Gå til innhold

Fit For Fight


Gjest Mimi

Anbefalte innlegg

Takk og gratulere Dalaknut - strålende resultat!

 

Takk til deg også Mamsen, og bedre lykke neste uke. Du var jo forberdt, men det er ikke noe moro for det! Kroppen er komplisert og mye henger sammen både fysisk og psykisk. Ta vare på seg selv, og fokuser på det DU synes er viktig.

 

Over og ut!

mimi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar

GRATTIS dalaknut!! Det var vel fortjent!

Takk for trøstende ord:) Kanskje kurset hjalp på litt sikt, vi får gi det litt tid og se

 

Mimi, takk til deg også;)

 

Nå har jeg spist middag, og resten av kvelden skal jeg holde meg til ananas, har nemlig 4 stk her, som jeg skal fordele på noen dager...

Har drukket 1.5 l vann også, så har en halv liter igjen, men det gjør jeg hver dag nå, så det går også bedre:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det endelig turen for litt positive resultater. Ned 0,9 i dag og det er jeg strålende fornøyd med ;) Ser ut som registreringen og tellingen har hjulpet litt allikevel.

 

Ble litt bekymret etter en heller heavy dag i går. Jobb arrangement der jeg først var på mat og vinkurs, med prøvesmaking av sushi og tapas. Så et par timers pause før det var 4 retters middag med vin! Men det gikk heldigvis bra.

Pausen brukte jeg forøvrig til å svømme.

 

Litt sliten i dag, så nå er det sofa og tv resten av kvelden.

 

Grattis til dere andre med bra resultater :) Og mamsen, du får bare holde ut.. Skjønner at det kan bli litt kluss i regnskapet når man tenker på mye annet!

 

28/8 : 77,1 kg

4/9 : 77,6 kg

11/9: 76,7 kg = - 0,4 totalt

 

Ha en strålende kveld dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Her var det gamle kjente, og noen nye "fjes", ser jeg. Hyggelig at dere holder koken, med opp- eller nedgang på vekta. Litt oppturer og nedturer av andre slag også, ser jeg. Gratulerer så mye med forestående bryllup Mimi! Mamsen, så hyggelig å lese at du holder koken. Jobber fortsatt med forholdet ser jeg. Holder tomlene for at han klarer å fortsette å holde alkoholen på avstand! Feliz, deg kjenner jeg knapt, men jeg vet litt om hva du går gjennom nå. Lykke til med å få en god utgang på det, enten det betyr å fortsette sammen eller at det blir oppbrudd. Det er fryktelig slitsomt å gå slik og lure.

 

Selv har jeg ikke vært inne på vektklubben på lenge, og i sommer har jeg tenkt på alt annet enn hva jeg får i meg av mat. Moren min ble alvorlig kreftsyk på forsommeren, og etter noe som nå virker som en lang og dramatisk sommer gikk det så galt det kunne gå. Vi hadde begravelse for noen uker siden.

 

Jeg var veldig sliten av ting på jobben også i våres, så da mamma ble syk ble det for mye, og jeg ble selv sykmeldt i sommer. Nå er jeg gradvis på vei tilbake på jobb.

 

Foreløpig har jeg ikke overskudd til å tenke så mye på vekt, men ironisk nok har visst vekta passet seg selv i sommer, for jeg er omtrent der jeg var før jeg dro på ferie, og veier vel et sted mellom 64 og 65 kg. Formen er derimot dårlig nå - jeg klarte å vedlikeholde noenlunde en stund, men det gikk dårlig mot slutten av sommeren. Vet ikke om dere husker at jeg kjøpte et elektronisk "vidunder" av en vekt? Den er iallfall brutal mot meg nå, for selv om vekta er der den slapp har fettprosenten økt og muskelmassen sunket :)

 

Jeg tenkte å prøve å begynne gradvis med trening jeg synes er moro, som step og dans, og så se om jeg får tatt opp igjen syklingen og vekttreningen igjen etter hvert, som ikke er like morsom men som bygger mer muskler. Vet ikke hvor mye jeg kommer til å være her inne, men jeg ser at det hadde vært en ide å prøve å få av mine siste to-tre kilo - jeg startet jo dette prosjektet i fjor med en ønskevekt på 62 kg, og har ennå ikke prøvd å nå den fullstendig. Bestemmer jeg meg for det får dere meg nok tilbake, og uansett vil jeg vel titte innom for å se hvordan dere har det ;)

 

Stor klem til alle fra Tulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å høre fra deg. Jeg husker både deg og vidundervekta di. Takk for gratulasjonene. Vi gleder oss ;)

 

Jeg skjønner du har hatt en tøff sommer. Kondolere, du har all min sympati. Både kropp og sjel trenger tid til å fordøye en sånn prosess og sorg. Godt å høre at du er på vei tilbake. Du får ta den tida du trenger.

 

Har du lyst til å henge her og rapportere trening (og muskelmasse på sikt) så er du i alle fall hjertelig velkommen til det - frem til du er klar til å gyve løs på de siste kiloene.

 

Ønsker deg alt godt :)

Mimi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Tulla, stabil eller ikke du er alltid velkommen innom hos oss..

 

Så utrolig trist å høre om moren din. Du fortalte jo at hun var blitt syk.. Mine dypeste kondolanser til deg og dine!

Skjønner godt at du har hatt en tøff sommer og at matinntak og trening ikke har vært i fokus. Men nå er det jo en ypperlig mulighet til å gjøre litt for deg selv. Det fortjener du nå..

 

Vidunderet ditt er kanskje ikke like morsomt nå som du ser det går andre veien, hihi. men på den annen side er det kanskje det du trenger for å få det siste dyttet ;)

 

Vi andre prøver ihvertfall å holde koken.. det er noen vi fortsatt savner, men vi får håpe det er fordi de har kommet dit de vil!

 

Ta vare på deg selv!!

 

Klemmer fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sans, gratiis så masse med den nedgangen!! Helt supert og vel fortjent!!

 

Mimi, du bare fortsetter å imponere med spinning:D

 

Tulla, så trist å høre om mammaen din. Du har all min sympati, og jeg kondolerer så masse til deg og dine. Når sånne ting skjer, så har man annet å tenke på, og når moren din ble syk, skjønner jeg at det ble for mye. Godt at du er tilbake på vei mot litt lettere dager, men bruk den tida du trenger, og pass på deg selv!

Husker godt vekta di ja;) Akkurat nå er jeg glad ikke jeg har den, hehe

Kom innom så ofte du vil, vi er veeldig glade for å høre fra deg.

 

Idag har vi gått på en smell igjen.... drikking og krangling.... huff...

Vi får se hvor det bærer avsted, men skjønner det vel....

 

Ha en fin natt alle sammen, snakkes imorra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sovet godt inatt faktisk, og gleder meg til fri et par dager:)

Har fått noen meldinger fra mannen, som tydeligvis vil glemme hele gårsdagen... kanskje det beste også, med huset fullt av våres og andres unger i helga....

 

Ha en riktig god helg alle sammen!!!!

 

Klem fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var fint å høre Mamsen. God søvn er viktig. Noen ganger er det greit å legge ting bak seg og glemme - bare det ikke handler om å feie under teppet. Og kjenner jeg deg rett, så er det ikke det det handler om ;)

 

 

God helg til dere alle sammen!

Mimi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Mimi:)

Nei, jeg feier ikke under teppet, men er usikker på om det er best for oss å bli alene, om vi virkelig får det bedre da, så derfor tar jeg en dag av gangen....

Det handler jo om flere enn meg.

 

God helg til deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, hvordan har dere hatt det i helga?

Min har vært stille og rolig med huset fullt av unger:)

Jeg var på Dyrskun i Seljord med 3 barn, og vi koste oss masse!

 

Ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, jeg har hatt en bra helg.. Stille og rolig her også. Eller det kommer an på hvordan du ser det ;) Stille og rolig for meg betyr at jeg ikke har drukket, hehe

Har hatt 2 anledninger - fredag og i går, men jeg sto over begge (stolt)

 

Om høsten blir jeg veldig hjemmekjær merker jeg.. Kan fint si nei til en fest sammen venner for heller å krølle meg sammen i sofaen med te og et pledd. Erfaringsmessig går det over igjen etter noen uker, haha

 

Matmessig har det vært litt sånne dager der jeg må planlegge veldig.. I hele går var jeg ute pga konsert med koret.. så da måtte jeg ha med meg 2 matpakker. men det er jo greit, bare jeg tenker på det litt i forkant. Da jeg kom hjem i går kveld var jeg kjempesulten og hadde lyst på noe "junk" så da lagde jeg en enkel pølsepizza av pita.. tomatketchup uten sukker, litt ost, go og mager wienerpølse og litt løk.. Raskt og enkelt. jeg syns det blir litt lite med en sånn (+ at det bare ble 370 kcal) så jeg lagde en ganske stor salat med mais og kidneybønner i, så da fikk jeg fyllt opp litt.. Allikevel endte jeg på bare 1360 kcal totalt i går.. det er litt for lite! Tror jeg har lyst på det i dag også, men da skal jeg dele pitabrødet i 2 og lage 2 pizzaer :)

 

Ha en fin dag alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere, alle sammen!

 

Gratulerer med flott nedgang Mimi, dalaknut og Sans1 -dere har kommet skikkelig i siget! Selv gikk jeg ned 0,5 kg, altså ned til 78,3:)

 

Trist å høre om kranglinga mellom deg og mannen, mamsen. Du får fokusere på å holde humør og motivasjon oppe, ta vare på deg selv!

 

Jeg har hatt en fantastisk jakthelg med kjæresten. Måtte flytte fra ham pga jobb, og har vært veldig spent på hvordan avstandsforhold skulle bli etter å ha bodd i lag i 5 år. Heldivis ser det ut til å gå bra, alt var det samme som før med en gang vi møttes på flyplassen:)

Helga medførte endel (mye) vin og kos...kremt. Men 6-7 timers gange i fjellet hver dag, så det veier forhåpentligvis opp!

 

 

Stå på videre, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så koslig å lese hvor bra du har hatt det i helga med kjæresten din Arti!! Du har jo jammen trimma nok, både i skogen og hjemme tenker jeg;) så tror nok ikke vinen gjør noe, hihi:) Grattis med nedgang også!

 

Sans, det er koslig og deilig å krølle seg opp i sofaen innimellom og bare slappe av! og, venner og fest stikker ikke av:p

Pizzaen og salaten hørtes forresten også godt ut!

 

Nå har jeg vært på 3 fotballkamper med minsten, og han er i seng. Jeg skal vaske litt her, og så legge meg tidlig tror jeg.... Min eldste fyller 19 år imorra, så da skal vi feire bursdag med hjemmelaga pizza og kake:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja - dere er godt gang etter helgen. Jeg skulle vært på trening nå, men har en legetime som kræsjer med det meste, så da får jeg håpe at jeg klarer å komme meg av gårde i kveld i stedet. Kanskje jeg skal gå inn på elixia og melde meg på med en gang. Da føler jeg meg straks mer forpliktet ;)

 

Gratulerer med nedgang Arti og med en vel overstått helg. Hørtes veldig deilig ut.

 

Så flink du har vært med mat Sans1. Det ser ut til at du "knekt koden" for det handler nok mest om planlegging.

 

Mamsen, ditt aktivitetsnivå imponerer stadigvekk. Om du ikke alltid får trent, så er du i all høyt og lavt med og uten store, små, dine og mine barn, og mann. Utrolig at du klarer å holde tunga rett i munnen.

 

Jeg må se til å kle på meg og komme meg av gårde.

 

Fortsatt god uke alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morn alle sammen!;)

Så fint å høre at alle har hatt ei vellykka helg da!

Jeg har vært litt flink.. Spist kyllingfaijita fredag - og klarte meg med ett! ( hadde egentlig lyst på mer)

Lørdag lagde jeg pølsepizza med mager pølse og ost - men hjemmelaga tynn deig. Godt, men jeg spiste nok ett stykke for mye. Fikk smurt meg sunn matpakke begge dager, og drakk mye vann. Det ble 5 timer på hesteryggen, og mye aktivitete, så jeg er litt fornøyd.. Hadde det ikke vært for de to kvikk-lunsjene jeg spiste:)

Holdt meg til et par glass rødvin - ingen fest på meg heller.

 

I går var jeg på håndballtrening igjen - veldig hardt, mye styrke innbakt! Bra! Og godt å kjenne at kneet holder enn så lenge! Torsdag er det kamp - veldig spent!

 

Sans1 - den pizzaen høres god og letrtvindt ut - middag i dag:) nam!

 

Ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mimi, du gir meg litt bedre samvittighet for at jeg ikke trener, for ja, jeg har faktisk en hektisk hverdag, som du sier... det går i ett, så det blir jo litt trim av det ihvertfall:) Og, jeg fikk klipt plenen igår før vi dro på fotballen:) Vaska litt gulver og dekte bord før jeg la meg....

Idag er det rett hjem og lage pizzaer, og vaske kjøkkengulvet, og badet

Bursdagsbarnet skulle lage brownies og kjøpe is, så da slapp jeg det:p

 

Mimi, har du meldt deg på timen ikveld?

 

Dalaknut, for et herlig liv du har, og jeg syns du klarer deg supert, til tross litt sjokolade.... hehe

Er sikker på at du forbrenner dem opp iløpet av dagen også så lenge du er i sånn aktivitet!

 

Får gjøre litt her igjen, men snakkes senere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg fikk meldt meg på trening, men måtte la være å gå til fordel for sofaen og litt søvn. Var så fryktelig trøtt og hadde vondt i hodet da jeg kom hjem fra jobb.

 

Er bedre nå, så da satser jeg på å trene i morgen tidlig i stedet. Veiedag nærmer seg med stormskritt, og da må det trim til ;)

 

Ha en fortsatt fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. og jeg skal veie meg i kveld! huff...er veldig spent, tror jeg blir kjempeskuffa hvis det ikke er noe resultat (til tross for sjokoladespising)

Var flink i går, hang på slep etter traver'n og tømmekjørte 5 km - det går fort altså!;) Å så lagde jeg grønnsaker med kesamdip til Greys' - faktisk ganske godt!

Lykke til folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaha... Vekta stoppa på 68.9 dene uka -samme som sist uke det. Litt skuffa!

Men - midjemål var overraskende nok 3 cm mindre! Wow!;) Så noen lyspunkter er det.. Får bare stå på videre - det SKAL gå!

Motivasjon - kom til meg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja Dalaknut, da er vi fler i samme båt. Ikke et gram ned her heller. Får håpe vi tar det igjen i neste uke. Jeg har dessvere ikke vært så flink og skrevet ned mål som deg, så jeg har ikke det å trøste meg med heller. Litt dumt i grunnen, for cm teller i bunn og grunn mer enn kilo.

 

18.08: 74,8

21.08: 73,8

28.08: 73,0

04.09: 72,5

10.09: 72,0

18.09: 72,0

 

Bedre lykke neste gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...