Gå til innhold

Noen som har tips mot saltsjuka???


Gjest anneme

Anbefalte innlegg

Saltsjuka ja.... Det vil vel egentli si POTETGULL.... Det er det beste jeg vet... men som sagt vanskelig å holde seg unna. Noen som har noen tips?? Noe jeg kan spise i steden for som er sunnere?? Tar i mot alt av råd:)

 

anneme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Når en skal slanke seg, må en legge om vaner. Jeg er også glad i potetgull. Jeg fant ut at om jeg erstattet potetgull (med 550 kcal pr 100g) med Maarud Micro-popcorn med 50% mindre fett (375 kcal pr 100g), endret jeg vaner i positiv retning, samtidig som jeg kunne kose meg med noe salt. I tillegg har hver pose popcorn vekt på 90 gram, mot popkorn på 250 gram. Så totalt inntak av kalorier ble vesentlig redusert. Dette er en vane jeg la om for 1,5 år siden, og fortsatt holder i hevd,

 

Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. er det beste jeg vet også.. Har ingen gode tips her. Må bare holde meg helt unna fordi noen flak fort blir hele posen... Popkorn er et godt tips! Flere gode ideer?

 

A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lattermild

Kjenner meg veldig igjen. For meg er det i stor grad selve konsistensen som gjør at potetgull er så fantastisk godt... Liker å spise sprø ting, rett og slett. Og så er det et saltsug der, selvfølgelig.

 

Tips som kanskje kan hjelpe:

- tørrfisk-snacks

- gresskarfrø- og mandelblanding (godt å tygge på selv om det ikke er salt)

- tørket kjøtt (biltong eller jerky)

- french fries er en veldig lett (i VEKT, ikke fettinnhold) type potetgull, som det går an å bruke litt på samme måte som popcorn. Det går an å veie opp et par never uten at det ødelegger uka helt. Og så er det VELDIG salt, noe som gjør at det tar saltsuget også.

- rå gulrotstenger med salt og sitron. Press fersk sitron og ha på en del salt. Du skal ha mye sitron, mer enn du tror (gulrotstengene skal ligge i sitronsaft). smaker det tamt er det fordi du ikke har nok sitronsaft!

 

... jeg forsøker å legge om potetgullvanen selv... det er IKKE lett! Føler med alle med søtsug der ute som vel har det på samme måten men med sukker/sjokolade etc. Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Etter å ha bodd i Bodø i over 30 år nesten uten det beste jeg vet mot salthunger

TØRRFISK , flyttet jeg til Oslo. Da skjedde det noe veldig fint , jeg fant en nettbutikk med stort utvalg av tørkede delikatesser fra havet.

Jeg storkoser meg og savner ikke potetgullet i det hele tatt.

Benfrie tørkede fiskefileter i STORE poser og mye annet snacks.

 

Sunn SALT snacks med GOD SAMVITTIGHET , SLÅ DEN.

 

Det var mitt tips.Mvh. pus 52.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saltsjuka ja.... Det vil vel egentli si POTETGULL.... Det er det beste jeg vet... men som sagt vanskelig å holde seg unna. Noen som har noen tips?? Noe jeg kan spise i steden for som er sunnere?? Tar i mot alt av råd:)

 

anneme

Hei hei. Er også veldig glad i potetgull. Jeg har kjøpt disse rissnackset til Jack & cracker. De hjelper i allefall for meg:-) En pose med dette er ca 125 kalorier. Et lite mellom måltid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er av typen som lider av både søtsjuke og saltsjuke. Gjerne samtidig. Men nå har jeg funnet det som hjelper mot saltsjuke i hvertfall:

Stangselleri fylt med magerost (aller best med snøfrisk). Over klipper man strimler av spekeskinke. Vanvittig godt! også kan man tilpasse mengden etter hvor mange kcal man har å gå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...