Gå til innhold

Sommerinnspurt? Start 16.april


Gjest Serene

Anbefalte innlegg

Gjest lillebilla

Vet ikke kalorimengde men maten på Rice Bowl (Thailandsk) i Oslo er veldig god og jeg tror den er forholdsvis mager. Koster ca 110.- for middagsrett. -når det gjelder utepils er det jo mulig å ta den i en park med medbragt feks Tuborg Lite (28 kcal/100 g)- vet det ikke er det samme som på kafe da men ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar
Hei.

 

Når det gjelder utepilsen har jeg ingen råd' date=' dessverre...

Når det gjelder å velge sunne alternativer er det vel kanskje vanskelig fordi utvalget er så sørgelig begrenset.

 

Min yndlingsrestaurant Olivia hadde en tapasrett før. Hver gang vi spiste middag der, spiste jeg den, og dette var virkelig mitt stamsted og den beste retten på menyen. Endelig noe jeg tåler som ikke er salat, liksom.

 

Sist jeg var der kunne jeg ikke få den. "Vi serverer den bare før 16.00. Men du kan få salat." Jaha... problemet er at jeg ALLTID må spise salat, fordi det er så sørgelig få som serverer andre sunne alternativer. Hvorfor måtte de ta den av menyene? Den kan umulig være spesielt vanskelig å lage. Så det kan ikke være det... der røyk DEN yndlignsrestauranten ;) Kjipt.

 

Så spørsmålet mitt er egentlig: er det det å velge sunt som er problemet? Eller er det rett og slett det å finne noe som er både sunt og spennende? For det siste finner jeg VELDIG vanskelig selv med Oslo's rikholdige restauranttilbud. De er forbausende kjedelige og like i sitt utvalg.

 

anto[/quote']

Anto, har du hørt om Real Food? Sunn "fastfood"-kjede her i Oslo. Ligger på Frogner og Sjølyst tror jeg.

Der bruker de sunne råvarer og kaloriinnholdet er oppgittfor hver rett. Jeg har ikke vært der selv enda, men har tenkt å prøve når jeg bare får somlet meg til det! Skal rapportere når jeg har prøvd... noen andre som har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært innom den som ligger på Majorstua. Det så bra ut, men jeg hadde problemer der også, så det ut som, for jeg tåler ikke stivelse. Før Real Food kom, var all junk basert på 3 ingredienser: fett, sukker og stivelse. Real Food har kvittet seg med fett og sukker, men ikke stivelse, dermed har jeg et problem også der.

 

Men jeg burde kanskje ta meg litt bedre tid der og se om det er noen få retter også jeg kan spise "on-the-go". Det vil f eks være retter av kjøtt og grønnsaker der poteter, ris o.l. kan utelates. Hadde ikke tid til å dvele ved det da jeg var der sist, for da skulle jeg rekke et møte på skolen til sønnen min. Idag har jeg litt bedre tid og kan se meg ordentlig omkring der inne.

 

Takk for påminnelsen :-)

Skal stikke innom på vei fra jobben i ettermiddag, for da skal jeg ned på trening.

 

Ha en super dag :-)

 

anto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.. jeg vil gjerne være med..

har gått ned 32 kg.. men det har iløpet av jula og til og med påskeferien sneket på seg 10 kg!!!!! ;)

får panikk nå!! men har meldt meg på kurs igjen som starter 2.mai, så nå må det skjerpings til!

hadde vært veldig greit med flere motivatører.

dette skal vi klare:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaloritelleren
hei.. jeg vil gjerne være med..

har gått ned 32 kg.. men det har iløpet av jula og til og med påskeferien sneket på seg 10 kg!!!!! ;)

får panikk nå!! men har meldt meg på kurs igjen som starter 2.mai' date=' så nå må det skjerpings til!

hadde vært veldig greit med flere motivatører.

dette skal vi klare:)[/quote']

 

 

Så flink du har vært som har gått ned 32 kg! Flott! Da klarer du sikkert å motivere deg til å komme igang igjen og ta igjen de "snikende kiloene" som så lett kommer rundt jul.

 

Gikk på GR kurs for et par år tilbake selv (i april-juni) og klarte helt uten problemer å holde vekta frem til jul.... :-(

 

Jula burde vært avskaffet for oss slankere *spøk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Nå er påsken over......noen som er med på innspurt mot sommeren?

Jeg begynner på mitt 2. kurs 16.april - på mange måter føler jeg at jeg må begynne på nytt' date=' gikk på en smell i ferien.....!

Er 28 år, 170 cm og veier 87 kg. Målet totalt er å komme meg ned til 70 kg, vet at det tar tid, men jeg håper på minus 8 kg innen utgangen av juni.

 

Noen som er med? :-)

 

Serene[/quote']

 

hei! det er absolutt håp for deg å gå ned 8 kg til sommeren, serene!! ;) jeg er midt i mitt andre kurs, men har ikke gjort den innsatsen jeg burde de første fire ukene. nå har jeg fire kursdager igjen, og har bestemt meg for å legge inn et par ekstra gir! er 175cm høy, og veide 84 da jeg begynte på kurs i oktober. gikk ned til 76,5 på første kurs, og nå ligger jeg på omtrent 75.. vil veldig gjerne ned til 70 jeg også, men i første omgang er målet 72 i løpet av kurset. må ikke ta meg vann over hodet heller :)

 

dette skal vi klare!

 

Cred

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LeneMarien

Nå har jeg endelig kommet i gang, men jeg syns det er ganske vanskelig å få i seg to liter vann hver dag.

 

Noen som har noen tips til hvordan jeg skal klare å få i meg alt dette vannet?

 

Kan jeg krysse vekk vannglasset hvis jeg drikker lettbrus e.l. også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaloritelleren
Nå har jeg endelig kommet i gang' date=' men jeg syns det er ganske vanskelig å få i seg to liter vann hver dag.

 

Noen som har noen tips til hvordan jeg skal klare å få i meg alt dette vannet?

 

Kan jeg krysse vekk vannglasset hvis jeg drikker lettbrus e.l. også?[/quote']

 

 

Jeg klarer ikke å drikke så mye jeg heller. Tror ikke vannglasset kan krysses ut for lettbrus. Trodde dette handlet om å få skylt alt grumset ut av kroppen - noe jeg ikke tror brusen gjør... (uten at jeg vet med sikkerhet dette..).

 

Har også smugveiet meg (har egentlig veiedag mandag) og har ikke mistet et eneste gram...! Når jeg gikk på GR kurs gikk jeg ned 2 kg første uka... så dette er nedtur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LeneMarien

Gjem vekten!

 

Jeg tror smugveiing kan være veldig demotiverende, rett og slett fordi den vekten ikke viser det samme som vektet på kurset.

 

I tillegg kan du ha veid det under andre forhold enn på kurset. Annen tid siden forrige måltid, klærne du har på, tidspunktet på døgnet osv.

 

Jeg har ikke badevekt hjemme, rett og slett fordi jeg ikke vil se vekta mer enn nødvendig. Det er jo mye lettere å sprekke om man ser at man har gått opp en halvkilo (selv om dette er fordi du bruker en annen vekt) og tenkte at "da er det ikke så farlig om jeg spiser opp hele den sjokoladen her og skyller ned med halvannen liter cola"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle!

 

Er dere klar for helg? For min del er helgen ofte den største utfordringen.... Mandag begynner jeg på nytt kurs, jeg håper bare jeg ikke har lagt på meg siden jeg har hatt tre ukers opphold mellom det forrige kurset og dette.

 

Angående vann: jeg har en sånn Imsdalflaske (med drikketut) stående på jobb, denne er på 0.6 l - og jeg drikker og fyller den opp hele tiden. Noen ganger tvinger jeg det litt i meg, men stort sett føles det veldig naturlig å drikke såpass mye. Det blir en vane etterhvert! Ikke erstatt det med brus - men jeg ser ikke noe problem med å kamuflere vannet med lettsaft f.eks (eks: gøysaft uten sukker)

 

Veiing: gjennom hele det første kurset veide jeg meg hjemme også - det skal jeg ikke gjøre denne gangen! En blir jo helt besatt! Og som du sier, LeneMarien; det varierer jo fra dag til dag av naturlige årsaker.

 

Ser ut til at vi er en 12-13 stykker med i sommerinnspurten! :-)

 

Jeg rapporterer startvekten min på mandag (85 på vekt hjemme, men kommer til å følge kursleders vekt, som sagt - og jeg vet at den måler høyere enn min!!)

 

Ha en fin helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LeneMarien

Jeg gruer meg litt til helgen. Akkurat begynt på det her, og nå er det helg og jeg skal være alene hjemme uten en samboer som kan nekte meg å spise godteri dersom søtsuget melder seg.

 

Han har hengt opp et stort ark hvor det står "FY!" i godteskapet.. (Ja, vi har faktisk et godteskap...)

 

Men hva skal jeg spise til middag når jeg er helt alene? Jeg mener, det er jo litt kjedelig lage middag til en person, når alle middagspakker av ulike slag er laget for 2 eller flere personer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også mye alene. og mange ganger har jeg faktisk kjøpt meg en Fjordland-middag! Det er flere av dem som inneholder alt fra 350 - 450 kcal for hele pakken (totalen står oppgitt på alle pakkene) - og de er ikke så verst faktisk. De jeg har prøvd, og som jeg syns var Ok er: oksestek m. div, svinestek med div., fiskekaker, oksekjøtt (sosekjøtt) med div., fiskesuppen og lapskaus. Så hvis du har dårlig tid en dag eller ikke gidder å styre så mye med mat bare til deg selv, er dette en god idé.

 

Det er forresten en fin tråd under "Oppskrifter og mat" her inne som har masse middagsoppskrifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annebrud

Hei,

her må jeg også prøve å slenge meg med! Jeg har virkelig en innspurt foran meg! Gifter meg i begynnelsen av juli, og målet er å gå ned enda 11 kilo innen bryllupet. Jeg har gått 5 uker av 1.GR-kurs og det funker foreløpig bra, jeg har gått ned 6,4 kilo =)

 

Jeg er 181 høy, og har som mål å veie 86 før bryllupet. Hovedmål er 80 kilo, men det rekker jeg nok ikke til den store dagen..men skjitt au, får ta de etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og være med:) Går på Kurs, og har veiedag på tirsdager.. Begynte på kurs etter nyttår, hadde gått ned 4 kg før det og har gått ned 3,9 siden nyttår. Så til sammen er det 7,9. Når man ser det sånn så er det jo ikke verst, men det går sakte..Kroppen min bruker tid på å kvitte seg med kiloene, samtidig som den bruker tid på å legge de på seg igjen..så sånn sett er det jo bra ;) Er i hvertfall 1,59 og veier nå 78,1..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjære alle sammen,

jeg er med!!

håper å gå ned 10 kg fram til Mallorca-tur i august.

Vekt 9/4: 92,7...fysj =( Mitt endelige mål er 75 kg, noe jeg skal klare innen jul.

Jeg er 31 år og 174 cm høy.

 

Oppdatering på mandag, masse lykke til alle sammen, dette fikser vi!!

 

 

Soleia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil og! ;)

 

Begynte på kurs på tirsdag.

Startvekt: 87 kg.

Vil ned til 70 kg.

Høyde: 1,76.

 

Har en flott sønn på 5 mnd. Gikk mye opp i svangerskapet, og gikk alt ned etter 2 mnd, men så var det bom stopp etterpå! Så nå er det grete roede for fullt her.. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen. Her inne var det jammen liv og mange motiverte innlegg. Jeg går også på kurs, mitt 4kurs, og jeg sliter med de siste kiloene. Skulle veldig gjerne sett enda et nytt ti-tall før dette kurset er over, men det ser litt tvilsomt ut. Jeg er 166 høy og veier i dag 72,6 på kurset, og 71,8 hjemme på morgenen etter. Jeg har liksom stagnert litt rund dette 72 tallet og må nok finne på noe lurt for å komme meg vidre. Startet i august i fjord, da var vekten 84 ! Fikk en sønn i mai 2006 og kroppen hadde pakket på seg nestne 30 kilo på usle 9 mnd.

 

Men, nå ser jeg framover og jeg gleder meg til å følge dere her inne også. Jo fler jo bedre, for motivasjon og tilbakemeldinger trenger vi alle!

 

Stå på alle sammen, realistiske mål er enklere å nå fornuftig! Ha en flott helg, spis sundt- wokretter, krydder, urter, fisk, kylling, svinekjøtt... ja mange magre muligheter- og nå som våren kommer kan vi jo tenke skalldyr og et glass hvitvin også? Nam nam krabber og reker- og nesten ikke kalorier!

 

Ang fjordland: det er veldig greit en gang i blant, men vær litt obs på saltet. Det er ganske mye salt i disse pakkene, så du kan merke at vannet binder seg litt i kroppen.

 

Hilsen flua

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillebilla

ja helga kan være litt vanskelig... Idag er jeg invitert i et selskap som skal holdes i en typisk amerikansk-mat/hamburger restaurant. Tror ikke vi får velge maten selv, så er veldig spent. En ting er å velge sunne varianter fra menyen, en annen ting er å avstå fra friterte godsaker på tallerkenen... Tror jeg skal spise litt før jeg drar for sikkerhet skyld;)

 

Ellers har jeg min fjerde veiedag til mandag, har til forrige uke gått ned kun 900 g, dvs i snitt 300 gram pr uke. (pluss at jeg "tjuvstartet" kurset en uke før og gikk da ned 900 gram den uka...) Syns dette går litt tregt, noen som har tips?

Spiser forøvrig ca 1600 kcal pr dag og prøver å få 14 trimpoeng pr uke. Går mye tur...Har etterhvert blitt mye flinkere til å drikke vann også. Er hekta på Imsdal med lime og fiber, er riktignok søtet noe,men føler det er vann likevel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei stout,

 

uff ja, noen ganger går det litt sakte ned, og det kan jo hende at kroppen din trenger litt tid på å omstille seg. Du går jo nedover!! Kan det hende du spiser for lite? Med mange trimpoeng forbrenner du mye energi, og behovet for økt inntak av kalorier melder seg. Jeg hadde i en periode mange trimpoeng, men gikk ikke nedover, måtte øke inntaket.

 

Ellers er det ofte lurt å fylle på litt ekstra før en fest, fiberrik mat og grønnsaker gjør susen for meg. Da orker jeg ikke så mye fet mat!

 

Imsdal, nam den er god. Det er vann for meg også...

 

Ha en flott søndag og lykke til på veiing i morgen.

 

Klem flua

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillebilla

hjalp med litt oppmuntring. Gikk faktisk veldig greit igår syns jeg. Selv om vi ble servert kjempestor porsjon med bacon cheese burger med chips. Spiste kun tre små chips så var ganske stolt :) (var heldigvis mange som la igjen en del mat, så det hjalp. Har ikke lyst til å fortelle alle og enhver at jeg slanker meg...)

Og nå er det strålende sol og varmt ute, ingen annen grunn til å sitte inne idag enn at jeg har en stor oppgave som må leveres inn på fredag:( men skal ta en tur ut uansett, må jo ha pause!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LeneMarien

Jeg er på vei til en barnebursdag, spent på hva vi får servert. Heldigvis er søsteren min flink til å servere salat og slike ting.

 

Jeg har heller ikke spesielt lyst til å fortelle alle at jeg slanker meg, slik som du stout. Det er mye mer moro hvis folk bare ser at man har blitt mindre, uten at du har tipset om det på forhånd.

 

Men nå må jeg forte meg avgårde, vannflaska skal fylles opp før jeg drar. Er jeg heldig så kanskje jeg får i meg nok drikke i dag!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Nå er påsken over......noen som er med på innspurt mot sommeren?

Jeg begynner på mitt 2. kurs 16.april - på mange måter føler jeg at jeg må begynne på nytt' date=' gikk på en smell i ferien.....!

Er 28 år, 170 cm og veier 87 kg. Målet totalt er å komme meg ned til 70 kg, vet at det tar tid, men jeg håper på minus 8 kg innen utgangen av juni.

 

Noen som er med? :-)

 

Serene[/quote']

Jeg må vere med. Stever felt og klarer ikke mtivere meg nok til at jeg kan melde meg på kurs. Trenger å komme ned 15 kg. Gikk ned 12 kg for tre år siden og no er nesten alle komt på att. Går med gipset fot så jeg får ikke trene. Håper på å kunne gå tur att fra ca. 1 juni. Er det noe håp når en sitter på rompa hele tiden? og maten er det eneste en når? Men no må det berre skje noe, no haster det.Skal ha stor fest i sommer og ikke jakker i x large passer, da er det ikke kjekt. Er 77 kg og skal vere 62 kg når målet er nådd. Tenk om vi kunne støttet hverandre så det hadde vore lettere.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annebrud
Nå har jeg endelig kommet i gang' date=' men jeg syns det er ganske vanskelig å få i seg to liter vann hver dag.

 

Noen som har noen tips til hvordan jeg skal klare å få i meg alt dette vannet?

 

Kan jeg krysse vekk vannglasset hvis jeg drikker lettbrus e.l. også?[/quote']

 

 

Heisann!

 

http://www.sportsnett.no under flasker/termos finner du noen SUPRE camelbak drikkeflasker til 198 kr! De tar 7,5 dl vann, og tømmes kjemperaskt! De har en kjempebra drikkefunksjon med bla.a myk suttetut, og sugerør! Må bare prøves!!!! Jeg har kjøpt 2 nå, og det er ingen problemer å få i seg 3 liter hver dag! Har nå gått ned 6,4 kilo på 4 uker... Mye av dette er nok takket være alt vannet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også gjerne være med!

 

Jeg er 176 cm høy og veier 85 kg, målet mitt er å gå ned 5 kg innen 15. juni, da reiser vi nemlig på ferie og det hadde vært så godt at noen av kiloene hadde vært borte til da... Totalt vil jeg ned 10 kg...tror jeg, får evt justere det når jeg kommer så langt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...