Gå til innhold

Tips til sundt snop når kveldshungeren melder seg?


Gjest Hot Babe in spe
 Share

Anbefalte innlegg

Det jeg gjør er å kutte opp frukt i biter' date='ha dem i en skål med et par spiseskjeer kesam vanilje oppå :) Kjempegodt![/quote']

 

Helt enig! Jeg pleier også å spise det når søt/kveldshungeren melder seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest bellamilia

ser at noen har nevnt brokkoli og blomkål for å døyve søtsuget. Det har jeg ikke prøvd, men mitt søtsug avtar av en eller annen merkelig grunn når jeg spiser ruccola salat. Enten bare salaten, eller så spiser jeg det sammen med en tomat. Spiser veldig lite godteri om dagen pga av at jeg skal ned i vekt, og etter at jeg er "avvent" med sjokolade så merker jeg at andre ting som jeg aldri har tenkt på som søte faktisk er det, som feks tomater. Også smaker faktisk frukt bedre, synes vannmelon er mye søtere nå enn før. Og det er neppe vannmelonen som har endret seg men smaksløkene mine :)

 

Det samme gjelder også salt. Før saltet jeg maten før jeg faktisk smakte på den og elsket alt salt godteri. Nå klarer jeg med mye mindre mengder når saltsuget faktisk kommer.

 

Angående popcorn; riktig at det ikke er så mye mindre kcal enn i potetgull. Men i en pose ferdigpoppet fra Maarud er det 75 gram popcorn, mens det i en potetgullpose er mellom 200 og 250 gram. Og det er jo lett å spise en hel pose når den først er åpnet, derfor er nok popcorn et bedre valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Angående popcorn; riktig at det ikke er så mye mindre kcal enn i potetgull. Men i en pose ferdigpoppet fra Maarud er det 75 gram popcorn' date=' mens det i en potetgullpose er mellom 200 og 250 gram. Og det er jo lett å spise en hel pose når den først er åpnet, derfor er nok popcorn et bedre valg.[/quote']

 

Ja, og 100 gram poppet popcorn tilsvarer ca 3 LITER!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathped

Eg pleiar å handla med meg ofte ein pakke Nutrilett-sjokolade. Det er 2 sjokoladar i , kostar rundt 25 kroner. Den er full av næringsstoff og har mykje protein. Karamellvarianten er knallgod!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...