Gå til innhold

Tips til sundt snop når kveldshungeren melder seg?


Gjest Hot Babe in spe
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg bruker også mye vaniljeyoghurt og bringebær, men når jeg har ordentlig lyst på små-godt spiser jeg diabetes-dropsene man får kjøpt på apoteket :) hvert drops inneholder 3-4 kcal og er utolig drøye...

...tror det meste jeg har klart å dytte i meg på en kveld er 4 stk

Spesielt svak for "Speider" og "banan" men de finnes i mange smaker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det funker, men en instruktør på gymmet der jeg trener sier at når man har lyst på noe søtt kan man istedet ta en boks mager kesam, tilsette fun light etter smak og spise, det blir visstnok som dessert, men med masse proteiner så det blir mettende i tillegg. Jeg har ikke prøvd selv enda, men det må nok prøves ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svergrer til tomater. La tomatene ligge på kjøkken i romtemp. da bevarer de smaken best. Skjær i båter eller små biter, strø over basilikum, ørlite salt og gjerne litt balsamico vineddik. La det "trekke" litt så blir det mer smak. Dette synes jeg er kjempegodt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres kjempekjedelig ut, men en av ekspertene i VGs vektklubb.no (prof. Grethe Støa Birketvedt) anbefalte å spise rå brokkoli når søthungeren kommer. Det fungerer faktisk svært bra! Drikk vann til. Mangen og psyken faller til ro. Veldig effektivt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjokkisbolla

te funker også veldig bra,har funnet ut at grønn eller sort te er den som funker best+man blir litt mett:) blomkål og brokoli er også digg men blir sjokosuget for stort spiser jeg en liten japp og da blir jeg mettet for en stund for det blir faktisk for søtt etter dager med "avvenning"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mitt tips nr en er å IKKE HA NOE snop eller kjeks tilgjengelig.

Et stort glass vann hjelper ofte masse. Og så lenge det er søthunger som er problemet er det masse frukt som er godt . Appelsin i båter, kiwi, NORSKE epler.

 

Jeg har et større problem når det gjelder potetgull og salt lakris. Har noen noen tips der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg får et søtbehov, noe som melder seg mest i helgene så tar jeg en plate à 60gram Nutrilett, den inneholder kun 211kcal og man blir skikkelig mett av den... Jeg tar en bit og tygger lenge på den... Har prøvd ut den med nøtter, mørk sjokolade og toffee i... Den sistnevnte falt i smak, uvant i begynnelsen, men nå syntes jeg den er kjempe god... De selger dem på Mega og andre dagligvarebutikker og den finnes i 2-pack ok koster 26kr:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle sammenhenger er det viktig hvordan man mentalt forholder seg til det man skal spise. Den tiende sjokoladebiten smaker ikke bedre enn den første. Ta bare en, og nyt den leenge. God samvittighet for bare en liten utskeielse er også en god følelse.

Hvis godteri er noe man MÅ ha, kjøp i veldig små mengder og nyt det.

Grønnskstrimler og en liten dip av mager kesam og holliday-mix (3 kosemerker pr. boks) er også kjempegodt.

Fruktbiter er kjempegodt.

Alpen bars har smak av sjokolade eller jordbær, 120 kcal pr bar. 25-30 kr pr pakke med 6 bar. (Finnes gjerne ved frokostblandinger).

Hva med et ryvita-knekkebrød med cottagecheese og lettsyltetøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg Ellenrb! Jeg ville heller ha tatt et knekkebrød med cottage cheese og syltetøy, enn en sjokoladebit. Av og til er en skje lett-syltetøy eller en liten slurk juice det eneste som skal til for å dempe en evt søthunger.

 

Hva er egentlig "kveldshungeren"? Er det hunger etter noe snop? er det hunger etter å "kose seg" når en endelig kan sette seg å se TV eller lese en bok? Er det hungeer etter mat fordi du har fått i deg for lite i løpet av dagen? Er det hunger etter snop fordi du har spist for lite i løpet av dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du får lyst på chips, så leste jeg et sted at 2 kjeks med snack a jack, kan byttes ut med et kvelds måltid, uten at det går ut over kaloriene. 220 kcal ca. så da er utfordringen og la det bli med de to. må du absolutt skeie ut, gå deg en tur og skei ut når du er tilbake. da har du forbrent de kcaloriene du putter inn forhåpentligvis.

jeg er enig med at mager kesam blandet med holiday dip med agurk og gulerøtter til er kjempegodt! vi bruker det alltid til film når det ikke er lørdag. veldig bra altså! stå på og lykke til med fristelsene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For virkelige sjoko moser vil jeg anbefale å få tak i herbalife sine sjokoladebarer. Dem er utrolig gode og smake sjokolade (!!) ,en sånn liten bar gir god metthetsfølele og kan tygges litt på .1stk inneholder 139 kcal .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi er vel vant til å kose oss foran tvn:-) Vi bør vel spise maten på kjøkkenet og ikke gjøre noe annet enn å spise. Når man ser på tv eller leser mens man spiser, kan man stappe innpå mer hva man trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...