Gå til innhold

Ned 30 kg på 10 mnd


Gjest stafettpinnen

Anbefalte innlegg

  • Svar 709
  • Created
  • Siste svar

Har fulgt det du skrev til meg. spist alle måltider. men drakk opp resten av cola zeroen da men.. skal ikke kjøpe mer nå, før godtedagen. :) føler jeg klarer dette nå og er veldig motivert! NÅ skal jeg ned i vekt! Lei av å ikke finne klær i butikken. Bare små størrelser osv.. uff ikke moro! Har forresten drukket masse vann idag. Drakk det jo aldri før.. :) så jeg er veldig spent på veieng til mandag( hvis det blir noe forskjell så tidlig.. :)) Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stafettpinnen

jeg spiser og jeg spiser....

 

vekta går opp og opp ....

 

Har bestemt meg for å begynne på lavkarbodietten i morra selv om jeg har fått høre at det er ganske tøft for kroppen å være i ketose. Det er mye verre å bare legge på seg. I går veide jeg 93, i dag 93,6. Nå går det helt feil vei hvis jeg ikke skjerper meg!!! Veide jo 94 da jeg startet denne tråden i sommer. At det går an å ville noe så mye, å alikavel ikke få det til....

 

Skal prøve å ikke veie meg så ofte. Det er jo 5 uker til jul i morra... Hadde vært fornøyd om jeg veide 85kg påjulaften. Da får det være målet mitt.

 

Er faktisk klar for å begynne i morra.... utrolig nok. Men det er når jeg går på lavkarbo jeg klarer det best. Ødlegger så mye da hvis jeg ikke klarer å holde meg borte fra karbohydratene.

 

Velkommen Lene :-) Koselig at du også vil være med her!

 

Gjør som kusina di, og ikke som meg! Hun har vært kjempe flink. Håper jeg kan bli et bedre eksempel etter hvert.

 

Lykke til!

 

Veiedag i morra. Skal prøve å skrive litt oftere her, og skryte av dere... og fortelle hvor flink jeg har vært :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Stafettpinnen.

 

Stå på!! Tror det er veldig tøfft for kroppen å ha for mange kilo...

Den klarer helt sikkert en diett for en periode.

Jeg jobber videre mot målet om 10 kilo til jul...

Dette skal vi klare :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ei jente på 25 år og har nå bestemt meg for å få vekk noen kilo! Etter 2 svangerskap er det blitt noen ekstra kilo her og der! Veier nå 86' date='5 kg og skal iallefall ned til 65! Jeg er med på denne tråden fordi kusinen min er med her (emdaju) og hjelper meg og vi støtter hverandre! Og hun har vært kjempe flink! Kjempe stolt av deg snuppa mi!

 

Begynner i morgen og skal gjøre så godt jeg kan! Jeg er cocaholiker og den colaen skal jeg slutte med! Må jo bare det! ;)[/quote']

 

Hei Lene82

 

Velkommen!!!

Dette kommer til å gå bra... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!!

 

Tatt en liten oppsummering hvor mange kiloer som står igjen til jul.

Fra første utfordring13.10.07 har jeg gått ned 8.7 kg. 1.3 kg igjen:-)

Fra siste 10.11.07( sammen med deg stafettpinnen) har jeg gått ned 4.4 kg. 5.6 kg igjen

Fortsatt 4-5 uker til jul. Dette er ingen umulighet.

 

Gir ikke opp jeg....

 

Klem Kjomsa:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stafettpinnen
Hei igjen!!

 

Tatt en liten oppsummering hvor man kiloer som står igjen til jul.

Fra første utfordring har jeg gått ned 8.7 kg. 1.3 kg igjen:-)

Fra siste( sammen med deg stafettpinnen) har jeg gått ned 4.4 kg. 5.6 kg igjen

Fortsatt 4-5 uker til jul. Dette er ingen umulighet.

 

Gir ikke opp jeg....

 

Klem Kjomsa

 

Du er bare så utrolig flink :-) Tror nesten at du kan klare 15 kg før jul. Ikke så langt i fra i hvert fall.

 

Hvis ikke jeg sprekker kan jeg fortsatt klare 10 kg på 5 uker.

Min siste sjanse. Hadde vært utrolig gøy!! Jeg kan klare det. JEG SKAL KLARE DET!!! Veier meg i morra....

 

Nå har du jo startet med meg et par ganger Kjomsa. Har du lyst til å starte for tredje gang. Ha, Ha... nei, da :-) ... men jeg må bare glemme at jeg har misslykkes et par(tre) ganger før, og håper at det går greit at jeg begynner i morra igjen. Har lagt på meg litt siden første start, men jeg har MYE kortere tid på meg nå. DET KAN GÅ, OG DET SKAL GÅ!!! Jeg skal vise at jeg kan, at jeg ikke bare misslykkes. Jeg vet jo egentlig hva som funker for MEG, og det har jeg tenkt å prioritere nå...selv om andre synes at det er kjedelig/dumt/rart...osv Dette er kjempe viktig for meg!!

 

Det er mitt valg (sier Dr. Phil) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stafettpinnen

Det er jo bare 4 uker igjen til julaften i morgen.....

 

Da får jeg si 10 kg før nyttårsaften da :-)

 

Det er jo ikke nødvendig å spise så mye i jula. Dessuten er det mye fri i jula som kan brukes til trening :-)

 

Jeg går fortsatt for 10 kg på 5 uker :-)

 

Klarer jeg det har jeg all grunn til å være kjempe fornøyd med meg selv... og vet at jeg kan klare reste av kiloene før sommeren. Å, så deilig det skal bli :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er vennen som trør på igjen!

Glem det som har skjedd og stå på nå mot jul:)

Jeg vet du kan klare det!

Jeg og har feilet maaabge ganger og skeid ud mange ganger.

Tors fre og lørdag har jeg spist alt for mye av ting jeg ikke skal spise...

 

Vi skal på julebord på fredag,så¨jeh har bestemt meg for at jeg bare skal spise proteiner fram til fredag.

For å få en hurtig vektnedgang og for å få ut masse vann av kroppen.

I ag har jeg spist egg,kylling,frukt ,grønnsaer,cottage cheese og litt bacon og skinke.

Noen mandler og solsikke kjerner.

Veie dag i morgen,men tyv veide meg litt i dag hehe,veide 77,2 så er ikke sikkert d blir så gæli i morgen.

Klem til alle!

Dette klarer vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stafettpinnen
men staffettpinnen!

Har du et forslag på protein rik dags meny?

 

Jeg tror det kan være vanskelig å få i seg nok/riktig næring ved å bare spise proteiner. Kroppen trenger fett også. Synes det kan være litt vanskelig å få i seg riktig mat med nok næring i ... derfor spiser jeg 2-3 poser daglig med minCur (var Cambridge-kuren tidligere) + grønnsaker, kjøtt, kylling ,egg, nøtter, fløte, rømme... Det som er viktig er å telle karbohydrater. Jeg skal ligge på under 20 karb. de første 2 ukene.

 

Det blir vanskelig for meg å sette opp en dagsmeny med bare mat. Som sagt er jeg redd det ikke er nok næring på sikt med så få karbohydrater. Men omelett med bacon kan være fint til frokost, salat til lunch. Den kan du ha mye godt i: kjøtt, reker, egg, feta ost, rømme... Kan spise ganske mye "vanlig" middag, men må kutte ut ris, pasta, potet, o.l. og passe på hva sausene inneholder. Nøtter er fint som mellommåltid, men ikke for mye av dem heller. Bacongull er topp når jeg bare må ha noe snacks - 0 karb :-)

 

obs... det er mye karbohydrater i frukt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er bare så utrolig flink :-) Tror nesten at du kan klare 15 kg før jul. Ikke så langt i fra i hvert fall.

 

Hvis ikke jeg sprekker kan jeg fortsatt klare 10 kg på 5 uker.

Min siste sjanse. Hadde vært utrolig gøy!! Jeg kan klare det. JEG SKAL KLARE DET!!! Veier meg i morra....

 

Nå har du jo startet med meg et par ganger Kjomsa. Har du lyst til å starte for tredje gang. Ha' date=' Ha... nei, da :-) ... men jeg må bare glemme at jeg har misslykkes et par(tre) ganger før, og håper at det går greit at jeg begynner i morra igjen. Har lagt på meg litt siden første start, men jeg har MYE kortere tid på meg nå. DET KAN GÅ, OG DET SKAL GÅ!!! Jeg skal vise at jeg kan, at jeg ikke bare misslykkes. Jeg vet jo egentlig hva som funker for MEG, og det har jeg tenkt å prioritere nå...selv om andre synes at det er kjedelig/dumt/rart...osv Dette er kjempe viktig for meg!!

 

Det er mitt valg (sier Dr. Phil) :-)[/quote']

 

 

Hei Stafettpinnen!!

 

Du klarer det, all nedgang er seier....

 

Klem Kjomsa:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det kan være vanskelig å få i seg nok/riktig næring ved å bare spise proteiner. Kroppen trenger fett også. Synes det kan være litt vanskelig å få i seg riktig mat med nok næring i ... derfor spiser jeg 2-3 poser daglig med minCur (var Cambridge-kuren tidligere) + grønnsaker' date=' kjøtt, kylling ,egg, nøtter, fløte, rømme... Det som er viktig er å telle karbohydrater. Jeg skal ligge på under 20 karb. de første 2 ukene.

 

Det blir vanskelig for meg å sette opp en dagsmeny med bare mat. Som sagt er jeg redd det ikke er nok næring på sikt med så få karbohydrater. Men omelett med bacon kan være fint til frokost, salat til lunch. Den kan du ha mye godt i: kjøtt, reker, egg, feta ost, rømme... Kan spise ganske mye "vanlig" middag, men må kutte ut ris, pasta, potet, o.l. og passe på hva sausene inneholder. Nøtter er fint som mellommåltid, men ikke for mye av dem heller. Bacongull er topp når jeg bare må ha noe snacks - 0 karb :-)

 

obs... det er mye karbohydrater i frukt![/quote']

 

Ok:)

Da bør jeg droppe frukten ja.

Men kan jeg bruke nutrilett ol?

Jeg har 2 forskjellige sånn pose greier i skapet.

Bacon crisp ja,nam nam.

Hm 20 karbohydrater ja...hvordan finner jeg ut d?

hadde stekt egg og bacon til kvelds nam!

Men hvor mange kcal av alt totalt?

ja må holde meg unna brød,potet,ris pasta.

Savner havregrøten min da men men

overlever til fredag hehe

går nok opp i vekt ijen da jeg fører til karbo ijen,men må en nødløsning fram til julebordet hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stafettpinnen
Ok:)

Da bør jeg droppe frukten ja.

Men kan jeg bruke nutrilett ol?

Jeg har 2 forskjellige sånn pose greier i skapet.

Bacon crisp ja' date='nam nam.

Hm 20 karbohydrater ja...hvordan finner jeg ut d?

hadde stekt egg og bacon til kvelds nam!

Men hvor mange kcal av alt totalt?

ja må holde meg unna brød,potet,ris pasta.

Savner havregrøten min da men men

overlever til fredag hehe

går nok opp i vekt ijen da jeg fører til karbo ijen,men må en nødløsning fram til julebordet hehe[/quote']

 

Jeg har en bok hvor det står hvor mye karbohydrater det er i mat varene. Spørs hvor mye vits det er å holde seg under 20 karb så lenge dette er noe du skal gjøre bare for noen få dager...

 

Det er jo så mange måter å gjøre det på. Jeg jobber sammen med ei som har gått fint ned i vekt de siste ukene. Hun spiser ikke brød, pasta, ris, osv men hun spiser litt frukt. Hun bytter også ut et par måltider med noe pulver av et slag jeg ikke har prøvd. Hun er også mer forsiktig med fett en jeg er (kan spise mer fett når jeg spiser så lite karb) Det er ikke måten å gjøre det på for meg for da har jeg lett for å få for mange karb når jeg ikke har en grense å holde meg etter(noe som er viktig for å komme i ketose)

 

Er usikker på om det er karb i nutrilett. Har ikke kjøpt det på maaange år. Synes den smaker helt forferdelig.

 

Du får være forsiktig med saltet denne uka :-)

 

Det blir jo spennende å se hvordan dette går :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stafettpinnen

Det er jo kjempe bra, Emdaju!!! Fortsetter du sånn klarer du 10kg til jul :-)

 

Vekta stoppet på 93,6 i dag også.

 

Har startet for fullt i dag. Føles veldig godt å være i gang igjen. INGENTING skal stoppe meg denne gangen :-) Har avlyst et par festligheter allerede som jeg vet kan være vanskelig å være med på. Det kan jeg ta igjen senere :-) Har MYE å ta igjen senere!!! Gleder meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk vennen!

Du har ivertfall ikke gått opp til i dag,og det er bra:)

Litt spent på proteingreiene mine jeg hehe

Føles litt rart og spise bacon og sånt digg hehe

Men går sikkert bra d,viser jo på vekta til andre så;)

men hvor mange kcal ligger du på med lavkarbo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan:-)

 

Gått ned 1,9 kg denne uken. Tilsammen 22,9 kg på 13 uker.

Første julemål nådd. !0,6 kg.

 

Neste mål:Gått ned 6,3 kg. Igjen 3,7kg..Frem til jul

 

Veldig fornøyd:-)

 

Klem Kjomsa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stafettpinnen
takk vennen!

Du har ivertfall ikke gått opp til i dag' date='og det er bra:)

Litt spent på proteingreiene mine jeg hehe

Føles litt rart og spise bacon og sånt digg hehe

Men går sikkert bra d,viser jo på vekta til andre så;)

men hvor mange kcal ligger du på med lavkarbo?[/quote']

Jeg teller egentlig ikke kcal. Gjorde det for gøy en helg. Da lå jeg på 1500-1600 kcal. Tror egentlig at det fort kan bli mer, men er ikke sikker. blir mye fortere mett når man er i ketose og spiser mat med ganske mye fett i (fløte,rømme,bacon, olje...) Det som er litt "skumelt" er at du legger på deg av både fettet og karb. hvis du får litt for mye karb. Derfor kan du ikke spise så mye fett hvis du ikke er veldig forsiktig med karb. Du får heller ikke samme metthets følelse hvis du ikke er i ketose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...