Gå til innhold

Sommerinnspurt? Start 16.april


Gjest Serene

Anbefalte innlegg

Hei alle!

Velkommen til dere nye - kjempebra at dere slenger dere på!

Helgen har ikke gått helt strålende.....det vil si at helgen HAR vært strålende, men jeg har skeiet ut....det ble mye spising ute og øl.. Men jeg har gått veldig mye: 3 trimpoeng i går og 3 i dag! Så det er jeg veldig fornøyd med.

Angående det å fortelle andre om slankingen; jeg har sagt det til samboer (selvsagt) og til mine nærmeste venner og familie. Men det holder for min del, jeg vil ikke at alle skal "følge med" på hva jeg spiser, eller måtte svare på mange spørsmål om mat etc..

 

I morgen vil det vise seg hvordan de tre ukene med pause fra kurs har gjort utslag. Jeg har en sterk mistanke om at jeg har gått opp, med påsken og sånn....men får krysse fingrene for at det ikke er mer enn en kilo - halvannen i så fall. Rapport følger! Og ser frem til å høre fra dere og fremgangen (nedgangen!)

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar
Gjest lillebilla

Må innrømme at jeg er veldig skuffet idag! Tapte kg

denne uke: 100 gram ned, 7,5 cm så langt i kurset (det er vel ikke så galt? :)), 1kg ned i løpet av hele kurset.

Hadde 20,5 trimpoeng forrige uke (prøver normalt å ligge på 14) hatt gjenomsnitt på ca 1550 kcal i løpet av uka. (er på 1600 kcal pr dag), har drukket masse vann...Har spurt kurslederen min om tips så får vi se om hun har noen gode ideer. Må prøve å få motivasjonen litt opp nå. Samboeren min går ikke på kurs, men han har "slengt" seg" på kostholdsendringen han og. Egentlig er det veldig motiverende, men når jeg ser at han går mye raskere ned en meg (mann) selv om han ikke er så nøye med kostholdet blir jeg litt deppa. Sorry, litt grufs måtte ut idag :)

Men nå er det nye uke og nye muligheter!!!

 

Lykke til med veiedagen til alle spente sommerspurtere idag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaloritelleren

Hei.

Jeg har smugveiet meg under veis - så noen stor overraskelse var det ikke at jeg kun har mistet 100 gram denne uken. Jeg som syntes jeg har spist fornuftig - og jeg har telt kalorier hele uken. Lå litt over i begynnelsen av uken - men innenfor resten av uken.

 

Har ikke vært flink med trimmingen, men har problemer med å finne tid til det - desverre. Jeg har en trimsykkel som jeg må ta i bruk igjen :-)

 

kg: 81,5

cm har heller ikke skrumpet allverden... *sukk*

 

En ting til: skulle vi kanskje starte en ny tråd hver mandag - når vi har veiing? (så slipper vi å bla så fælt i tråden etterhvert).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tineline
Har nylig kjøpt meg skritteller' date=' syns det var veldig inspirerende i starten. men så begynte den å fuske:( jeg kjøpte den på Clas Ohlsson: Pedometer, Silva Plus 245,- Den teller ikke jevnt, på samme strekning kan jeg få forskjell på flere tusen skritt fra en dag til neste!!! Vet ikke om det er akkurat denne som det er noe galt med eller modellen som er dårlig. Noen andre som har prøvd den?

Har hørt om skrittellere som teller aerobe skritt, noen som har erfaring med det?[/quote']

 

 

Hei.

 

Jeg kjøpte min skritteler på apoteket. Den heter Omron Walking Style II. Den kostet meg 400 kr men er kjempefornøyd med den. Den har klokke, skritt

(selvfølgelig:)), går du litt fortere enn vanlig teller den aerobic steps, den teller min, km, kcal og gram fett.... og du kan gå inn på den og se skritt, 7 dager tilbake...

 

Ville bae si jeg er veldig fornøyd:)

 

Lykke til

 

*tineline*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LeneMarien

 

En ting til: skulle vi kanskje starte en ny tråd hver mandag - når vi har veiing? (så slipper vi å bla så fælt i tråden etterhvert).

 

 

 

God idé, men jeg har veiing på torsdager..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan likevel starte en ny tråd hver uke f.eks "Sommerinnspurt uke 1" osv.. og så rapporterer folk resultatene sine den uka - på den dagen de har veiing....?

 

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan likevel starte en ny tråd hver uke f.eks "Sommerinnspurt uke 1" osv.. og så rapporterer folk resultatene sine den uka - på den dagen de har veiing....?

 

K

 

Hei der, da er vi igang - !!

 

En ny tråd hver uke høres lurt ut! For nå skal vi jammen ta tak, alltid motiverende når en vet at det er flere "i samme båt".

 

 

Nå har jeg laget meg en kalender som viser delmålene mine framover. Startvekta idag viste 83.7 kg, og jeg er 174 cm høy. Jeg har lagt følgende "slagplan":

Innen 17.mai :79 kg,

Slutten av juni: 76 kg

Slutten av august: 72 kg....

 

Har også god erfaring i å sanke trimpoeng, det syns jeg er motiverende!! Men siden jeg er "gressenke" annenhver uke, og med tre barn på 7,4 og snart 1 , må jeg nok bli god venn med trimsykkelen min igjen!! Vet at det går greitt når jeg bare kommer meg igang igjen...Hadde fast rutine enstund med å sykle mens jeg så noe på TV som jeg likte, (faste ukedager) og det skal jeg innføre igjen...

 

 

Ang. vann: da jeg gikk Grete Roede tidligere, brukte jeg gjerne å starte dagen med to glass vann, og så ha en flaske med vann stående på kontorpulten til enhver tid. Da gikk det gjerne 1/2 liter før lunch, og 1/2 liter etter lunch. En mugge vann i kjøleskapet med en skive sitron evt appelsin har også fungert ganske bra...

 

Jeg er også svak for godterier - og siden jeg har fødselspermisjon er det lett å falle for fristelsen til å unne seg noe godt..... så nå har jeg tenkt å belønne meg selv fram til 17.mai med å overføre 20 kr på "nyeklærkontoen" for hver dag jeg har holdt meg unna ungenes "godteskap" .....

 

Lykke til - stå på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...