Gå til innhold

Sulten som en ulv


Gjest Magan

Anbefalte innlegg

Jeg ønsket meg svart hår da jeg var fjortis, så jeg farga det kullsvart...fattern fikk apoplektisk anfall.....

 

Kommet hjem fra en times trening nå, kjenner det er på tide å komme skikkelig i gang igjen. Skal rocke litt mens jeg ser på skirenn etterpå. Bake brød må jeg også, butikkene og bakeriet var utsolgt for inger`s.

k020.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,8k
  • Created
  • Siste svar

jeg ønsket meg langt hår som fjortis og hadde langt hår som fjortis, jfr diverse skolebilder fra den tiden. siden da jeg klippet meg fikk jeg høre fra flere slektninger at jeg hadde sett ut som en hest med det lange håret.. hva byr dere meg???????? etter å ha hatt ei søster som mistet alt håret som følge av hjemmefarging, har jeg vært forsiktig med å farge det.

 

ellers magan; om jeg er kjempesulten så synes jeg det hjelper med en cappuchino fra nescafè - den uten sukker. det er vel melkefettet som virker sultdempende kan jeg tenke meg, jeg synes i alle fall at den hjelper. så forsøk det, om du liker cappuchino da.

 

ha en flott kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for rådet Hyfsan, alt som kan fylle opp vomma uten for mange kalorier blir fortært på øyeblikket..... Jeg har noen poser med muligens cappuchino i skapet, husker ikke, lenge siden jeg kjøpte dem. Ihvertfall er det noe magrere greier, skal se på dem etterpå.

 

Tatt meg på tak og skrevet ned det jeg har spist i dag, kommet til 800 kalorier så langt, da har jeg til kveldsmat og vel så det. Kanskje det værste suget holder på å gi seg? Håper det, ikke merket noe særlig enda, men det er om kvelden det er værst, får prøve den kaffegreia når gnagingen begynner.

c015.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

I dag er magasuget mitt bedre, så nå går alt så meget bedre :-))

Vi står på, ikke sant??? To dager vel blåst, uten glipper. Hver seier blir frydefullt tjoheia!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Her er alle ved friskt mot ser jeg, det skal bli deilig å starte skikkelig opp igjen etter jula og trimme og spise sunt. Kanskje ikke så dumt med et par dager med grønnsaker og grovt??

e015.gif

Ha en fin uke!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"en reise på 1000 mil begynner med et skritt". så to dager er jo to dager. mer enn det jeg kan skryte på meg. kan skryte på meg gårsdagen da... det er også en begynnelse.

 

ha en fantastisk dag magan. fint å høre at cappuchino hjalp for deg også, jeg har hatt utrolig mye god hjelp av en kopp cappuchino når det har røynet på. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært å kjøpt mere cappuccino i dag. Det er Confecta sin jeg har. Likens sjokoladedrikk med appelsinsmak, den tar jeg en kopp av hvis det skulle dukke opp noe søtsug. Ellers har jeg vært og trent i dag. Spist rugbrød til frokost og knekkebrød til lunsj (grovt), og lutefisk til middag. Så skal jeg ha fiskesuppe med fiskeboller til kvelds har jeg bestemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste det..kjente det på buksa selv om vekta ikke fulgte med. Men nå gjorde den plutselig et jomp oppover ja. 72,4 kg. Opp 1,2kg. Ikke så avskrekkende, men det skal ikke få smyge seg på gram etter gram her nå... ikke f... Har nok spist for mye tullmat fra nyttårsaften og til nå, heldigvis at jula gikk bra ellers så hadde det vel vært mere å gremme seg over. Da skal jeg altså ned 4,4 kg da for å komme ned på 68kg som jeg tenkte til å begynne med. Ja ja me får no prøva......

 

Har vært flink med maten i dag også, rugbrød til frokost og knekkebrød til lunsj og lutefisk til middag. Skal ordne meg fiskesuppe med fiskeboller oppi til kvelds.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

glem nå den vekta. viktigste er at du er i gang og ser fremover. fiskesuppe høres godt ut. har nettopp spist sein middag, fiskegrateng fra "lofoten". den er kjempegod. masse raspete gulrøtter og en rømmedæsj til. og så litt ris da. så nå er jeg kjempefornøyd. i morgen skal jeg ha seibiff med løk til middag, jeg falt for fristelsen til å kjøpe fra fjordland fordi jeg er aleine i morgen. har aldri smakt den, så håper den er god. ellers blir jeg s - k - u - f - f - a. og det må jeg jo ikke bli :eek:

 

ha en flott kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jooooo jeg vil gå ned, jeg VIL bli 68 kilo.

 

Fjordland ja... det kan være så ymse har jeg erfart. Kjøpte kylling med noe jeg tror var potetbåter med skall på... grufullt, kasta det i boss. Men kalkunretten deres er ganske brukbar. Og grønnerterstuinga deres er veldig god synes jeg.

 

Skal ha fiskegrateng i morgen jeg. Husker ikke fra hvilken produsent, har ikke hørt om dem før så det er sikkert noe nytt på markedet. Får håpe den er brukbar ellers blir jeg skuffa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Jaså Magan, du spiser lutefisk du også? Spiste du ertestuing til??

 

Det er så mye snakk om fiskegrateng her for tiden, tror jeg må lage det snart jeg også! Og igår ringte brodern og spurte hvordan jeg lager fiskegrateng - er det mulig?? Fra alle kanter!!

 

Når det er tilbud i butikken, kjøper jeg god gammeldags fiskegrateng og slenger i frysern - grei og god!

 

Jeg for min del er inne i en torskeperiode, sesong for det nå - og da kan det også bli fiskegrateng!

 

Har spist en vond og en relativt god fjordland. Den vonde var biffsnadder med de vonde potetbåtene du skriver om Magan, og den gode var noe slags kinesisk sur-søt med ris - ganske god! Men gubben synes det er grei mat når han er hjemme alene!

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada jeg spiser erterstuing til mye jeg, men det er helst når gubben er hjemme da. Lager en del kylling og svinefilèt når jeg er alene, og da er vel ikke erterstuing det tilbehøret som passer best.

 

Det hender jeg lager fiskegrateng sjøl også, men jeg synes den er helt grei den du får kjøpt i butikken.

 

Så på godmorgen norge på tv 2 nå, og der er det mye snakk om helse for tiden. En mann som hadde slanka seg 17 kg var intervjua sammen med pt`n sin, fortalte at han hadde et kaloriforbruk ved hvile på 1800 kcal før han begynte og trene. Etter et par mnd med trening 4 timer i uka, økte kaloriforbruket ved trening til 2300kcal ved hvile. Tenk det, øke kaloriforbruket med 500 kalorier i hvileperiodene når man begynner å trene. Det blir 3500 kalorier i uka det. Sikkert litt mindre for oss damer da, men likevel. Nei nå må jeg rocke litt før jeg suser ut i stallen.

n028.GIF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så puls ja. Det var interessant. Den fysiske alderen har det kunnet vært spennende å fått testa. Skal tro om det blir fortsettelse neste mandag? Fikk ikke med meg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så puls ja. Det var interessant. Den fysiske alderen har det kunnet vært spennende å fått testa. Skal tro om det blir fortsettelse neste mandag? Fikk ikke med meg det.

 

Fortsetter neste mandag ja, og ein kunne gå inn på Nrk sine sider og ta diverse tester og. Kva tester det var husker eg ikkje.

 

Kan sjekke den fysiske alder og ja. (var inne og sjekka no etterpå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok testen... alderen ble akkurat så gammel som jeg er, pulsalderen ble to år eldre. Det gikk jo bra må jeg si. Nei nå hører jeg fiskegratengen roper på meg. Og råkostsalaten også.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, skuffa!!!!! den seibiffen fra fjordland var ikke et hår bedre enn de potetbåtene.. har smakt dem jeg også nemlig. blir ikke noe gjenkjøp av den retten for mitt vedkommende.

 

*skynder seg inn på pulsside for å ta test*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Jaja, da har jeg i alle fall noe å skryte av. Fikk servert den vanvittig gode grønnsakgryta av gubben. Han har sett seg i speilet og sett at det er kommet mage. Panikk panikk. Forfengelig som han er så er det rett på diett. Jippi!!! Nå er det håp, viss han holder ut da. For det er han som har dratt den farlige maten til huse, og han som har laget middagene som har ost av kalorier. Så kanskje, kanskje det kan bli samarbeid :-))

Bare jeg får bukt med denne forbaska helsa nå så skal jeg ikke la meg stoppe.

Fjordland er forresten anbefalt av GR når det gjelder kalorimengde, så fryd dere over det når smaken ikke er for god, det er passelig med kalorimengde, uten veiing og måling :-)).

Hei då. Fra en grrrsint snuppe som ikke liker å være slått av banen av helsa. Men som akter å ta igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi, det var forfengeligheten til gubben som seira ja, ikke helsa... uansett grunn...supert.

 

Også hjelper det å legge til et par saftige bannord også for å få litt ekstra stahet fram snuppelure....

 

Og har sett at G.R ikke slår så negativt ned på fjordland, men gudbedre for en smak noen av de rettene har. Når jeg KASTER mat fordi det er fælt da altså.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Jeg ser at det som blir utfordringen min, blir kveldene. Har vent meg til å snaske litt til TV-en. Blir fysen så snart jeg siger ned i sofaen. I kveld har jeg gufla inn en kiwi, en pære og en yougurt. Og ennå har jeg suuuget. Men nå kryper jeg i køyen og sier nei nei nei til magesuget.

Sweet dreams!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk råd fra Hyfsan om å ta en kopp cappuccino for å stagge gnaget i magen på kvelden(vet ikke om det er stavet rett, men det sto slik på pakken ...trur eg ) kjøpte av merket confecta,de har flere lavkaloridrikker, sjokolade med mint og appelsin også vanlig sjokoladesmak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Takk for råd. Skal ta bussen til byen i dag, skal prøve meg på ny treningsrunde, og skal se etter i butikkene der om jeg finner den cappuccinoen.

Ha en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...