Gå til innhold

Tips til sundt snop når kveldshungeren melder seg?


Gjest Hot Babe in spe
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg er så søtsugen om kveldene! Er det noen som har gode alternativer til sjokolade....?

 

Hei.

Jeg har spist 2 store rute sjokolade av merket Freia Premium 86% cocoa og drukket kaffe som førstehjelp når søtsuget melder seg. Tidligere var jeg "sjokoman" og spesielt etter middag. Dersom en følger de faste måltidene og sørger for å ikke bli for sulten, synes jeg det fungerer lettere. I tillegg tar jeg tran og vitamintabletter. Ellers er frukten mango også av de søtere og likevel ikke så kaloririk.

Hilsen Kari.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg bruker også mye vaniljeyoghurt og bringebær' date=' men når jeg har ordentlig lyst på små-godt spiser jeg diabetes-dropsene man får kjøpt på apoteket :) hvert drops inneholder 3-4 kcal og er utolig drøye...

...tror det meste jeg har klart å dytte i meg på en kveld er 4 stk

Spesielt svak for "Speider" og "banan" men de finnes i mange smaker![/quote']

 

De dropsene er det jeg sverger til også. speider og banan er nam nam drops :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet ut at begge typene Belvita fra Freia er gode. De er det sjokolade på da, men veldig lite. Hver ineholder 125-135 kcal pr pk (30g), og de er fatisk litt mettende også! Har også tatt en som mellommåltid når jeg har dårlig tid.

 

Når det gjelder saltsug er popcorn og saltstenger gode alternativer fremfor potetgull og annet chips. Du må spise større mengder av disse for å komme opp i samme kalorimengde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KitSileya
Jeg har funnet ut at begge typene Belvita fra Freia er gode. De er det sjokolade på da' date=' men veldig lite. Hver ineholder 125-135 kcal pr pk (30g), og de er fatisk litt mettende også! Har også tatt en som mellommåltid når jeg har dårlig tid.

 

Når det gjelder saltsug er popcorn og saltstenger gode alternativer fremfor potetgull og annet chips. Du må spise større mengder av disse for å komme opp i samme kalorimengde.[/quote']

 

Hvor mange kalorier er det egentlig i saltstenger? Og popcorn. Synes å huske at det ikke var så mye mindre kalorier i den micropopcornposen jeg poppa før jeg bestemte meg å gå GR enn i potetgull. Må man ha sånn poppemaskin for å komme ned på ok kaloriinntak? Jeg får nemlig heller salthunger enn søthunger når det røyner på. Har vel for lite salt i maten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ca 170 kval i 100 gram saltstenger. Jeg har pleid å spise noen få av disse når salthungeren blir for stor. Ifølge tabellen her på sidene, er det 40 kcal i 10 stk. Jeg har pleid å sette en begrensning på 25 stk. Synes det hjelper når jeg setter meg selv en forholdsvis fornuftig absolutt grense før jeg skeier ut :)

 

Jeg har også prøvd forskjellige nøttemikser. Det er ganske mange kcalorier. Men jeg trøster meg med at det er sunt i små mengder. Jeg liker best den fra den lille nøttefabrikken, med litt tørket frukt og rosiner i.

 

Når jeg får skikkelig på noe søtt, hjelper del med lettbrus (mozell light er for eksempel veldig søtt og godt) eller te. Og så går det an å ta samme triks som med saltstengene. Kjøp en ganske liten porsjon av smågodter eller annet du liker,og bestem deg på forhånd for akkurat hvor mye du skal skeie ut. Da klarer man lettere å ikke spise mer enn man burde, og så får man ikke så dårlig samvittighet... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har tenkt å prøve den oppskriften på slankekrigen sine sider med frosne bær og lett yoghurt!

 

HER ER DEN:

 

 

Oppskrift uke 6 - Frosne bær er bra å ha!

09.10.05 av Kari Jaquesson

Slankekrigerne spiste dessert opptil to ganger per dag og en av favorittene vare frossen smoothie.

 

 

Det lages rett og slett ved å blande frosne bær med 0,1 % yoghurt og litt søtstoff og mose i mikser! Enkelt og greit!

Er du sugen på sjokolade kan du sette yoghurten i fryseren noen timer, blande inn kakaopulver og litt søtstoff og kjøre i mikseren.

 

Nam nam - sunt og godt! Ja, kakao er også sunt - inneholder blant annet magnesium!

 

Fruktrasjonen til slankekrigerne var 200 gram per dag. Det laget vi mye digg av!(banan og druer ½ porsjon)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del opp en banan i skiver. legg på et fat i fryseren.Stivelsen i bananen gjør at bananen blir enda søtere når den er frosset. (Tenk på poteten, den blir søt dersom den fryser.)

 

Nam nam....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Gjest Tingeling84

Ett kjempetips er å kjøpe fersk ananas og dele i biter. Legg det da i fryseren i ca 20 min, også spiser du det med litt Kesam Vanilje ved siden av.....det er så godt! Har mer lyst på det i helgen enn sjokolade og annet snop.

 

Det samme kan også gjøres med frukter som kiwi, pære, eple (de kan bli litt gromsete)...ja, for ikke å glemme appelsin (den kan ikke ligge så lenge som 20 min, men ca 15).

 

Lett-is begeret fra Hjem-is har kjun 67kcal per beger og det smaker faktisk fløteis. De er knallgode og jeg går aldri tom.

 

Prøv å se hvor godt det er :(

 

PS: Kjøp en blender som kan knuse is (bra tips er ASM2600 fra Electrolux) og bruk frosne bær sammen med kesam vanilje og mos det sammen til en smootie :( Vips så har man en sunn milkshake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med vaniljekesam på. Mmmmmm- 100gr sjokopudding har 55kcal (2 kosemerker) laget med lettmelk. Og med vaniljekesam er det digg. Jeg fant den i helsekostbutikk. Der hadde de også Heistads gele, som jeg ikke har prøvd ennå, med 7kcal pr 100gr. Om den er god er det utrolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns Heistad gele er god. Litt kunstig smak kanskje, men absolutt et godt alternativ når man har lyst på noe godt, uten å skeie ut skikkelig. Jeg har brukt Heistad vaniljesaus inntil både geleèn og sjokoladepuddingen og den er også god. Men det hørtes veldig godt ut med vaniljekesam!

 

Heistad-dessertene kan også kjøpes i matbutikker...

 

Hilsen Ingvild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Gjest camillasophie
Hvor mange kalorier er det egentlig i saltstenger? Og popcorn. Synes å huske at det ikke var så mye mindre kalorier i den micropopcornposen jeg poppa før jeg bestemte meg å gå GR enn i potetgull. Må man ha sånn poppemaskin for å komme ned på ok kaloriinntak? Jeg får nemlig heller salthunger enn søthunger når det røyner på. Har vel for lite salt i maten.

 

 

Hei:) jeg slenger meg med på smp ditt, da jeg er ganske fersk her og ikke vet hvordan man legger inn eget spm?:) jeg lurer på hvis man popper popcornet selv (sånne u-poppet maiskorn man kjøper på butikken) i gryte med litt rapsolje i bunnen (så det ikke brenner seg) noen som har peiling på hvor "fyfy" det er? før jeg begynte med GR-kurs ble det fort poppet popcorn 1-2ganger i uken som tv-snacks/kos...men nå har jeg ikke turt siden jeg ikke vet kalorinivå? i GR-boken står det at en håndfull micropopp er 1 kosemerke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg bruker ofte å bytte ut kveldsmaten med frukt oppskåret i biter med melonyoghurt over. Det er supersnadder, og hvis du stjeler litt fra frukt- og melkerasjonen kan du spise en STOR skål, og du blir mett også.

 

Bruker banan, fersk ananas, pære, appelsin, mango, eple (ikke alt på en gang da :)).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primadonn
Du får jo kjøpt en liten Bocca som innholder 50kal. Det er jo ett kosemerke

 

Hvor mye kcal er en vanlig Bocca da?

Har jeg lurt på lenge.. Det står ikke noe på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppdaget "Just Tomatoes" i går. Det er trørkete bær og grønnsaker. Reklamen sa de var så søte at de kunne erstatte lørdagsgotteri. Akkurat det trodde jeg ikke på. Men skal si jeg ble overrasket! Det var ganske søtt, ja, og knallgodt. Så det kan faktisk hjelpe når søthungeren melder seg.

 

Det skal ikke være tilsatt hverken sukker eller konserveringsmidler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lille my

Vær obs på at tørket frukt i alle fall inneholder mye kalorier og karbohydrater per 100 gram, så det gjør sikkert tørket frukt og. Men det er nok bedre enn vanlig godteri uansett!! De tørkede grønnsakene høres veldig spennende ut, så dem tror jeg nesten jeg må prøve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
Gjest ingrid87

når jeg blir sugen på noe søtt går jeg ned i kjellere å henter meg en boks med ananas. det er kjempe smart, får de er både litt sure og søte samtidig og metter lysten på noe søtt.. kjempe smart. absolutt noe og anbefale de gottesyke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har prøvd de aller fleste Heistad-lavkalori produktene og blir like positivt overraska hver gang. Synes geléen er spesielt god med litt "vaniljekrem" på. Lager vaniljekrem av Heistad vaniljesaus med skummet melk (følg anvisningen til vaniljekrem) og blander med mager kesam. Det smaker faktisk utrolig godt! Sjokoladepuddingen er også god, og syltetøyet er godt ;) Synes faktisk bringebærsyltetøyet til Heistad er mye bedre enn vanlig syltetøy jeg. Det er så friskt og godt, og god konsistens :) Ellers synes jeg en yoplait-yoghurt 01% fett er godt når man vil kose seg, kanskje blande i litt go'dag frokostblanding f.eks hvis man vil ha det mer mettende. Yogurten er også god å "dippe" finncrisp med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Jeg er også veldig glad i salt lakris. Syns läckerol sine svarte er ganske gode. De er jo sukkerfrie, så selv om det er litt kcalorier i dem, er det jo ikke så mye. Orker heller ikke å stappe i meg like mye av dem som av f. eks salte sild:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hannemi

Jeg har 3 ting jeg koser meg med når søthungeren blir uutholdelig........

1. kirsebærkompott/sviskekompott med vaniljekesam

2. cottage chees med kakao og splenda, er bedre enn det høres ut

3. 1 box ananas uten sukkerlaken evt. litt vanilje kesam

 

Hvor mye kalorier avhenger hvor mye dere spiser. Men dette er ganske så søtt, så lite som skal til.

 

Hilse vestnorge som venter og venter på sommeren:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...