Gå til innhold

106,5 kg nå 90 kg på julaften


Gjest storogtung21

Anbefalte innlegg

Jeg for min del må skjerpe meg med den dumme brusen' date=' heller drikke vann, men så var det probleme med at jeg ikke kan drikke vannet her hjemme, jeg reagerer på det.

 

Men en lollipop hørtes fristende ut i varmen ja.

Får håpe at vi nå skal klare dette sammen å komme oss ned på rette vekten.

 

Men vi kunna ha satt oss noen del mål å skulle klare innen da å da.

Bare et lite forslag.

 

Go klem[/quote']

 

Jeg prøver å få i meg 2 liter vann om dagen.Det fyller opp ganske bra i magen +at det selvsagt er sunt. Vi har kommunalt vann som ikke er godt, jeg kjøper derfor 10l.Imsdl(koster 50,-), fyller opp på 1,5l flaske som je har i kjøleskapet. Drikker et 1/2 l. glass med isbiter og med sugerør.Går ned uten at du tenker på det! Det blir 10,-dagen for vann, men vi sparer sikkert det på godis?? Dette tipset fungerer i alle fall for meg, fikk det på et kurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar
Gjest litjpia
Jeg prøver å få i meg 2 liter vann om dagen.Det fyller opp ganske bra i magen +at det selvsagt er sunt. Vi har kommunalt vann som ikke er godt' date=' jeg kjøper derfor 10l.Imsdl(koster 50,-), fyller opp på 1,5l flaske som je har i kjøleskapet. Drikker et 1/2 l. glass med isbiter og med sugerør.Går ned uten at du tenker på det! Det blir 10,-dagen for vann, men vi sparer sikkert det på godis?? Dette tipset fungerer i alle fall for meg, fikk det på et kurs.[/quote']

 

 

Takk for tipse, tror jeg må begynne med det. Det jeg har hørt da er, drikk et glass eller to, hvis du er sulten for å dempe det verste med sult, hvis ikke det går så er det bare å ta seg noe mat.

 

Men uansett så vil jeg nok tro at vi sparer inn de 50kr på snopet ja. Skal kutte ut det jeg nå. Vil ikke ha. Men har en sambo som er helt avhengig av snop her hjemme da, men det er bare å ha motvilje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DaimBolle

trenger litt pepp talk her. jeg begynner å bli litt fortvilt!! har stått stille på ca 103,5 i over en måned nå. og på lørdag viste den endelig 102,9 kg. men i dag var det opp på 103,7 igjen... skikkelig frustrerende. har vært på tur i lag med kjæresten min fra lørdag til onsdag. og det ble litt øldrikking, grilling og annet godis. men synes jeg var flink å begrense meg og fikk skryt av min kjære (og han er ganske ærlig mot meg, har bedt ham om å være ekstra ærlig i forhold til slankeprosessen/livsstilsendringen, for det er lettere for ham å vurdere enn for meg..). på mandagen gikk jeg meg en 2 timers tur (1,2 mil) og på tirsdag ble det lang sykkeltur (1,4 mil på 1 time..)

 

tror noe av grunnen er at jeg har drukket for lite vann, men det ble bare sånn når det var et stykke å gå til nærmeste toalett...

for ca 2 måneder siden begynte jeg på nye p-piller, såkalte høydose minipiller, og det står i pakningsvedlegget at en vanlig bivirkning er vektøkning...noen som har erfaring med dette? d kan jo være de... i tillegg så har jeg hatt blødning (bittesmå) så å si hver dag siden jeg begynte på de pillene...det kan jo kanskje tyde på hormonell ubalanse??

 

trenger litt hjelp her.. har ikke tanker om å gi opp men det er likevel frustrerende!! og går på motivasjonen løs..

hilsen may

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest litjpia
Jeg begynte for 1 uke siden' date='var da på 100,5 og 119cm rundt magen..nå er jeg 99kg,115cm.Jeg trener nesten hver morgen nå,sover ut annenhver;)Må sove litt i ferien og.Jeg er 26 år,kommer fra tr.heim har 2 barn og samboer.

Jeg har bestemt meg for å ikke gi meg denne gangen.Jeg har gått kurs to ganger,gått ned bra,men gått opp igjenn etter endt kurs.Jeg vet jo hva som skal til.Må bare få ut fingern!!

Jeg vil veldig gjerne være med..så kan vi motivere hverandre underveis.passe på så ingen detter av lasset:)[/quote']

 

Hei hei bare å komme å slenge deg med. Er selv fra tr.heim.

Kjenner godt til det med å få ut finger'n ja. Men har farlig lett for å dette av lasset jeg da. skal klare å hølde meg på denne gangen ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trenger litt pepp talk her. jeg begynner å bli litt fortvilt!! har stått stille på ca 103' date='5 i over en måned nå. og på lørdag viste den endelig 102,9 kg. men i dag var det opp på 103,7 igjen... skikkelig frustrerende. har vært på tur i lag med kjæresten min fra lørdag til onsdag. og det ble litt øldrikking, grilling og annet godis. men synes jeg var flink å begrense meg og fikk skryt av min kjære (og han er ganske ærlig mot meg, har bedt ham om å være ekstra ærlig i forhold til slankeprosessen/livsstilsendringen, for det er lettere for ham å vurdere enn for meg..). på mandagen gikk jeg meg en 2 timers tur (1,2 mil) og på tirsdag ble det lang sykkeltur (1,4 mil på 1 time..)

 

tror noe av grunnen er at jeg har drukket for lite vann, men det ble bare sånn når det var et stykke å gå til nærmeste toalett...

for ca 2 måneder siden begynte jeg på nye p-piller, såkalte høydose minipiller, og det står i pakningsvedlegget at en vanlig bivirkning er vektøkning...noen som har erfaring med dette? d kan jo være de... i tillegg så har jeg hatt blødning (bittesmå) så å si hver dag siden jeg begynte på de pillene...det kan jo kanskje tyde på hormonell ubalanse??

 

trenger litt hjelp her.. har ikke tanker om å gi opp men det er likevel frustrerende!! og går på motivasjonen løs..

hilsen may[/quote']

 

Skjønner at du blir frustrert, men det er da det er viktig å ikke gi opp!

Har ingen erfaring med de p-pillene du beskriver, men kunne jo hørt med legen din?

 

Ellers kan det være nyttig å skrive opp det en spiser, synes ofte jeg er flink, men da en får det ned på papiret er det mer enn en tror. Eller kanskje du spiser for lite, da vil jo også kroppen bremse forbrenninga. Det virker som du er flink med mosjon og det er jo kjempebra!! Fortsett med det, uansett årsak til at du ikke går ned akkurat nå så er det jo veldig bra for kroppen din å trene!!!

Stå på så vil nok vektpila tippe nedover snart!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på Cerazette minipiller tror jeg de heter, har gått på dem siden jeg fikk en gutt for 1,5 år siden, og gikk ikke ned et gram fra jeg begynte på dem i januar 2006 og fram til desember 2006. Da tok jeg en pause med pillene i 2 måneder for å få kroppen igang igjen, med regelmessig mens osv...på de to månedene gikk jeg ned nesten 5 kg uten å løfte en finger...men når jeg begynte igjen etter 2 måneder var det 5 kg pluss igjen umiddelbart....og nå i det siste har jeg også hatt småblødninger i hytt og pine...fryktelig irriterende...vurderer å gå og få nye piller eller å slutte igjen en stund...men tørr ikke ta den risken enda...må vente til etter bryllupet i høst vertfall...skal ikke være gravid brud...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DaimBolle

jeg synes egentli jeg er flink å føre matlogg, gjør det stort sett hver dag, men det sklir fort ut når jeg er på feks slike turer uten internett og glemte å ta me boken.. prøvde å ta det på "fornuften" men ble nok litt mye digg.

 

det er faktisk cerazette jeg går på nå (gikk over fra trionetta...) og jeg føler på meg at de kansje kan være grunnen til at jeg sliter med å gå ned...og sliter også med masse småblødninger...er ikke mye men er passe slitsomt både for egen del og min samboers...hehe

 

jeg er 180 cm høy og veier nå 103,5kg ca...og har fått beskjed om å ligge på 1900 kcal og litt mer når jeg trener.. i følge kcal beregningsformelen i GR boka har jeg et energibehov på 3100 med 20 trimpoeng i uka...og minus 800 kcal (max underskudd) så burde jeg ligge på 2300 kcal?? eller?

tør liksom ikke gå så høyt i kcal for føler jeg da vil legge på meg, men det kan jo kanskje være at jeg burde ha 2300 kcal hver dag for å få forbrenningen i gang??

blir ofte litt småsulten med 1900 kcal og da er det lett å ta noe usunt..FY! men tror det har med at jeg ikke har fått innarbeidet god måltidsrytme...på grunn av ustabile dager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storogtung21

igår kveld ringte jeg til samboeren min på vei hjem fra ett show på hvaler, og lurte på hva jeg skulle ha til middag. ba han komme med noen ideer, men er ikke så lett å få ut av han. så da sier jeg bare att skal jeg ta med en burger da eller? og han er jo helt enig.

 

men når jeg hr lagt på tlf,kommer jeg til å tenke på at det er jævlig dumt å ødelegge en hel dag når man har vært flink til å trene og spise sunt og riktig med å døtte inn en burger. så da kjøpte jeg meg en toro ferdig gryterett istede.

 

hadde så god følelse når jeg var ferdig med å spise. det var kjempe deilig.

motivasjonen er på topp om dagen.

 

i kveld skal jeg på jentekveld. spise taco og kose oss. heldigvis er det taco, mye deilige grønnsaker. så kan spise normalt. kommer nok til å drikke en flaske med hvit vin. men det er sommer og man må kose seg litt.

 

nå skal jeg lage en deilig frokost til meg og samboeren, og gå inn å vekke han på senga tenkt jeg.

 

livet er herlig.

 

smil til verden og verden smiler til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storogtung21

ser det er stille her inne i helgen er bra det.

 

var på jentekveld igår, det er jo altid gøy, mene r lett for å bli litt mye mat og drikke. dene kvelden var ikke noe unntak.

 

men siden det var taco, klarte jhge å holde meg innenfor middags rasjonen min i hvertfall. ble litt potetgull og ostepop ox, men ikke på langt nær så mye som det pleier å vøre. alkoholen smakte ikke noe særlig igår så ble ikke store mengder av den heller. alt i alt syns jeg at kvelden gikk hveldig bra.

 

nå er det snart mandag og da er det jo veie dag igjenn. veldig spent. hadde vært gøy med en halv kg ned eller noe sånt. men er veldig usikker.

 

nå skal jeg snart på loppemarked å se om jeg kan finne noen fine skatter he he.

 

så får jeg ta meg en sykkel tur når jeg kommer hjem.

 

skal bort i kveld å, men det er grillfest. å det er jo så enkelt å lage sunn mat på grillen. burde nesten gjort det hele sommeren. skal grille svine kjøtt og grønnsaks spyd. gleder meg. nam nam

 

ha en fortsatt strålende helg videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest litjpia

Hei hei veie dag da.

 

9juli:

Startvekt: 100kg

Midje: 119cm

 

16juli:

 

Vekt: 98,5kg

Midje:117cm

 

Det vil da si at jeg har gåttt ned 1,5kg og mistet 2cm rundt midja. Å denne uka har jeg ikke akkurat gjort stort for å klare, har bare tatt husarbeid, og en tur i ny og ned. Men nå skal det bli mere tur utover og ikke minst skal skritttelleren være med også.

 

Lykke til med dere andre også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk ikke noe særlig bra, sto på stedet hvil. har en vekt på jobben og en hjemme,de viser 400 gram forskjell, kanskje jeg skal ta før-vekta på jobben og dagens vekt hjemme?? He, he...

Vært ei dårlig helg, med vafler og altfor mye godis.

 

MEN nå skal jeg prøve og skjerpe meg, vanskelig å få trimme med mye jobbing om dagen, men prøver å sykle til og fra jobben.

 

Skal prøve å være oftere innom, merker at jeg får litt pågangsmot når jeg har vært innom her og lest om gode tips og motiverte folk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest litjpia

det er bare å stå på å prøve så godt en kan. Jeg og må begynne skjerpe meg, blir sittende for mye inne omdagen jeg. Mangler en tur kompis som kan dra meg med ut å få starta dagen med. Men men det må vel gå på et vis dette også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt i dag tidlig var 106,1, så 600g ned fra sist!

 

Klarte nesten 9 trimpoeng forrige veke og, kjempefornøgd med det :] Håper eg skal klare å få nokre denne veka og, og ikkje sole meg for mykje i min eigen innsats forrive veke og ende opp med ingenting :)

 

Får prøve med litt yoga seinare i dag, og kanskje eg til og med får reparert sykkelen før veka er omme.

 

Lykke til alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storogtung21

ukesraporten min kommerlitt sent denne uka, for har vært 4 dager på hytta i sverige og kost meg med kjæresten og familien hans.

 

start vekt 106,5

vekt i dag 106,9

 

det er 400 gram opp, men har mensen så håperdet er derfor he he, men kan hende jeg har vært for slapp oxo. klarte 7 trimpoeng forigje uke. prøve bedre denne. selvom jeg har vært på hytte tur har jeg klaryt å spuise sånn ca bra. ikke så mye godis i hvertfall, og drikket mye ramløsa og kaldt vann.

 

lykke til alle sammen så står vi på en uke til da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kylvika81
Hei hei bare å komme å slenge deg med. Er selv fra tr.heim.

Kjenner godt til det med å få ut finger'n ja. Men har farlig lett for å dette av lasset jeg da. skal klare å hølde meg på denne gangen ja

Du klarer dette:)Vi får støtte hverandre.Jeg gikk på vekta idag..ned 500 g...(!!)rare greiene..jeg har trent hardt annen hver dag som planlagt..og ligger på 1950 kcal..men har gått ned 12 cm på 14 dager..så målbåndet er min beste venn nå.Jeg håper kg begynner å forsvinne også..litt fort!!må ha tålmodighet;)det er ikke akkurat min sterkeste side....Lykke til,til oss begge;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest litjpia
Du klarer dette:)Vi får støtte hverandre.Jeg gikk på vekta idag..ned 500 g...(!!)rare greiene..jeg har trent hardt annen hver dag som planlagt..og ligger på 1950 kcal..men har gått ned 12 cm på 14 dager..så målbåndet er min beste venn nå.Jeg håper kg begynner å forsvinne også..litt fort!!må ha tålmodighet;)det er ikke akkurat min sterkeste side....Lykke til' date='til oss begge;)[/quote']

 

Hei hei

 

tålmodighet er ikke akkurat min sterkeste side heller.

at du har gåt ned 12 cm på 14 dager er kjempe bra. Har ikke klart mer enn en 3cm jeg på 14 dager. Så du er kjempe flink. Men det kan være at det er mye vann som forsvinner først fra kroppen for så å rase i vekt etterpå.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storogtung21

det er godt med støtte fra andre i samme situasjon, det er viktig og det holder motivasjonen oppe.

 

det er vanskelig å telle kalorier syns jeg, særlig nå i sommer hvor vi er litt her og litt der. så prøver så godt jeg kan å spise hver tredje time og sunn mat. sånn sett blir det godt når ferien er over og tilbake til det normale livet.

 

spent på å se hvor mye vekta står på til mandagen. håper den er litt ned igjenn da. ellers blir det vanskelig med de 3 kg jeg skulle klare til 11. august gett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storogtung21

endelig ett lite resultat.......

 

ned 1 kg denne uka, så nå er vekta mi 105,5 hurra hurra hurra¨

 

det hjalp på motivasjonen det

 

nå er jeg klar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 32 år. 171 høy og håpløse 108,3 kilo! Føler meg langt fra i god form. Humøret er deretter. Nå vil jeg opp og ut av dårlige vaner. Begynner med èn eneste gang. Sleper meg vekk fra PC'en og raider kjøkkenskap for søtt og fett og KASTER det rett i søpla. Pakker så treningsbag'en slik at jeg er klar for å besøke SATS i morgen formiddag. Jammen gjør jeg det! Jeg bare gjør det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storogtung21

kjempe bra jojo

 

sånn skal det gjøres man må bare bestemme seg.

 

mandag begynner jge på jobb igjenn og kommer inn i vanlige rytmer igjenn. det skal bli deilig.

 

da blir nok ting enda enklere.

 

men selv 4 uker med ferie så har jeg gått ned en kg da. går vanligvis masse opp.

 

så er vel relativ fornøyd,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake fra ferie, og med en ekstra kilo i bagasjen.Litt dumt, men har ikke dårlig samvittighet. Er nok hverdagen jeg legger på meg av og ikke 2 uker om sommeren. Håper å komme skikkelig i gang igjen nå. I morgen er det frem med stavene og ut og gå tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...