Gå til innhold

Starter på reductil- idag Noen som har gode råd


Gjest betty80

Anbefalte innlegg

Gjest betty80

hei.

 

Nå går det bedre, kiloen fra ferien e vekke. så totalt 1,2 ned denne ukå.

 

 

men målet om to siffret til 14 august kan bli vanskeligt, har enda 14 kg igjen til dette.....

 

eg bruker 10 mg styrke, kansje eg skulle fåt 15 neste gang.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar
Gjest litjpia

Kansje jeg også skulle ha tatt kontakt med legen for å få en mulighet til å prøve d. Har store problemer med å gå ned i vekt. Er da 163 å rundt 100 kg. Vil jeg da egentlig få slik hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

Har brukt Reductil i 3 uker og gått ned 5,5 kilo. Kjempefornøyd. Langsiktig mål er 30 totalt. Har lite bivirkninger nå, mest munntørrhet, men svettet mye de første ukene. Dette har blitt bedre nå.

 

Til dere erfarne: Avtar metthetsfølelsen etterhvert eller er det en virkning som varer så lenge dere tar tablettene?

 

Veiedag fredag. Er spent på neste resultat.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva må jeg gjennom for å få reductil?

Har en god del kg som skal bort.

Om d der kansje kan hjelpe meg til det.

 

Jeg spurte fastlegen om jeg kunne få prøve Reductil. Sjekket blodtrykk og puls. Blodprøver hadde jeg nylig tatt. Skal prøve dem i fire måneder og så vurdere om jeg skal fortsette.

 

Ta en prat med legen din. Det skader ikke å spørre..... Lykke til!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

spørr av ren nyskjerrighet; men hva er det den medisinen hjelper med egentlig? for kosten må forandres uansett eller?

 

Mener ikke å fornærme noen med spørsmålene altså- det er bare greit å høre fra dere som velger å bruke den :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge pakningsvedlegget gir Reductil økt metthetsfølelse og demper reduksjon i energiforbruk som ellers ses ved vektreduksjon. Du får altså mindre lyst på mat og faren for at forbrenningen går over på "sparebluss" reduseres.

 

Jeg merker at jeg blir fortere mett når jeg spiser, tenker mindre på mat mellom måltidene og kan lettere velge noe annet enn mat som trøst eller stressmestring.

 

Men det hjelper jo ikke å bli fortere mett dersom det man spiser er feil.... Medisinen er en hjelp til å gjennomføre livsstilsendringen.

 

Har gått på flere GR-kurs tidligere og har ofte blitt kjempesliten mentalt fordi jeg hele tiden har måttet sloss mot tanken på mat hele tiden, alltid sugen på et eller annet. Dette har Reductil gitt meg bedre kontroll over.

 

Som du skjønner så virker Reductil mest i hodet, mens kostommlegging må til for å få virkning på resten av kroppen.

 

Har gått på tablettene i 5 uker nå, 5,5 kg ned på de tre første ukene men har stått stille de to siste. Vet jeg har spist riktig og trimmet godt så jeg tar det med ro foreløpig. Håper neste ukes veiing blir bedre....

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

imorra får og bestille time. har tenkt og høre på reduktil jeg og da jeg er 1,66 cm og 100 kg alt får mye! jeg sliter litt med og klare å spise det jeg skal, får jeg vet hva jeg skal spise, men jeg trenger noe som kan hjelpe meg på vei.. men så var det det da... jeg er livredd får blodprøver! så lurer jeg på hvor mange glass de tapper??? og må man virklig ta blodprøve eller går det ann og slippe det? er redd får og svime av, har en tildens til det når de stikker meg og tapper får mye blod.. hadde vert veldig fint med svar=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blodprøver er noe herk. Blodet skal holde seg innenfor huden og huden skal ikke stikkes hull på!!!!!!

 

Jeg tok ikke nye prøver da jeg startet på Reductil fordi jeg nettopp hadde hatt en helsjekk og jeg husker ikke hvor mange glass de tappet da. Kanskje noen andre som vet hva som er vanlig når man starter med R.?

 

Vet ikke om det er slik at alle tar blodprøver ved oppstart, men jeg føler meg tryggere når det er gjort. Tablettene kan ha noen bivirkninger det er lurt å passe på.

 

Vedr. besvimelse: En lege jeg kjenner (han er ikke kirurg!!)fortalte at han alltid ba om å få ligge når han skulle ta blodprøver fordi han hadde så lett for å besvime hvis han satt mens de tappet. Kanskje det kan være til hjelp for deg også?

 

Ikke la "noen dråper" blod stoppe deg fra å få et hjelpemiddel til å gå ned i vekt!!

Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. nå sitter jeg her med et stooort smil. nei skal ikke la noen blodprøver stoppe meg, fprdi om jeg hater det! nå har jeg bestilt time, men kom ikke inn før 4 oktober. det er lenge til men nå gleder jeg meg. orker ikke gå sånn lenger asså, det er helt grusomt føler at alt og alle ser på meg! men takk får svar. håper det er noen andre som kan svare mere på det med hvor mye blod de skal ha??? klem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du synes det er lenge til 4.oktober. Når man har bestemt seg for noe er det så kjipt å måtte vente med å komme i gang. Helst skulle det skjedd med en gang, aller helst i går! Som du kanskje skjønner så er ikke jeg av den tålmodige sorten.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. nå sitter jeg her med et stooort smil. nei skal ikke la noen blodprøver stoppe meg' date=' fprdi om jeg hater det! nå har jeg bestilt time, men kom ikke inn før 4 oktober. det er lenge til men nå gleder jeg meg. orker ikke gå sånn lenger asså, det er helt grusomt føler at alt og alle ser på meg! men takk får svar. håper det er noen andre som kan svare mere på det med hvor mye blod de skal ha??? klem...[/quote']

 

 

Hei! Jeg begynte på reductil for 3 uker siden. Ble tappet for ett glass blod, og det er ikke mye! + at legen tok blodtrykk. Skal inn på sjekk onsdag. Under "Motiver meg!" på Diskusjon har jeg en tråd som heter "XXLs vei nedover til str L". Håper du kommer innom meg og forteller hvordan det går!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå takk=) ja men da er det ikke farlig og ta blodprøve' date=' vis de bare tapper ett glass? da slipper jeg og grue meg da. men hva trur du? jeg har bmi på 38 og da burde jeg vel få reduktil??[/quote']

 

 

Hei igjen! Med BMI på 38 så oppfyller du jo det kriteriet. Kommer ann på om blodtrykk osv er ok. Min lege har visst at jeg går på GR, men har ikke nevnt R for meg. Men da jeg tok det opp selv, synes legen det var ett flott forslag og hadde gode erfaringer med bruk av R. Det er jo en livsstilsendring, en gang overvektig så må man nok tenke på dette resten av livet. Om man ikke skal gå opp igjen da. Og det vil ikke jeg!!!!!

 

Lykke til! Vi "snakkes" på tråden min!

 

Klem fra XXL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gleder jeg meg til onsdagen. Da skal jeg til legen å høre om jeg kan kansje få reductil. Håper virkelig på det.

 

Dette kan være en motivasjons start for meg, for har ikke det i det hele tatt.

 

Men onsdag kan bli første dagen i mitt liv. Jeg gleder meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Dette går dårligt. Har fått ny jobb og flyttet igjen. har nett misten ein unge i spotan abort. Vekta viser 110kg og vis ikke eg er 90 innen 14 august går mannen min ifra meg... Og nå vil han verken kose eller klemme på meg lengre. er nett så vidt eg får et kyss av han.

 

 

Hjelp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går dårligt. Har fått ny jobb og flyttet igjen. har nett misten ein unge i spotan abort. Vekta viser 110kg og vis ikke eg er 90 innen 14 august går mannen min ifra meg...

 

 

Hjelp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sytakkars deg. Det var mye trist på en gang.... Håper virkelig ikke at mannen din mener det bokstavelig...men det ser nå ut som at du bare må brette opp armene og sette i gang. Begynn med vann, små og sunne måltid, frukt og grønt. Og mosjon! Du klarer det nok!! Bruker du R ennå?? Jeg har ikke lest alt her nå...

 

Lykke til!!

 

Klem fra XXL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja var det. Nei ikke nå skal til legen på fredag og spør etter ny resept på 15mg. har brukt 10mg før.

 

 

Eg håper og at han ikke meiner det.

Om han meiner det så er han kanskje ikke noe å samle på?? Jeg bare spør... Men uansett så vil du kanskje gå ned i kg?? Og du klarer det! Bare begynn så får du se!!

 

Lykke til!!

 

Klem fra XXL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snuskemor

Enig med XXL! Hvis han mener det, er han kanskje ikke noe å spare på!

 

Men dette klarer du!! Stå på!! Ikke la deg miste motet pga av han!

 

TVI TVI!!!! :-)

 

 

Stor motivasjonsklem fra snuskemor :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok du må ta deg en skikkelig prat med mannen din... Du kan ikke gå inn i slik prosess som dette uten noen som støtter.. Å oppleve en abort er tungt nok som det er uten krav om masse annet..

 

Sett deg ned med mannen din og snakk med ham, forklar ham hvordan du har det, fortell ham at du virkelig ønsker å gå ned i vekt, men det er mye vanskeligere når han sier slike ting. Hvis han i alle tilfell står på sitt og mener det han sier ville jeg vurdert å kaste ham på hue og ræva ut.. Du trenger støtte, ikke en trussel.

 

Men uansett skal kiloene av, det er det beste for helsa vår og fremtiden vår.. Så ta den tiden du trenger, endre livsstilen din sakte men sikkert, da varer det.. Det hjelper ikke om man går ned 40 kilo en dag, for så å gå opp 50 kilo neste dag.. Da ødelegger vi forbrenningen vår og det blir bare vanskeligere og vanskeligere.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...