Gå til innhold

Sulten som en ulv


Gjest Magan

Anbefalte innlegg

ÅÅÅ for en slapp dag. Her er været helt tragisk, her har det blåst ned trær og bossdunker ligger støken, hagla gjorde det også en runde i går.... Da er ikke motivasjonen til noen spasertur akkurat på topp. Men jeg har 24,6 trimpoeng denne uka og det er jeg storfornøyd med.

 

Hadde taco til middag i dag med MYE salat... og et par teskjeer sans-is til dessert...

Fin dag ute å være inne i..... :( å hygge seg med mat....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,8k
  • Created
  • Siste svar

Pøsregn i dag også, møkkavær... høsten kommer med stormskritt bokstavelig talt..

 

Skal en runde på jobb i dag, bestemmer selv hvor lenge jeg skal være der og hvor mye jeg vil jobbe... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det anbefales 3-4 måltider i løpet av dagen + 1-2 mellommåltider.

 

Energien fra dagens måltider bør fordeles på denne måten:

 

 

 

Frokosten : 20-25 % av energien

 

Lunsjen : 25-30 % av energien

 

Middagen : 25-30 % av energien

 

 

 

Mellom- og kveldsmåltider : 15-30 % av energien

 

 

 

En jevn, god måltidsrytme gir:

 

* stabilt blodsukker

* bedre konsentrasjonsevne

* mindre sultfølelse

* økt forbrenning

* mer overskudd

* mindre lagring av fettvev

 

Har du også til intensjon å mosjoner eller bevege deg noe mer så er 30 minutter om dagen en utrolig god start på et nytt og sunnere liv. Lev vel!

 

 

 

Bare en liten påminnelse for meg selv og andre. Fant dette på matprat.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marsjerte meg ut i høstværet og innkasserte 3 trimpoeng. Trimtre nr 3 står å gliser og venter på epler så her er det vel bare å henge i stroppen....

 

Ferdig med middagen er jeg også, så der er det bare å koke potetene når poden er ventet hjem fra skolen. Får sjokk han da stakkar... d070.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Plutselig så jeg deg for meg, Magan, der du marsjerer som en soldat ut i verden, henter inn trimpoeng, tar hundebitt på strak arm, fremmad med fritt blikk og sta vilje. Skulle gjerne kunnet male det bildet, det ble så tydelig!!!!

Du er flott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis er den nye sjefen en hyggelig fyr som hadde full forståelse for at fingrene mine ikke virker som de skal. Han hadde også fått revet over nerver i hånda for en stund siden, ikke på hundebitt da men han skjønte fullt ut problemene.

 

Når du maler bildet snuppelure, husk.. Jeg er en "lean, mean, killingmashine" !!!

 

s050.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert at du har en forståelsesfull sjef. Det gjør ting så mye lettere.

 

Jeg er med på å møtes i Oslo i mai! Det er jo en stund til, men da har vi jo noe å se fram til. Og gurimalla så tynne vi skal være på den tiden! høhøhø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Ellie, jeg var inne på samme tanken..... hvis vi skal møtes kan vi ikke ramle av og begynne å legge på oss igjen, så jeg har fått ett mål å holde meg til: Jeg skal IKKE legge på meg i løpet av vinteren (helst ta av meg litt til)... det blir jo nederlag det. Blir så tynne og flotte at.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen turgåing i dag, skal ta meg sammen i morgen har jeg bestemt, basta. Slapp dag idag i det store og hele, utenom de to timene på jobb. Ingen skikkelig middag heller, brød og speilegg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil veldig gjerne være med på et møte i mai.

:-) Gleder meg allerede, og rgner med at i mai er jeg faktisk ikke nødt til å gå ned noe mer. Da skal ejg være i mål, og godt igang med å holde vekten.

 

:-) Så supert at du kommer, Magan!

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal til Oslo er det nesten umulig å havne for langt uti periferien... togene går hele tiden, og de går ganske fort også.

 

Jeg satser på at det ikke er så langt, for jeg vil så gjerne treffe deg :-)

 

anto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært rågøy å treffes, så jeg håper det går i boks.

 

Ellers er været ikke så aller værst så det blir vel en tur trimtur i dag. Er så giddalaus for tia. Ser gubben løper rundt meg og rydder her nå, så jeg får vel henge meg på. Husarbeid er trim det å...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Været ble aldeles grufullt - så ingen turgåing. Lurer på å manne meg opp med fullt regnuhyre og sydvest og prøve allikevel, men det er rene syndefloden her. Spekulerer på å bygge en "Noa`s ark" istedet. Eller "Magan`s ark kanskje. :P

 

Har lest om sirkeltrening, og vurderer sterkt å melde meg på for i dette været blir det jo bare ball og tull med turgåinga å. Har sagt det før men nå kjenner jeg at lysten er til stede, må bare vente til hendene blir litt mindre vonde..

 

d010.gif

 

Ellers har det jeg kikket litt på friidrett på tv. Jøss, for noen lange slanke kropper de høydehopperne har. Sukk.....

 

Ellers har jeg laget ferdig middagen, lapskaus med MYE grønnsaker. Gubben er helt fortvilt og ville steike bacon å ha oppi - ble vel for magert for han ....

 

e065.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, synes jeg ser for meg Magans ark, med hester og hengebuksvin:D

 

Bor du på gård, og har du andre dyr?

 

Hjemmelaget lapskaus er så kjempegodt! Send over en porsjon da:D

 

Sirkeltrening høres bra ut. Er det med fysioterapeut?

 

 

God middag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har gård med hester (jeg har bare en) Akkurat nå er det 7 stk. her som noen venninner eier, + to hengebuksvin - en katt og en kanin.

 

c020.gife065.gifk040.gif

 

 

 

Det sto ikke noe om fysioterapeut i annonsen om sirkeltrening ihvertfall.

 

Lapskausen ble bra, du får komme hit å smake.....

 

o055.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magans Ark hørtes bra ut:)

Vi har vært ute å spist middag, ikke for mye kalorier...Men det smaker ikke det samme uten saus og dressing. Men blir vel kanskje en vane. Hjemme er det ikke noe problem, bruker lett dressing og lite feite sauser.

Lapskaus hørtes kjempe godt ut, kommer en tur å smaker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg kommer i morgen hvis det blir igjen noe:D

Du bor sånn midt i landet, ikke sant? I nærheten av en fjord eller innsjø?

Eller kanskje Magans ark står på søkkvått jorde:D

 

Du har så fine gif'er i innleggene. De kopierer jeg og sender rundt omkring i e-post.

De pynter opp, og sprer glede, så tusen takk, Magan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...