Gå til innhold

Fit For Fight


Gjest Mimi

Anbefalte innlegg

Så tøff du er Mamsen - som har bestilt terapi. Og jeg synes mannen din skal ha litt honør hvis han har sagt ja til å bli med også, for de pleier ikke å være så lette å lokke (har jeg hørt).

 

Vi får håpe det kommer noe kontruktivt ut av det!

 

Ellers er jeg enig med deg i at vi må få litt liv i tråden vår igjen. Vi går mot sommeren og da er det erfaringsmessig noe roligere her.

 

Jeg har endelig kommet meg over alle bursdagene. Ikke desto mindre er det igjen fullt program til helgen, med div festligheter både fredag, lørdag og søndag. Jeg tror jeg er nødt for å konstatere at jeg må ta med meg vektreduksjonsprosjektet i helg og festligheter også. Ellers går det ikke. Men som sagt, jeg sliter med motivasjonen for tida og klorer meg bare fast her, for ikke så skli ut helt.... Sukk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar

Slankeklar! Godt å "se" deg igjen, selv om jeg seff ikke unner deg de ekstra kiloene.. Tror muligens du har skummet litt fort.. Suksessen skyldes ikke GR, men en 2,5 ukes omgangsyke jeg hadde her for en mnd tid siden. Men noe godt kom da ut av det også, haha. Noe er jo selvfølgelig grunnet GR men det har gått trått gitt!

 

I morgen er det veiedag igjen, gruer meg litt til den.. Det blir siste veiing før 2 ukers jentetur til Tyrkia - noe jeg ikke tror gjør underverker på vekta!! Så det hadde passet bra å komme seg ned på 75 tallet igjen innen det!.

 

Lykke til med terapien, mamsen.. Det er så godt å se folk som ikke bare gir opp ;) Håper dette blir løsningen for dere!

 

MÅ komme meg i seng, men jeg kommer innom med resultater i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Hei igjen.

Så dumt at det var omgangssyke, da Sans1. Nå skrev jeg nicket ditt feil og det ble Snas1 i stedet. Synes i grunnen det er minst like bra, haha. For du blir jo ganske snasen etter hvert :). Men for å være litt seriøs: Det er nok ikke bare omgangssyken sin fortjeneste. Du har jo fulgt opp ganske bra?

 

Og nå merker jeg at jeg har vært litt veel lenge borte fra dette her. Hadde tenkt å bare stikke innom og se om noen hadde skrevet noe eller kanskje si hei. Det var først da jeg leste innlegget ditt, Sans1 at jeg husket at det var veiedag i dag. Lurt at jeg gikk på vekta i dag morges, da. Selv om jeg egntlig bare hadde lyst til å utsette det da jeg sto der.

 

Men dagens dom og mitt nye utgangspunkt -det blir bare deprimerende å se hvor lavt jeg var tidligere.

70,0 kg. Uæææææ.

 

Og i dag skal jeg ut med kolleger og spise pizza og bowle. Hvorfor skal det alltid være pizza? Jeg liker jo pizza, men jeg synes det er så bortkastet. Når jeg skal ha middag vil jeg spise meg mett, og jeg synes ikke jeg blir mett av to usle pizzabiter som er innenfor middagskvota. Og så blir det til at jeg spiser for mye og så sprekker hele opplegget. Det er jo greit å slenge innpå en del kalorier av og til, men da skulle jeg gjerne ha "kastet dem bort" på noe som smakte ENDA bedre. Om noen skjønte hva jeg mente der. Det er liksom så stusselig å bli feit på pizza. Å bli feit på champagne og sjokolade derimot, det er helt greit, hehe - bare for å få satt tingene i perspektiv... ;)

 

Men bowling blir gøy. Det har jeg aldri prøvd før. Og heldigvis er det ikke ølsalg i bowlinghallen, så slipper jeg DEN fristelsen i hvert fall.

 

Spent på hvordan det har gått med dere andre. Ikke gi opp Mimi. Sørg i alle fall for å bli godt gift før du lar alle bilringene få fritt spillerom, hehe :)

 

Tøft med terapi, Mamsen. Men det er nok veldig lurt. Jeg husker foreldrene mine dro jevnlig til det en periode over noen år mens jeg var barn/ungdom. Det var utrolig muggen stemning før sesjonene, men de hadde masse utbytte av det etterpå. Men det tok noen omganger. Dette er over femten år siden. De er fortsatt gift og det virker som de har det bedre nå enn noen gang.

 

Det var mitt skvalder for denne gang.

Ha en finfin dag, alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, det er godt vi er forskjellige.. Jeg skulle gladelig spist meg god og feit på pizza.. Kunne levd på det tror jeg!

Problemet de siste helgene jeg har vært ute er at jeg i mer eller mindre bevisstløs tilstand havner på et gatekjøkken og kjøper med meg en hel pizza hjem.. Der har man ulempen med å bo i byen!

 

sitter her og gruer meg til veiing nå.. har akkurat inntatt dagens siste kaffe før veiing.. kan fortsatt drikke litt vann - før jeg da må "holde" meg til veiingen er unnagjort.. snakk om å lage seg ritualer!

 

har litt busy plan i kveld, men skal prøve å komme innom med resultatet!

 

haha, snas1 nicket har jeg akkurat oppdaget selv.. og bruker det faktisk på profil på et annet nettsted!! Det er jo mye kulere ;)

Kanskje jeg må søke om å bytte det her, thihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som lovet kommer jeg innom med dagens resultater..

Det gikk ikke så verst, tatt i betraktning min noe våte helg ;)

 

Ned 0,5 og det skal man ikke kimse av :)

 

10/1 : 83,1

10/4 : 80,2

8/5 : 76,4

15/5: 75,8

22/5: 76,4

29/5: 75,9 = 7,2 totalt

 

Det var godt å se 75 tallet igjen tiltross for at det bare var så vidt.

Nå blir utfordringen 2 ukers ferie :)

 

Håper dere har en strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere Sans1... eller Snasen. For det begynner du vel å bli ;)

 

0,5 ned er slett ikke å kimse av. Strålende :) Skjønner godt at det var deilig å se igjen 75-tallet. Jeg må snart ta meg grunndig sammen, for du tar meg snart igjen. Jeg har riktig nok flere cm å fordele det på men likevel.

 

Jeg har lagt på meg 2 kg siden vi kom hjem fra ferie i vinter. Grr... de SKAL bort, samme med 3-4 kg til. Jeg vet at det "bare" er å ta tak, men jeg sliter for tida. Veldig... Jeg vet ikke helt hva som skal til for at jeg legger meg i selen.

 

Nok syting fra meg. Og enda en gang gratulere til Sans1. Jiiippiiiiiii :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Heisann alle sammen!

Så bra å se at det er liv her

 

Når det gjelder terapi har han ombestemt seg, men vil prøve selv.... Han har gjort en stor forbedring denne siste uka, så jeg gir han en sjans til å se om han klarer det selv.... han er nemlig livredd for at vi blir skilt hvis vi kommer til terapi.... men kan vi klare det selv er det helt greit, bare vi får ordna opp i de tinga som skaper problemer.

Slankeklar, jeg tror nok, at det som dine foreldre gjorde for 15 år siden har hjulpet!! Og tøft at de satset og tok det steget for å få hjelp.... Jeg tror at det er mest positivt, men det er nok typisk menn å være 'redd' for å bli utlevert... jeg vet ikke helt....

 

Uansett, helga har vært super! Dyreparken på lørdag i strålende sol. Mc tur for mg og mannen i mange timer på søndag, så dette var en flott helg:D

 

Eller er jeg litt som deg Mimi, sliter med motivasjonen og lurer på hva som skal til, men fra idag gjør jeg nok et forsøk på å stålsette meg til å havne tilbake i rett spor;)

 

Sans, eller snasen:) GRATTIS med flott nedgang og 75!!! Du er bare sååå flink:D

 

Ha en strålende dag jenter, nyt sola og kos dere med litt deilig frukt, hehe

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

for et herlig sommervær!!! Håper jammen at det holder seg sånn i sommer:p

 

Nyter ettermiddagene på verandaen og koser meg de dagene jeg kan, og jammen er det deilig!

Håper dere også gjør det samme, husarbeid for vi ta litt innimellom, og ikke stikker det av heller, hehe

(og her i huset er det ingen andre som tar det heller gitt:) )

 

Jaja... får kose oss når sommeren endelig er her, det er helt sikkert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Jammen ikke mye vits å sitte foran PCen i finværet. Herregud så deilig det er. Kanskje ikke global oppvarming er så ille likevel :) hehe.

 

Gratulerer med finfin nedgang forrige uke, Sans1. Spent på dagens resultat. Og Mimi, glad du henger med fortsatt. Skjønner det er vanskelig å ta seg fatt. Føler fortsatt at jeg ikke er helt i gang. Det er så mange anledninger og unnskyldninger hele tiden. Og så merker jeg at jeg nesten kan bli litt fornærmet på hele opplegget innimellom: "herregud, det kan da ikke gjør SÅÅÅ mye om jeg spiser en sjokolade - det betyr jo bare at det tar litt lenger tid før jeg er nede i matchvekt - og jeg er jo ikke akutt feit heller, jeg TRENGER jo ikke slanke meg EGENTLIG" osv osv osv - (skikkelig fjortis). Resultatet blir jo bare at det tar lenger tid før jeg ser noe resultater og det blir vanskeligere å holde motivasjonen oppe og komme inn i de gode rutinene. Men det går seg til - sakte men sikkert. Og denne uken er jeg fornøyd. Ned 0,8! Det er utrolig mye til å være meg, og selv om mye antakeligvis skyldes at jeg fikk mensen på søndag og hadde masse vann i kroppen på forrige veiing, blåser jeg i det. Jippi!

 

Mctur høres gøy ut, Mamsen - helt enig i at husarbeid får være. Det er så langt mellom finværsdagene at det nesten er kriminelt å ikke være ute.

 

Store solklemmer til de som vil ha!

 

29.05.2008 70,0kg

05.06.2008 69,2kg (-0,8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

slankeklar, gratulerer med DEN nedgangen da!!!! Du er kjempeflink:D

Her er det opp:( Veier nå 61,8:(

Har vel hatt for mye å tenke på, og fokuset på helt andre ting, men dette er ikke bra... i tillegg har jeg mensen, og det hjelper ikke på vekta akkurat...

Men, denne uka har jeg vært flink. Spiser riktig, ofte nok og drikker mye vann, så jeg er litt skuffa, men skal ikke gi meg. Neste uke håper jeg at jeg er på 60 tallet igjen... det må jeg, hvis ikke må det være noe helt annet galt med systemet tror jeg.....

 

Idag skal minsten ha forestilling, og han skal være Tobias i kardemommeby, så jeg gleder meg til det

 

Ha en strålende soldag alle sammen!!

Og jeg vil gjerne ha den solklemmen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Uff, uff. Dette har ikke gått bra, Var jo så fornøyd på torsdag, men helgen ble for stor utfordring. Utdrikningslag på lørdag og barnedåp hele søndag. Sliten jeg. Og fryktelig mett. (Og jeg kan ikke anbefale en akkurat litt for trang bunad i fem timer i 29 varmegrader - skift klær, gå ned fem kilo eller kjøp vifte til å ha under skjørtet...). Hyggelig har det vært, men dæven så mye mat en kan stappe i seg.

 

Håper dere andre har gjort det bedre.

Med en ny start i matpakka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda. Det står dårlig til med tråden vår om dagen.

 

Og jeg har ikke akkurat det store å melde, jeg syntes bare det var så trist at vi forsvant "ned i søla".

 

Jeg kommer meg ikke skikkelig i gang. Det har ikke vært mitt år på helsefronten. Har nettopp hatt skikkelig vond tunge, som har utelukket en del sunne produkter som tomater, div. frukt og salater - som bare har gjort vondt verre. Mens is og div meieriprodukter har funket bra :) Har vært hos legen som har konstatert "lingua geografica" (som sikkert skyldes jeg er en skikkelig globetrotter, hehe) hvilket man ikke vet hva kommer av, og ikke vet hvordan kureres. På toppen av det hele kan det vare noen uker til flere år!

 

Jeg er uansett bedre.

 

Nå må jeg vaske og rydde. For i tillegg til å forsømme meg selv forsømmer jeg tydeligvis også hus og hjem.

 

På tide å ta seg sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Hei på dere!!

 

Slankeklar, for en helg, hehe... men jeg håper du har kost deg:)

Alle og enhver har det vel med det at vi spiser altfor mye en gang iblant, og særlig når det er så mye godt.... må jo smake litt på alt...

Men, nå er det ny uke, og nye muligheter... Spis sunt og riktig, så får helga være fortid...

Min helg gikk med til båttur og telt, og vi koste oss. Hadde med oss storebroren til minsten, i tillegg til noen av våre egne... Ble vin og litt potetløv, og jammen litt kake også... så vekta imorra er jeg litt nervøs for. Spiser sunt og riktig hele uka, og drikker nok vann nå. Håper den har gått litt ned ihvertfall:p

 

Mimi, så ille med tunga di da.... har aldri hørt om det, og håper at den er på vei til å bli helt frisk slik at du ikke må gå sånn lenge!! Hørtes vondt ut!!

Og så flink du er da, som endelig tok huset, hehe... det må jeg også gjøre gitt... ingen som har kommet og gjort det iallefall, og det syns....;)

Får ta et tak ikveld, ihvertfall begynne, og resten iløpet av uka....

 

Nå skal jeg skrive et par halvårsrapporter, men vi snakkes:)

 

Klemz fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Glemte å si at jeg bestilte meg rockering igår.... I Norge koster den 499 + 99 i porto, men jeg bestilte den fra USA og da kommer den på 320 kr inkl frakt:eek:

Sjekk siden: http://www.sports-hoop.com/

 

Nå har jeg vært ute med min søster og spist wok, og jeg er stapp-mett.... ikke veldig lurt dagen før veiing akkurat.... men drakk masse vann:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Æsj... bare 200g ned... men visste vel det siden jeg var ute og spiste så mye igår kveld da....

Får satse på bedre resultat neste uke

 

Her skinner sola fra skyfri himmel idag, håper det samme hos dere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Mamsen! Ned er ned! Gratulerer!

Jeg gikk ned 0,3 og det er jeg fornøyd med. Endelig ser det ut til at jeg klarer å ta litt tak. Det går jo ikke akkurat fort, i det tempoet her blir det vel ti kilo om et år. Men så er vel heller ikke målet ti kilo, så innen året er omme er jeg perfekt;) hehe.

 

Så utrolig pussig med tunga di, Mimi. Det har jeg aldri hørt om før. Håper det går fort over og ikke tar flere år.

 

Har vi mistet veldig mange her nå? Håper ikke jeg skremte vekk de gamle traverne da jeg kom tilbake ;).

 

Sans1 er det fortsatt kurs på torsdager? Da får vi vel kanskje ikke noe fra deg før i kveld. Jeg krysser fingre.

 

Ha en finfin dag alle sammen!

 

29.05.2008 70,0 kg

05.06.2008 69,2 kg (-0,8)

12.06.2008 68,9 kg (-0,3)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Gratulerer til deg også slankeklar!! Utrolig nok så muntret du meg opp (ikke at det er uvanlig, hehe) Jeg skal jo heller ikke ned 10 kg, så hvis det går litt ned hver uke fremover, så når vi jo målet:rolleyes: Ja, må tenke positivt, takk skal du ha:D

 

Jeg tror nok ikke du har skremt noen, tvert imot, og jeg håper også flere titter innom igjen:)

 

Her skal det være jente-bursdag for snuppa mi som fyller 12 neste fredag. Hun har bestilt pizza og brownies. Kaka er ferdig, det har storebror på 18 sørga for, og pizzaen er for tidlig å begynne på, så den får jeg ta etterhvert. I tillegg blir det vanilje-is med non-stop, bittelitt smågodt (kjøpte bare så mye/lite at de spiser det opp, hvis ikke vet jeg hvem som gjør det...), popcorn og potetløv.

Gidder ikke styre altfor mye med gele osv når de har blitt så store... Men hun har fått velge akkurat selv. hun ville tilogmed at det var broren som bakte, hihi...

 

Så, da håper jeg at både kaka og resten blir spist opp:eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra jenter. Gratulere. Ned er ned! ;)

 

Spennende med rokkering Mamsen. Akkurat det har jeg alltid vært skikkelig dårlig til! Flott at du har fått den billligere... Jeg håper du har tatt høyde for moms og behandlingsgebyr, så du ikke får deg en kjedelig overraskelse? Alle pakker til en verdi over kr 200 må fortolles. Det morsomme (i den grad dette er morsomt, vel og merke) er at man kan motta så mange pakker man vil til under kr 200, noe jeg stadig benytter meg av med div hud- og hårproduker som er mye billigere i utlandet. Noen av selskapene er til og med så greie at de refundrer moms og gebyr. Og jeg takker og bukker ;) NOEN ting er rett og slutt urimelig dyrt i Norge.

 

Her går det stille og rolig. Tunga mi er litt bedre synes jeg. Den ser ut som et verdenskart, derav navnet. Har mistet en god del av papillene/taggene på tunga, så den har blitt helt glatt og rar - men om ikke annet så er den mindre vond. Kan ikke tro at dette kommer til å vare ... (bank i bordet)

 

Ellers så tror jeg nesten jeg har fått "vektskrekk" slik som Sans1 hadde i fjor. Jeg tørr ikke å veie meg for tida. Går en laaang bue utenom vekta.... Tsk, tsk, tsk.. Ikek bra.

 

Apropos Sans1. Spent på hvordan det har gått med deg i dag. Heia heia.

 

Klem til de som vil ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Mimi, rockeringen kostet 30$ og frakta var 34$, så det går bra:)

Noen tips til sider vi kan sjekke ut? Liker å spare litt penger jeg, hehe...

 

Rart med tunga, men det er ihvertfall bra at den ikke er fullt så vond.

 

Det med vekta er rart..... kunne egentlig tenkt meg å latt den være og bare følt at alt var ok..... men merker det jo når det ikke er det, og etter min runde uten å veie har jeg fått svi, så jeg får bare stå på...

 

Nå er bursdagen over og alle har reist... de har kost seg og snuppa i huset er strålende fornøyd:D Ingenting er bedre!

Pizzaen er spist, jeg måtte også ta meg litt, men det ble middagen. Det jeg ikke skulle tatt var kake og is... men snopet er borte, og potetløvet står på bordet... tror jeg skal sette det inn til eldstemann som har besøk av kjæresten;) Så jeg ikke blir frista:p

 

Sender en klem tilbake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo igjen,

 

Mamsen, jeg er stygt redd de tar moms på hele beløpet inkl frakten ;)

 

Nå burde vi naturligvis dele kostråd, men shit au, vi prøver jo å se penere ut (jaja, helsa og så videre... get real ;)) så hvorfor ikke dele gode linker til billigere (eller mindre dyre) hår- og hud-produkter.

 

Til hudpleie bruker jeg strawberrynet.com. De refunderer moms og gebyrer hvis man scanner og mailer regningen fra posten. De forplikter seg ikke til det, men har hittil alltid gjort det.

 

Hårpleie bestiller jeg fra lookfantastic.com. Selv om den totale frakta blir dyrere bestiller jeg et og et produkt, for da slipper jeg unna avgiftene. Jeg synes det funker kjempebra.

 

Ellers har jeg kjøpt en del klær på nett. Noen ganger er det så mye billigere i USA at det faktisk er verdt det, selv når man skal betale både moms, frakt og gebyr. Helt utrolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

hmm.... håper ikke det, for jeg snakka med ei som hadde kjøpt den og hun sa at den kom på 320 kr... men det vil jo vise seg...

 

Skal sjekke de sidene jeg, takk for tipset:)

 

Klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Så godt tunga er blitt litt bedre, Mimi. Håper det fortsetter i samme retning Og at du henger med her selv om vektfobien har slått til er også godt:)

 

Tenkte jeg bare skulle skyte inn noe om import, jeg har nemlig nettopp kjøpt masse DVDer fra amazon og da sjekket jeg reglene. Så lenge prisen på selve varen er under 200 Norske - og da regnes den norske kroneprisen ut med noen valutasatser som fastsettes med jevne mellomrom, så ikke kjøp masse bare fordi kursen plutselig er kjempegunstig- kan bli dyrt dersom ikke tollvesenet bruker de samme satsene. Men frakten regnes det ikke moms av. Så dermed kan du betale så mye frakt du bare vil utover de 200 norske, og du kommer allikevel utenom moms og behandlingsgebyr. Jeg har også brent meg på det der en gang før. Skulle bestille 8 seriesamlinger fra England og trodde jeg ville få alt i en pakke. Hver kostet mer enn 200 norske, så i tillegg til momsen på hver enkelt - som jeg uansett måtte ha betalt - måtte jeg betale postens gebyr på over 90 kroner per pakke. Var ikke mye blid da...

 

Takk for gode tips om produkter på nett. Tror jammen jeg skal ta en titt. Kjekt med alt en kan spare på.

 

Lykke til med rockingen, Mamsen. Er den til deg eller til en av dine mange små?

 

Ha en fortsatt fin kveld. Og Sans1 - vi venter på deg i spenning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Greit å vite når man handler slankeklar! Og ringen er til meg, hehe... men tror nok ungene gjerne vil låne den....;) De har prøvd en sånn en, og syns det var gøy!

Nå har jeg handlet meg 3 gensere og et belte fra qxl... så da fikk pengene bein å gå på ikveld også gitt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere,

 

og hei til deg Mamsen. Jeg er SÅÅÅÅ spent på rokkeringen din.

 

Jeg var hos foreldrene mine i helgen, og mor hadde anskaffen en slik sak - med det resultat at hun var full av blåmerker fra topp til tå ;) - men full av entusiasme, for dette syntes hun var moro!

 

Jeg prøvde den jeg også, og for første gang i mitt live må jeg si at jeg var ganske flink til "å rokke". Den er lett å bruke, men fy søren som den slår... så jeg ga meg fort. Man venner seg visst nok til det.

 

Hvordan har helgen vært da jenter?

 

Mimi ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Hehe... morsomt! Det er nok samme ringen, for man blir desverre blå:eek:

Tror det blir bedre etterhvert ja, og de første dagene skal man bare rokke 1-2 minutter.... Håper den kommer snart:)

 

Helga mi har vært bra, på fredag dro jeg på sommerfest med jobben. Grilla ørrett og potet, og drakk bare 1 cider....

Lørdag var vi ute og kjørte sykkel med noen venner, og koste oss med reker og is på bryggekanten. På kvelden var det fest, med reker og altfor mye drikke.... men det var kjempemoro:D

Søndag ble sofa-dag, hehe.... huff....

 

Nå venter jeg på jordbær som min mann har fått fra en bonde han har henta varer hos. han kjører jo for Bama, og da hender det at han kommer hjem med litt:)

 

Ha en fin kveld og kos dere masse!

 

Klemzer fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...