Gå til innhold

HJELP!! Hva skjer med kroppen min?


Gjest Carpa

Anbefalte innlegg

Må legge dette i en egen tråd jeg altså. Trenger alt som er av gode råd for motivasjonene nå.

 

Jeg lurer på hva som skjer???

Jeg har lagt på meg over 2 kg denne uken her, er det mulig.

Nei jeg har ikke vært spes flink men hallo, jeg har ikke fråtsa heller.

Jeg forstår rett og slett ikke hva som skjer.

Formen er litt så der, har mye hodepine og har tatt ibux og paracet for det. Litt småkvalm har jeg vært men nei jeg er ikke gravid!!

 

Uka før gikk jeg opp nesten 1 kg så da har jeg lagt på meg 3 kg på 2 uker *dån*

 

DETTE ER DEMOTIVERENDE ALTSÅ!!!

 

Og jeg forstår det ikke. Hva kan være grunnen til slik vektøkning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må legge dette i en egen tråd jeg altså. Trenger alt som er av gode råd for motivasjonene nå.

 

Jeg lurer på hva som skjer???

Jeg har lagt på meg over 2 kg denne uken her' date=' er det mulig.

Nei jeg har ikke vært spes flink men hallo, jeg har ikke fråtsa heller.

Jeg forstår rett og slett ikke hva som skjer.

Formen er litt så der, har mye hodepine og har tatt ibux og paracet for det. Litt småkvalm har jeg vært men nei jeg er ikke gravid!!

 

Uka før gikk jeg opp nesten 1 kg så da har jeg lagt på meg 3 kg på 2 uker *dån*

 

DETTE ER DEMOTIVERENDE ALTSÅ!!!

 

Og jeg forstår det ikke. Hva kan være grunnen til slik vektøkning?[/quote']

 

Uff det var ikke gøy. Jeg har lagt på meg en kilo siste uken uten egentlig å vite hvorfor. Bortsett fra at jeg har spist litt mer ferdigmat... har du? Kanskje du har brukt en del poser siden du ikke har vært i form, mye salter der..! Hva med syklusen din? Har du mye væske i kroppen?

 

Hva skal du gjøre?

 

Drikk enda mere vann... gjerne kokt!

Spis ananas

Kjøp nattlysolje på apoteket hvis du har mye ødemer

Lag mat fra bunn en uke, se om det hjelper

Spis fibe

Vei og skriv ned ALT

 

- dette er de rådene jeg har gitt megselv i dag, når jeg innså at vekten var i full sving oppover! Kansje noen av de kan hjelpe deg også.

 

IKKE gi opp! Neste uke har du gått ned igjen, og da er du sikkert frisk også!

 

Klem flua

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk opp 1,1 uken før forrige. Og jeg ble så lei meg at jeg nesten ga opp. Men helgen før veiedag spiste jeg faktisk kino-popcorn og sterk suppe på restaurant. Det ble rett og slett mye salt. I tillegg drakk jeg mer tab x-tra enn vann hele helgen. Nå er jeg tilbake i rett spor igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har bestemt meg for å skrive ned absolutt alt jeg spiser denne uken og jeg skal ligge på nøyaktig 1300 hver dag. Har blitt litt lavt noen dager ser jeg. Denne siste uken har jeg ikke ført opp noe

 

Spiser sjelden ferdigmat da. Mye fisk og fiber. Drikker mye vann gjør jeg også.

Mensen er for langt unna til at det kan være den som slår inn.

 

Jeg vet jo at det er lett å lure seg selv noen ganger. Jeg vet jeg ikke har spist helt riktig og jeg har spist snop men ikke så mye da.....

 

Jeg må bare ta en uke nå hvor jeg har full kontroll over hva jeg putter i meg også for jeg se hva utslaget blir neste mandag.

 

Nattlysolje sier du? Er det vanndrivende?

Ananas og kokende vann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har bestemt meg for å skrive ned absolutt alt jeg spiser denne uken og jeg skal ligge på nøyaktig 1300 hver dag. Har blitt litt lavt noen dager ser jeg. Denne siste uken har jeg ikke ført opp noe

 

Spiser sjelden ferdigmat da. Mye fisk og fiber. Drikker mye vann gjør jeg også.

Mensen er for langt unna til at det kan være den som slår inn.

 

Jeg vet jo at det er lett å lure seg selv noen ganger. Jeg vet jeg ikke har spist helt riktig og jeg har spist snop men ikke så mye da.....

 

Jeg må bare ta en uke nå hvor jeg har full kontroll over hva jeg putter i meg også for jeg se hva utslaget blir neste mandag.

 

Nattlysolje sier du? Er det vanndrivende?

Ananas og kokende vann?

 

Hei, ja nattlysolje (helsekosten ikke apotek som jeg skrev) hjelper mot hevelser og andre typiske PMS plager. Jeg har fått det anbefalt av lege og brukte det litt før når jeg "pendlet" med fly- for jeg ble overdrevent hoven uten.

 

Ananas er også vanndrivende, og bra med fiber.

 

Kokt lunkent vann er bedre for systemet enn kaldt vann, og det renser visst bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk skal du ha

Er ikke veldig plaget av pms så vet ikke om nattlysolje er noe poeng for meg

Men ananas er jo godt da. Og passer til mye

 

Tror jeg skal prøve å måle meg i morgen tidlig og se om livviden har økt. Men synes det er så vanskelig å måle nøyaktig på samme sted hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok' date=' takk skal du ha

Er ikke veldig plaget av pms så vet ikke om nattlysolje er noe poeng for meg

Men ananas er jo godt da. Og passer til mye

 

Tror jeg skal prøve å måle meg i morgen tidlig og se om livviden har økt. Men synes det er så vanskelig å måle nøyaktig på samme sted hver gang.[/quote']

 

Skjønner det med nattlysolje, men for meg er det magisk. Ananas er supert!

 

Ja det er vanskelig å måle seg, har du sånn GR målebånd som strammer seg selv. Det er mye enklere. Har du føflekker? Jeg måler på samme føflekk hver gang...

 

Uansett, lykke til og jeg er sikker på at du kommer til å se flotte resultater etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har GR målebånd men ingen føflekk hehehe

 

Takk for gode råd og oppmuntring. Jeg er motivert til å klare meg på streng diett en uke nå så får jeg inderlig håpe at jeg ser resultater. Gjør jeg ikke det så tror jeg at jeg tar meg en tur til legen og får sjekket litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mange fine tips Flua.. bare et spm - om du vet - funker det like bra med hermetisk ananas (så lenge det bare ligger i egen lake) eller bør det være fersk ananas?

 

Hmm

Jeg tror sikkert det er greit med den på boks også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måling av midje...

Jeg måler midt over navlen hver gang.

det er mulig det er "feil sted", men det spiller vel ingen rolle så lenge jeg måler på samme sted hver eneste gang...

 

Ellers på kroppen har jeg noen tatoveringer osv.. så der har jeg klare målepunkter, da er det lett :-)

 

anto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dolly73
Kjøp nattlysolje på apoteket hvis du har mye ødemer

Klem flua

 

 

??? Hjelper nattlys olje mot ødemer ?

Det har jeg aldri hørt.....

 

Jeg har da ødemer nok allmass etter ett tvilling svangerskap. Beina føles som stokker.

 

Seriøst , hjelper det ? Og isåfall hvorfor ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dolly73

Nei, man trenger ikke å være noe lyspære for å skjønne at det ikke er skadelig.

 

Ville gjerne bare vite om noen kan si meg noe vettugt om hvorfor det virker og i det hele tatt om det virker.:-)

 

Kjipt å drive å stappe i seg masse dyre piller om det ikke har noe hensikt i forhold til det man trenger hjelp til ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei' date=' man trenger ikke å være noe lyspære for å skjønne at det ikke er skadelig.

 

Ville gjerne bare vite om noen kan si meg noe vettugt om hvorfor det virker og i det hele tatt om det virker.:-)

 

Kjipt å drive å stappe i seg masse dyre piller om det ikke har noe hensikt i forhold til det man trenger hjelp til ...[/quote']

 

Neida, ikke sånn ment.

Jeg har nå bestilt meg nattlysolje hos sunkost. Der står det ikke noe om ødem men at det hjelper godt mot tørr hud og det er jeg veldig plaget av så da prøver jeg og ser om det hjelper både på tørr hud og eventuell ødem, i tillegg til minimale pms plager som jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei- jeg vet ikke nok om nattlysolje og dens funksjoner til å utrede her, men jeg vet at det har hjulpet meg mot ødemer. Ødemer er en del av PMS symptomer for en del kvinner, deriblant meg, og jeg har hatt stor glede av nattlysolje til tider. Jeg har fått anbefalt nattlysolje av legen før flyturer da jeg har hatt store plager med væskeansamlinger til tider..

 

Ananas: ja ville tro det, så lenge laken er ren juice?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg har vært plaget av ødemer. Ikke PMS-ødemer, men skikkelige voldsomme ødemer. kunne sette fingeren i skinnleggen og lage humper oppover hele leggen. Og det spilte ingen rolle om det var PreMS eller PostMS eller hva.. på det verste var jeg helt ute av stand til å sove i bestemte stillinger, og det var smertefullt å bøye knærne fordi leddet var fyllt av væske. Nå er jeg bra.

 

Vet ikke om det er PMS som gjør at du har ødemer, men for mitt vedkommede var det faktisk rett og slett matallergi, og jeg har hørt om flere med samme problemet. Det er nok ikke veldig vanlig, men helt sjelden er det heller ikke, slik jeg trodde før.

 

Siden jeg er helt bra, vil jeg ihvertfall tror at min "kur" hjelper også mot PMS-plager. Nattlysolje var som å skvette vann på gåsa for meg, da.. men det kan jo hende det hjelper deg. Ellers er min "oppskrift": spis MYE grønnsaker (det er vanndrivende), unngå salt helt og holdent hvis du kan, unngå gjærholdige matvarer eller matvarer som har gjennomgått gjæringsprosesser (ost, f eks). Unngå hvitt sukker og varer med hvitt sukker i. Unngå mat med mye stivelse den siste uka før mens. (hvite poteter, hvit ris, pasta med vanlig mel). Spis fullkornsprodukter, villris eller søtpoteter isteden. Drikk gjerne te, men putt ikke sukker i. Te er også vanndrivende (men må ikke overdrives).

 

Og så det beste rådet av alle: drikk minst 2 liter vann hver eneste dag. Det renser kroppen og får igang nyrene og er en fantastisk kur mot ødemer helt alene, dersom det gjennomføres kontinuerlig.

 

Og hvis nattlysolje funker for deg, skulle du vel være så godt som bra etter 2 - 3 uker, tenker jeg ;)

 

Lykke til.

 

anto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg har vært plaget av ødemer. Ikke PMS-ødemer' date=' men skikkelige voldsomme ødemer. kunne sette fingeren i skinnleggen og lage humper oppover hele leggen. Og det spilte ingen rolle om det var PreMS eller PostMS eller hva.. på det verste var jeg helt ute av stand til å sove i bestemte stillinger, og det var smertefullt å bøye knærne fordi leddet var fyllt av væske. Nå er jeg bra.

 

Vet ikke om det er PMS som gjør at du har ødemer, men for mitt vedkommede var det faktisk rett og slett matallergi, og jeg har hørt om flere med samme problemet. Det er nok ikke veldig vanlig, men helt sjelden er det heller ikke, slik jeg trodde før.

 

Siden jeg er helt bra, vil jeg ihvertfall tror at min "kur" hjelper også mot PMS-plager. Nattlysolje var som å skvette vann på gåsa for meg, da.. men det kan jo hende det hjelper deg. Ellers er min "oppskrift": spis MYE grønnsaker (det er vanndrivende), unngå salt helt og holdent hvis du kan, unngå gjærholdige matvarer eller matvarer som har gjennomgått gjæringsprosesser (ost, f eks). Unngå hvitt sukker og varer med hvitt sukker i. Unngå mat med mye stivelse den siste uka før mens. (hvite poteter, hvit ris, pasta med vanlig mel). Spis fullkornsprodukter, villris eller søtpoteter isteden. Drikk gjerne te, men putt ikke sukker i. Te er også vanndrivende (men må ikke overdrives).

 

Og så det beste rådet av alle: drikk minst 2 liter vann hver eneste dag. Det renser kroppen og får igang nyrene og er en fantastisk kur mot ødemer helt alene, dersom det gjennomføres kontinuerlig.

 

Og hvis nattlysolje funker for deg, skulle du vel være så godt som bra etter 2 - 3 uker, tenker jeg ;)

 

Lykke til.

 

anto[/quote']

 

Jeg tror jeg henger meg på rådet ditt også, for det er ikke noen tvil om at kosten har mye å si. Fiber som kan rense tarmene, og bli skylt ut med vann er nok det beste av alt. I tillegg har jeg veldig tro på det å unngå gjærholdige matvarer, sukker og salter i en periode, for å se om dette hjelper. Og så minner jeg om vann som vi har nevt så mange ganger før her inne...

 

Jeg vet at ananas fungerer... billig og godt!

 

Hilsen flua

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

... matallergi' date=' og jeg har hørt om flere med samme problemet. Det er nok ikke veldig vanlig, men helt sjelden er det heller ikke, slik jeg trodde før.

anto[/quote']

 

Hm, det var interessant. Jeg har vært plaget av matintoleranse for mange år siden. Ble veldig syk men etter en spesiell diett og behandling hos homopat er jeg nå helt kvitt de plagene og har vært det i mange år. Men det kan jo være at jeg er ekstra utsatt for slikt da? Ble da veldig tynn..... 50 kg og 167 cm høy

 

Siden jeg er helt bra, vil jeg ihvertfall tror at min "kur" hjelper også mot PMS-plager. Nattlysolje var som å skvette vann på gåsa for meg, da.. men det kan jo hende det hjelper deg. Ellers er min "oppskrift": spis MYE grønnsaker (det er vanndrivende), unngå salt helt og holdent hvis du kan, unngå gjærholdige matvarer eller matvarer som har gjennomgått gjæringsprosesser (ost, f eks). Unngå hvitt sukker og varer med hvitt sukker i. Unngå mat med mye stivelse den siste uka før mens. (hvite poteter, hvit ris, pasta med vanlig mel). Spis fullkornsprodukter, villris eller søtpoteter isteden. Drikk gjerne te, men putt ikke sukker i. Te er også vanndrivende (men må ikke overdrives).

 

Jeg har bestilt nattysolje og håper den har en positiv effekt hos meg da. Hvordan reagerte du på det?

 

Jeg spiser mye frukt og grønt. Er desverre glad i salt, gjærbakst er jeg også veldig glad i men prøver å unngå det (unntaket er da grovt brød) Veldig glad i all slags oster... Sukker bruker jeg så og si aldri. Bruker villris og fullkornspasta og vanlige poteter. Drikker ikke te men kaffe.

 

Og så det beste rådet av alle: drikk minst 2 liter vann hver eneste dag. Det renser kroppen og får igang nyrene og er en fantastisk kur mot ødemer helt alene, dersom det gjennomføres kontinuerlig.

 

Drikker 1-2 liter vann hver dag

 

Slik er det jeg vanligvis lever men når jeg sklir ut så spiser jeg gjærbakst (kanelboller, foccaccio etc..) Digger som sagt all slags oster. Sjokolade og smågodt ...

 

Jeg drikker nok litt mye lightbrus, prøver å kutte ned på det.

 

Alt i alt så tror jeg nok at kostholdet mitt er ganske greit, bortsett fra når det sklir helt ut. Jeg tror nok at jeg kanskje reagerer veldig på fin gjærbakst.

 

Nå har jeg skjerpet meg og vært flink siden mandag.

Veide meg i dag morges og det var 1 kg mindre enn på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhuu

 

Nå har jeg fulgt diverse gode råd her inne og gått ned 2.6 kg denne uken. Har nok hatt mye vann i kroppen

 

 

Har:

-drukket mye vann

-spist ananas

-ikke spist gjærbakst (med unntak av grovbrød/knekkebrød)

-spist 1300 kcal hver dag bortsett fra lørdag, da ble det nesten 1500

 

Ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...