Gå til innhold

Sommerinnspurten: uke 1!


Gjest Serene

Anbefalte innlegg

Hei alle!

 

Flere som syns vi burde ha en ny tråd for hver uke, så de ikke blir så lange!

 

Jeg var på veiing i går: 900g mindre enn på siste kursdagen for tre uker siden! :-) Og jeg som trodde jeg hadde lagt på meg masse! Er veldig fornøyd, og motivert for ny start!

 

Startvekt er da 86,6 (kursleders vekt), høyde: 1,70 Endelig mål: 70 kg

 

Ser frem til å høre fra dere! Lykke til!

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Så deilig å se en reduksjon på nesten 1 kg! Det gir motivasjon å høre om at andre går ned! Jeg er i gang med 3. uke og har stoppet litt opp, men regner med å komme i gang igjen når kroppen bare skjønner at dette må den gi seg på. Jeg bestemmer, og jeg skal ned mine 15 kg! Hvor stort kaloriinntak har du pr. dag? Er du aktiv og teller trimpoeng og sånt?

Markise .-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegerigangigjen

Da er jeg i gang igjen, og jeg gleder meg helt enormt til å bli kvitt de ekstra kiloene. Jeg er 1.71 høy og veier per i dag 84 kg - eller, det var i går. Kanskje jeg allerede har gått ned noen gram? Jeg kommer til å veie meg hver mandag morgen, ikke oftere, så det skal bli spennende å se hvordan det går denne første uken.

 

Jeg har en del erfaring fra Grete Roede-konseptet. Høsten 2001 gikk jeg ned 18 kg, fra 88 til 70 kg, gjennom å gå på kurs med ukentlige møter. Jeg gikk opp til 72 kg utover våren og sommeren, og høsten 2002 tok jeg meg sammen og fulgte opplegget på egenhånd noen uker, helt til jeg var nede på 66 kg. Og så ... Har vekta steget sakte men sikkert :) Det har vel noe å si at jeg traff mannen i mitt liv for ganske nøyaktig to år siden, og det er vel blitt en del stillesittende kvelder med god mat og godis foran en god film.

 

Jeg ble gravid og fødte en sønn den 7. februar i år, og nå er jeg veldig motivert til å finne tilbake til den slanke meg. Nå som jeg er i permisjon, har jeg ingen unnskyldning for å ikke bevege på meg - jeg har jo kjøpt tøff barnevogn og alt :) Jeg er allerede godt i gang med trillingen, og det blir fort en tre-fire turer à halvannen time i uka. Det synes jeg er bra. Jeg merker at jeg får mer overskudd, og med det fantastiske været vi har hatt den siste tiden i tillegg, så er jeg enormt optimistisk. Dette skal gå fint!

 

Målet er å gå ned til 65 kg innen oktober. Da er det på tide å prøve brudekjoler. Vi skal nemlig gifte oss i mai neste år :)

 

Jeg gleder meg til å se hvordan det går med oss alle her inne. Av erfaring vet jeg jo at det er langt enklere å gå ned i vekt dersom en gjør det sammen med noen. Vi får være flinke til å støtte hverandre i med- og motgang, bite tenna sammen og være flinke. Tenk så fine vi skal bli!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillebilla

og det er varmt og deilig... Absolutt en humørhjelper!!! Jeg er nå halveis i mitt første Grete Roede kurs. Syns det går smått med vekta, men hovedmålet er jo at jeg skal klare å legge om kostholdet for for godt :)

Nå er jeg på drikker'n, skal bli enda flinkere til å drikke vann og bruke kosemerkene på godis istedet for alkohol så får vi se om det hjelper :)

Har forøvrig gitt skritt telleren min en ny sjanse (finner ikke kvitteringa) men skal bli nøyere med å feste den ordentlig! Idag har den telt til 6054 skritt før kl 12, dette kan bli bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det veiedag for meg og. Ned 500 gram... det er helt utrolig:) jeg har gått på kurs siden nyttår..gått ned 0,2 i uka osv..men denne uken har jeg ikke trent så mye og spist mere..og vært på byen.. det er visst "oppskriften" :) Neste uke blir litt annerledes, skal fjerne mandlene i morgen:) men satser på at det går bra.

 

Stå på alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Så deilig å se en reduksjon på nesten 1 kg! Det gir motivasjon å høre om at andre går ned! Jeg er i gang med 3. uke og har stoppet litt opp' date=' men regner med å komme i gang igjen når kroppen bare skjønner at dette må den gi seg på. Jeg bestemmer, og jeg skal ned mine 15 kg! Hvor stort kaloriinntak har du pr. dag? Er du aktiv og teller trimpoeng og sånt?

Markise .-)[/quote']

 

 

Hei!

Jeg bruker meny 2: 1600 kcal per dag. Noen dager ligger jeg litt over (gjerne helgen) andre dager litt under. Har hatt en jevn nedgang på mitt første kurs, håper på det samme på kurs 2! Jeg er ikke spesielt aktiv, jeg trener ikke - men jeg har begynt å gå en del. Er på god vei til å få kjøpt meg en sykkel også :-)

Jeg drikker for øvrig mye vann, mellom 2 og 3 l hver dag - er overbevist om at det er viktig for vektnedgangen.... Og i ukedagene er jeg flink til å planlegge måltidene jeg skal spise mens jeg er på jobb. Jeg pakker med meg både lunsjen og et mellommåltid i tillegg til å ta med litt frukt - da har jeg en del kontroll.

 

Så flott å se alle så motiverte! Om det er ferieturer eller bryllup som er motivasjonen, jeg tenker en del på selve helsegevinsten også jeg. Og allerede føler jeg meg litt lettere til bens og til sinns, etter "bare" 5 kg ned. Å, det skal bli så deilig å bli kvitt de siste 15 også!

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag viste vekta 85 kg, som forventet, har ikke akkurat brukt helga så altfor fornuftig... Jeg er 176 høy og målet er å komme ned på 75 kg. Gleder meg til å se om økt treningsmengde og mer gjennomtenkt kosthold gir utslag på vekta neste uke :)

 

I går startet jeg på et nytt vekttreningsprogram på treningsstudioet jeg trener, er spent på resultatene når det nærmer seg sommer. Målet når det gjelder trening er å ha minst 14 trimpoeng i uka, da skal jeg være fornøyd med meg selv, alt over blir en bonus.

 

Det er veldig motiverende å lese om andres resultater syns jeg, får et ekstra puff da! Gratulerer med nedgangen til de det gjelder :)

 

Er fortsatt litt usikker på om jeg spiser passe mye, ligger på ca 1600 kcal og de jobber jeg hardt for å få i meg. 1600 sunne kalorier er mye mat!

 

Lykke til i uka som kommer alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brud2007

Hiver meg på her jeg :)

 

Jeg skal gifte meg til sommeren og må ned noen kilo for at kjolen skal sitte perfekt. jeg er 169 cm høy og veier nå 86-87 kg. Da jeg kjøpte kjolen veide jeg ca 83 og måtte ned noen kg. I forhold til kjolen bør jeg komme meg ned på 80. Sånn generelt vil jeg ned til 70-75.

 

Er lei av å ikke komme meg noen vei, og er nå veldig motivert!!

 

Kan legge til at jeg har gått på 2 GR kurs tidligere, men har problemer med å holde meg når jeg ikke går på kurs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LeneMarien

Jeg føler ikke at det her funker.

 

Har min første veiing i morgen, og føler på meg at jeg har gått opp.

 

Jeg har spist massevis for å klare å fylle opp mine daglige 1600kcal, men jeg føler at jeg spiser FOR mye..

 

Noen andre som også føler det sånn?

 

 

 

Men har klart å drikke masse vann nå - sitron i vannet var det som skulle til. Drakk tre liter i går helt uten problemer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaloritelleren
Jeg føler ikke at det her funker.

 

Har min første veiing i morgen' date=' og føler på meg at jeg har gått opp.

 

Jeg har spist massevis for å klare å fylle opp mine daglige 1600kcal, men jeg føler at jeg spiser FOR mye..

 

Noen andre som også føler det sånn?

 

 

 

Men har klart å drikke masse vann nå - sitron i vannet var det som skulle til. Drakk tre liter i går helt uten problemer![/quote']

 

 

Jeg hadde det også slik første gang jeg var på kurs. Det var er ork å få i seg så mye mat - og da lå jeg på 1300 kalorier.. Så jeg forstår at 1600 kalorier er mye.. Jeg ligger på 1300 n å også, og det holder. Har nesten ingen fysisk aktivitet.. desverre...

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillebilla
Jeg føler ikke at det her funker.

 

Har min første veiing i morgen' date=' og føler på meg at jeg har gått opp.

 

Jeg har spist massevis for å klare å fylle opp mine daglige 1600kcal, men jeg føler at jeg spiser FOR mye..

 

Noen andre som også føler det sånn?

 

 

 

Men har klart å drikke masse vann nå - sitron i vannet var det som skulle til. Drakk tre liter i går helt uten problemer![/quote']

 

Er på samme meny, har ca 14 trimpoeng i uka og gått ned ca 300 gram pr uke. syns det er lite, men samtidig så innser jeg jo at ting tar tid :) Jeg syns jeg spiser mer nå enn før, men samtidig har jeg ikke lørdag full av snop og vin. Det har nok vært mange "tomme" kalorier som har fylt magen min til tider :)

 

Spurte uansett kurslederen min om jeg burde gå ned i kcal inntak men hun syns ikke det, akkurat den uka hadde jeg to dager hvor jeg var nede i 1300 kcal så hun mente jeg burde prøve å heller øke kcal inntaket mitt.

 

Så skal prøve det, har jo betalt for å få hennes råd, og så prøver jeg hver dag å drikke enda mere vann...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg snart ferdig med min første uke på GR kurs. Gikk en gang i 1999 med gode resultater. Starta på 90 kg og endte til slutt opp på 70 kg (ikke i løpet av 8 uker nei, men fortsatte med gode matvaner på egen hånd etterpå). Det siste halvåret har det dessverre plutselig kommet på 7 kg, og da skjønte jeg at jeg måtte ha hjelp igjen. Så nå er jeg igang og dette går bra. Spiser jo masse god mat, og blir veldig bevisst på hva jeg putter i munnen igjen. Er ivrig på å trene på 3T ca tre ganger i uka, og har til og med meldt meg på St. Olavs løpet som i år går fra Trondheim til Østersund. Godt å ha noen mål å jobbe mot. Flere som vil bli med??

 

I morgen er det veiing. tror faktisk jeg har gått ned 1,5 kg. Dette blir spennende.

 

Har sett litt på trådene her, og jeg syns det ser ut som enkelte har planer om å bli fryktelig tynne. Men det er kanskje folk med svært lett beinbygning. Selv er jeg 166 cm. Veide ved kursstart 77 kg og har ikke planer om å veie så mye mindre enn 70 kg. Det må da vel være nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det går fint Nypa:) Når det gjelder det du nevnte angående at folk ble "veldig" tynne...så er jo folks kroppsbygning forskjellige:D Jeg har tror ikke at jeg ville "kledd" å vært så tynn...så jeg satser på 65-70 kg..jeg er 160 høy...men jeg tror at trivselsvekten min ligger rundt der...men det vet jeg jo ikke før jeg har kommet dit da:)

 

Keep up the god work;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LeneMarien

Stout - så flink du har vært! Jeg klarer ikke å trene like mye som deg, da. Jeg har en veldig aktiv jobb (jobber i en kantine og jeg løper rundt omkring og overalt). Spurte kurslederen min om jeg kunne skrive inn gåinga mi på jobb og regne trimpoeng ut av det, men fikk beskjed om at det skulle jeg ikke gjøre for det var kroppen vant til. Men nå fortalte jeg ikke henne at jeg bare har hatt jobben i en måneds tid heller.. Kanskje hun hadde sagt noe annet da?

 

Nypa - Jeg har også lagt merke til at noen har planer om å bli fryktelig tynne. Jeg ser personer som er like høye som meg og veier nå 63 kilo (som er mitt mål) som ønsker å gå ned ytteligere 5-8 kilo.

Samtidig så ser jeg at andre igjen, med samme høyde, ønsker å ende opp på 75 kilo, hvor jeg er ny.

 

Lite vil ha mindre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaloritelleren

Hei.

Jeg har smugveiet meg i dag, for på mandag måtte jeg konstatere at jeg ikke hadde mistet mer enn 100 gram på en uke.. Men i dag viste den ytterligere minus 500gr siden mandag - og det er bra.

 

Hadde en utskeielse i går må jeg innrømme. Spiste burger på Mc Donalds.. For å kompensere spiste jeg selvfølgelig ikke middag (det var middagen - siden jeg var på farten) og det ble kun en joyhurt til kvelds. Snakk om å lure seg selv: Når jeg la inn kaloriene i går havnet jeg på rett under 1100... (og mange av de var tomme..).

 

 

Ja, ja - jeg får komme sterkere tilbake.

 

Lykke til til alle dere andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillebilla

 

Hadde en utskeielse i går må jeg innrømme. Spiste burger på Mc Donalds.. For å kompensere spiste jeg selvfølgelig ikke middag (det var middagen - siden jeg var på farten) og det ble kun en joyhurt til kvelds. Snakk om å lure seg selv: Når jeg la inn kaloriene i går havnet jeg på rett under 1100... (og mange av de var tomme..).

 

Trodde egentlig at burger ikke er så galt, det er chipsen og brusen og evnt dressingen som drar opp? Men uansett er det utrolig vanskelig å beregne maten nåe man ikke er hjemme i fred og ro og kan føre opp underveis... (eller et annet sted med pc da :)

 

Forøvrig vil jeg anbefale å prøve polarbrød extreme hvis du skal lage burger hjemme. Det smaker supert og man blir veldig god og mett!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaloritelleren
Trodde egentlig at burger ikke er så galt' date=' det er chipsen og brusen og evnt dressingen som drar opp? Men uansett er det utrolig vanskelig å beregne maten nåe man ikke er hjemme i fred og ro og kan føre opp underveis... (eller et annet sted med pc da :)

 

Forøvrig vil jeg anbefale å prøve polarbrød extreme hvis du skal lage burger hjemme. Det smaker supert og man blir veldig god og mett!!![/quote']

 

 

OK. Da skal jeg prøve det engang.

 

Det står forresten kalorier på burgere fra Mc Donalds. Den jeg spiste var ca 500 kalorier... Så det er jo litt når middag vanligvis skal være på 400... (blir jo mettere av en middag enn av en burger). Droppet selvfølgelig pommes....

 

Ikke å anbefale folkens, men når nøden er størst.. Det er faktisk vanskelig å finne noe mat som er ok når man er på farten. Banan er ikke min favoritt akkurat - og alt annet har fett i seg... Hvorfor får man ikke kjøpt knekkebrød med mager gulost på bensinstasjon - grrr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillebilla
Hvorfor får man ikke kjøpt knekkebrød med mager gulost på bensinstasjon - grrr?

 

De nye wasa knekkebrødene med ost på er ikke så gale, har bare smakt med kremost med gressløk, men det finnes med pepperost og naturell kremost også. Husker ikke nøyaktig kcal antall men de er under 110 - mellommåltid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle!

 

Går ikke dagene kjempefort? Vanskelig å få i seg all maten i grunn :-)

Jeg så det var snakk om fast-food i tråden, det er ikke så mye sunt og kjapt, nei....men Bit er en veldig fin kjede (i Oslo ihvertfall) hvor du kan mikse salat eller kjøpe landbrød med masse godt på! Et par ganger har jeg kjøpt meg en toast på MCDonalds, men jeg tror det er hele 260 Kcal og den metter ikke akkurat.

 

Jeg lurer på: er det viktig at det er ca likt inntak av kcal hver dag, eller er det ukesnittet som teller? Hvis for eksempel én dag er på 1200 og en annen på 1800 kcal, gjør det noe så lenge en har et snitt på 1600 hver dag til slutt?

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillebilla

 

Jeg lurer på: er det viktig at det er ca likt inntak av kcal hver dag' date=' eller er det ukesnittet som teller? Hvis for eksempel én dag er på 1200 og en annen på 1800 kcal, gjør det noe så lenge en har et snitt på 1600 hver dag til slutt?

 

S[/quote']

 

Jeg spurte kurslederen ang kosemerker, hun sa da at det var normalt at feks lørdagen får et hopp på inntak av kcal hvis man feks har spart alle kosemerkene til denne dagen. Det betyr jo ogsa at man skal spise 50 kcal mindre pr dag enn det som står i menyen. Jeg forstår det videre at det som teller i det lange løp er jo gjennomsnittsinntaket. Men ved å fordele det riktig pr dag "øver" man seg jo på å få et bedre kosthold med riktig mat i riktig mengde til riktig tid... hmm ble litt vanskelig å forklare men håper du skjønte hva jeg mente ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg akkurat kommet tilbake fra veiing.

 

Jeg har gått ned 1' date='3 kilo! Jeg som trodde jeg kom til å gå opp! Jeg er kjempefornøyd![/quote']

 

 

Utrolig bra! Gratulerer :-) Det er saa motiverende med slike resultater!

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...