Gå til innhold

Skritt teller


Gjest Anita
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg er nå eier av en skritt teller med kcal forbruk, km og skritt og det er super motiverende.

Kan ikke gå mindre en i går osv.

Så da er det bare å stå på å gå lenger.

Jipppi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå eier av en skritt teller med kcal forbruk' date=' km og skritt og det er super motiverende.

Kan ikke gå mindre en i går osv.

Så da er det bare å stå på å gå lenger.

Jipppi[/quote']

 

 

Går du mange skritt pr dag - er det noen spesielt mål du har? Hvor har du kjøpt den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp kjøpt den , men målet er å gå 10000 skritt hver dag.Da går jeg sån passe mye.

Jeg kjøpte den på superG ( g sport).

Den kostet 299 men jeg fikk den for 249,-

Jeg bruker den ikke når jeg trener aerobic, bare vanlig gange hele dagen,på jobb og tur gåing.

 

Løp og kjøp så kan vi sammenligne litt.

 

Lykke til

 

 

Hilsen Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke det samme,tror jeg da.

På skritt telleren legger jeg inn vekten min og hvor lange skritt(ca) jeg tar.Å da regner den ut resten.

Jeg tror puls klokke er mer riktig og mye dyrere tror jeg, men jeg vet ikke sikkert.

Kanskje det er noen andre her inne som helt sikkert vet forskjellen. Da kan vi jo bli opplyst av dere som vet :) takk

 

Kanskje jeg må kjøpe meg pulsklokke også. hi hi

 

Morsomt med skritt telleren da. Den får duge så lenge.

 

 

Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Ståpåjenta*
Ikke det samme' date='tror jeg da.

På skritt telleren legger jeg inn vekten min og hvor lange skritt(ca) jeg tar.Å da regner den ut resten.

Jeg tror puls klokke er mer riktig og mye dyrere tror jeg, men jeg vet ikke sikkert.

Kanskje det er noen andre her inne som helt sikkert vet forskjellen. Da kan vi jo bli opplyst av dere som vet :) takk

 

Kanskje jeg må kjøpe meg pulsklokke også. hi hi

 

Morsomt med skritt telleren da. Den får duge så lenge.

 

 

Anita[/quote']

 

 

Nei det er ikke det samme....

Var nettopp inne på Claes Olsson å så nå.... Der har de begge deler tile nbillig penge...

 

Tror jeg må ha meg en tur der en dag... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp kjøpt den ' date=' men målet er å gå 10000 skritt hver dag.Da går jeg sån passe mye.

Jeg kjøpte den på superG ( g sport).

Den kostet 299 men jeg fikk den for 249,-

Jeg bruker den ikke når jeg trener aerobic, bare vanlig gange hele dagen,på jobb og tur gåing.

 

Løp og kjøp så kan vi sammenligne litt.

 

Lykke til

 

 

Hilsen Anita[/quote']

 

Yes! Jeg skal løpe og kjøpe!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sannasol

Jeg er også i besittelse av en skritteller. Den er kjøpt på GreteRoede-butikken her på nettet. Den var litt dyr synes jeg. Nå er jeg ikke så flink til å bruke den lenger for jeg ble så lei av å ha den hengende på meg hele tiden. Men en motivator var den absolutt for å begynne med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei der,

jeg har handlet noen varer fra Grete Roede-butikken noen ganger, og der har de en skritteller som er kjempefin! Den kan man ha rundt halsen eller til og med i vesken når man går, og jeg syns at den måler riktig. Både kalorier og lengde.

Og så får man tingene hjem i posten fra dem og det går alltid kjempefort.

 

De har pulsklokke i internettbutikken hos Grete Roede også. Forskjellen er vel at på den kan de lese pulsen, gjennomsnittspuls, og kaloriforbruk og tid, men ikke hvor langt du har gått. Men pulsklokken kan du jo bruke til spinning og styrketrening også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg kjøpte meg pulsklokke før jeg ble gravid. La den bort i svangerskapet, men etter at min sønn ble født har den vært i flittig bruk. Går turer med vogn, har hatt min sønn i bæresele og nå bæremeis og gått i skog og mark, og det er fantastisk å kunne lese av på pulsklokken hvor mange kalorier som er forbrent. Med unntak av når jeg støvsuger (for da forstyrres sensorene) bruker jeg også klokken når jeg gjør større husarbeid, og det er morsomt å se hvilket utslag det også gir i kaloriregnskapet. Ja, det er nesten ikke måte på hva jeg bruker klokken til. Den er min faste følgesvenn hver dag, og gir meg inspirasjon til å bevege meg MYE MER enn jeg har gjort før. Det blir en konkurranse med meg selv, skal stadig bli bedre, gå lenger osv.

 

Ser av diskusjonene her at det er spørsmål om forskjellen på pulsklokke og skritt-teller. Det avhenger naturligvis av typen klokke og typen skritt-teller. Jeg har en Polar M62 (tror jeg) pulsklokke, som kostet oppunder 1600 kroner. Det er kanskje dyrt for mange, men jeg synes absolutt det var verd pengene. Da hadde jeg allerede en skritt-teller, men jeg syntes ikke den var til å stole på, og ikke hadde den de funksjonene jeg var ute etter heller. På min klokke legger jeg inn kjønn, alder, vekt, høyde og hvor aktiv jeg er. Ut fra dette og hjerteslag, kan klokken bl.a. regne ut hvilken pulssone jeg bør holde ut fra dagsformen, og om jeg vil ha rolig, basic eller intensiv trening. I tillegg kan jeg ta fitness-test basert på hvilepuls. Hvis jeg holder den valgte pulssonen i mer enn 10 minutter, får jeg en kule øverst i displayet, og jeg får en slik kule for hver nye 10 minutter jeg holder sonen. Dette er jo også en motivator. Om jeg vil kan jeg sette på alarmen på klokken, sånn at jeg kan høre om jeg er innenfor pulssonen (da er det stille, men klokken lager lyd i takt med pulsslagene dersom jeg er over eller under valgt sone). Trener jeg i mørket kan jeg få opp lys, puls og valgt pulssone dersom jeg legger klokken inn til sensoren på brystet. Det eneste jeg ikke får på min pulsklokke, er mål på hvor langt jeg har gått. Da er en skritt-teller rett utstyr. Så vidt jeg har sett har Grete Roede butikken en Omron skritt-teller som også regner kaloriforbruk. Jeg kjøpte en Silva Skritt-teller på Grete Roede butikken, og den synes jeg ikke har svart 100% til forventningene. Grei nok, men jeg synes ikke den er spesielt nøyaktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også både pulsklokke og skrittteller, men for meg har de to litt forskjellig bruksområde... Skrittelleren har jeg brukt mye i hverdagen for å bevisstgjøre meg på hvor mye jeg beveger meg på en ordinær dag. F.eks hva det utgjør om jeg går til og fra universitetet en dag, framfor å ta bilen...

 

Når jeg trener, så foretrekker jeg pulsklokka. Syns skrittelleren er mindre pålitelig i den sammenhengen, siden f.eks aerobic består av mye mer enn bare skritt... Om en bruker armene mye så øker en jo kaloriforbruket også.

 

Jeg syns uansett begge deler har vært verdt investeringene. (vel, kjøpte skrittelleren til 70 kr, og ga samboeren pulsklokke til jul.... så jeg har vel ikke hatt de helt store utgiftene tross alt...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en skritteller i posten fra Grete Roede i går. Skal sette meg ned å sette inn alle innstillingene og henge den på meg i morgen.

 

Hvis man går en rask trimtur; hvor lenge må man gå for å oppnå 10000 skritt? Hvor langt er egentlig 10000 skritt?

 

Gleder meg til å se hvor langt man egentli går på en vanlig dag. Med en skikkelig trimtur i tillegg, blir det skikkelig motiverende håper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en skritteller i posten fra Grete Roede i går. Skal sette meg ned å sette inn alle innstillingene og henge den på meg i morgen.

 

Hvis man går en rask trimtur; hvor lenge må man gå for å oppnå 10000 skritt? Hvor langt er egentlig 10000 skritt?

 

Gleder meg til å se hvor langt man egentli går på en vanlig dag. Med en skikkelig trimtur i tillegg' date=' blir det skikkelig motiverende håper jeg.[/quote']

 

Hei!

Hvis du har like lang skrittlengde som jeg, er den ca 75 cm. Gang dette med 10.000. Hvis jeg ikke er helt på jordet, blir ikke det 7,5 km, da? Den distansen går jeg på en time med rask gange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott å høre at det er mange av oss som går med skritt teller og at det er flere av oss som har lyst på puls klokke.

Jeg kan bare si go tur.

Ut på tur aldri sur:)

Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Charlotte E

Hei!

 

Kjøpte skritteller på GR i våres og det er den beste investeringen en helt utrent jente kan gjøre! Jeg har den alltid i lomma og den måler også spesiellt de raske turene du tar som varer over 10 min. Alle de turene legger jeg som rask gange på trimskjemaet og det er supermotiverende til å gå istedenfor å ta buss og trikk og sånt. Nå har batteriet på den vanslige klokka mitt gått, og av ren latskpa har jeg bare hatt skrittelleren som klokke i flere måneder.

 

Og ett tips til: på IKEA.no har de en gå-konkurranse denne månenden. Om å gjøre å gå 5 mil i oktober, de har registreringsskjema.

 

Noen avhengigheter er positive!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er ganske sikker på at det finnes to grupper av stegtellere - de som har sensorer som måler skrittene, og de som hae en pendel inn i seg, som måler skrittene.

De som har sensor, måler mye mer nøyaktig siden de virkelig kjennar av at det ER et skritt, mens de med pendel faktisk kan måle ved at man rister litt på stegtelleren.

Kanskje det kan være en årsak til prisforskjellen? Men kanskje er det også som du sier....dårlig kvalitet når de koster så lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tinkerbell

Det er mulig dette har blitt svar på tideligere i denne tråden, men jeg har ikke hatt tid til å lese gjennom hele. Jeg bare lurer på en ting:

Hvordan funker en skritteller? Fungerer den ikke på den måten at den registrerer et rist? Og blir i tilfelle veldig unøyaktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den jeg har reagerer ikke før jeg har gått 6 skritt. Så hvis jeg rister litt blir det ikke registrert. Det er heller den andre veien synes jeg , Jeg går jo gjerne 2-3-4-5 skritt så stopper jeg.Dette blir da ikke registrert. Så kun 6 skritt eller mer.

Det er på min da. Jeg tror ikke alle typene er like.

Lykke til hvis du skal kjøpe.

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Pulsklokke måler ikke steglengde normalt. Det er kun noen avanserte modeller, hvor en kan bruke en skrittmåler som sender data til pulsklokka.

 

Vær oppmerksom på at WM-modellen til Polar har program, som beregner hvor mye du kan innta av kcal og hvor mye du må forbrenne i aktiviteter. Dette programmet lages på bakgrunn av de data du legger inn. Følgende data trengs, alder, kjønn, arbeidstype (stillesittende, kroppsarbeide, stående arbeide), din vekt i dag, din ønsket vekt, og hvor lang tid du vil bruke for å få ønsket vekt.

 

Om du har nådd ditt mål og bare ønsker å beholde den vekt du har i dag, så oppgir du dagens vekt som mål, og den gir deg et program for hvor stor aktivitet du må ha med det kcal inntak du ønsker.

 

Denne programeringsmuligheten mangler på billige pulsklokker og på andre modeller enn WM-modellen til Polar.

 

Du kan sammenligne mange modeller pulsklokker fra forskjellige produsenter her

 

http://www.sport-tiedje.dk/polar/pulsmesser.htm

 

Jeg kjøpt en Polar WM41/42 og betalte totalt kr 1630, norsk MVA og importavgifter inkludert. Veiledende pris i Norge er kr 1990.

 

Har har skrevet dette i noen innlegg nå, men det er SÅ BRA med det programmet, som gir deg nye mål for neste uke, alt ettersom om du var flink eller ikke i uka før.

 

Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke det samme' date='tror jeg da.

På skritt telleren legger jeg inn vekten min og hvor lange skritt(ca) jeg tar.Å da regner den ut resten.

Jeg tror puls klokke er mer riktig og mye dyrere tror jeg, men jeg vet ikke sikkert.

Kanskje det er noen andre her inne som helt sikkert vet forskjellen. Da kan vi jo bli opplyst av dere som vet :) takk

 

Kanskje jeg må kjøpe meg pulsklokke også. hi hi

 

Morsomt med skritt telleren da. Den får duge så lenge.

 

 

Anita[/quote']

 

Hei!

Jeg har både skritt-telleren og pulsklokken, og bruker dem begge to samtidig når jeg går på tur for å sammenlikne litt... Skritt-telleren viser litt for lavt kaloriforbruk i forhold til pulsklokken, tror nok sistnevnte er mer nøyaktig. Har mer og mer gått over til å bruke bare pulsklokken, for jeg tror utregningen av kaloriforbruket er mer nøyaktig der, samt at du får registrer alle mulige aktiviteter, som bilvask, husvask styrketrening osv. osv. Vil anbefale den på det varmeste!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har en pulsklokke' date=' hvordan steglengde (cm) har dere stilt inn? Har hørt at 65 cm er gjennomsnitt for en kvinne.[/quote']

 

Uff, jeg skrev feil. Mente dere som har skritteller, hva dere har stilt inn på.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...