Gå til innhold

Sommerinnspurt? Start 16.april


Gjest Serene

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Nå er påsken over......noen som er med på innspurt mot sommeren?

Jeg begynner på mitt 2. kurs 16.april - på mange måter føler jeg at jeg må begynne på nytt, gikk på en smell i ferien.....!

Er 28 år, 170 cm og veier 87 kg. Målet totalt er å komme meg ned til 70 kg, vet at det tar tid, men jeg håper på minus 8 kg innen utgangen av juni.

 

Noen som er med? :-)

 

Serene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar
Gjest ikkeakkuratbarbie

Har ikke gått på GR-kurs, men kjenner til opplegget. Lurur på om jeg skal begynne. . . Ikke lett å gi seg selv et realt spark bak for å komme gang! Men jeg MÅ ned i vekt. Tanken på strand og sommer er ikke forlokkende slik kroppen ser ut per i dag... Veier 84 kilo er 163. Så ja, jeg vil gjerne være med !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 167cm høy og veier 84 kg... Jeg går mitt 4. gr-kurs og det går treeeegt... Er veldig frustrert over vektreduksjonen. Mitt mål er også 70kg, men jeg håper jeg greier å komme meg ned i 80 innen sommeren! ;) Får bare krysse fingrene! Så jeg er med på en liten sommerinnspurt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også gjerne henge meg på her. Jeg går nå mitt andre GR kurs og skal starte på det tredje i slutten av april. Drømmen er å ta av ca. 10 kg til. Skal på veiing i morgen. Er redd for at påska har satt sine spor. Lite aktivitet og mye mat. Vi har hatt veldig dårlig vær så det har ikke vært mulig å stikke hode ut av døra. Starter nå på ny frisk. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også med, har gått et kurs men skal prøve å følge det jeg har lært selv nå en stund til ihvertfall. Mulig jeg melder meg på et nytt kurs i mai/juni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillebilla

Jeg vil også være med! Går på internettkurs nå. Er 29 år, 160 cm og veier 73. Målet mitt for kurset er å få midjemålet under 80 cm... Men planen er å holde på hele sommeren - gulerota er sparegrisen som skal åpnes i august: da skal jeg svi av litt penger på nye klær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaloritelleren

Kan jeg få være med? Jeg er 31 år og har i dag startet min kamp mot mine nesten 82 kilo. Jeg er 1,72 høy og har som mål å komme ned på 70 kilo før jeg gir meg i juni.

 

Har gått grunnkurset på GR og vet vel i grunnen det jeg trenger om kaloritellingene.. Jeg spiser (retter til: har spist) sjokolade hver eneste dag i lange tider. Må liksom bare ha det :-)

 

Nå skal kaloriene telles og da syntes sjokoladespisingen mer også.. Håpet er at det skal vekke meg til å la den ligge...

 

Lykke til alle andre slankere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at dere henger dere på! Da kan vi jo utveksle frustrasjoner, gleder, nyttige tips etc....

Jeg kommer til å ha veiedag mandager og rapporterer resultater da. I morgen skal jeg kjøpe skritteller, noen som har gode erfaringer med dette?

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellie76
Så bra at dere henger dere på! Da kan vi jo utveksle frustrasjoner' date=' gleder, nyttige tips etc....

Jeg kommer til å ha veiedag mandager og rapporterer resultater da. I morgen skal jeg kjøpe skritteller, noen som har gode erfaringer med dette?

 

Lykke til alle sammen![/quote']

JA! jeg har gode erfaringer med skritteller. Vi fikk det på jobben for noen mnd. siden og konkurrerte mot hverandre på ukesbasis. Det var VELDIG motiverende, og selv etter konkurransen har jeg fortsatt å bruke den. Er rett og slett blitt litt avhengig, og det er lettere å ta trappen enn heisen f.eks, siden man får ekstra skritt. Sett deg daglige mål og konkurrer mot deg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillepus80

Vil gjerne være med. Går på GR kurs, men er stadig innom her for litt inspirasjon også. Har bestemt meg for å gå på kurs til jeg har nådd målet mitt.. Og det kan ta tid. Er 27 år, 1,67 høy, veier 77 kg. Målet er vel ned til ca 65 kg.. Så 12 kg ned, da skal jeg si meg fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at dere henger dere på! Da kan vi jo utveksle frustrasjoner' date=' gleder, nyttige tips etc....

Jeg kommer til å ha veiedag mandager og rapporterer resultater da. I morgen skal jeg kjøpe skritteller, noen som har gode erfaringer med dette?

 

Lykke til alle sammen![/quote']

 

Jeg sier som Ellie; Skritteller blir du avhengig av. Jeg er kjempeglad i min og har den på meg hver dag, stort sett hele tiden. Den pusher på meg til å ta en ekstra tur ut (når jeg egentlig har mest lyst til å bli sittende), når jeg ser at det har blitt litt lite skritt en dag eller at jeg vil runde 10 000 skritt med en liten ekstra runde rundt feltet.

 

Jeg må bare fortelle en ting om skrittelleren min: Jeg har ei lita frøken på 1 år som gjerne vil smake og spise på det meste, og det gjelder jo også skrittelleren. Jeg ville ikke la henne få lov til å leke noe med den, for jeg var redd for at hun skulle klare å ødelegge den. Fuktighet og sånt noe. Hun har klart å "ta livet av" en mobiltelefon. Men så klarte jeg utrolig nok, å vaske hele telleren i vaskemaskinen på 40 grader og den virker like herlig! Det var litt dugg på innsiden de første dagene, men det er tørket nå og telleren virker like fint. Så nå får min lille frøken lov til å leke med (smake på) skrittelleren uten at jeg er redd for at den skal ødelegges. Tåler den vaskemaskinen, så tåler den nok en 1-åring også:-)

 

Elise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillebilla

Har nylig kjøpt meg skritteller, syns det var veldig inspirerende i starten. men så begynte den å fuske:( jeg kjøpte den på Clas Ohlsson: Pedometer, Silva Plus 245,- Den teller ikke jevnt, på samme strekning kan jeg få forskjell på flere tusen skritt fra en dag til neste!!! Vet ikke om det er akkurat denne som det er noe galt med eller modellen som er dårlig. Noen andre som har prøvd den?

Har hørt om skrittellere som teller aerobe skritt, noen som har erfaring med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LeneMarien

Jeg har også en skritteller fra Clas Ohlson, samme type, men min er det ingenting galt med og heller ikke samboern sin.

 

Har du kvitteringen? Gå å bytt den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg melder meg veldig gjerne på sommerinnspurt!!! Ble sur da vekten etter påska tippet 84 kg, så nå skal det kjempes!!! Jeg er 174 høy, og målet er å komme ned til 73 kg, der jeg var før jeg fikk barn.. Jeg har skritt teller, men har ikke brukt den så mye. Men nå ble jeg inspirert, og skal hente den fram.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillebilla
Jeg har også en skritteller fra Clas Ohlson' date=' samme type, men min er det ingenting galt med og heller ikke samboern sin.

 

Har du kvitteringen? Gå å bytt den![/quote']

Takk, da skal den byttes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skulle kanskje ha lest de siste innleggene, for på vei hjem kjøpte jeg en Silva pedometer plus! :-p Håper det bare var din modell som ikke var helt i orden, Stout, men skal beholde kvitteringen i tilfelle! Jeg fikk beskjed om at den ikke bør ligge i lomma, for da får en ikke godt nok utslag på bevegelse.....

Ellers merket jeg at jeg fremdeles er i påskemodus....endte opp med både vaffel og et (bittelite) kakestykke etter lunsj i dag..

 

...og en sjokoladekjeks....! Men alt skal telles og registreres uansett :-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soriamoria

Jeg er ei jente som nærmer meg 30, og som har en del kilo som må bort... Helst innen sommeren nærmer seg slutten.. Er en evig slanker, og har ei vekt som varierer noe innmari +/- 5 kg, men under 75 kg har jeg ikke vært på 5 år..

 

Høyde: 167 cm

Vekt 81,2

Første delmål: 75 kg

Hovedmål: 67 kg ( det har jeg ikke veid de siste 10 åra....)

Veiedag: mandag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte mesilva pedometer plus for en tid tilbake. Da gikk jeg nøye til verks før jeg handlet. Sjekket ulike tester som var gjort etc. Faktisk var det denne skritt telleren som vant dagbladets test.

¨Men, hvis den ikke henger rett opp og ned teller den ujevnt, det samme om den ligger i klem. Kanskje er det derfor noen har problemer med den!

 

Lykke til videre uannsett!

 

 

skulle kanskje ha lest de siste innleggene' date=' for på vei hjem kjøpte jeg en Silva pedometer plus! :-p Håper det bare var din modell som ikke var helt i orden, Stout, men skal beholde kvitteringen i tilfelle! Jeg fikk beskjed om at den ikke bør ligge i lomma, for da får en ikke godt nok utslag på bevegelse.....

Ellers merket jeg at jeg fremdeles er i påskemodus....endte opp med både vaffel og et (bittelite) kakestykke etter lunsj i dag..

 

...og en sjokoladekjeks....! Men alt skal telles og registreres uansett :-o[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flettemette
Har nylig kjøpt meg skritteller' date=' syns det var veldig inspirerende i starten. men så begynte den å fuske:( jeg kjøpte den på Clas Ohlsson: Pedometer, Silva Plus 245,- Den teller ikke jevnt, på samme strekning kan jeg få forskjell på flere tusen skritt fra en dag til neste!!! Vet ikke om det er akkurat denne som det er noe galt med eller modellen som er dårlig. Noen andre som har prøvd den?

Har hørt om skrittellere som teller aerobe skritt, noen som har erfaring med det?[/quote']

 

Hei! Hva er aerobe skritt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min skritteller teller aerobe skritt.

 

jeg tar dette på hukommelsen, men jeg mener at det er slik:

 

Aearobe skritt er skritt som er raskere enn andre skritt, og flere skritt sammenhengende. Tror den begynner å telle aerobe skritt etter 10 minutters gange, og fortsetter å telle til du stopper.

 

Dersom du har en halvtime å gå, vil den dermed telle skrittene 2 ganger de siste 20 minuttene, mao: du får de vanlige skrittene telt, men ett trykk på knappen viser deg hvor mange av dine skritt den dagen som er aerobe.

 

Aerobe skritt er de skrittene du brenner kaloerier av, altså de som gir en større helsemessig gevinst enn resten av dine daglige skritt. Du vil se det veldig godt dersom du tar med deg skrittelleren på en lengre søndagstur eller f eks på tredemølla.

 

Alt dette dersom jeg altså har forstått dette riktig.

Er det noen som støtter dette, eller er jeg på viddene?

 

anto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ha hengt min skritteller feil, som iks sier. Testet den et par ganger i dag, gikk blant annet 100 skritt uten at den telte ett eneste :-( Kom likevel opp i nesten 4000 skritt, men da betyr det vel at jeg egentlig har gått en del mere.....!

Har ellers hatt en grei dag matmessig - det som kan bli vanskelig framover er utepilsværet! Syns også det er vanskelig å velge sunn mat når en skal spise ute....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Når det gjelder utepilsen har jeg ingen råd, dessverre...

Når det gjelder å velge sunne alternativer er det vel kanskje vanskelig fordi utvalget er så sørgelig begrenset.

 

Min yndlingsrestaurant Olivia hadde en tapasrett før. Hver gang vi spiste middag der, spiste jeg den, og dette var virkelig mitt stamsted og den beste retten på menyen. Endelig noe jeg tåler som ikke er salat, liksom.

 

Sist jeg var der kunne jeg ikke få den. "Vi serverer den bare før 16.00. Men du kan få salat." Jaha... problemet er at jeg ALLTID må spise salat, fordi det er så sørgelig få som serverer andre sunne alternativer. Hvorfor måtte de ta den av menyene? Den kan umulig være spesielt vanskelig å lage. Så det kan ikke være det... der røyk DEN yndlignsrestauranten ;) Kjipt.

 

Så spørsmålet mitt er egentlig: er det det å velge sunt som er problemet? Eller er det rett og slett det å finne noe som er både sunt og spennende? For det siste finner jeg VELDIG vanskelig selv med Oslo's rikholdige restauranttilbud. De er forbausende kjedelige og like i sitt utvalg.

 

anto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det er kjipt å måtte velge salat hver gang - og noen ganger er jo disse uansett dynket i oljedressinger...

Kinesisk/asiatisk mat derimot er vel ikke så galt - ta en typisk rett som Chop Suey med masse grønnsaker og soyasaus/østerssaus. Da gjelder det jo bare å begrense seg med risen. Eller wokretter, det er jo OK?

Jeg er (dessverre) veeeldig glad i pizza...egentlig er jeg vel glad i alt med ost på! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...