Gå til innhold

Heisann! Jeg skal ned ca 35 kilo. Er det noen som vil slå følge?


Gjest Tutta38

Anbefalte innlegg

Kjempeflott vektnedgang - gratulerer :)

 

Det er så kjekt når vi lykkes m det vi holder på med, neste gang ser du sikkert et tosifret tall på vekten, tenk hvor deilig følelse du får da. Jeg syntes du er flink m trimpoengene også - du er sikkert mer aktiv nå enn før:)

 

Jeg også har satt meg delmål - tror det er lurt, slik at man ikke mister fokuset.

Det viktigste for meg nå i januar var å venne meg til å spise sundt og bevege meg mer. Det var mitt første mål.

 

Jeg har startet en tråd under trim og trening - ang trimpoeng - en tråd der vi kan skryte av hverandre når vi får poeng og motivere hverandre til å komme ut av godstolen når vi trenger det. - Bare heng deg på der hvis du vil :)

 

Ha en strålende dag!

Jeg titter innom senere

 

Klem fra Tutta38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Ja da har jeg hatt veiing. ned 0,9 kg denne uka og 4kg siden 7 januar, inn 6 cm denne uka og 16 totalt, veldig fornøyd med det, har som mål og gå ned 0,4 kg i uka så jeg ligger bra forran skjemaet mitt med 10 kg til sommeren.:-)

 

Ha en strålende uke, legges inn på sukehuset i morgen m sønnen så jeg titter innom på fredagen igjen.

 

klem D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg vil veldig gjerne slå følge i kampen mot kiloene. Ser at dere er kommet godt i gang, men tror dere jeg også kan få være med? Ble veldig inspirert av alt dere har klart å ta dette året.

 

Jeg er 43 år og har to døtre på 11 og 15 år. Både samboeren og jeg er veldig overvektige og har nå bestemt oss for å sette i gang for fullt. Egentlig skulle vi startet ved nyttår, men - ja det er så mange men som dukker opp .....

 

Jeg er forresten 160 cm høy og veier 101 kg. Målet er å komme ned til ca 65 kg.

 

Arbeidsdagene mine er for tiden lange og stillesittende. Arbeider på et regnskapskontor og det blir mye overtid med usunn overtidsmat i form av pizza, kjøttkakemiddager, kinamat osv. Jeg strever med å finne ut hvordan jeg skal kunne holde en sunn linje oppi dette her, men har vel kommet til at det nok er bedre å spise en skive eller et knekkebrød på ettermiddagen og så heller lage en sunn middag når jeg kommer hjem på kvelden. Aller helst ville jeg spist salat på ettermiddagen, men det er vanskelig å få oppbevart den kjølig nok i løpet av dagen. Hva synes dere?

 

Mosjon - målet er at vi skal komme oss ut på en 45 minutters tur hver dag. Ergometersykkelen står i stua og treningsvideoen ligger ved siden av TV, men det gjenstår år bruke de.

 

Forresten er dere flinke til å måle cm alle sammen? Kanskje jeg burde lete frem målbåndet mitt jeg også...

 

Hilsen Tihro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer m kjempeflott vektnedgang :)

 

Du når helt sikkert målet ditt til sommeren m det resultatet du allerede har oppnådd :-)

Lykke til på sykehuset !

Klen fra Tutta38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan du være med oss på veien mot en sunn og sprek kropp :)

 

Vi har samme mål, jeg er også 160 cm og jeg veide 100 kg da jeg startet 1 januar.

 

Jeg går ikke på kurs men Dennis og berto har regnet ut hvor mange kcal jeg skal ha for dagen. Dennis og berto går på GR kurs.

 

Ser du jobber m regnskap - jeg begynte på skolen nå i januar m regnskap og næringslivsøkonomi.

 

Vi har fast veiedag om Mandagen - da legger vi inn resultatet her slik at vi kan rose og motivere hverandre i medgang og motgang.

 

Du er heldig som har samboeren din med på denne livsstilsendringen - det er litt lettere å være to - dra hverandre ut av sofaen å gå turer :)

Tips ang overtidsmat - Fjordland sine middager ca 400 kcal pr pk - enkel å varme i micro. Lag en stor matpakke m grove skiver ca 30 gr pr stk og spis en hver annen time, epler appelsiner pærer metter også godt - spis ofte og lite. - Jeg spiser etter klokken :) og jeg er stort sett aldri sulten lenger he he.

 

Jeg kjøpte meg ergometersykkel i romjulen - har syklet hver dag - begynte m 20 minutter og har økt gradvis. Nå sykler jeg minimum 1 time. Det er utrolig hvor lite som skal til for å komme i litt bedre form.

 

Nei nå må jeg få ryddet litt her, jeg titter innom senere.

 

Lykke til :)

Klem fra Tutta38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prillarodden

Bare innom med en gratulasjon til dere alle. Har lest gjennom tråden her og vil legge igjen en "solskinnshistorie til oppmuntring". Veide 110 kg i august 2006. I dag viser vekten 78 kg. Så til dere alle - dette går bra - fortsette å vær flinke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen med i gjengen,her er alle velkommen.

Fint med litt solskinnshistorier,de inspirerer de vet du.

Har ein hektisk uke med møter,er stort sett heima kl 22,blir lite trim og et rotete kosthold.Holder meg fortsatt borte fra sjokoladen som er eit av mine store mål.

Har ein bunke med gulrøtter med meg på jobb,så eg får vel snart kaninører og tenner no.

Ha ein fin kveld alle sammen.Trur trimminga blir bedre til helga :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Er ei gift ung dame som er bosatt i Romsdalen. Har to vakre små jenter på 4 og 1 1/2 og det er de som er hovedmotivasjonen for å gjøre noe med livet mitt. Er 98kg og 164 - målet er ned rundt 70kg gjerne mer men tar det dit i første omgang.

Håper jeg kan få slå meg sammen med dere selv om dere er godt i gang. Det er så flott å ha noen som er litt i samme båt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Velkommen karike:)

 

Dagen i dag har vært den mest hektiske på flere år, jeg merker det at jeg har vært hjemme i snart fire år, herlighet for en dag - kjøre unger til skolen - meg selv til skolen - hente ungene på skolen - lage middag - jeg har lekser - ungene har lekser - kjøre ungene på trening - hente igjen - rydde hus - uff jeg er helt utslitt nå jeg ;) Mannen min jobber overtid i dag så derfor falt alt på meg. Jeg må si jeg beundrer alle som jobber eller går på skole på full tid i tilegg til unger hus og alt hva det innebærer. - Etter jeg fikk barn så har jeg kun jobbet deltid, og nå de siste fire årene har jeg vært hjemme pga ødelagte knær. Så dette var nytt for meg - tenker på hvordan mange har det i hverdagen - Nå skjønner jeg at folk snakker om tidsklemme. - Jeg er virkelig glad for at det er kun to dager i uken jeg går på skole.

 

Ha en fin kveld alle sammen :D

 

Klem fra Tutta38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente meg godt igjen i det du skrev der Tutta. Det er sånn alle dagene mine er. Jeg jobber full tid (pluss masse overtid nå på våren) og studerer i tillegg. Egentlig trodde jeg at det skulle bli bedre når ungene ble større, men de trenger faktisk mer oppfølging nå. Det er så store krav på skolen at det faller masse på foreldrene. Dagene mine går med til jobb, hjelpe ungene med lekser, hente på fritidsaktiviteter (jeg er jo ikke hjemme når de starter), gå tur og så er det leggetid for meg. I helgene er det å kjøre på håndballkamper og å være student sånn ca 10 timer hver helg... Fritidsproblemer har jeg ikke :-)

 

over til det sunne liv. Det blir altså en 40-45 minutters tur hver kveld. Ikke mer enn 2,8 km, men pga en forferdelig hard og lang oppoverbakke (over en km) så tar det tid når kondisen er så dårlig.

 

Jeg må nok gjøre noe med spisinga mi på jobb. I går glemte jeg helt å spise fra klokka tolv til klokka var sju på kvelden og gjett hvem som endte opp med å putte i seg noe som slett ikke burde vært spist. Planen er å klargjøre masse frukt og grønt i løpet av helga sånn at jeg kan spise jevnt utover dagen på mandag.

 

Samboeren er nok flinkere enn meg på trening. Han har satt opp treningsapparat i stua (jeg får ikke lov å klage på det) og trener hver morgen. Han har lagt på seg 8 kg siden jul så det er jammen bra at han endelig har tatt fatt i det. Jeg håper at vi kan klare dette sammen for alene ryker jeg fort tilbake til gamle uvaner.

 

DA må jeg se til å få vaska huset her :-) Ha en fin helg alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg tilbake. Glemte å si at jeg skulle reise rett på hoteltur når jeg kom hjem fra sykehuset på fredag.

Har vært en flott helg men med for lite mat og mye drikke ikke akkurat noe

g-rode oppskrift men det har vært veldig GØY. Så nå er det bare og trå til på fult igjen, gleder meg ikke noe særlig til veiing i morgen regner med en økning der ja, men det har jeg jo selv valgt så da er det greit. må bare dra meg inn med en gang. :-)

 

 

Hyggelig at vi er blitt flere til og motivere hverandre :-)

Lykke til med veiing alle sammen.

 

Håper du er blit frisk igjen Tutta 38 :-)

 

Hilsen Dennis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vert vekke nokre dager med ungene,og me har kost oss veldig.Mc Donalds,kino ++++.GLEDER MEG IKKJE TIL VEGING I MORO.Har nokre ting me berre må ha når me er på ferie,og dei er ikkje lett å få vekk,for ungane er vant til å ha det slik.Men holdt meg vekke fra den STORE posen med sjokolade eg pleier å ha me meg på kino :-)

Trimpoenga mine er 2,7 denne veka,så det må nok bli bedre om det skal gå rette veien.Lover å skjerpa meg.

Håpa alle har hatt ei fin helg,og at alle er frisk igjen.

Rapport om fettkontrollen kjem i morgen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da gikk veiingen som jeg trodde eller faktisk bedre, hadde nemelig sagt til meg selv at opp + 1,5 var greit etter den uka som var,med 2 dager på sykehus og rett på hotelltur med mye drikke og lite mat/vann.

 

Hadde gått opp 0,7 kg og 4 cm mest på midjen, så jeg regner med at det retter seg fort.

 

Lykke til til dere alle :-)

 

Klem D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Jeg har helt glemt av å måle cm (startmålene mener jeg) men vekta viste 98,6 kg. Dvs - 2,4 kg siden onsdagsmorgen. Jeg er kjempefornøyd. Nå gjelder det å fortsette i samme stil da:-)

 

I går ble det fastelavensboller med krem og det var deilig. JAmmen godt det ikke er fastelavensboller hver helg :-)

 

Jeg har ikke helt kontrollen over måltidene enda, men jobber med saken. Det var det med å ha noe å ty til i veska....

 

Ha en fin uke alle sammen (og hvis dere ikke hører fra meg hele uka så skyldes det hardkjør på jobb denne uka, men over helga roer det seg heldigvis litt igjen )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var vegedagen over.Grudde meg veldig for eg har levd som ein konge denne veka i matveien,men stress i kvardagen.Under 3 trimpoeng er vel heller ikkje så mykje å skryte over.Men vekta var heldigvis uforandra,så den sto på 101.6,5 cm var vekke,så eg bør vel vera fornøyd. :-)

Har ei hektisk veke til,så da spørs om da blir so mykje bedre,men skal ihvertfall prøve

 

Berto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hiver meg på denne tråden, hvis det er plass til en til!

 

Jeg veier 109 kg, og vil ned til 72, altså 37 kg. Jeg er 172 cm høy. Tok et GR kurs på internett i fjor på denne tiden, da veide jeg 89 kg, men klarte ikke å gå ned noe av betydning. Så etter det har jeg bare lagt på meg, og er nok gått opp en vektklasse eller to.

 

Sist da jeg prøvde å følge opplegget var jeg ikke så nøye og førte nok ikke alltid opp alt jeg spiste, så denne gangen skal jeg ta det på alvor og følge det nøye. Det er nok også viktig å få nok trimpoeng, noe jeg er motivert for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selfølgelig kan du henge deg på.

Eg går på kurs,og har veging kvar mandag.Me har avtalt at dei som vil kan skiva resultata på mandagen.

Me meg har det sklidd litt ut,då eg er på jobb til 20-21 ofte no,men skal sjerpe meg.Har vert ein sjokolademons,men har faktisk holdt meg vekke.Trudde ikkje det gjekk an,men er no overbevist om at sjokolade ikkje er livsviktig :-)

 

Berto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påskesnopet er kommet i butikkene og jeg klarte ikke å stå i mot pakken med sjokoladeegg. De med sjokolade utenpå og fyll inni og som egentlig skal spises med skje. Jeg klarte bare ikke å motstå og kjøpte en pakke og tenkte jeg skulle ta ett egg selv og dele med ungene, men hvem andre enn meg trødde alle fire eggene i munnen i løept av kort tid. Vel nå har jeg fått nok av sånne egg og er skikkelig oppgitt over meg selv. Det var nemlig ikke så godt og absolutt ikke verdt det.

 

Jeg lover å skjerpe meg! no more påskesnop eller annet usunt !!!!!

 

Ellers så har jeg tilbragt kvelden i telefonen og snakket lenge med min stemor og min eks svigermor. Skikkelig koselig å snakke med de, men dermed så røyk min plan om å trene en times tid. Nå må jeg rett og slett tusle til sengs og få meg litt søvn her :-)

 

Forresten -velkommen i klubben Janecki. Kjenner til det med å gå opp i vekt etter endt kurs, men dette skal vi klare å endre på!!!

 

I morgen er det ny start og blanke ark og neste gang jeg går i butikken skal jeg tenke på hvor lite glede jeg hadde av sjokoladen i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt det finnes ein ny dag med nye muligheter.Men det er jo så godt med sjokolade. :-)

Eg har sitte isolert på jobben i dag med kun gulrøtter og eple,så eg følte meg heilt hul i magen.Måtte ha meg eit herremåltid for å komme opp i kaloriene mine etterpå.Må visst skjerpe meg og,for dei usunne kveldsane mine for å få alle kaloriene(1900)kan eg ikkje tenka meg er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Janecki og velkommen skal du være.

 

Gleder meg ikke til mat handell fremover er så veldig glad i påske snop, all den sjokoladen som bare roper mot meg, nei dette blir ikke lett, må bare prøve og rette fokuse på hvor mange kcal det faktisk er i et marsipan egg og se for meg en bedre middag m tilbehør som har like mange kcal, så blir det nok lettere og velge.he he

 

lykke til denne uka jenter syns vi er flinke jeg:-)

 

klem Dennis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner bare at jeg er dønn motivert for å klare dette nå. Har litt dilla på å føre kalorier og få nok trimpoeng, det går sport i det. Har allerede gått meg en morgentur, det er en fin måte å starte dagen på.

 

Jeg har regnet på kalorier ut i fra den kursboken jeg hadde i fjor, og har kommet fram til at jeg skal ha 2200 kalorier til dagen. Det tror jeg skal gå greit! Det er viktig å få nok kalorier for å holde forbrenningen oppe, men jeg tror ikke jeg skal gå så mye over før det blir feil, så det gjelder å være nøye på å regne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var fredagen over og det har godt veldig bra her, er litt spent på resten av helga siden det er bursdag både imorgen og søndag, men skal sette meg noen mål om hva jeg kan unne meg og det kan ikke bli mye skal jeg bedre forige`s uke vekt som var opp 0,7 kg.

 

Dere får ha en fin helg alle sammen :-)

 

Klem D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Så flinke dere har vært. Jeg lurte på om jeg kan slenge meg med her?

 

Jeg er 38, snart 39 år, gift, 3 barn og veier 95 kg. Jeg ønsker å gå ned til ca. 70 kg. Jeg tror det er det som er mest oppnåelig. Jeg skulle vel helst ned til ca. 65 kg, men det får jeg ta når den tiden kommer.

 

Jeg har akkurat meldt meg på maxikurs på internett, og håper at det kan dytte meg i riktig retning. Det har hjulpet meg før. Det som er vanskelig er tiden etter at kurset er ferdig. Da har jeg lett for å skli ut og gå opp igjen. Men det skal jeg ikke denne gangen har jeg bestemt meg for. I stedet skal jeg gå ned enda mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er det lørdagskveld,med masse god mat :-) Har hatt ei hektisk veka denne veka og,så turene har nok uteblitt denne veka og.Har holdt meg bra på matfronten trur eg.Det er ikkje berre,berre og ha veging på mandagen rett etter helga.I mrgen er det morsdag,så det dukker vel kansje opp ei kake då :-)

Me snakkast på mandag når det er vegedag.

 

Berto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...