Gå til innhold

Sulten som en ulv


Gjest Magan

Anbefalte innlegg

  • Svar 1,8k
  • Created
  • Siste svar

Yessss, nå har de fått inn" tuborg lite"ølet på butikken her også. Mindre kalorier, samme promille he he......... Måtte selvfølgelig proviantere en par-tre-fire-åtte..... stk :( Husket at Oliviasmult snakket om det engang....... Hvor er minime forresten? Noen som har hørt noe?....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny forskning kaster lys over hvorfor vi legger på oss og kan lede til nye metoder å bekjempe overvekt.

 

Leptin-mangel gir overspising

Studien som er gjort viste at pasienter med sjeldne genetiske forstyrrelser som at de manglet leptin-hormonet spiste mindre etter at de fikk en injeksjon med hormonet, sa forsker og leder for studien I.S. Farooqi ved Cambridge University ifølge nyhetsbyrået Reuters.

 

I studien som er publisert i tidsskriftet Science undersøkte forskerne en «krets» i hjernen som signaliserer når en person er sulten eller mett. De fant ut at signalene var linket til deler av hjernen som bestemmer hva du liker av mat.

 

Fikk se bilder av mat

For å finne ut av hvordan hormonet fungerte viste forskerne pasientene bilder av ulik type mat, alt fra sjokoladekake og pizza til brokkoli og kål.

 

De som hadde den sjeldne genetiske feilen likte alle typer mat, spiste overdrevent mye og var sykelig overvektige, mente forskerne.

 

Resultatene viste at lysten på mat har med biologi å gjøre, ikke grådighet som fører til overspising og fedme, mente forskeren.

 

Leptin blir produsert av fettcellene og trigger ulike deler av hjernen.

 

- Hvis man finner de molekylene som leptin-hormonet trigger kan man mani****re eller utvikle medisiner som kan bekjempe overvekt, sa Farooqi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men videre studier viser også at leptin-tilskudd ikke har den ringeste virkning på personer som ikke lider av denne metbolsk syndrom og lignende sykdommer. Forskerne antar at det er færre enn 1 promille på verdensbasis som lider av dette, og at fenomenet overvekt i færre enn 5% av tilfellene der folk er kraftig overvektige skyldes sykdom. I alle andre tilfeller skyldes overvekten forholdet mellom det man tar inn og det man tar ut (beveger seg).

 

Husker ikke HVOR jeg leste dette, men blir jeg presset til det skal jeg lete etter artikkelen i oktober når jeg er ferdig med de prosjektene jeg er igang med på jobben .-)

 

Det var ihvertfall i et legetidsskrift jeg ble pekt til av en lege-venn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det nytter altså ikke å skylde på Leptin-mangel heller..... søren og......

De lærde strides...som vanlig... man kan gå seg aldeles vill i jungelen av forskjellig innformasjon.... og som du viser til her Anto er det stadig nye studier og nye resultater.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, i dag har vært en slapp dag og sulten har jeg vært og..... På butikken hadde de kjempeposer med ostepop ... 300gr... sukk.... men jeg bare så på dem ... ikke kjøpe nei...

 

Lurer på om det er gårdsdagen som lager krøll for meg i dag, siden jeg ikke rakk å spise hverken frokost eller lunsj, ja spiste faktisk ingenting før til middag, helt feil selvfølgelig, men er man treig om morgenen så blir det slik. Har kun meg selv å takke for det.

 

Ikke har jeg gått tur heller, får ta en lengre tur imorgen istedet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Heia deg Magan!!! Du klarer jo det (nesten) umulige. Gå forbi ostepop og annet du har lyst på, du greier surre deg på tur, du greier velge gode alternativ, og du TAR AV!!!!!!

Yess, du greier det du!!!!!!!

Nemlig!

Til og med ta hundebitt med humør! Utrolig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, ja man må da prøve å se det humoristiske i saker og ting som skjer.. :( Kunne vært værre vettu....

 

Jeg må fortelle en ting jeg glemte i går. Jeg fikk storfint besøk.... Da jeg kom ut på tunet i går morges satt det en svær ørn på taket. Den var ikke redd heller for jeg snudde og løp inn etter videokameret for å filme den, og jeg trodde jo aldri i livet at den satt der fortsatt da jeg kom ut, men det gjorde den.... satt der lenge og speidet... katten følte seg som en vandrende frokost tror jeg, for den forsvant som et olja lyn da den så hva som satt på mønen. Det ble en morsom filmsnutt i allafall...

 

r030.gifk040.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Woow, den ørnehistorien virka flott.

Jeg har hatt en slik frustrasjonsdag i dag, men nå skal jeg avgårde på min første treningstime. Er skikkelig angstslått. Hjelpe, hva gir jeg meg ut på nå.

Men har jeg sagt a så sier jeg b.

Rapport følger seinere i kveld.

Hei då.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag føler jeg meg oppblåst og utilpass, med valker som skvulper over bukselinningen og dobbelthaker som disser når jeg snakker.... blæh.... er vel mensen som er i annmars kan jeg tenke meg....... u060.gif

 

Men men, jeg gikk nå en tur da, 1,6 trimpoeng... kanskje jeg føler meg lettere og slankere i morgen???? Håper det... a035.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De varer heldigvis ikke så lenge de der nedturene mine. Akkurat kommet hjem fra spaserturen min og fikk 1,9 trimpoeng i dag.

 

Kroppen kjennes normal ut og humøret er på topp. Nå skal jeg spise litt lunsj tenker jeg, og ta en kopp kaffe å kjenne på den gode samvittigheten min. c015.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på bensinstasonen i sta.... må nesten le litt av meg selv.... jeg kjøpte meg 1 les, ett drops i selvplukkhylla... karamellkonsistens med lakrismak... det var godt...

 

Nå er det grøsser på tv, godnatt folkens.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...