Gå til innhold

Sulten som en ulv


Gjest Magan

Anbefalte innlegg

Takk, takk!

 

Da skal jeg gjøre et forsøk her og nå:

 

n025.gif

 

Her kommer noen nye dyr til Magans ark. De har med seg speltbrød:D

 

Takk anto, da lærte jeg enda mere av deg i dag! Du med det gode hjertet!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,8k
  • Created
  • Siste svar

Ja da åpner vi kafè i "Magan`s ark" med speltbrød og lapskaus... :D Hjertelig velkommen Rina.....

 

Jeg bor ved sjøen sånn midt i landet ja.Og jordet begynner å se ut som en innsjø nå så du har rett i alt queen. Hadde inn hestene i stallen i sta, og de var glade - de gliste fra øre til øre - liker ikke dette været de heller.

 

De musene minner meg om noe som skjedde for ett par år tilbake. Jeg hadde lagt inn et helt rundstykke i matskåla til kaninen... og hva får jeg se - jo rundstykket farer bortover langs veggen i kaninburet i full fart, jeg skjønte ingenting med det samme - men når jeg så nærmere etter så var det en bitteliten mus i vill stjæling som sprang hva remmer og tøy kunne holde MED rundstykke på ryggen, mot åpningen og frihet.... trodde den.... Den fikk selvfølgelig ikke rundstykke med seg ut gjennom den lille åpningen, så det ble bråstopp - og musa løp videre uten rundstykke, tror ikke den skjønte helt hvordan maten forsvant så fort for den sprang rundt seg selv ett par ganger før den forsvant bak veggen....

 

 

 

P.S Bor endel slike typer i stallen...

 

 

a015.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he kaffe latte du liksom.... nei her er det kaffe-karsk..... Neida tuller bare, eneste baren ombord i denne skuta er salat-bar... :D Jeg drikker bestandig kaffe med melk, så latte er in...

 

Strålende vær her nå for øyeblikket, solen skinner og alt er bare velstand. Nåja, ikke helt... vi har besøk fra nordnorge med en bil full av fisk (hadde det nå bare vært biff)

Og i dag har gubben og han planlagt fisk til middag... nå sitter jeg og funderer på hvordan jeg skal lure meg unna den middagen, for jeg synes ( i motsetning til ALLE nordlendinger ) at fisk er fisk og kjøtt er MAT.

 

Nei nå må jeg ha en kaffe før jeg går tur ut i finværet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes "hoppe latte" blir bra. Har du smakt hoppemelk? Jeg melka gammelmerra mi da hun fikk føll og drakk. Smakte melon ...

 

 

b010.gif

Jeg har vært ute i finværet å gått tur - 2,3 trimpoeng. Her er det over 20 grader i sola enn så lenge. 8 grader i morges... men jeg fyra kraftig i vedovnen i går for da var det nordavind fra alle kanter.

 

d010.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes "hoppe latte" blir bra. Har du smakt hoppemelk? Jeg melka gammelmerra mi da hun fikk føll og drakk. Smakte melon ...

 

Jeg har vært ute i finværet å gått tur - 2' date='3 trimpoeng. Her er det over 20 grader i sola enn så lenge. 8 grader i morges... men jeg fyra kraftig i vedovnen i går for da var det nordavind fra alle kanter.[/quote']

 

Nei, har ikkje smakt hoppe melk, men den skal vere veldig bra for dei som har forskjellige sortar eksem. :(

Skal sette føll på merra mi til våren og viss det blir noke resultat etter den kosen så har eg tenkt å smake når den tid kjem. Har smakt sauemelk (ufrivillig), skulle melke ut av ei søye(som ikkje stod heilt i ro)og vips der fekk kjerringa seg ein sprut midt i gapet. Smakte vertfall ikkje vondt, men likar i utgangspunktet ikkje melk.

 

Slapp ut merra i førmiddag og ho dansa så fint, glad for at det endelig var opplett(soldansen :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt litt på det jeg skrev på en annen tråd om fristelser på jobb, f.eks. salg av sjokkis og brus i kantina.

 

Dere vet vel at på enhver fabrikk som lager sjokolade - kaker o.l er et laboratorium. Der prøves ut forskjellige smaker og farger og utforming på produktene for at de skal selge bedre. Så lages forskjellige reklamefilmer som rettes mot de kunder som mest sannsynlig kommer til å kjøpe produktet. De har også markedsundersøkelser som viser hva folk ser mest etter når de kjøper et produkt. Det være seg smak- farger-pris, ja til og med hvor produktet skal plasseres i hyllene i butikken. Dette er psykologi, forsket på i mange år. Eller sagt på en annen måte, hvordan lure folk til å kjøpe akkurat dette produktet.

 

Tenker dere over når dere kjøper en shampoo eller en krem f.eks, om dere liker sterke eller svake parfymelukter? Dere vet hva dere liker, men går ikke å tenker spesielt på det. Men det vet de som lager shampoen, de har gjort markedsundersøkelser som finner ut hvor stor prosent av befolkningen som liker produktene sånn eller sånn.....(smak-farge-utforming)alt er forsket på og laget statistikker av. Det blir litt andeledes med mat, for folk flest er ganske beviste på hva de spiser. Men det vet potetgull-fabrikantene også meget godt, så de pøser på med nye merker, nye smaker, mindre fett? ny utforming o.s.v. bare for å lure oss til å kjøpe mer....

 

Enten vi vil eller ikke så vet produsentene hvordan de skal få folk (oss) til å kjøpe akkurat deres produkt. Og de driter i om vi legger på oss bare de har fortjeneste. Og vi blir påvirket av reklame, enten vi vil eller ikke.

 

Så det er nok ikke bare den svake viljen vår..... De store konsernene vet akkurat hvilke"knotter"de skal trykke på for å trigge søtsuget eller saltsuget for den del. Og de vet hvilke svake sjeler vi er også desverre, for det har de hatt en markedsundersøkelse på.........

 

Nå har jeg vondt i hodet av all tenkingen

 

Hilsen irritert Magan....

 

h040.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en lang tenkerekke Magan... Sliter du litt om dagen? Eller er det bare generell irritasjon fordi du ,jeg, å de fleste egentlig vet at vi blir lurt.... Liker egentlig ikke å bli lurt, da. Men det er det vel ingen som gjør.

Håper hodepinen forsvinner da. :D

Klem fra Rina:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere begynner å lese innnholdsfortegnelsen og varedeklarasjonene på alt, vil dere se at det ikke er mye med papir på som ikke inneholder sukker....

Det er ikke bare sjokolade osv. Men helt vanlig sauseposer, dip, dressinger osv osv.....

Nok en tankevekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere begynner å lese innnholdsfortegnelsen og varedeklarasjonene på alt' date=' vil dere se at det ikke er mye med papir på som ikke inneholder sukker....

Det er ikke bare sjokolade osv. Men helt vanlig sauseposer, dip, dressinger osv osv.....

Nok en tankevekker.[/quote']

 

 

pluss at det er mel i mykje som ein ikkje skulle tru at det var mel i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp. Visse typer sjokolade f eks. Og da snakker ikke om de med kjeks i. De vi TROR er rene sjokolader.

men det er jo ille bare for de som er intolerante i forhold til mel, da...

snuppelure og jeg må passe oss f eks.

 

jeg leser ALLE papirting, ferdigmat, godterier osv osv...

Det er mel i en del potetgull til og med.

Hvorfor må du ikke spørre meg, men det er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp. Visse typer sjokolade f eks. Og da snakker ikke om de med kjeks i. De vi TROR er rene sjokolader.

men det er jo ille bare for de som er intolerante i forhold til mel' date=' da...

snuppelure og jeg må passe oss f eks.

 

jeg leser ALLE papirting, ferdigmat, godterier osv osv...

Det er mel i en del potetgull til og med.

Hvorfor må du ikke spørre meg, men det er det.[/quote']

 

Har ein i kosten som har cøliaki så eg er godt vant med å lese papirlappar. Blir kjempedårlig av berre ein liten smule.

Fann nett ein ny melsort som er glutenfri, blir spennande å prøve (han er brødlei han gutten min, lite grove)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så heldig at jeg tåler all mat, har ihvertfall ikke merka noe spesielt uansett hva jeg spiser. Men jeg passer selvfølgelig på allikevel, for det er jo sunnere med grovt mel og fiber enn hvitt mel og ting med E-stoffer i.

 

I dag blir det vel en spasertur, været er brukbart - ikke så varmt at det gjør noe, men det regner da ikke ...

 

Middagen står klar i panna, skal bare kokes (grønnsaksuppe). Hi hi, gubben kommer vel til å vri på nesa, men det bryr jeg meg ikke om... u055.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...