Gå til innhold

Nytt forsøk


Gjest Piggen

Anbefalte innlegg

Rapport fra påskefjellet:

 

Langfredag ble en heller kjedelig dag. Snøvær og kuling satt en stopper for skituren. En liten tur rett utenfor hotelldøren for å lage snøhule med ungene ble eneste utendørsaktivitet.

 

Trimrommet var en skuffelse. Jeg hadde sett bilde av rommet på internett og det så både stort og flott utstyrt med masse forskjellige apparater. Men bildet løy veldig. Et lite overfylt rom med umoderne og det jeg vil kalle mannfolk apparater.... Det var en moderne tredemølle der, men på den var det omtrent venteliste.

 

Ikke kunne jeg ta Spa heller, det var også oppbestilt.

 

Påskeaften ble helt herlig. Strålende sol og silkeføre. Først på dagen gikk ungene skirenn (jeg var med minsten som moralsk støtte) og senere på dagen gikk vi oss en god tur.

 

Dagens trimaktivitet ble avsluttet i svømmebassenget og deretter badstu.

 

Men så fikk minsten spysyke i natt. Han er over det nå, men han var ikke i form til noen skitur. Jeg og min mann ble enig om å dele oss, ta hver vår skitur mens den andre var "hjemme" Jeg var egentlig litt skeptisk. Jeg har alldri gått på skitur alene før og synes det høres litt kjedelig ut. Først tenkte jeg bare å rusle litt rundt her uten sekk, men så ombestemte jeg meg og tok med både mat og drikke. Og det angrer jeg ikke et sekund på. :-) Utrolig herlig, jeg nøt hvert sekund. Jeg tok det også som en trimtur og håret i nakken var helt vått av svette da jeg stoppet for å raste. Eneste problemet var å bryte opp fra rasteplassen min og begynne på tilbaketuren. Et lite problem til - jeg hadde med meg bare en kartong med rødvin..... :-) en av disse kartongene på størrelse med små juicer altså.

 

Nå venter jeg på min Ssbehpabehandling :-) 50 min med ansiktsbehandling, rens og masasje. Jeg hadde i utgangspunktet bestemt meg for 2 Spa-behandlinger, men måtte kutte ut den ene siden det var så fullt. Det jeg kuttet ut var sjokoladeinnpakning :-) Høres ikke det både herlig og ekkelt ut på samme tid? Jeg hadde litt lyst til å prøve bare for å ha prøvd det. Men altså nå safer jeg og tar noe jeg vet hva er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-0,4 siden påske. Nå 75,2 kg. Og atter en gang er jeg fornøyd med at jeg har gått ned og ikke opp :-) Det ble mye godsaker på hotellet i påsken, både utepils og rødvin hver dag. Og da vi kjørte hjem og måtte spise underveis... Fysj, kun frityrmat å velge mellom. Ikke engang et rundstykke på veikroene. Kan ikke skjønne at det ikke skulle være grunnlag for å ihvrertfall tilby NOE sundt.

 

Jeg ble faktisk oppmuntret av at jeg ikke har lagt på meg i påsken. Så nå er det på`an igjen med full innsats. Jeg tror at det er fordi at jeg har bygget opp litt muskler at forbrenningen holder seg oppe i perioder hvor det er mindre trening og mer mat. Men selvfølgelig alt med måte. :-)

 

I dag har jeg gått tur 1 time, trent på ellipsemaskinen i 50 min og trent med vekter i 15-20 min. Jeg avsluttet med 1 times massasjebad. Badet er nytt så jeg har riktig slått meg løs hos Body Shop og kjøpt all verdens remedier til badet. Jeg har også satt inn stearinlys og en orkidè for å gjøre det litt koselig. Nå har jeg fått meg min egen SPA-avdeling :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite snev av vår ute og det inspirerte meg til joggetur nr 3! :-)

Og det kunne trengs etter den middagen. Min mann kom glad og fornøyd hjem med pinnekjøtt..... I morgen vil jeg ha kun salat til middag, kanskje med litt kalkun ved siden av.

 

Jeg har gått og jogget i tilsammen 1 time, med 5 min. pause. Og nå kjenner jeg det godt i lårene.

 

Nå må jeg se Slankekrigen på TVN. Lurer på om det er reelt det de går ned eller om det er medikamenter med i bildet? Bare lurer når en kan gå ned så mye som de gjør på en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Her står det bomstille. Siste uken har jeg jogget, gått tur, gått på ski, spilt fotball, trent med rockering og vekter. Så jeg hadde håpet på 1 kilos nedgang. Men dengang ei.

 

Egentlig er jeg veldig fornøyd med det jeg har oppnådd allerede, dvs -29 kilo så det er ingen krise om jeg ikke når målet jeg satte meg til sommeren som var 63 kg. 63 kg var vekten min da jeg var 18 år - nå er jeg midt i 40-årene..... :-) så et ikke helt realistisk mål der ser det ut for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du er jammen skikkelig dyktig...syns du har vært råååå flink..heier videre på deg ...skal se du går ned litt til men er kansje ikke nødvendig og helt ned til 63 men ..vent og se.

 

maysa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nok få kroppen til "å gire opp" litt til har jeg funnet ut. Selv om jeg er veldig fornøyd med vekten nå, så har jeg sjekket BMI`en min....

 

Jeg må ned ytterligere 5 kg for å komme inn under "normalvektig" og selv da vil jeg jo ligge i øvre grense over hva som er "normalt"

 

Ikke vet jeg hva jeg skal finne på. Jeg trener allerede mye synes jeg så det er ikke så lett å øke treningsmengden. Jeg må jo også tenke på at dette er noe jeg må gjøre resten av livet og ikke kutte ut treningen når målet er nådd.

 

Det jeg har tenkt å begynne med er å kjøpe meg et par tyngre håndvekter. De jeg har nå (dvs min sønn) har jeg trent med siden jul.

 

I bladet Shape Up så jeg reklame for rockering med vekt! - og en sånn en kunne jeg godt ha tenkt meg. Egentlig kunne jeg ha tenkt meg et større hus - med et eget treningsstudio.... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe...hadde værtfint dt ja...men du burde kansje gå til legen og sjekke h or mye som er fett i kroppen er jo forskjell på bmi også vettu den sjeldner jo ikke på fett og muskler ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert god ide å gå til legen maysa - hadde det ikke vært for at jeg har legeskrekk.... Jeg var selvfølgelig til legen da jeg var gravid - og da vi kolliderte. Hadde ikke noe valg, ble fraktet til sykehus i ambulanse. Men altså, jeg har ikke vært hos legen på 7 år. Jeg går faktisk heller til tannlegen... :-)

 

Men når du skrev det med legen maysa kom jeg på en ting. Forrige uke var mannen min hos fastlegen. Som jeg har skrevet tidligere synes jeg at familiens kosthold er noenlunde normalt. Men litt endring har det blitt, mere grønnsaker og salat til middag. Da ungene skulle beskrive forskjellen på mammas og pappas middager sa de at mamma var mere grønnsaker mens pappa var mest kjøtt.

 

Min mann er av natur veldig tynn, og han har majones (masse) på omtrent alt av brødmat. Og til kvelds liker han å lage seg smørbrød med 2 karbonarder, to speilegg + ost. Men for at jeg ikke skal sitte i denne matosen har han kuttet ut dette om kvelden. Og hva får han beskjed om av fastlegen??? Jo, at han nå er undervektig...... Men han er nå grei, han har ikke begynt med de gigant måltidene om kvelden men forsøker heller å spise oftere om dagen.

 

I dag er jeg alene hjemme. :-) Og for å skjemme bort meg selv og i håp om å få litt mer overskudd bestemte jeg meg for å ta boblebad. Det er ganske nytt og jeg har bare brukt det 3 ganger før. Jeg må bare innrømme at vi ikke har lest bruksanvisningen nøye - bare det aller mest nødvendige. I dag fant jeg en knapp vi ikke har brukt før - og jeg trykket i vei. Det viste seg å være styrken på boblene og masasjen. Skikkelig herlig, for hittil har jeg ikke vært spesielt imponert over det. Aberet var at jeg allerede hadde hatt oppi skumbad etc beregnet på "gammelt trykk" og det skummet, og skummet. Til slutt kunne jeg ikke se til andre siden av karet. Så jeg ut og tømte det jeg kunne av skum i toalett og servant. :-) Men det monnet så lite, da jeg skrudde på igjen ble det like ille. Så idag ble det vanlig karbad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har gjort en hedersinnsats, helt fantastisk hvor mye du har gått ned. Ikke så rart kanskje, at det bremser litt nå på slutten.

Jeg fikk meg en støkk da jeg oppdaga at min knalltynne tenåringsjente hadde gått ned 3 kg, etter at jeg begynte på GR-kurs.Hun slanker seg ikke, men det har nok blitt for mye grønnsaker og mager kost. Så er det virkelig noe å tenkte på i forhold til de vi bor sammen med.

 

Du, det boblebadet hørtes utrolig deilig ut! Jeg har desverre ikke plass til et sånt på badet mitt.

 

God helg fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vært en fin dag med moderat intensivitet på treningen.

 

Trening med rockering morgen og kveld. En 20 minutters tur, hadde ikke tid til mer pga husarbeid. Men så rosinen: en to timers sykkeltur med eldstemann på 8 år. Dvs vi var borte i 2 timer, effektiv sykling var kanskje 45 min. Vi syklet ut til kysten og gikk en liten tur på svabergene der. :-)

 

Vi syklet opp bakker jeg ikke hadde trodd vi ville klare. Tidligere hadde jeg ikke sjans til å sykle opp uten å gå av sykkelen, nå fikk jeg ikke pulsen skikkelig opp! :-) Så selv om jeg ikke fikk veldig høy puls så kjente jeg det i lårmusklene. Men med guttungen med meg så måtte jeg ta hensyn til han. Slik at han vil være med mamma flere ganger... :-)

 

Jeg hadde også en annen baktanke. Nå når ungene er blitt såpass store, minsten blir snart 7 så kan vi sykle ut til kysten om sommeren for å bade! Da slår vi flere fluer i et smekk. Får mosjon, sparer miljøet og ikke minst slipper unna bilkaoset som er der om sommeren med smale veier og lite med parkering.

 

God helg folkens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har ikke vært helt pigg i det siste ....:-) Jeg har bl.a hatt skikkelig øreverk, og det for første gang i mitt liv. Jeg har ruslet meg en tur hver dag, men jeg har ikke drevet det jeg kaller trening i det siste.

 

Vekten står på det samme, heldigvis for det.

 

Men nå er formen tilbake kjenner jeg. I dag har jeg kjøpt meg tyngre håndvekter - 4 kilos. Og på impuls - en pilatesring. Jeg bare så den i sportsforretningen, har aldri hørt om det engang før. Dersom det er andre som ikke har hørt om det før :-) det er en ring med en slags putehåndtak slik at du får trent innsiden av lårene og for armene. Du presser lårene sammen og ringen gir motstand. Jeg kjente det godt da jeg prøvde, så den tror jeg blir en favoritt. Ikke kostet den en formue heller, "bare" kr 200,-.

 

Jeg har også bestilt meg den rockeringen med vekt som jeg har skrevet om før. Gleder meg til jeg får den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den pilates ringen var jammen effektiv! Dagen etter jeg hadde brukt den kjente jeg det godt. Ikke i lårene som jeg trente mest, men i baken! Jeg klager ikke på det akkurat. Det er skikkelig latmannstrening. Med det mener jeg at når du trener med vekter, løper, eller på ellipsemaskinen så tar du skikkelig i og blir svett og sliten. Med denne ringen merker du litt motstand men ikke mye, du merker ikke at du trener engang... :-)

 

Min mann kom i skade for å ødelegge trenings BH`en min. Jeg har ikke skaffet meg en ny enda. Så da jeg skulle ut å jogge (joggetur nr 4) så var gode råd dyre. Jeg kan bare ikke løpe uten "beskyttelse" :-) Da tok jeg rett og slett et skjerf og surret rundt brystet et par ganger..... Det fungerte det! Men heldigvis - det regnet. Jeg hadde aldri løpt slik bare i en T-shirt!

 

Og formen en stigende. Nå løp jeg runden min uten stopp! Ikke bare det, jeg løp ca 200 m lenger enn før. Her teller hver meter.

 

I dag har treningen bestått av hardt hagearbeid. Hittil har jeg gått 6500 skritt og jeg har ikke vært utenfor hagen engang. Jeg holder på å opparbeide et nytt bed så jeg har båret på 50 L jordsekker. Skikkelig tungt, men hvor mye kan en sekk veie? 20-25 kg? Det jeg tenkte på da jeg gikk og bar på dem var at jeg har gått ned mer enn dette!!!! Så selv om det var tungt å bære så skulle kroppen være vant til slik vekt.... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg virkelig i siget ang trening! Jeg kommer til å trene kondisjon også fremover, men nå er det full fokus på vekttrening! Grunnen? Jo, selvfølgelig ønsker jeg å gå enda mer ned i vekt. Men først og fremst har jeg lyst til å få strammet opp kroppen. Og med bare 2 måneder igjen til sommerferien klarer jeg å stå på litt ekstra frem til det. Så 10 til folkens!

 

I dag har jeg trent 40 minutter på ellipsemaskinen, 10 minutter med rockering og 30 min med vekter.

 

Det var ikke bare jeg som ikke har vært i form her i familien. Jeg måtte være hjemme fra jobb forrige uke pga syke unger. Ikke orket jeg å trene, heller ikke å gjøre noe i huset. Så hva er alternativet da? Jo, formiddags-TV..... For første gang i mitt liv har jeg faktisk sett på TV-Shop! Ikke bare det, jeg bestilte til og med noe som het Leg Magic! Skal gjøre underverker for beina ifølge de superlekre amerikanske damene med Blendasmil. Men det skal bli spennende å se om det har noe for seg. En liten innrømmelse til.... Jeg ventet med å bestille til min mann var reist på jobb! :-) Selv om han er veldig støttende til det meste kan jeg bare så alt for godt forestille meg hva han ville ha sagt. :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag lå det melding i posten om at rockeringen var kommet. Egentlig hadde jeg parkert for dagen, men jeg hev meg i bilen for å hente den. Det er jo helligdag i morgen og da ville jeg ikke ha fått tak i den. Og jeg klarte ikke å vente helt til fredag :-)

 

Den veier 1,7 kg og skikkelig diger. Den er bulkete på innsiden så det er akkurat som om magen blir massert samtidig. Det stod en advarsel på om at du ikke skulle bruke den mer enn 1-2 min i starten og heller øke gradvis. Jeg holdt (selvfølgelig) på litt lenger, men overdrev ikke.

 

Jeg synes jeg roterte mindre med mage og hofter enn med den vanlige jeg har, så det skal bli spennende å se om jeg merker noen forskjell etter litt tid.

 

Ellers så ha jeg nærmest hamstret små søte tomater i dag. De er herlige som snacks. Nå bugner kjøleskapet av all slags frukter g ogrønnsaker bl.a vannmelon, jordbær og fersk ananas. Nam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Piggen

En fin dag - når husarbeidet var unnagjort.... Jeg tok helgevasken idag slik at jeg har helgen fri :-)

 

En lang tur ble det tid til, og jeg har tatt en vei her i nabolaget jeg aldri har vært før. Skikkelig koselig - ned til en vik med båter og naust. Der kommer jeg nok til å gå ofte heretter. Da jeg startet å gå hadde jeg tenkt å gå den samme gamle løypen. Men jeg kjente at nå er jeg så lei den at jeg omtrent spyr om jeg må gå der flere ganger. Og da er det bra at jeg akkurat har fått tips om andre muligheter.

 

Senere på kvelden var det en omgang med den nye rockeringen, pilates ringen og vekter. Ungene ville være med å trene vekter, så vi stod i en ring alle sammen. De ville at vi skulle ta frem alt vi hadde av treningsutstyr på en gang, slik at vi kunne late som om vi hadde et ordentlig treningsstudio! Hadde vi bare hatt plass så hadde det ikke vært meg imot :-)

 

I hagen skal jeg ha meg en hagestue, et slags kombinert drivhus og oppholdsrom. Kanskje jeg skal tenke på om det også skulle være mulig å trene der? Hmmm, det var noe å tenke på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er skikkelig sprek altså! Jeg blir så imponert over folk som klarer å trene hjemme. Jeg går litt tur og sykler hist og pist, utover det trener jeg mest på senter, på timer med instruktør. Jeg kjeder meg veldig i styrkerommet på egenhånd, så det er ingen suksess. Heldigvis har de både spinning og styrketrening på senteret som ligger i mitt nabolag- så det fungerer bra. Ungene mine er store, så jeg kan stikke ut når det passer meg, det gjør det jo enkelt.

Jeg har aldri vært noen jogger, men var faktisk ute på min første joggetur for en ukes tid siden. Jeg må også investere i en skikkelig sportsBH hvis jeg skal unngå at puppene ristes løs. Resten av kroppen klarte seg noenlunde, så en viss formstigning har det blitt i løpet av vinteren.

Tror nok det er viktig med variasjon i treningen, sånn sett var det godt å få ut sykkelen.

Stå på videre, Piggen! :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Piggen

En perfekt dag!

 

Jeg våknet til strålende sol og det er ikke dagligdags kost på disse kanter.

Humøret ble enda bedre etter turen på vekten. Nå har det virkelig skjedd noe, ned -1,5 kg til 73,7 Utrolig herlig etter å stått i ro så lenge. Jeg hadde virkelig lyst til å hoppe og skrike :-) Det betyr også at jeg har passert 30 kg merket. Nå har jeg gått ned -30,3 kg. Ikke vet jeg hva som har gjort susen, den lille pausen med treningsfri. Eller at jeg har øket treningen med vekter.

 

Jeg skulle ta frem en bukse jeg nesten ikke har brukt fordi den var for trang. En tøff en med kjettinger...... Men jeg har ventet for lenge. Etter å ha kneppet igjen så falt buksen ned på knærene! Det var ganske morsomt, jeg forventet ikke det. Den er heller ikke fra da jeg var som størst.

 

Den fine dagen fortsatte med at mine foreldre kom og tok med seg ungene. :-) Og med fri fra jobb og husvask unnagjort i går, var det bare å komme seg ut. Egentlig hadde jeg planer om å gå meg en lang tur, men med det fine været fristet det mer med å kose seg med en bok i hagen.

 

Ungene var hjemme til middagstid, og da hadde jeg pakket ferdig tursekken. Jeg hadde med meg en grill, grillpølser til ungene og marinert kylling med salat til meg. Vannmelon og jordbær til dessert. Til og med duk hadde jeg med meg. Ungene fant venner der vi var, og de var travelt opptatt med å lete etter krabber og annet kryp. Vi var faktisk ikke hjemme før leggetid, og jeg kjenner at jeg er trøtt selv nå. Det tar på med frisk luft i 12 timer.... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinis

dette hørtes ut som en nydelig dag!!! Sitter med dobbel 0% bringebær youhurt og jordbær med vaniljekesam som fredagskos. Har gått med staver i ca en time i dag, og gjort en del husarbeid. DEILIG MED EN FRIDAG!!!

 

Og ikke minst, gratulerer med 30 kg merket, det er beundringsverdig. mangler 17,9 kilo for å nå det. og planlegger en graviditet, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Piggen
Og ikke minst' date=' gratulerer med 30 kg merket, det er beundringsverdig. mangler 17,9 kilo for å nå det. og planlegger en graviditet, hehe.[/quote']

 

Det er ikke sikkert du legger på deg så mye om du skulle bli gravid ned39. Selv la jeg på meg 30 kg under og ETTER første graviditet. Under andre forsøkte jeg å holde litt fokus på matinntaket. Og gjett resultatet? Fra første gang hos legen og til jeg fødte så la jeg på meg 0 kg! Men jeg slanket meg absolutt ikke, det er viktig å pressisere.

 

I dag har vært nok en fin dag. Hagearbeid i formiddag, og spassertur ut til kysten middagstid. Ungene fikk sin første ordentlige fisk, en torsk på et par kilo og var helt i hundre av den grunn. Ingen av oss liker fisk, så nabokatten har fått seg et herremåltid. :-)

 

Klok av skade etter gårsdagens grilling så hadde jeg kyllingvinger til ungene i dag. De var skikkelig fornærmet i går fordi jeg hadde kyllingfilet og de grillpølser. :-) De mente det var skikkelig urettferdig - kylling var MYE bedre enn noen usle gillpølser.... Og jeg er jo ikke uenig i det. :-)

 

Nå koser jeg meg på terrassen med laptop, rødvin og bål i fyrfatet mitt :-) Kan ikke bli bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinis

Håper jeg slipper å legge på meg mye. Regner med 15, men vil helst under. Så fascinerende at du gikk i 0 etter det andre svangerskapet, gleder meg til mitt. Spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Piggen

Jeg har bestemt meg for å gi opp forsøket med å gå ytterligere ned i vekt. Jeg har kommet til at skal det skje må jeg inn på en "gammeldags" slankekur. Kutte mer ned på maten og gå sulten. Jeg er sikker på at jeg da vil kunne gå ned flere kilo. Men vi vet vel alle hvordan det vil ende? Med en kjempesprekk, og så er det på`an igjen.

 

Nå har jeg et kosthold og et treningsopplegg jeg kan leve med. Og jeg er kjempefornøyd med å ha gått ned 30 kilo og trives egentlig godt nå ( selv om jeg KUNNE ha ønsket å gå ned noen kilo til) Tenk i fjor sommer hadde jeg ingen forhåpninger om å gå ned noe i det hele tatt.

 

Frem mot sommeren kommer jeg til å fortsette med å trene ekstra med vekter for "å stramme opp" lit.. Jeg kommer bare til å veie meg en gang i blant for å kontrollere at jeg ikke legger på meg.

 

Jeg var litt bekymret for at sommeren ville ødelegge for treningen min. Jeg vil helst være utendørs hvert ledige sekund. Men i dag fant jeg på at jeg kunne ta vekter etc ut i hagen. Og det gikk kjempefint.

 

For første gang på 10 år har i dag magen min sett solen! :-) Jeg solte meg i trenings BH og shorts. Men for all del, jeg kommer fortsatt til å gå med badedrakt på stranden. Den er ikke SÅ bra....

 

Takk for all støtten folkens! Jeg kommer nok til å stikke innom en gang i blant,

men ikke så ofte som før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Piggen

En liten løypemelding. :-) Vekten holdes på det samme, og vekttreningen har jeg fortsatt med. Meningen var å få kroppen litt "oppstrammet" og med det så trodde jeg at kroppen ville forbli den samme men med færre cm i omkrets.

 

Men det er ikke det som har skjedd..... Den har rett og slett blitt HARDERE!!! Og jeg klager ikke. :-) Jeg begynner å ane konturer av muskler i lårene som jeg aldri har sett før. :-)

 

Så vekttrening ambefales absolutt folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...