Gå til innhold

Hei. Noen nye som vil slanke seg med meg?


Gjest Lorilai

Anbefalte innlegg

Gjest hannemi

Veide meg igår jeg, fremdeles så står vekta på 69 kg, varierer mellom 68 og 69 kg, men vil så gjerne ned til 60-62 hvorfor skal det være så vanskelig for kroppen min å forstå at den skal kvitte seg med de kg som jeg ønsker. Føler at kroppen min og jeg ikke samarbeider i det heletatt jeg. Kanskje den er ute etter å sabotere, he,he.

1 uke til neste veiing iallefall og da X jeg fingrene for at det har løsnet. Alle andre får det jo til, hvorfor ikke meg?

Vel,vel allesammen, ha en forrykende flotte helg og kose dere masse:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar
Gjest CecilieS

Jeg har fått omgangssyken jeg, og orker ikke engang tanken på mat. Sitter og prøver å presse i meg noen skjeer med Fitness med bittelitt melk på...

 

Er så redd for å ødelegge noe hvis jeg ikke spiser noe særlig i løpet av en dag. Hva tror dere? Det tar vel mer enn en dag for kroppen å gå i sparebluss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lorilai

Hatt en fin helg? Jeg gikk tur i går med mann og barn. Men tempo var jo ikke noe særlig. Også gikk jeg idag med mann og barn i halvannen time. Måtte ut nå ikveld også da for å gå i raskt tempo. Så nå har jeg gått en og en halv time.

 

Jeg har nok spist noe snop i helgen. Tenkte la være, men måtte bare fylle oppi smågodt i en pose. Men langt mindre enn jeg pleier.

Pluss at jeg spiste en pakke bokstavkjeks iløpet av helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hannemi

Ja så var en fin helg her på vestlandet over:)

Vi har vært på sjøen med båten i hele dag og jeg hadde faktisk på meg bikini og solte meg i båten i over 2 timer, herlig å få tint kroppen:)

Sliter med beinhinnebetennelse i høyre fot, så jeg har ikke fått trent noe særlig i helga. Skal til legen med problemet i morgen, blir gal av å ikke kunne trene som normalt. Har fått kikk på fibra melet her i huset. Alt som blir bakt av pizza, vafler osv... blir det brukt fibra mel i og det metter utroligt mye mer enn vanlig hvetemel, Så lenge leve sunnheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lorilai

Hmm, kanskje jeg skal prøve ut det firba melet jeg også?

Jeg bytter ut ting i smug. Tror ikke mannen min enser det engang... Kjøttdeig er nå karbonadedeig. Spaghetti er fullkorn spaghetti.

 

Tenkte bake et brød i morra.. Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bertinas

jeg veide meg på lørdag for da hadde jeg tilgang til vekt, den viste 67,5 altså 2 kg ned på 1 måned. Er jo fornøyd med det, men det er jo fortsatt så langt fra der jeg vil være.. Må tenke positivt - er på vei:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg skal ikke være med på denne tråden, er med på 2 andre. Men det er moro å lese litt rundt forbi.

 

Leste at du er glad i søtt, Lorelai.

Et nyttig tips (i hvert fall for med) Biola bringebær, syrnet melk. Den er søt og samtidig full av næring.

Den fyller søthungeren min:)

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lorilai

Takk for tips. Jeg prøver alt! :)

 

Hvordan skal vi legge inn resultat på vekt og nedgang med mer synes dere?

Jeg har gått ned 1.5 kg nesten denne uka. Det er nok i overkant av hva de anbefaler men.. Jeg har fader meg gått turer på over 2,5 time også da.. Fikk over 14 trimpoeng forrige uke. Skal ut å gå nå tenkte jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieS

Jeg tror det er ganske vanlig at man går ned litt mer i starten enn anbefalt. Er nok vanlig at det stabiliserer seg litt etterhvert. Den første uka gikk jeg ned nesten 2 kg, men så har det stabilisert seg til sånn ca 1 kg i uka....

 

Jeg hadde som mål å gå ned 10 kg innen sommeren (eller 9,4 da :)), og allerede nå, litt over en mnd etter at jeg startet har jeg "bare" 5 kg igjen! Synes det har gått over all forventning jeg :)

 

I dag var jeg teit og spiste en grillpølse til mellommåltid, for vi var ute og handlet. Jeg synes det er ekstremt vanskelig å ta seg "en kjapp en" når man er ute og handler for eksempel jeg. Uten at det skal blir for dyrt. En salat på cafe er jo brått i underkant av 100 kroner det. Og en hvetebolle eller skolebrød er jo djevelens verk når det gjelder tomme kalorier....

 

Hva gjør dere andre når dere er ute? Har dere med matpakke eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieS

Så flink du er til å gå turer, forresten Lorilai!! Bøyer meg i støvet jeg. Jeg er skikkelig dårlig til å sanke trimpoeng, for jeg har så utrolig mye å gjøre med skolen, så jeg sitter med oppgaveskriving og nesa i boka både dag og kveld jeg. De eneste timene jeg ikke leser eller holder på med skolen er tiden fra vi henter barn i barnehagen og til de legger seg....

 

Må prøve å få til en rutine som gjør at jeg får litt trening inn hver dag... Må bare pønske ut hvordan. Døgnet skulle jo hatt 40 timer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hannemi

Dette er jo rene sulte kurer beregnet på skippertak som ikke funker på sikt, men kun den uken du holder på. GR er jo ment som en livsstilendring for varig vekttap:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mokimin

Hei.

 

Jeg blir gjerne med.

Er ei jente på 31år . 178 høy og veier 90 kg. jeg ønsker å komme ned til 80 kg i første omgang.

Jeg har gått kurs før men skal prøve på egen hånd denne gangen.

Men når jeg gikk kurs forje gang så var kalori inntaket mye mindre. Da lå jeg på 1250-1350 kal per dag. Å nå får jeg beskjed om å ligge på 1900 kal. Syntes det er kjempe mye.

Jeg gikk ned 11 kg det kurset jeg gikk før. Så jeg velger å ligge på samme kalori inntaket som da.

Er det noen her som har erfaring med det.

 

Moki

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bertinas

for to uker siden gikk jeg to uker uten pasta, poteter, brød og ris - når jeg så begynte å spise disse tingene igjen, er jeg så sulten hele tiden! Må bare ha mat når det har gått noen timer, før kunne jeg spise et måltid om dagen. Noen av dere som vet hvorfor?

 

Jeg sliter også veldig med å spise 400kcal til middag, det blir alltid 500-600kcal, ellers blir jeg rett og slett bare ikke forsynt! Noen gode forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lorilai

Hei hei.

Takk for det CecilieS. Lett når man går hjemme å få trimmet. Verre når man er på jobb. Så det blir en utfordring til høsten igjen.

Da må jeg nok lage en plan over treningen, og trene de kveldene jeg har minst å gjøre i forhold til jobben.

Men trening tar jaggu tid altså. Går jeg i to timer, så er det hjem å dusje, så tilsammen går det bortimot 3 timer hele greiene og da er jo kvelden gått snart.

 

Jeg sliter også med å få riktig antall kcal til middag.

Og ja; jeg spiste jo pølser til middag både søndag, mandag og idag. To stk per dag. Hjelpes meg. Hvor mange gram er egentlig en grillpølse?

 

Jeg prøver å spise før jeg går på butikk. Her er big bite på senteret jeg handler, og de har sunne alternativ. Men jeg er enig i det du sier at det blir ofte usunne alternativ sånn i farten. Ikke minst pga prisene.

 

Nei; jeg får gå å gjør litt i huset nå som ungene sover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hannemi

Jeg har merket at jeg ikke blir så sulten etter at jeg begynte med proteinpulver.

Spiser havregrøt med elple og rosin, fruktose + kaneldryss til frokost. Mens grøten koker tar jeg meg en proteninshake av 2,5 dl melk med passe pulver. 1-2 timer etter at jeg har spist, så trener jeg, rett etter trening, før dusj, tar jeg en protein shake til. Så spiser jeg normalt utover dagen. Har merket at sulten er uteblitt, det der at du er fysen på noe. Så verdt et forsøk.:D

Andre som har samme erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg henger meg på med den veiingen jeg!! :D Mandag passer fint for meg :D

Jeg har to små.. Veier nå 62 kg og vil ned til 58... Regner med at d går hvertfall 1 mnd før de er av!! :)

Syns d burde stått hvor mange calorier vi skal ligge på i forhold til bmi, hvor kan jeg finne dette?

 

Vivian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Her i heimen har hele familien hatt omgangssyke, så nå var det deilig å kunne gå på jobb igjen.

Jeg hadde veiedag på mandag, ned 900gram...jippi. Sånn ser min oversikt ut.

19/3 67

26/3 66,1

2/4

9/4

16/4

23/4

30/4

7/5

14/5 60:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lorilai

Idag har jeg bare skeia ut.. Skive med nugatti både til lunsj og kvelds. Og søren meg så kasta jeg i meg en bocca også. + peanøtter. AAAARRRGGHH!

Angrer som en hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lorilai

Jeg vil også lage meg en oversikt som dere kan følge med på.. Tror jeg begynner med mandagens vekt... Jeg håper på minimun 0,5 kg i uka, så da skulle vel jeg være rundt 64 kg den 30.april. Men det krever mindre utskeielser og mer trening fra min side...

 

26/3: 66,9

2/4:

9/4:

16/4:

23/4:

30/4:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt sånn at når en først har skeiet litt ut en dag, så kan man like godt fortsette. Det er selvsagt dumt, men det må også være greit. Man må godta at sånne dager får man, og så ikke gi opp...fortsett, resultatene vil komme:)

Nå drar jeg snart på påskeferie, og kommer kanskje ikke innom linken på en stund...skal prøve. Vi får håpe på finevær og mye uteaktivitet. Spis mye appelsiner, og ikke så mye kvikklunsj, og ha en fortreffelig påske alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieS

Da har jeg hatt min første skikkelige utskeiing siden jeg startet et nytt og bedre liv. Fader altså...

 

Startet med at jeg laget meg en litt i overkant salat til lunsj, etter at jeg hadde trent en time. Ble ca 200 kcal mer enn vanlig der.

 

På fredager pleier sambo og jeg å spise etter at barna har lagt seg, og i dag skulle vi ha taco. Derfor laget vi pannekaker til storesøster, med blomkålsuppe til. Stekte også noen pannekaker sånn at det vi voksne også kunne ta en hvis vi ville... MEN jeg spiste 3(!!!!) pannekaker i tillegg til en tallerken suppe :D Pluss at jeg avsluttet hele katastrofen med en Pin-up... Det ble over 600 kcal tilsammen, og enda skal jeg spise taco i kveld!! Huff...

 

Håper ikke jeg ødelegger hardt arbeid nå altså. Men er det noen som vet hvordan sånt fungerer egentlig? Jeg kommer jo fortsatt til å ligge innenfor det daglige forbruket i det minste, så jeg vil vel ikke gå så mye OPP? Heller bare det at det vil stå litt stille? Men hvor lenge????

 

Også jeg som hadde tenkt til å ta meg pittelitt potetgull til Thomas og Harald da... Dritt!!!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mikkiline

Hei, jeg vil veldig gjerne være med på den kollektive slankingen :-)

Jeg er 30 år, har et barn (1 år). Vekten min er på 68 kg (sist jeg veide meg - ca 1 uke siden). Jeg er ca 165 høy. Målet mitt er å gå ned til 60/62 kg. Har ikke satt noen tidsfrist for vektnedgangen, men håper jo på å gå ned min 0,5 kg per uke. Må jo innrømme at jeg ikke er så veldig flink til å trene, men har lånt meg en gammel trimsykkel. Og den er det meningen jeg skal bruke framover, hehe.

Mat er jeg veldig glad i, og har vel en lei tendens til å spise for mye... Og så kommer jo søtsuget etterpå...blir en ond sirkel til slutt. Men nå har jeg virkelig tenkt å ta meg sammen, og prøve å få et bedre kosthold - og samtidig bli flinkere til å være i jevnlig aktivitet.

 

 

Lykke til, til oss alle!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mikkiline

Hei! Da har jeg vært på vekta i dag... Og til min overraskelse har jeg faktisk gått litt ned i vekt!!!

26/3: 68 kg, midjemål 84cm

2/4 : 67,7 kg, midjemål 83 cm

 

 

Stolt pie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...