Gå til innhold

Påmeldingstråd for St.hans mål


Gjest Carpa

Anbefalte innlegg

Hei

Vi er et par stykker som etter påske skal flytte fra "Ned 10-20 kilo" og hit inn til "Ned under 10 kilo"

Jippi

 

Vi veier oss hver mandag og i første innlegg journalføres vekt og mål.

Tråden vår heter "Påskespurten - heng deg med" (av Carpa), ta deg en titt der så ser du hvordan opplegget er.

 

Vi vil gjerne ha med oss flere når vi flytter inn hit mandag 9. april, altså 2. påskedag. Vi setter oss mål frem til st.hans, det bli 11 veiedager med siste veiedag mandag 21. juni.

 

Vil du være med? Bare gi meg et vink så legger jeg deg til listen.

 

Påmeldte:

Carpa: (-5 kg til st.hans)

Fridamor: (-5 kg til st.hans)

Minni:

masmasmas:

Kris83: (-8 kg til st.hans)

Jente23: (-6 kg til St.hans)

Tulipanen: (-5 kg til st.hans)

Tyralin: (-6,5 kg til St.hans)

CecilieS (-5 kg til st.hans)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir også med! :) Jeg er egentlig med i en annen tråd, men det er ikke mye liv der for tiden, mange er ferdigslanket, så det er ikke så mange igjen der. Selv om jeg går på kurs og er topp motivert, så er det alltid kjekt å ha noen å slanke seg med!! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! :D

Tenkte jeg bare skulle komme innom med hva som er målet mitt for st.hans, sånn at det kan føres opp i listen din. :D Jeg regner med at målet blir - 6 kg fra etter påske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Her var det jo mange. Kjempehyggelig! Håper det blir masse liv. Er så kjedelig å gå inn på tråden og bare finne sitt eget innlegg fra sist man var inne!!!

 

5 kg fram til St.Hans ville være supert for meg! Da tror jeg at jeg er fornøyd.

 

Veide altså 75,7 da jeg startet 01.01.2007 og siste veiing på mandag var jeg på 69,9. Det var en stor dag for meg å komme under 70. Det er flere år siden sist, og kiloene har bare lurt seg på over tid...

 

Jeg kjøpte meg forresten en ny jeans på mandag! Det var morsomt! De gamle buksene mine er ganske vide nå. Syntes at den jeansen satt som et skudd i butikken, men da jeg skulle ha den på på kvelden så var den ganske trang...2-3 kg ned så sitter nok den buksa perfekt! Som dere skjønner har jeg noen målsettinger!!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg oppdatert listen med målene deres.

 

Fridamor jeg har også kjøpt meg nye jeans men jeg får dem ikke på meg enda ... hehehehe.

De ligger sånn passe synlig på soverommet og minner meg på at jeg må gå ned noen kilo.

 

Skal være fornøyd om jeg klarer de 5 kiloen til st.hans, da er det ikke mye igjen å slanke bort. Resten håper jeg at jeg klarer innen 9. august for da fyller jeg 40 år og har lyst til å føle meg vel i det selskapet jeg skal ha da.

 

Gleder meg allerede til vi begynner rett over påske. Tror det kan være smart å ha denne tråden i mente når man går inn i påskeuken. Tror nok sykkelen min skal frem og testes litt for noe påskegodis må jeg vel ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg skal smelle til med et mål på - 8 kg til St.Hans jeg! Det er jo et mål for en grunn..noe å jobbe mot!! Og med 11 uker, kan det fort gå faktisk.. lykke til til oss alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg skal smelle til med et mål på - 8 kg til St.Hans jeg! Det er jo et mål for en grunn..noe å jobbe mot!! Og med 11 uker' date=' kan det fort gå faktisk.. lykke til til oss alle sammen :D[/quote']

 

Ok, da har jeg oppdatert listen.

 

Gleder meg til å begynne på nye uker og håper jo jeg skal klare mer enn 5 kg men jeg har ikke lett for å gå ned i vekt desverre, uansett hvor mye jeg trimmer og hvor flink jeg er med kosten. Jeg klarer sjelden mer enn et par kilo i måneden så jeg skal være fornøyd om jeg klarer 5 altså.

 

Bare en i dag og i morgen igjenn å jobbe så er det påskeferie. Jippi, det skal bli godt, har jobbet alt for mye de siste ukene. Skal bli deilig å roe ned å få tid til å trimme litt. Håper bare godværet fortsetter.

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Carpa, har du kjøpt så trang bukse?? Jeg kjøper helst en størrelse for stor, jeg da, men jeg følte virkelig at den satt som et skudd og at jeg var såååå slank da jeg prøvde den i butikken. De skal jo være så trange helt ned også nå for tida... Jeg kommer til å prøve den buksa hver dag framover...:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

2 kg i april, 2 kg i mai og resten i juni. Det burde gå greit! Det er bare det at jeg orker ikke ha så langsiktige mål. Jeg tenker en uke av gangen. ...og så kan det hende at vi tar ferie fra begynnelsen av juni, men den tid den sorg!

 

Tror ikke jeg tør å slutte her etterpå forresten! Da sklir vel alt ut igjen...

Den tellingen er bra for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg har kjøpt så trang bukse men målet er jo at den ikke skal være trang i det hele tatt om noen kilo da.

 

Trang helt nederst må jeg nok venne meg til igjen. Akkurat nå føler jeg at det fremhever rumpa veldig så jeg må nok bli litt smalere før jeg kjøper bukse i den fasongen. Liker best bootcut jeg da.

 

Har et par bukser fra før jeg ble gravid med sistemann og vil jo gjerne tilbake i de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Mandag reiste vi til Kiel, kom hjem onsdag formiddag. En laaaaaaang dag i går med altfor lenge mellom måltidene og da mister jeg helt styringa og kjører på med marsipanpølse og hamburgergrill.....

 

I dag har vi vært i Haugesund og Bergen og deretter med fly tilbake til Østlandet. Det ble sent og jeg orker ikke legge inn kaloriinntaket, men jeg tror ikke at det har vært så ille. Bare litt feil mat! Softis til lunsj og salat + en pizza-slice til middag. Kan ikke være så ille det.

 

Summa summarum: tror jeg er ganske fornøyd hvis jeg har holdt vekta denne uka. Får ta det som en stabilisering!!

 

Iallfall, Carpa, vi har et mål: Å komme inn i buksene våre!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tyralin

Jeg vil veldig gjerne være med på denne tråden - får jeg, får jeg??:D

Jeg har gått og "hangla" i flere år, men noen kilo for mye.. Er ikke "så mange", så da har det liksom ikke blitt noe heller... noen som kjenner seg igjen?? Uansett - jeg har flere mål..

 

Hovedmål - 64 kilo.

(det store) Delmål - 66 kilo (som det kan være jeg er fornøyd med, når jeg kommer dit)

Andre delmål - 68 kg

Tredje delmål - 69 kg (BMI "normalvektig")

Fjerde delmål - 69,9 (dvs alt under 70)..

Femte delmål - 70,9

Startvekt: 72,6 (cirka, litt opp og ned)

(Og bortsett fra det, er planen å juble høyt for hver gang vekta tipper under en ny kilo.. dvs fra 72,0 - 71,9 f.eks.)

 

Av målene bortsett fra kilo, så har jeg to bukser som ligger i skapet og venter på å bli brukt (for første gang)..

 

Hvorfor så mange delmål? Fordi på enkelte ting, som dette med vekttap, har jeg minimal tålmodighet, og det er lettere å holde motivasjonen hvis jeg "hele tiden" når målene mine... Uansett - totalt vekttap jeg skal være fornøyd med = 6,5 kg. Deretter ser vi hva som skjer..

 

6,5 kilo innen St. Hans.., 12 uker fra nå.. 0,54 pr uke i gjennomsnitt.. Det skal gå det, sant??:D

 

Etter at jeg fikk valpen er jeg ute og går ca en time om dagen uansett, så målet er først og fremst å få kontroll å spisingen slik at jeg (slipper/)reduserer "godtesuget", samt å begynne å småjogge noe av turen slik at det kanskje går litt lettere å bli kvitt kiloene...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Så hyggelig at du er her...! Kjenner meg igjen i det du beskriver. Ligger omtrent på samme nivå som deg mht. vekt. Jeg hadde også vært slapp lenge, det er helt merkelig å se hvordan kiloene smyger seg på en etter en (nesten helt umerkelig...). Kanskje bare en ferietur i året hvor du går opp litt og ikke klarer å ta det av igjen etterpå.

 

Jeg er heller ikke glad i veldig store mål, jeg liker best å ta en uke av gangen.

 

Dette skal gå bra, ja, jeg har også et vekttap på ca.0,5 kg. i snitt, men jeg har noen uker innimellom hvor det ikke blir så mye. Har iallfall gått ned 5,8 kg. siden nyttår.

 

I dag har jeg vært på trening på Elixia. Føler meg så bra etterpå. Jeg har ikke jogget på noen år. Har vel vært litt tung og følt at det ikke har gått så bra. Det er et av mine mål denne sommeren: at jeg skal komme igang med jogging og gjennomføre det med litt stil. Man kan jo ikke kalle det jogging når det blir mer gåing enn jogging.... Formen går merkbart oppover med 7-10 trimpoeng i uka så snart skal jeg prøve meg på en 5-km...

 

Veier du deg også på mandager?? Det gjør vi, jeg var endelig under 70 (69,9!) sist mandag. Har vært en del borte denne uka og da blir det ikke de gode rutinene så denne uka er jeg fornøyd om jeg er på 69,9 på mandag morgen. Så er det påskeuka, da...Har ikke tenkt å skeie ut så mye, men litt ekstra blir det vel. Har et håp om å lirke meg ned litt, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tyralin

Hei og tusen takk for velkomsten:)

Jeg har ikke veid meg jevnlig på lenge, for å være helt ærlig, men jeg kan gjerne satse på mandager.. det er jo en liten "rosin i pølsa", eller hva det heter, mtp å skeie ut i helga, når jeg da vet at det vises på mandag..:D

 

Kjempekoselig at vi er omtrent på samme vektnivå, dvs jeg er et par hakk etter deg, så jeg får stå litt ekstra på i påska;) Også kan du stå på litt ekstra for at jeg ikke skal klare å ta deg igjen;) Skal bli helt fantastisk når vekta har stabilisert seg under 70, altså... det er drømmedagen... hadde en periode i høst hvor jeg var så opptatt av valp osv osv, at jeg ikke fikk skeia ut som jeg pleier, så da gikk jeg ned 3-4 kilo.. men de kom raskt på igjen i jula, gitt...;( Men.. det er kanskje et tegn på at hvis jeg kutter ut så godt som alt som heter sjokolade mm, så er det håp..

 

Lykke til i påsken! Blir tilgjengelig på nett fram til tirsdag, så jeg kan få med meg en første veiedag på mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Ja, jeg må nok skjerpe meg jeg nå så du ikke når meg igjen....:D

 

Det går litt sakte nedover her, skjønner du! Men jeg trøster meg med at da kommer jeg sikkert ikke til å gå opp igjen så fort heller...Vet nesten ikke om jeg tør å slutte med tellinga når jeg når målet. Da mister jeg vel kontrollen (igjen). 64 kan nok være et greit mål for meg også. Jeg har sagt 65 i utgangspunktet. Vi får se når den tid kommer. Jeg er bare 1,63 høy da.

 

Carpa kommer sikkert innom og legger deg inn på oversikten.

 

Har spist havregrøten min i dag selv om det er søndag. Den gir en god start på dagen. Sammen med en halv liter vann og et stort krus kaffe har jeg lagt grunnlaget for en god og lett dag. Jeg har hørt at havregrøten øker forbrenninga i kroppen, så det har jeg tro på. Godt og mettende er det også...

 

Ha en fin og strålende dag! Her skinner sola i hvertfall!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens

Må innom her selv om det er aldri så fint vær ute. En liten pust i bakken

 

Har lagt deg til listen vår Tyralin, veldig koselig at du vil være med.

 

Jeg er veldig fornøyd med meg selv i dag altså. Hadde huset fullt av jenter i går, scrappetreff, og de hadde med seg påskegodt og potetgull osv men jeg rørte ingenting. Jeg drakk et par glass rødvin, det var det eneste.

 

Gleder meg til å veie meg i morgen, mandag, for nå må jeg ha gått ned litt altså. Fått mensen også gitt .

 

Har ruslet en tur i dag da men det går ikke så fort når man skal ha med seg en frøken på 1,5 år hehe. Hun nekter å sitte stille i vogna nemlig. Men vi holder på og sjauer litt og rydder i gammelt skrot og ute her så får jo beveget meg mye mer enn jeg gjør til vanlig, når jeg er på jobb.

 

Vi snakkes i morgen da Fridamor, siste veiedag i den andre tråden før vi jumper inn her. Kommer til å ta med meg liste vår da, må jo se nedgangen fra starten av synes jeg.

Lykke til i morgen, håper du holder deg på sekstitallet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieS

Hei!

 

Jeg er med i en annen tråd også, men den er utrolig stille til tider, så jeg har veldig lyst til å være med her også!

 

Innen St.Hans skal jeg da ha gått ned 5 kg! Det hadde vært utrolig deilig å få til!

 

Er 157, og veier 55,5 nå. Vil helst ned til 50, men 50,5 høres veldig koselig ut det også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Jeg håper også at jeg fortsatt er på seksti-tallet, men jeg er ikke helt sikker....

 

Hei, CecilieS, velkommen til deg, også! Koselig at du vil være med!

Det er morsomt å være noen flere, ja, ellers blir det veldig stille. Morsomt å få svar hvis man har noe å si her!

 

Har gått ganske bra her i helga. Har vært litt vanskelig før i uka da vi har vært på tur så jeg er faktisk fornøyd hvis jeg er på 69,9 som forrige mandag. Har ikke forventninger om noe særlig mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...