Gå til innhold

Hei. Noen nye som vil slanke seg med meg?


Gjest Lorilai

Anbefalte innlegg

Gjest Lorilai

Jeg ser det er mange grupper her, og jeg har meldt meg inni noen men husker ikke hvilke det var engang. Så nå tenkte jeg starte en selv da. Skal ned til ca 60 kg, er nå rundt 68.5.

Jeg er 29 år, og har 2 små. Skulle gjerne hatt noen å prate med i forhold til vekt og mat og trim. Øker motivasjonen litt det. Noen med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

vi er ei lita gruppe på På an igjen..påskemål-tråden som skal fortsette framover etter påske. Då heiter tråden Påan igjen..sommermål!

 

velkommen til oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hannemi

Hei

Jeg er 10 år eldre enn deg:) og har 3 unger 16,18 og 20 veier også 68-69 kg og vil ned til 60 kg. Er 173 cm høy og liker å trene. Har nettopp nå hatt meg en sykkeltur på 2,7 mil. herlig i det fine været. I kveld skal jeg på magedans i 1 1/2 t, så i dag er dagen for mange trimpoeng.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lorilai

Herlig. Jeg trenger noen å snakke med gjennom denne prosessen. Idag har jeg vært veldig flink. Jeg er ikke så nøye med å veie mat, men det bør jeg kanskje begynne med.

Har imidlertid gått 2 timer sammen med ei venninne; noe som resulterte i 10 400 skritt (kan det stemme?). I tillegg har jeg syklet 15 min og tatt sit-ups og diverse nå foran tven. Jeg har funnet ut at det kan hindre lysten til å gå på kjøkken og kikke i alle skap etter noe å spise. Jeg tror jeg spiser bare for å gjør noe.

Jeg sliter enormt med å holde meg unna søtsaker, og er av typen som ikke syns det er helg uten noe fy-mat. Jeg må lære meg å nyte for eksempel en kopp te.

Dere andre da? Hvordan står det til????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bertinas

jeg kom nettopp fra besøk hos bestemor til sambo, da fråtset jeg sveler og wienerbrød:) herlig var det, men jeg hadde no en del kcal å gå på - trøster jeg meg med, heh. Har vanskelig for å take nei i sånne settinger, blir så veldig sånn "jeg-slanker-meg" ting. Syns det er litt flaut jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lorilai

det synes jeg også bertinas! så da spiser jeg. prøver begrense mengden da... idag fant jeg en smågodt pose som dattera mi hadde i helgen. jeg klarte fader ikke la være.. spiste 6-7 ting... at det skal være så vanskelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg er egentlig med på "ned 6-7 kilo til påske", men vil være med her og. Jeg er helt ny, 33 år, to små og er 67 kilo. Jeg skal ned til 60 helst før sommerferien. Jeg er 172cm høy, og er ikke glad i å trene. Jeg skal ha min første veiing på mandag. Vil dere ha det som fast veiedag?

Siden de fleste her er nye, får vi prøve å dele de kunnskapene vi har, og gode tips til hverandre.

Trening. Det eneste jeg gjør er 50 situps hver kveld, 5-6 armhevinger(tar så mange jeg greier) og så prøver jeg å gå 10000 skritt om dagen...går ca 5000 på jobb, så det blir som regel med det. Skal bli flinkere til å gå tur nå i fineværet.

 

Jeg spiser ikke noe særlig godterier, min last er mat, middag både til middag og kvelds:(

Nå spiser jeg wasa rugsprø med lett skinkeost på tube og mye tomat og agurk(nydelig) 2 til frokost, to kl.10 og to til lunsj+ en banan eller gulrot. Middag veier jeg kun pasta/ris og da ca 150g kokt. Spiser igjen to knekkebrød til kvelds.

Vi snakkes alle sammen...dette blir gøy:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hannemi

Jeg veier heller ikke maten, ser sånt ca. har veid før, holdt på å klikke av det.

I dag har jeg kjøpt meg proteinpulver 2,5 kg med sjokoladesmak.

Skal prøve å putte i meg det etter trening.

I dag har jeg vært dårlig med å spise, kun frokost, da havregrøt med eplebiter, nam,nam..... det er godt. Har vært på farten hele dagen, så det ble en tur innom helsekosten og kjøpe en proteinbar + en stor boks med pulver. Snart middag heldigvis. Da er det wok med kalkunkjøtt. Så trening kl. 18 Kveldsmaten min blir jordbær med fruktose og melk. I morgen veiedag. Er spendt på hvordan vekta er da. Ha en fine dag videre allesammen.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieS

Blir gjerne med dere jeg! :)

 

Har holdt på med dette i 1 mnd ca, og har til nå gått ned 4 kg! Mye bedre enn jeg noensinne forventet, og jeg har ikke vært sulten en eneste time! Føles ikke som noen slankekur dette her altså :)

 

Jeg er snart 30, har to barn på 3 og 10 mnd, og veier nå 55,5 kg og vil ned til 50. Veier all maten foreløpig, men har ikke spesielt strengt regime med tanke på hvilke kalorier som er bra og ikke. Spiser ganske sunt, men ligger kanskje litt lavt på frokost, lunsj og kvelds, og litt for høyt på middag. Har alltid vært en middagsperson jeg. Dessuten unner jeg meg en liten sjokoladebit i ny og ne, kanskje 5 i helgene, og et par glass rødvin en helg en gang i blant. Jeg vet jo at man helst ikke skal bytte ut sunne kalorier med usunne, men jeg tviler på at det ødelegger noe når det mer er unntaket enn regelen. Og jeg går jo uansett ned, og det er ikke fordi jeg spiser for lite iallefall! :D

 

Når det gjelder veiedag, så har jeg ingen...jeg er så teit at jeg veier meg hver dag jeg. Har nok blitt litt midlertidig besatt, men håper på å kunne slappe litt mer av når jeg nærmer meg målet mitt! Hadde opprinnelig veiedag på onsdager, men det sklei jo helt ut, så nå vet jeg ikke jeg...

 

Trenger virkelig noen medsammensvorne, for jeg tror samboeren min og venninnene mine begynner å bli lei av kaloritellinga mi og alt pratet om vekt og buksestørrelser... :)

 

Vi snakkes da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lorilai

Hei hei.. Fy fader jeg blir i så godt humør når jeg har trimmet litt..

Jeg sprakk idag også som jeg skrev i stad. Bare måtte ha noe søtt.

Men nå har jeg gått i 1 t og 20 min. Jogget innimellom og lagt inn endel gåing i bakker. Skikkelig motiverende er det å komme hjem å legge inn på rapporten og se hvor mange trimpoeng jeg får. :)

Dere høres veldig flinke ut alle sammen.. Jeg er så sinnsykt dårlig til å variere måltidene mine jeg. Spiste rugsprø en periode men det virker som min lille sønn reagerte på det (ammer ennå).. Det var kjempegodt uansett...

I helga skal jeg begrense inntak av snop. Noen som vil dele noen tips til alternativ snacks? Jeg må bare ha noe å kunne stappe i meg .. Tenkte sykle meg gjennom cæsar og nytt på nytt (TVSLAVE :) ) Men etterpå kommer nok behovet tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieS

Jeg tenker at fredag er en fin veiedag for meg jeg. Dersom jeg får positive resultater på fredag, så kanskje det motiverer litt til å begrense snop-inntaket bittelitt. Vil ikke ødelegge når man har oppnådd noe bra kanskje...? Prøver meg med fredag som veiedag fremover jeg. Kanskje det kan bli en koselig start på helgen!

 

Hvor gammel er sønnen din, Lorilai?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lorilai

Vi kan vel ha ulike veiedager da? eller?

Jeg har akkurat gått i 2,5 time nå. Føles herlig. Har sykt gang sperre i lårene. Må nok i dusjen og varme meg litt, ble svett av turen. *stolt*

Merker at det motiverer til et bedre kosthold å gå tur. Etter å ha gått spiser jeg bedre fordi da vil jeg på en måte ikke gjøre trimmen bortkastet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieS

Ja, alle har vel den veiedagen som passer for seg.

 

Jeg kjenner meg godt igjen i den mosjon/motivasjons-teorien din Lorilai! Jeg har aldri så bra innstilling som etter at jeg har trent og pushet meg selv litt! Er gull verdt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bertinas

jeg skal bort i helgen, og sambo skal lage 4-retters middag med ulie viner til alle retter, så dette blir en helg med masse kcal! Men, jeg har vært flink hele uken , og skal være enda flinkere neste, det får gå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vært kjempeflink Lorilai. Det er viktig å spise rett etter trening, for da er kroppen tappet og trenger påfyll for å holde oppe forbrenningen.:)

4-retters med vin hørtes helt fantastisk. Nyt det med god samvittighet, man må kunne kose seg, for da blir slankingen lettere å holde på over tid.

Vi trenger ikke ha samme veiedager. For meg funker mandag best. Da tenker jeg på det hele helgen, at mandag er veiedag. Man må bare gjøre det som er best for en selv. Jeg kommer til å legge inn vekt fra uke til uke her, og jeg håper dere vil gjøre det også sånn at vi kan heie på hverandre.

Ha en god helg alle superslankere;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lorilai

Det er veldig motiverende å ha dere her må jeg si.. Jeg har vært flink til nå idag.. spiste noen bokstavkjeks nå nettopp, men har ikke handlet inn NOE snop idag. Rekord....

Jeg prøver hente frem go-følelsen jeg får etter trim, og bruker den følelsen til å ikke ha lyst på snop. funker bra!

 

Herlig med vin! :)

God helg. Jeg er nok innom i morra tenker jeg,.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...