Gå til innhold

står stille og har gjort det lenge nå


Gjest seminardama

Anbefalte innlegg

Gjest seminardama

Hei

 

Nå er jeg lei av å slanke meg:-) Startet 10 mai og gikk kurs. Deretter kjørte jeg løpet alene i sommer. Startet på nytt kurs 27. august-men har kun gått ned et par kg siden 1. juli. Spiser 1600 kcal pr dag og har ligget på ca 15 trimpoeng.. grrrr- flere som har opplevd dette ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett om jeg kjenner meg igjen, da!

 

Jeg startet på 75,7 ved nyttår og gikk jevnlig ned til ca.70 her i våres. Deretter har jeg gått den samme kiloen ned og opp hele tiden. En ferieuke nå og en da, ett bryllup og så ett til.... Alltid noe som ødela vektkurven min!'

 

Har vært fryktelig lite motivert og har slutta og telle kalorier og har ikke brukt så mye energi her inne heller. MEN.... jeg har fortsatt å trimme, holdt på spisevanene som jeg har innarbeidet og drikker mye vann (innimellom iallfall!)

 

Nå har jeg gått ned plutselig til 69,6 og det er 1,2 ned fra forrige uke så nå tror jeg det løsner igjen! Du må være tålmodig så kommer du videre. Jeg tror at kroppen må venne seg til vektnedgangen og stabilisere i en periode. Nå virker alt "normalt" igjen og jeg føler at noe skjer. Blir jo litt inspirert igjen da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om du har truffet på den velkjente vektterskelen. Den kan alle havne på, uansett hvor flink man har vært eller ikke. Og jeg kan selvsagt skjønne hvor frustrerende det kan være.

 

Så lenge du spiser som du fortsatt gjør, og er såpass flink til å trimme, så vil jeg tro det løsner snart. Pass på å drikke masse vann. Det er faktisk helt utrolig hvor mye vannet har å si.

 

Bare ikke gi opp. Hold på som før. Plutselig løsner det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jo være at vekten vil gå nedover på kurs 2

 

,er jo ikke morro når vekten står stille:-).Jeg har gått på kurs i 2 uker og vekten står bom stille...sukk..så vi får begge håpe på nedgang neste veiedag..

 

lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

jeg vet det er frustrerende, sitter her å tenker meg grønn på HVORFOR? Hvorfor skal dette skje...HVA gjør jeg gale?

 

Grrr.....irriterende, følte jeg hadde tatt et steg i riktig retning da jeg meldte meg på kurs, men det er et steike dyrt kurs hvis jeg bare skal ta av et halvt kilo...

 

Trøste og bære!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...
Gjest PolarErMinVenn

Hei=)

 

Alle har vel vært(eller kommer til å komme) innom den terskelen. Jeg vet at selv om matvaner og trim er der det skal være så er det tre ting til som er HELT avgjørende om jeg står stille, går opp eller ned på vekta.

 

1. Stress

2. Nok søvn

3. Nok vann

4. Humøret

 

Vet ikke o det er helt riktig rekkefølge på de, men om jeg er stressa for at jeg kanskje ikke får trent alle øktene eller spist et rundstykke for mye på reise, så hjelper det ikke at jeg i slutten av uka har fått gjennogått alt etter planen. Går jeg ikke nok søvn så klarer ikke kroppen min å hente seg inn igjen for jeg har endel hrde økter både i tidsrom og intensitet. Er jeg sliten blir det vanskeligere å gjennomføre alt, og det fører med seg noe stress igjen. Nok vann trenger jeg vel ikke si noe om :) det bare er viktig det. Om jeg har en litt tung uke forran meg og derfor ikke forventer noe nedgang, men at jeg hvertfall skal prøve å holde vekten, derfor ikke stresser, sover bedre, drikker nok vann og da blir humøret bra, så hender det faktisk at jeg går nedover alikvel!!

 

Et eksempel er de siste to ukene. Konserter med koret og endel reising. Ikke like mye trening som vanlig. Tenkte t jeg får ta det igjen i helgene og ser fremover til det med godt humør, ja så endte det faktisk med nedgang, og humøret fortsetter å være bra! Før dette så stod jeg også heeeeeeeelt stille. Gikk gjennom alt jeg gjorde og spiste osv med alle vaner. Fant ut at jeg gjør det bra på alle kanter, dvs at vektnedgangen vil komme (stod stille med cm også) og at jeg hvertfall føler meg i bedre form om ikke annet. Dette førte med seg nedgan senere gitt.

 

Dette ble veldig langt, men håper det kan hjelpe litt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...