Gå til innhold

Heisann! Jeg skal ned ca 35 kilo. Er det noen som vil slå følge?


Gjest Tutta38

Anbefalte innlegg

Jeg er en 37 år gammel jente med godt humør og alt for mange kilo. Jeg er gift har to barn på 11 og 15 år, og vi bor i en bygd utenfor Bergen.

 

Jeg har vært overvektig store deler av mitt voksne liv og jeg har prøvd det meste av kurer og dietter m gode resultater, men så går jeg tilbake til gamle vaner og kiloene kommer tilbake igjen. Jeg har rett og slett slanket meg feit...

 

I august 2007 tok jeg et kraftig oppgjør med meg selv og bestemte meg for at nå er det faen meg slutt, jeg er dritlei av å være feit, nå skal jeg få av meg disse kiloene en gang for alle på en ordentlig måte som varer. Jeg fikk time til legen i september 2007, og tok opp temaet slanking med ham. Det skulle jeg ønske jeg hadde gjort for flere år siden for han var og er en fantastisk støttespiller. Vi ble enige om at jeg skulle forberede meg mentalt på en kraftig livsstilsendring fra og med 1 januar 2008

 

I romjulen gikk jeg til anskaffelse av en ergometersykkel og plasserte den i stuen slik at den sto klar til 1 Januar.

 

Så nå er jeg klar til å begynne mitt nye liv med Grete Roede kosthold og trimpoeng, jeg har gått på kurs tidligere så jeg har bøkene, jeg melder meg kanskje på et kurs i løpet av våren men foreløpig går jeg til legen å avlegger

rapport.

 

Startvekten min 1 Januar var 100 kg - jeg er 160 cm så jeg må gå ned minst 35 kilo. Jeg er begynt med sunn mat og jeg sykler hver dag så jeg er spent på hva vekten viser i morgen - da skal jeg på første veiing hos legen - jeg har en god følelse.:D

 

Nå håper jeg det er noen der ute som har lyst å slå følge på veien mot et lettere og sunnere liv :)

 

Hilsen Tutta38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Så bra at du har tatt et kraftig oppgjør med deg selv og virkelig er innstilt på å endre vaner en gang for alle:-) Flott at legen din er med deg som støtte spiller.

 

Tenkte jeg skulle slå følge med deg på veien vis det er greit?

Er selv en jente på 37 år gift to barn på 11 og 13 år. Gikk på G - Kurs for 7-8 år siden, gikk ned til ønsket vekt den gangen men du verden som disse kiloene sniker seg på igjen.

Begynte på nytt G - kurs den 7/1- 08 med en start vekt på 99,4 kilo er 176 cm høy og ønsker meg ned til 67 kilo. (Det blir jo 32.5 kilo det å herre gud det hørtes jo bare helt forferdelig ut). Men er super motivert:-)

Hadde en super første uke på -1.8 kilo denne uka var det også veldig bra ned

-1.3 kilo. Har satt meg et mål som jeg tror ikke vil bli noe problem å greie ned 10 kilo til mitten av juni så det blir 0.4 kilo i uka, alt over det er et bonus.

Titter innom igjen i morgen:-)

 

Hilsen Dennis

 

Lykke til i morgen:-) venter spent på hvordan det går med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en 37 år gammel jente med godt humør og alt for mange kilo. Jeg er gift har to barn på 11 og 15 år' date=' og vi bor i en bygd utenfor Bergen.

 

Jeg har vært overvektig store deler av mitt voksne liv og jeg har prøvd det meste av kurer og dietter m gode resultater, men så går jeg tilbake til gamle vaner og kiloene kommer tilbake igjen. Jeg har rett og slett slanket meg feit...

 

I august 2007 tok jeg et kraftig oppgjør med meg selv og bestemte meg for at nå er det faen meg slutt, jeg er dritlei av å være feit, nå skal jeg få av meg disse kiloene en gang for alle på en ordentlig måte som varer. Jeg fikk time til legen i september 2007, og tok opp temaet slanking med ham. Det skulle jeg ønske jeg hadde gjort for flere år siden for han var og er en fantastisk støttespiller. Vi ble enige om at jeg skulle forberede meg mentalt på en kraftig livsstilsendring fra og med 1 januar 2008

 

I romjulen gikk jeg til anskaffelse av en ergometersykkel og plasserte den i stuen slik at den sto klar til 1 Januar.

 

Så nå er jeg klar til å begynne mitt nye liv med Grete Roede kosthold og trimpoeng, jeg har gått på kurs tidligere så jeg har bøkene, jeg melder meg kanskje på et kurs i løpet av våren men foreløpig går jeg til legen å avlegger

rapport.

 

Startvekten min 1 Januar var 100 kg - jeg er 160 cm så jeg må gå ned minst 35 kilo. Jeg er begynt med sunn mat og jeg sykler hver dag så jeg er spent på hva vekten viser i morgen - da skal jeg på første veiing hos legen - jeg har en god følelse.:)

 

Nå håper jeg det er noen der ute som har lyst å slå følge på veien mot et lettere og sunnere liv :)

 

Hilsen Tutta38[/quote']

 

Hei.

Mulig å henge seg på?

Eg er 39 år,og har 4 barn 8,10,15 og 18 år.

Eg starta på kors for 14 dager siden,og då veide eg 105,6 kg.Det var ikkje noko kjekt.Første måling tok eg av 1,2 kg og i går tok eg av 2.1 kg til.Det inspirera.

Eg følger ikkje kurset slavisk,for ungene reagerer sånn når eg vege maten.Men eg har ikkje ete sjokolade på 14 dager,og det har aldri skjedd før.

Streva litt med å gå kvar dag.Prøver å komme opp i 10 000 steg,men ikkje alltid lika lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan dere henge dere på:)

 

Velkommen skal dere være!

 

Dette syntes jeg var kjekt - å få respons på innlegget mitt, det er så mye lettere å jobbe sammen mot et mål.

 

Dere har jo fått kjempeflotte resultater allerede, håper jeg er like heldig i morgen he he, jeg er virkelig spent på resultatet, det blir jo første veiing for min del siden 28 Desember.

 

Jeg kommer innom i morgen m resultatet så kan vi " snakkes" da:)

 

 

Ha en fin kveld klem fra Tutta38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Jeg var hos legen i morges og jeg ble veiet - gjett om jeg var nervøs... vekten var minsket til 93,6 altså ned 6,4 kilo hittil i år :) :) jeg er sååå glad. Jeg skyndet meg på senteret og kjøpte meg en vekt som jeg kan ha her hjemme he he. Jeg veiet meg når jeg kom hjem og den viste lik vekt som den hos legen. Da blir det jo lettere å følge med selv.

 

SÅ JEG GRATULERER OSS ALLE TRE MED FLOTTE RESULTATER HITTIL I ÅR.

Har dere noen fast veiedag i uken? Skal vi veie oss på samme dag? eller skal vi bare ta det etterhvert som det kommer nye resultater?

 

Det ble mange spørsmål fra meg nå he he men jeg har aldri vært med på et slikt forum før så jeg spør nå jeg........ Hvor mye trimmer dere? hvor mange poeng hver uke?

Jeg har kjøpt meg ergometersykkel m pulsmåler og den prøver jeg å bruke hver dag. Jeg har merket at formen er blitt litt bedre, jeg puster ikke som en hval etter 10 minutter lenger og det er en deilig følelse å kjenne at formen bedrer seg.

Jeg prøver å sykle 1 time hver dag men jeg blir ikke hysterisk om jeg ikke får syklet en dag :) Før hatet jeg å trimme nå syntes jeg det er deiligt og jeg har merket at jeg har fått mer overskudd.

 

Målet mitt m denne livstilsendringen er: Gå på fjellet uten å føle at jeg svimer av før jeg kommer opp. Gå i vanlige butikker å kjøpe klær. Gå på stranden uten å føle at alle ser på meg å tenker: Å fy hun var feit. Få lavere kolesterol og blodtrykk. Å føle meg sunn og sprek.

Jeg har ikke peiling på hvor lang tid det vil ta før jeg er i mål mht ant kilo, det tar jeg så det kommer, jeg regner ikke med å gå ned mer enn max 0,5 kilo i uken alt over er jo selvfølgelig bare et pluss så hvis jeg kan gå ned disse kiloene til sommeren 2009 så er jeg fornøyd.

 

Nå må jeg begynne å gjøre noe her hjemme, vi snakkes klem fra Tutta38 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var jo en kjempe start på det nye året:-) utrolig bra og veldig motiverende tenker jeg. Stå på videre:-)

 

Selv har jeg tenkt at 7 trim poeng i uka må jeg ha, alt over er jo bare bra, sliter veldig med motivasjonen der så har ikke satt så høye mål.

 

Jeg går kurs og har veiing på mandager men kan godt skrive det inn en annen dag, hva mener du?

 

A.n.g vekta du har kjøpt ville jeg IKKE ha brukt den hjemme, men bare veid meg hos lege,det er fort gjort og bli for avhengig av den vekta og mye lettere å hoppe på den så for du føler du har spist feil.

Det første jeg gjorde når jeg begynte på kurs var å ta vekk vekta da må jeg nemelig skjærpe meg litt ekstra og kunn stole på meg selv og ikke vekta.

Det var også et tips fra kurs leder:-)

 

titter innom senere.

D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis,du er på god vei.

Eg har veiedag på mandag,då går eg på kurs.

Trimpoenga sliter eg litt med,men prøver 7-10 poeng hver uke.Går endel på tur,må begynna litt med styrke el liknende.Prøver å gå 10 000 steg kvar dag.Avogtil er eg under,og ein sjelden gang oppi 15 000.Håpa å få av nokre kilo,og har ikkje lyst at huden ikkje skal passa te resten av kroppen.

Eg bruker ikkje vekt heima,for du blir lett opphengt i den.Vekta kan jo variera mykje berre av å drikka vatn.Kansje eit målband er bedre???

Slite litt med å finna ut korleis eg skal få inn desse smilefjesena her på sio,men får det vel til etterkvart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Berto.

Enig med deg a.n.g vekta, lurt og la den være. mål deg heller en gang i uka. rundt leggen er lurt da ser du med en gang om kroppen holder på ekstra veske ( noen som er vanlig en gang i blant) en uke noe som igjen vises på vekta. ta også mål av hofte, lår, midje,arm og under bryst samme sted og dag hver uke. Da ser du for at du går ned i centimeter fordi om du ikke går ned i vekt en uke. det hjelper veldig på motivasjonen for det er jo sentimetene vi vil mist :-)

 

For og lage smile merke skriver du : - ) men uten mellom rom

 

Hilsen D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset ang vekten. Jeg leverer den bort til foreldrene mine så kan jeg gå bort der å veie meg om Mandagene, siden dere har veiedag Mandager så passer det fint :) Skal vi legge inn resultatet her Mandag kveld? eller hva sier dere...

 

Vi er jo godt i gang m trimmen også, så dette lover jo bra. Jeg syntes alt har godt lekende lett hittil, jeg har ikke hatt lyst på noe snop, kaker ol. og heldigvis for det. Jeg har den innstillingen at alt er lov i små mengder og bare av og til.

 

Nå skal jeg rigge meg til i sofaen å se ugly betty og c.s.i - jeg er kjempefan av c.s.i.

 

Ha en strålende kveld! jeg titter innom i morgen. Klem fra tutta38 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott og så mange skritt helt utroligt, da har du virkelig lov å skryte.:)

 

Jeg må hive meg - skal på skolen.

 

Ha en flott dag begge to. snakkes senere - tutta38 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korleis går det me dere?

I dag har eg hatt fri på jobb,og gjort nesten ingenting.Har vert på trening med ungane,og gått meg ein tur.Har som mål å komma over 10 000 skritt,og i dag ble det12288

Ha ein fin kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en fin dag men det er så mye is overalt at det går på helsa løs vis en skal gå en tur, så det ble ikke så mye på meg i dag men noe ble det jo.

Føler at jeg har full kontroll på maten og at det ikke er noe problem (enda da) med søt saker:-)

Nå tar jeg natta også får dere ha en strålende dag i morgen jenter:-)

 

hilsen D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

 

Deilig m fri fra jobben tenker jeg. Du er jo knallflink berto så mange skritt på en dag e jo kjempebra, det e noe eg aldri kommer opp i he he eg har ikke knær til å gå så langt med.

 

Det er pyton når det er is ute - skal jo ingen ting til før en detter og ødelegger seg. Dennis jeg syntes du er flink jeg, det er bedre m litt trim enn ingen vet du:)

 

Jeg har hatt en kjempetravel dag i dag, sto opp kl 05.00 og ryddet i heimen, jeg begynte på skolen i dag så jeg måtte ha alt på stell før jeg dro avgårde.

 

Trimmingen går det bra med, jeg er faktisk ganske stolt av meg selv - er kommet i 10 poeng hittil denne uken:)

 

- Jeg lurer på en ting... Jeg ligger på 1200 - 1300 kcal pr dag, Jeg har ca 20 trimpoeng i uken he he skal ha det i hvertfall, er hele 160 cm og 93,6 kilo. Bør jeg da øke mat inntaket eller ikke - kan dere svare på det ?

 

Nå skal jeg legge meg - skal på skolen igjen i morgen - gleder meg som et lite barn.

 

Dere må ha en fin kveld ! klem tutta38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tutta 38

 

Ser du ligger på 1200-1300 kcal om dagen, etter G - kurs boka skal du ligg på 1900 kcal om dagen og da har jeg tatt høyde for at du har 15 trim poeng i uka.

Husk at jo mere du trener jo mere mat. Så jeg ville nok økt mat inntaket endel.

 

Så flott at du gleder deg til og skolen:-) det er noe jeg aldrig har gjort eller kommer til og gjøre. He He.

 

Ha en fin dag:-) klem D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Dennis.

 

Takk for svar, jeg har den gamle kursboken til GR - det var endel mer mat ja, Da øker jeg inntaket, he he så jeg hadde skrevet 20 poeng ha ha 15 poeng er det riktige ja. takk for at du tok deg tid til å regne ut dette for meg:)

 

Nå er det jaggu meg helg igjen - ukene flyr jo avsted. deilig det og da - sommeren nærmer seg med stormskritt.

 

Denne helgen skal vi bare slappe av - se litt sport på tv, og ta livet helt med ro, det er godt det og innemellom.

 

Titter innom senere.

 

Ha en strålende fredag begge to :)

 

Hilsen tutta38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var fredagen over. Har vært veldig huslig i dag har stort sett vasket å rydda i dag.

Etter at det var unna gjort gikk jeg meg en laaang tur deilig var det, så nå skal jeg slappe av og kose meg resten av helga. Skal på kino m den ene sønnen i morgen så det blir koselig, ikke ofte vi går på kino.

titter innom igjen i morgen:-)

 

Ha en flott lørdag begge to:-)

 

Hilsen D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vert ei stund vekke no,så eg får skrive noen ord.Kom først heim 23,og da stupte eg til køys.Ungene er med på mange aktiviteter,så me må jo følge de opp. :-)

 

Det var ikkje mange kalorier på deg.Eg har rekna ut at eg skal ha 1900 for dagen.Det synst eg er ganske mykje når eg ikkje kan eta sjokolade.

Eg har nok ikkje det beste kosten enno,men synst eg har vert flink uten sjokolade og brus i snart 3 veker.Det er vel sjelden eg klara å eta alle mine 1900 kcal.Har vel ikkje opna boka eg fekk på kurset,men synst alikavel eg er komme eit godt stykke på vei.

Går det bra med dere?

No venter eit bomba hus på å bli litt reinare.Ha ei fin helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Dennis og Berto!

 

Her går det strålende med det meste, det er jaggu meg lenge siden humøret mitt har vært så stabilt over lengre tid he he alle har hjemme komenterer det- det må være all den sunne maten og trimmen som gjør det. Jeg har det bare såå supert.

 

Det er jo kanonflott å ha klart tre uker uten digg berto- vær stolt av det. Kosten blir nok bedre etterhvert som du sier - vi trenger en tilvenningsperiode m alle forandringer som skjer når man har bestemt seg for å legge om livsstilen.

 

Kos deg på kinoen m gutten din Dennis

 

Stå på jenter og kos dere i helgen:)

 

Nå skal jeg hive meg på sykkelen å få svidd vekk noen kalorier

 

Ha en fin Lørdag :)

 

Klem tra Tutta38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere Tutta38 og Berto

 

Berto: Det er jo strålende og gå 3 uker uten snop og brus. Stå på videre.

 

Tutta38 : Er det ikke supert at de rundt deg merker at humøret dit er bedre,tenker at bare det gjør deg blidere:-) Utrolig hva sunn mat kan rette på.he he.

 

Har selv hatt en fin dag med en koselig handle tur og lunsj med mannen først, så kino med den ene sønnen, Skal snart begyne på pizzaèn.

ha fortsat en fin lørdags kveld:-)

 

Klem Dennis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det bra med dere?

No er snart dagen her igjen for vekta.

Trur ikkje det har gått so bra denne veka for min del,for det var 2 dager eg var aktiv,så blei da ein passiv periode.Ei veke går utruligt fort har eg merka,synst me nettopp var å vegde oss.

Ja ja,me tytast i moro.

Lykke til på vekta :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere !

 

Ja så er veiedagen kommet. Jeg fikk ungene avgårde på skolen før jeg tok meg en tur bort til foreldrene mine for å veie meg.

 

Her er mitt resultat : Startvekt 2008: 100 kg

Dagens vekt : 91,2 kg

Tot gått ned : 8,8 kg hittil i år :) - helt sprøtt! MEN jeg er dritfornøyd!

Trimpoeng i uken som gikk: 14

 

Helt enig i at ukene flyr, syntes ikke det er lenge siden jul.

 

I helgen bestilte vi oss sydentur til sommeren, det blir første gangen for ungene, gjett om vi gleder oss. Vi har alltid reist på camping i telt så det skal bli kjekt med en forandring.

 

Nei nå får jeg begynne å rydde her, jeg titter innom senere.

 

LYKKE TIL MED VEKTA I DAG JENTER :)

 

Klem fra tutta38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Så var det vektdag igjen.Eg begynte 7 januar,og då var vekta 105,6.I dag hadde eg gått ned 1,3 kg.Totalt 4,6 kg.Målene mine hadde ikkje gått ned meir enn 1 cm denne uka,men totalt har eg gått ned 12,5 cm.Er fornøyd med det.

Høres kjemdedeiligt ut med ein tur til syden. :-)

Har begynt å sette meg eindel delmål,så dei begynner å nærme seg.Satsen på å komme på 2 siffer neste veka . :-)

Trimpoenga mine ble berre 6.9 denne veka,så eg må skjerpe meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...