Gå til innhold

Heisann! Jeg skal ned ca 35 kilo. Er det noen som vil slå følge?


Gjest Tutta38

Anbefalte innlegg

Jeg har også veldig lyst å bli med her!

 

Har på en måte vært her før, men det er over et år siden.

NÅ er jeg hvertfall klar til å ta opp kampen igjen!!

 

Jeg er 30 år, alene mor og i full jobb. Det blir fort til lettvinte

løsninger når både mor og barn kommer trøtte hjem fra barnehage

og jobb. Det triste er at jeg nå er tilbake til gamle synder, og jeg vil ikke gå den veien en gang til, så derfor er jeg her igjen.

 

Er nå 116 kg og vil ned til ca 80 kg. Det er et tiår siden jeg var i den

vektklassen sist, så det er ikke sikkert jeg kommer så langt ned, men jeg

skal hvertfall prøve.

 

Ha en flott kveld alle sammen!

Og til alle dere mødre, Gratulerer med morsdagen i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Har trent Pilates og gått tur i dag, så jeg tror dette skal gå bra. Gjorde det samme i går. Klarer å holde meg til de kaloriene jeg skal ha, og har ikke tenkt å skeie ut nå i helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Looser og Eva 2 og velkommen skal dere være, bare fint at vi blir flere her:-)

 

Har vært i bursdag i kveld og skal ha en selv her i morgen så det blir vel litt kaker dag også ellers så har dagen i dag gått med til vask av hus noe som kan være ganske slitsomt vis en legger inn litt dans og d.i.v øvelser underveis men morro blir det.

 

Ha en strålende mor`s dag i morgen alle sammen:-)

 

Dennis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp vært gjennom ei bursdagshelg med kaker og sånt. Det er fremdeles rester igjen, typisk nok. Nå har jo ikke selve kurset startet ennå (starter 18.feb), men jeg har ikke tenkt å la det være en unnskyldning for å gafle i meg masse søtsaker, selvom det er lett å gjøre nettopp det - kakene må jo spises ikke sant?!

 

Jeg har nettopp gått til anskaffelse av en pilates dvd og en matte. MEd 3 unger hvorav 2 er skoleunger med ulike fritidssysler så blir det ikke mye tid igjen til å dra på treningssenter. Derfor kjøpte jeg denne DVD'n i håp om å få trent litt mer.

 

Det hørtes ut som om kjedelig husvask blir morsommere med noen dansetrinn, Dennis. Smart å legge inn litt trening på den måten.

 

I morgen skal jeg på kurs med hotellovernatting, hotellfrokost med alle de farene det innebærer. Jeg tror jeg må kjøpe noen skylapper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har gått tur i dag, 30 minutter. Jeg tror det er trimpoengene som kommer til å gjøre forskjellen i kampen mot kiloene! I morgen er det veiedag, det blir spennende. Jeg begynte denne nye livsstilen på tirsdag, så det blir den første veiingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en bursdag unna gjort, men i dag har det blitt helt feil nesten ikke mat men bare kaker både till middag/ kvelds, Har skrevet inn alt og ligger ikke over når det gjelder kcalorier pr dag, men det er jo helt feil når kcaloriene kommer på grunn av kaker og jeg som skal ha veiing i morgen gleder meg ikke nå.

 

Kjenner meg igjen Eva2 når det gjelder kake rester, ble endel igjen her også så jeg har bedt naboen på kaker i morgen for og bli kvitt det.

 

Lykke til med veiing i morgen Janecki. :-)

 

Ha en strålende dag i morgen alle sammen :-)

 

Hilsen Dennis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror du skal kose deg med kakene, Dennis, du trenger ikke å være flink og fornuftig alltid, og det er noe ekstra når det er gebursdagsfeiring.

 

Når det gjelder kake rester, kan det være lurt å rett og slett kaste det, det har jeg gjort flere ganger. Vi pleier ikke å kaste mat, men det er ikke lurt å bruke kroppen som søppelspann heller.

 

Veiet meg i morges, og står på stedet hvil på 109,4 kg. Det var ikke så greit. Nøyaktig det samme som da jeg startet på tirsdag i forrige uke. Jeg synes at jeg har vært så flink, men det blir vel å øke trimpoengene. 10,4 trimpoeng på 6 dager, men vil prøve å komme opp i 14 trimpoeng denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hatt veiing i dag ned 0,7 kg akkurat det jeg hadde godt opp forige uke. 6 cm er også blitt borte denne uka det er 2 cm mere en jeg gikk opp forige uke så det er jeg fornøyd med. Har satt meg som mål med 1 kg ned de siste to uker av kurset så håper det skal gå bra.

 

Lykke til til dere andre :-)

 

hilsen Dennis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hos meg var vekta gått ned 1,3,så det er eg kjempefornøyd meg.Har ete mykje løye denne veka.3 cm er vekke denne veka,så her er alt velstand.

Lykke te med veginga de andre :-)

 

Berto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ukas resultater Berto og Dennis. Janecki kan det være at du har spist for lite ? Vekta kan jo stå stilt da. Neste uke løsner det sikkert :-) og i mellomtida får du glede deg over at det iallfall ikke var vektøkning.

 

Vekta mi stoppet på 97,8 kg og det er en kilo ned siden sist uke. Beltet på buksa må strammes inn og jeg fant ut at det var på tide å måle livvidden. Den er faktisk gått ned hele 7 cm siden jeg målte meg sist (før jul en gang....) og det er jo kanonbra.

 

Jeg har ikke hatt overskudd til å trimme den siste uka pga megalange dager på jobb, men satser på at ting blir bedre etterhvert.

 

Søndagen ble det kakespising, men etter å ha jobbet dugnad i fire timer så syntes jeg ikke det gjorde noe. Ikke at det var så tungt å jobbe dugnad i en kafe, men jeg satt nå iallefall ikke stille i sofaen de fire timene da :-)

 

I dag har jeg vært på handletur med jentene mine og det er jammen meg trim det !!

 

Lykke til med uka som ligger foran.

 

Hilsen Tihro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tihro: gratulere med cm reduksjon! Det er flott å få slike resultater.

 

Jeg tror ikke at jeg har spist for lite kalorier, måler og veier alt jeg spiser, og kommer opp mot 2150 hver dag, som jeg skal ha i følge utregningen til GR. Den som står i boka. Men det kan være at jeg spiser litt feil mat, det har bare gått på å telle kalorier, så har jeg spist det jeg har lyst på så lenge kalori-regnskapet går opp. I går trykte jeg i meg en pose lakris......... for jeg hadde mer kalorier igjen utpå kvelden......... Skulle kanskje ha vært mer frukt og sånn? Jeg får se om jeg vil foreta en justering, det er vel forskjellige rasjoner, brød og frukt rasjoner og sånn som er en del av opplegget.... Hvordan gjør dere andre med dette?

 

Jeg vil se litt nærmere på dette i dagene framover.

 

Ellers

 

Gikk en formiddagstur i dag, 30 minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Janecki.

 

Ja det blir nok litt feil å spise hva du har lyst på, det er jo lagt opp til at du skal spise så så mye til hvert måltid men du kan jo selvfølgelig legge mellom på lunsjen eller kvelds på middag.

 

Men vis du spiser mye mat med mye fett/ sokker som gotteri så slutter kroppen å forbrenne fettet som vi skal slanke bort og tar heller og bruker av det du spiser så da går du ikke ned i vekt,vis du skjønner hva jeg mener?

 

Hvis du skal ha 2150 kcal pr dag bør du fordele det sånn

 

Frokost 330 kcal = 3 brødrasjoner + 3 påleggsrasjoner

Lunsj 330 kcal = Det samme som frokost

Mellom 220 kcal = 2 brø + 2 pålegg

Middag 600 kcal = 1,5 potet rasjon 1,5 middagsrasjon + saus og annet tilbehør.

Melk 200 kcal = 3 melkerasjoner

Frukt 200 kcal = 3 frukter

2 kosemerker = 50 kcal

 

Det er også lur og variere på maten/pålegg og drikke mye vann.

 

Hilsen Dennis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror nok dette var en liten a-ha opplevelse ja.

 

I dag hadde jeg veldig god mat til middag. For dere som liker fisk, gå til godfisk.no, jeg hadde "torsk med tomatsalat" til middag, og det er veldig godt.

 

Har funnet ut at GR dreier seg om å spise riktig mat, ikke lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen folkens.

 

Koselig at så mange vil kjempe sammen. Klarte ikke helt å motivere meg sist jeg var innom, men nå er det stopp. Veier meg tirsdager og det har nå blitt 4 kg på 3 uker. Jeg er vel fornøyd. Synes dere er flinke til å trene. Gleder meg til det blir litt lysere ute slik at det går ann å gå ut alene på kvelden. Hvis jeg skal komme meg ned på en "normal" BMI må jeg ned 29 kilo til. Men det viktigste for meg er å være i stand til å dra på turer med mann og barn og ta en del av børa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen starter kurset. Selve veiingen er på onsdag. Det blir spennende om jeg klarer å holde motivasjonen oppe hele tida. Jeg håper at jeg klarer 0.5kg i uka. Det burde være et realistisk mål. Jeg håper på mer selvsagt, men så var det realismen da. Det sies at man skal gå ned sakte men sikkert for at det skal holde i lengden, så jeg håper på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå har jeg startet kurset.

 

Det er vinterferie, og det ble sen frokost - heller brunsj kan man jo kalle det. Og da går alle måltidene litt fløyten ser jeg allerede. Men jeg skal ikke la meg friste til å spise ekstra bare fordi jeg "mangler" et måltid. Det får heller være. Jeg skal forsøke å trimme litt etterpå - litt pilates og gå i trapper bør vel gjøre at jeg klarer å få dagens trimpoeng?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

800 gram ned denne uken til 108,6. Er veldig fornøyd med dette, for vekta har gått nådeløst oppover hele tiden i to år, og nå tror jeg at jeg skal klare å snu dette. Har trent Pilates etter dvd i dag, og hver dag siden torsdag. Skal prøve å trene Pilates hver dag i en måned, det tror jeg at nytter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minus 0.2 kg,så vekta ligg no på 99,5.Mykje trimpoeng denne veka,men det er pga av chips,marsipan og sjokolade :-(

Har gått ned 2,5 cm

Er fornøyd,men skal skjerpa meg denne siste uka av kurset.

 

Berto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kom på sent i går kveld at jeg hadde glemt å ta turen innom her. Er litt veldig i jobb og skolemodus for tida. Ungene er bortreiste på vinterferie og da får jeg tid til meg selv og skolearbeid etter jobb. Det er helt topp, men så har det ikke blitt noe trimming denne uka fordi jeg har prioritert å lese istedenfor.

 

Vekta står stille denne uka og det må jeg nok bare være fornøyd med. Har hatt mensen og jeg har vært godtesyk til tusen. Klarer ikke å stå i mot alle fristelsene. Nå er jeg nødt til å skjerpe meg igjen og komme tilbake til et sunt kosthold.

 

Kjenner at jeg får lettere hodeverk når jeg ikke spiser jevnt. At jeg også spiser usunt gjør ikke hodeverken mindre.

 

Gratulerer med vekttap dere og lykke til i uka som ligger foran. Min planer å komme meg ut på tur og å slutte med snopspising igjen. Det er langt til mål og enda lengre om jeg ikke skjerper meg.

 

Hvor er tutta forresten? Går det bra med deg tutta?

 

Hilsen tihro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde veiing på mandag og den viste 0,6 ned så det er jeg fornøyd med :-)

 

Syns alle er flinke her jeg selv med opp og ned turer, stå på videre :-)

Flott med trim i trapppa Eva2.

 

Ha en fin morgendag alle sammen :-)

 

Dennis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er kursets første veiedag, men jeg veide meg i helga og vekta viser allerede 0,5kg ned siden helga. :D Jeg er klar over at man kan gå fort ned og så stagnere litt, men det er litt deilig å se resultater allerede.

 

Det skal bli mer pilates senere i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dennis og Eva2, gratulerer med gode resultater! Og Berto er nede på 90-tallet, sånn er til å bli inspirert av! Jeg veier 108,6 nå, og er fast bestemt på å klare dette, første mål blir å komme under 100 kg. Tihro, jeg forstår godt at du vil prioritere skolen, da kan du være fornøyd når vekta har stått stille!

 

Jeg har fått GR til å virke for meg tidligere, det er bare å følge opplegget nøye. Riktig mat og riktig kosthold. Så er det bra å kunne dele de små seierne her, og etter hvert så når vi de store målene!

 

Trening må til, og for tiden sverger jeg til Pilates på stuegulvet. Bestemmer meg for et klokkeslett da jeg skal trene, og så er det bare å sette i gang. Når jeg først har kommet i gang går det greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...