ikke f.... om det skal få ødelegge vektreduksjonen! Da får jeg heller klare meg med øyedråper og nesespray. Spist FIRE skiver til kvelds to dager på rad, helt sprøtt. Holder ut dagen, men når kvelden kommer blir jeg sulten som en okse, SELV om jeg spiser jevnt.

Nei, jeg har bestemt meg for å holde ut uten den medisinen. Trøster meg med at det bare varer noen uker før det er over.

Føler meg allerede mindre sulten.

 

Håper det er bra med dere andre, og at dere kan nyte det fine været uten nys og kløe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seniorita

Hei jenter !

Håper dere har hatt en bedre slankehelg enn meg. Vært på jentefest i natt - flippet ut totalt. Mat, vin. kaker og godis :-(

Hadde bestemt meg på forhånd for å skeie ut. likevel er samvittigheten svart i dag. Har heller ikke trimmet i helga.

Fra i morgen må jeg virkelig sette inn støtet. Mine ambisjoner om å gå ned 0,5kg denne uka blir nok vanskelig å leve opp til. I morgen kveld skal vi på bursdag. Har egentlig lyst til å droppe hele bursdagen, det er jo bare et hav av neimat !

En tid med masse fristelser dette gitt.

 

 

 

Kmor: takk for oppmuntrende ord ! Håper du har hatt en fin helg både når det gjelder mat, trim og vær :-)

 

GJR; synd at du sliter om dagen. Kjempedumt at allergimedisinene dine har de bivirkningene. Det forenkler jo ikke akkurat slankeprosessen. Den er jo utfordrende nok som det er.

 

 

Vi får bare stå på videre jenter !

I dag er i dag og i morgen er i morgen.

Gjort er gjort og spist er spist.

 

Lykke til videre på veien mot et lettere liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med dere jenter (det ser ut til at vi er flere i samme bås..),

 

Jeg har ikke hatt den beste helgen - var på jobb lørdag og måtte rett hjem å ta to paracet før jeg slengte meg på sofaen. Kroppen har vært i ulage hele helgen og jeg har ikke hatt overskudd til noe, bare gjort det jeg må gjøre. Lurer litt på om det kan være alergi - hodeverk og litt snue...(jeg skal ikke prøve meg på noe tabletter hvis det har innvirkning på appetitten).

 

Har drukket masse vann i hele helgen og skeiet skikkelig ut på søndag med grillmat (heldigvis begrenser det seg litt med hvor mye jeg klarer på et måltid). Føler meg fortsatt daffen i dag, men ikke så ille som det var i helgen. Har smakt på på sjokoladekake (som de hadde på jobben), så nå er det bare å brette opp armene.

 

Håper det går bedre med deg GRJ - Alergi er no dritt.

 

Er enig med deg Seniorita vi må bare se fremover.

 

Ha en fin 1. mai og god uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, kan være bjørkepollen hvis du er trøtt og slapp. Klassisk symptom, og det er mengder i luften i sør Norge.

Måtte bare bite i meg de tøffe ordene mine og fortsette på tablettene, ellers holder jeg ikke ut denne sesongen. Men synes apetitten er litt mindre nå, så det kan hende jeg feiltolket. Det kan feks være at jeg har spist mer pga synes synd på meg selv, ikke helt uvanlig det der nei..

 

Uansett, takk for oppmuntrende ord begge to!

 

G

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seniorita

Heisann.

Har hittil drukket ca.2 l i dag. Er veldig fornøyd med det. Føler at jeg sitter på do mer enn jeg gjør noe annet, men-men kanskje jeg skyller ut "flesk" da.

 

Har gått greit med maten også, har kanskje spist litt lite men det er ikke slutt på dagen ennå. Får prøve å klemme inn en liten trimtur også. Har ikke trimmet siden onsdag !!!!:-(

 

GRJ; er sikkert å lurt å fortsette med allergimedisinene. Håper sesongen ikke blir altfor langvarig

 

Kmor; kanskje det er flere som må gå på allergimedisin...? Håper det bare var forbigående.

 

 

Kom igjen jenter !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 0,3 denne uken. Ikke helt fornøyd, men har jo ikke vært helt i form. Tror nok det kan være alergi, for det går mye bedre når jeg oppholder meg innendørs (men det er ikke lett når vi endelig har fått litt sol og varme).

Totalt har jeg gått ned 6,1 kg og en uke igjen av kurset.

Har ikke gitt opp og har fokus på å drikke vann.

2 liter pr dag er jo supert Seniorita - ikke like lett hver dag, men du er god.

 

God helg til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jobba, alle sammen. Så lenge det går nedover så er det kjempebra!

 

Kmor: Antar du bor i sørlige deler av Norge. Det er kraftig/ekstremt kraftig spredning av bjørkepollen om dagene (jeg bor i Hordaland, men det gjelder for hele sørnorge). DEN GODE NYHETEN ER AT: det sannsynligvis er over i begynnelsen av neste uke pga kaldere og våtere vær(HURRRRA!!!). og det betyr igjen at spredningen blir mindre kraftig, og vi kan få energien tilbake og normal nattesøvn, og ikke minst normale slimhinner.

 

Gode greier, ha en flott vektreduserende helg.

G

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seniorita
Ned 0' date='3 denne uken. Ikke helt fornøyd, men har jo ikke vært helt i form. Tror nok det kan være alergi, for det går mye bedre når jeg oppholder meg innendørs (men det er ikke lett når vi endelig har fått litt sol og varme).

Totalt har jeg gått ned 6,1 kg og en uke igjen av kurset.

Har ikke gitt opp og har fokus på å drikke vann.

2 liter pr dag er jo supert Seniorita - ikke like lett hver dag, men du er god.

 

God helg til dere![/quote']

 

Vi vil jo gjerne gå fort ned så det er lett å bli utålmodig men vi får holde koken. Ned er ned !

Dette med drikkingen er fortsatt vanskelig, det er få dager jeg får det til.

 

Jeg har en sønn med pollenallergi, han er veldig tett om dagen så det er nok mye svineri i lufta. Vi kjøper bare noen reseptfrie tabletter som han har god effekt av. Kanskje du skulle prøve det ?

 

Stå på !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seniorita

Hallo !

I kveld har jeg gått 50min med staver + at jeg har raket i hagen.

Skritt-telleren viser hele 15793 - herlig altså ! Da får det ikke hjelpe at det ble en kokosbolle når jeg kom inn igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seniorita

Ville bare innom å si at jeg er sur - på meg selv !

Dagen startet bra. Spiste riktig, bakte grove rundstykker med kesam. Tok en god trimtur og spiste grove rundstykker med reker og sitron til kvelds.

 

Nå har barna lagt seg, og godisen som ble igjen står på bordet. Og hva gjør jeg ? Jo jeg spiser nemlig GODIS - smågodt. Helt håpløst altså !!!!

 

 

Sånn - nå har jeg iallefall satt posen i skapet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg i bedre form, og tror det er virkning av tablettene jeg prøvde. Kjøpte reseptfri alergitabletter på apoteket og det ser ut til å ha gjort susen.

Var ute i skogen hele lørdag og hadde ingen bivirkninger annet en litt rennende nese.

Gikk på trimsykkelen i gårkveld og fikk syklet en god halv time.

 

Maten har dete gått passe bra med, holder meg unna godskakene og spiste bare en vaffel med brunost til kaffen i går.

 

Har siste "kurskveld" på onsdag, og kurs nr 2 begynner ikke før i slutten av mai - det kommer til å bli noen tøffe uker med 17. mai og bryllup.....

 

Har foresten prøvd bunaden og den passer ikke - vet ikke om jeg kommer i den til 17.mai men den skal ikke sys ut. Sliter med at denne gangen har fettet satt seg rundt mage og livet - og det sitter godt (selv om jeg prøver å gjøre mageøvelser nesten hver dag).

 

Vel, jeg har iallefall startet på noe riktig og må tenke positivt...Kanskje jeg klarer å få på meg bunaden om 3 uker med ekstra fokus på trening av mage.

 

Seniorita - synd med de godisene som "bare havnet i munnen", men nå er det ny uke og nye muligheter. Jeg har faktisk begynt å begrense godisene til ungene fordi det alltid ble noe tilovers (og som ble liggende å friste i skapene). Nå får de litt godis og litt spennende oppkuttet frukt (frukten kan jeg jo plukke i).

 

Jeg gir ikke opp så lettt! Ny uke og nye muligheter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kmor og Seniorita.

 

Bra at tablettene hjelper kmor. Jeg er så plaget at jeg vurderer å bli pollenflyktning neste år, jeg tuller ikke! Har en jobb som gjør at jeg sannsynligvis kan hospitere på et sykehus et annet sted i landet. Vurderer å ta kontakt med noen langt nord, søke perm fra jobben her og rett og slett bo en måned langt langt nord og vekk fra bjørkespretten her.

Går på full dose tabletter, spray og øyedråper, men det tar bare toppene. Våkner hver morgen med gjenklistrede øyne, og må ofte opp for å dusje midt på natten. Nå har jeg i tillegg blitt kraftig forkjølet og mistet stemmen, så i dag er jeg hjemme fra jobb, sannsynligvis også i morgen.

Uff, dette ble mye syting, men det går også utover spisingen. Dvs, spiser for mange kcal til å gå ned fordi jeg ikke eier energi til å ta et tak om dagene. Nedgang neste torsdag vil overraske meg stort, satser heller på å holde vekta som nå er 94,1. Så får jeg gi gass når energien er tilbake.

 

Nå skal jeg prøve å få gjort litt husarbeid! Ha en god dag begge to

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seniorita

Hallo jenter !

 

Heldigvis en bedre dag på meg i dag. Har skrevet opp alt jeg har spist i dag. Har snart fylt opp dagskvoten min, litt dumt til kvelden da men sånn er det.

Prøver å legge inn litt stavgang i løpet av kvelden. Gjorde mageøvelser før jeg dro på jobb i dag. Ganske stolt av det :-) Kmor; du har helt rett i at man ike kan gi opp så lett. Så fint at formen din er bedre da.

GRJ; synd jeg ikke kan si det samme til deg ang. formen. Håper for din skyld at det ikke varer så lenge. God bedring !

 

Stå på jenter !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter,

Føler med det GRJ, kanskje ikke så dumt å bli flykning noen måneder dersom du kan få et bedre liv. Det er jo ganske fint nordover i landet på denne tiden og ikke minst lyst!

Bra jobba Seniorita - vet selv at det beste resultatet kommer nå vi skriver opp allt vi spiser/drikker og holder oss til anbefalt dose med Kcal. Stå på dette går veien.

 

Hadde siste "kurskveld" av kurs 1 i går og er veldig fornøyd med endelig å ha gått over den magiske grensen samt et 1,3 kg på en uke! Veier nå 99kg og har tatt av 7,4 kg på 7 uker. Har tenkt å feire med en time hos frisøren, og håper jeg får time med en gang! Har også tenkt å unne meg et sommerantrekk når jeg har klart 10 kg (greit å ha en belønning i vente).

 

Neste Kurs starter ikke før 31. mai og med en del fridager/festdager frem til da er det bare å skjerpe seg ekstra i forkant slik at en kan unne seg litt av det gode. Skal i utdrikkingslag til helgen og både gruer/gleder meg til det (med tanke på dette prosjektet mitt) - må bare holde meg vekke fra drikke som inneholder sukker/karbohydrater og drikke masse vann.....

 

Spent på ukens resultat for dere andre, vi skrives!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, flickor. Den harde dommen etter en uke "stakkars meg, jeg har det så fælt" er: 0,3 OPP!! Må le litt, det ante meg. Men jeg går på med atter friskt mot.

 

Den verste pollen sesongen er over, så nå skal jeg slutte å syte, og heller passe på hva jeg putter i munnen. Det er feks kcal i doble latter også...

 

Håper dere har bedre resultat enn det jeg kunne skilte med denne gangen. Mål for neste torsdag er 1 kg NED, må brette opp armene og jobbe på.

 

Velvel, ha en strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg i utdrikningslag, det er så gøy med en jentedag!! Drikk vin, minst kcal! Ca 500 i en flaske, ikke så ille??!

Og herlig med frisørtime, det fortjener du nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seniorita

Heisann !

Jeg har vært i Trondheim på kurs i 4 dager, derfor har det vært stille fra min kant.

 

Må bare si at det er såvidt jeg tør å stikke innom her altså. Har flippet helt ut disse dagene. Lå på hotell med verdens mest innbydende frokostbord, var på kurs med verdens mest innbydende lunsjbord, var ute og spiste på byen hver kveld. Tør ikke tenke på hvor mange kcal jeg har inntatt.

Veide meg på morgenen i dag. Har ikke gått opp foreløpig men det drar vel etter seg. Gikk glipp av første kurskveld som var på torsdag. Neste er på onsdag siden det er 17.mai på torsdag. Kan ikke si jeg gleder meg akkurat. Det er begrenset hvor mye jeg kan rette opp de to neste dagene. Æsj altså !

 

Men spist er spist, det går ikke an å gjøre om igjen. Får bare forsøke å hente meg inn igjen.

 

Håper det går bedre for dere andre der ute :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...