Gå til innhold

Noen som vil være med?


Gjest trimstrams
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest trimstrams

Hei..

 

Noen som vil være med å dra igang hverandre? Er 23 år, fra østlandet.. Jeg er 162 høy og har startvekt på 75,9 kg. Midjen viser 87 cm. Mitt første mål er å gå ned 6 kg - til 70.. Dette helst før mai.. :) så får jeg se.. men håper på 65 i løpet av året.. Tar et skritt av gangen, og må jobbe med livsstilsendring.. Har slitt litt med helsen, og blir derfor variert med trening, men jeg skal gjøre så godt jeg kan..

 

Håper noen vil bli med å dra "lasset"

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann..

 

Jeg kan slenge meg med. Er selv fra østfold og har kun møtt en her inne som er fra samme sted. (ikke det ar det spiller noen rolle :) )

 

Har litt mindre enn deg å ta av. Det er ca 5 kg igjen men har gått ned 14 kg siden august så jeg er veldig fornøyd.. Gruer meg til å holde vekta, det bare mååå gå denne gangen.. Er en stund til sommeren så det er jo håp.

 

Slanker deg før? gått noen kurs?

 

Trine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Er en jente fra vestfold på 23 år. har gått et kurs tidligere og går nå egentlig på et hold vekten kurs. det var desverre litt vanskeligere enn jeg hadde trodd så skal nå begynne på et nytt ned i vekt kurs så fort det begynner et nytt. Målet er å gå ned ca 6 kg, innen juni:)

 

Har dere gått kurs tidligere?

 

-Rikke-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-og velkommen. (sier jeg som ikke startet tråden engang. he he)

 

Jeg har gått tilsammen 4 kurs i løpet av 2 år så jeg har noen bøker og vet hva som skal til.

Skal ned ca det samme som deg men målet er så fort som mulig (selvfølgelig nedgangen som GR anbefaler) så jeg kan begynne på holde vekten kurset så jeg er i gang når sommeren kommer..

 

Må løpe men vi snakkes..

 

Dette skal gå bra.. Holdt du vekten lenge?

 

Trine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk Trine :)

 

Ønsker også og gå ned så fort som mulig!! Har litt "angst" om dagen! Har hatt kontroll hele tiden, frem til midten av desember. på litt over en måned har jeg gått opp 5-6 kilo og det er IKKE BRA! Startet på kurs jan 2006. Gikk 2 kurs, men 8 mnd pause i mellom. Jan 2007 hadde jeg funnet trivselsvekten. deretter begynte jeg på et hold-vekten kurs og alt fungerte bra frem til desember. Så holdt trivselsvekten i ca 1 år.

 

Vet det ikke skal mye til for å finne tilbake, men trenger litt motivasjon merker jeg. Har forsøkt i et par uker på egenhånd nå, og det har ikke gått bra.

 

Har ringt kurslederen min i dag, og spurt om jeg kan "fryse" hold vekten kurset og begynne der igjen etter et ned-i-vekt kurs til. Vil ikke ødelegge det jeg har slitt for i to år, så er verdt et kurs til når selvbeherskelsen er der den er nå. Motivasjonen er på topp, men har ikke kontroll desverre.

 

Tenkte å veie og måle meg i morgen tidlig og ta det som utgangspunkt. Har fått sansen for målinger for ser hvor raskt de minker hvis jeg er flink!

 

Hvor mange kcal ligger dere på? Tenkte å legge meg på meny 1-2 jeg nå. Må være litt streng i starten for å komme i gang.

 

Skal også være flink til å trene. spiller håndball og fotball på mandager og tirsdager og skal få til 2 spinning/styrke økter i uka i tillegg. Da skal jeg være fornøyd med egen innsats!

 

Snakkes!

 

-Rikke-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trimstrams

Hei dere :) Ble veldi glad for å se at noen ville bli med meg.. Håper dere begge klarer de siste kg deres, så skal jeg bruke dere som inspirasjon og som rådgivere :) Jeg har ikke gått på noen kurs.. Driver bare på egenhånd. Klarer være ganske striks når jeg bestemmer meg så tror jeg skal klare gå ned de første 4 kg ganske "lett" de har jeg tatt av "lett" en gang før, men sykdom o.l gjorde at de sklei på igjen.. Men nå er jeg mer motivert.. Veier meg mandag jeg da.. så spent på hva vekten viser mandagen som kommer.. Jeg veier meg nok en god del mer enn en gang i uken.. har bare vendt meg til det.. Spiller det stor rolle om jeg veier meg morgen og kveld hver dag? Jeg innbiller meg (og føler selv) at ved å veie meg hver dag, så ser jeg hvilke dager jeg faktisk har vært flink tydeligere.. men lurer meg vel kanskje selv?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om vi kanskje har ulike mål tror jeg absolutt vi kan motivere hverandre, spesielt hvis alle er flinke til å skrive litt her inne:)

 

Dagens vekt viste: 63,7 kg. Helt greit, men trives ikke med kiloene som var borte er kommet på igjen. Vet at jeg på ingen måte er overvektig, men det er snakk om å trives i egen kropp:) Og det gjør jeg egentlig med en gang, bare jeg vet jeg spiser sunt og trener... Merker allerede at humøret har steget!

 

Veier meg ofte jeg også.. Det gjør jo ingenting å veie seg morgen og kveld så lenge man ikke blir helt besatt! Skal prøve å veie meg kun om morgenen jeg. Kveldsvekten er ikke helt til å stole på, så tar utgangspunkt i morgenvekten. Allikevel er det viktig å tenke på at vekta kan svinge fra dag til dag selv om man har vært flink med maten.

 

I dag har jeg gjort en bra ting forresten, må skryte litt av meg selv:) Kan få lunsj på jobben, men sa i fra til kjøkkenet at de ikke trenger å lage til meg. på den måten kan jeg selv velge hva jeg skal spise, og fortsette meg rugbrød, knekkebrød, og magert pålegg!

 

Lykke til fremover begge to!

 

-Rikke-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skapsnoker

Jet skal ned 9 kilo til sammen - og gjerne så fort som mulig, men skjønner at dette vil ta tid. Jeg går på et a-kurs nå, startet for to uker siden og skal på min andre veiedag i morgen torsdag. Jeg gikk ned 0,4 kg første uke og ble svært skuffet, og gruer meg derfor til i morgen for ny veiing. Jeg har faktisk vært svært flink, ikke skeiet ut en eneste gang, og fulgt boka helt slavisk. Ligger på 1400 kalorier i snitt pr dag, og trodde derfor at kiloene forsvant fortere. Rundt 10 trimpoeng hver uke har jeg også.. :) Vi får se hva morgendagen bringer.

 

Gikk på et kurs for 5 år siden og har lagt på meg sakte men sikkert 9 kilo siden den gang.. de har liksom "sneket" seg på.. Har en anelse hvorda dette gikk til da.. Rødvin midt i uka, pastiller som ligger i alle lommer, og gjerne en bolle i hånda på vei hjem fra jobb etter en tur innom butikken. Huff, alle bekker små og alt det der... Vi får jobbe sammen om dette folkens! Da går det kanskje bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trimstrams

Vil dere være med på å en gang i uken sette opp mål og vekt? slik at vi får litt mer press på oss? Iallefall føler jeg mer press.. Da blir det så synlig om jeg klarer det eller ikke.. iallefall for meg selv! Har dere veiedag onsdag? Har veiedag egentlig mandag, men kan jo godt flytte den jeg! Har faktisk ikke veid meg i dag, og det er liksom greit nå.. :) Jeg skal ikke skryte såå mye av meg selv i dag da.. har ikke blitt mange kalorier, men maten jeg har spist har ikke vært bra.. Men jeg passer på å spise bra frokost og lunsj i tillegg til frukt og grønt gjennom dagen.. så skjærer det seg noen ganger til middag.. men får håpe det også retter seg. Spiste forferdelig mye godis sist uke, så tror de første kg går lett. Håper det. Jeg jobber på sykehus om dagen, og blir derfor mye traving i gangene.. Dette er jo ikke noe jeg registrerer på aktivitet, men har jo en innvirkning.. Men ikke blitt no særlig trimpoeng på meg enda denne uken.. Håper det retter seg i løpet av helga.. Da venter frisk natur og friskt mot..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei til deg også skapsnoker! Vi vil alle gå ned kiloene så fort som mulig, men DESVERRE er ikke det det beste. Så, vi får bare ta den tiden det trenger. Noe av det viktigste jeg har lært gjennom Grete Roede er hvor viktig det er å legge seg på riktig kalorinivå får å i det hele tatt ha mulligheten til å beholde vekten etter at man er "ferdigslanket"...

 

Synes absolutt ikke du skal være misfornøyd med 0,4 kilo ned!!! Det går i hvert fall rikitg vei, og vektnedgangen vil gå etappevis. selv gikk jeg ned ca 8 kg på første kurs, og 4 på det andre. Hadde faktisk et par ganger jeg hadde gått opp i løpet av de gangene, men man må se det positive; totalt har man gått ned i vekt!!

 

Utrolig bra med 10 trimpoeng i uka!! DEt skal du være stolt av! Samtidig sikrer du at du ikke mister muskler, men at det faktisk er fettet som forsvinner! Selv trener jeg fast to ganger i uka, og skal heretter få til to spinningøkter i uka. dermed får jeg ca 8 trimpoeng, og da er jeg STORFORNØYD!!!!

 

TRIMSTRAMS: Jeg er selvfølgelig med på en felles veiedag hvor vi skriver ukens totale resultat, vekt og midjemål! Synes vi skal ta utgangspunkt i mandager jeg, det var jo tross alt du som startet tråden:) Dessuten kan det forhindre noe av helgens utskeielser når man vet man må si hvordan ukens resultater er rett etter helgen! Helgen er nemlig min store utfordring!!

 

Du får være flink når helgen kommer med treningen da vettu trimstrams! Det er bedre med litt mosjon enn ingenting. dessuten går du jo mye på jobben og det er jo supert! Selv er jeg sykepleierstudent. ferdig til sommeren. Er i psykiatripraksis jeg, så tenkte å prøve å henge meg på når de skal ut å gå tur og lignende. Det er jo en super måte å få litt ekstra mosjon på! selv om det ikke går så fort...:)

 

-Rikke-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trimstrams

Hei Rikke84 og alle andre som er her.. :) Da skriver vi inn vekt og mål på mandag.. så håper jeg det blir resultater for oss alle, selvom det vil gå litt opp og ned.. Ønsker dere alle lykke til de neste dagene og over helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hittil har denne uken gått temmelig bra for meg. Håper på vektnedgang til mandag. Har jo endret kosthold totalt nå. Ligger nok muligens litt for lavt på kcal noen dager, men det får bare gå:) får heller bare øke gradvis.

Har fått trent to ganger hittil denne uka (håndball og fotball) og tenkte å ta en spinning/styrkeøkt i løpet av helgen. Det MÅ jeg få til! Er jo så deilig bare jeg kommer i gang.

Denne helgen byr ikke på fristelser som alkohol, og det er en fordel. men på matfronten byr det på litt fristelser. i går satt samboeren min og spiste smash, mens jeg dro på butikken og kjøpte shapeup, druer og mango. trengte litt søt frukt for å ikke "sprekke". Er nemlig veldig svak for godteri...

 

Håper dere får en fin helg, og at resultatene er bra for oss alle til mandag:)

 

-Rikke-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trimstrams

Hei..

Jeg er ikke fullt så fornøyd med uken :) Jeg har blitt flinkere til å spise mindre godteri o.l, men har fortsatt blitt litt "drittmat" Jeg synes jeg holder meg bra med tanke på kaloriene daglig, men burde spist mer ordentlig mat og mindre dritt.. vet jeg har no å jobbe med, men tror også jeg har gått ned noe denne uken..Så får være fornøyd med det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resultatet fra uken som har gått gir meg en god start på uka, som ellers kommer til å bli temmelig hektisk.

 

Forrige ukes vekt: 63,7 kg

Dagens vekt: 61,9 kg

Midjemål: 69 cm

 

Er utrolig fornøyd med en vektnedgang på 1,8 kg!!! Jippii!!! Lenge siden jeg har målt meg så får bare ta utgangspunkt i dagens måling... Nå er det bare å stå på videre. Går nok mye tregere videre. Men, jeg skal fortsette å være flink. Uka som har gått har jeg vært reletivt flink. Overlevde utfordringene på lørdag uten noen store sprekker. Var flink med maten og koste meg med 3 sjokoladebiter. Søndag var jeg borte på middag, og droppet bernaisesaus (som er laget med MASSE smør!) og spiste fruktsalat til dessert. De andre spiste i tilleg eplekake og is, men da var jeg egentlig mett så drakk bare kaffe og spiste noen druer. Synes jeg var litt flink da:)

Treningen har derimot ikke vært så veldig bra. Skal prøve å være flinkere denne uka. Ble håndball, fortball og en timestur på søndag. 6 trimpoeng. Målet mitt er jo 8, så får kommer i gang med spinning denne uka.

 

Den viktigste endringen for meg er at jeg har begynt å spise havregrøt til frokost igjen. Det gjør at jeg unngår altfor mange brødskiver på morgenen (er alltid veldig sulten/fysen!) og grøten holder meg mett lenge! I tillegg har jeg vært flink og drukket mye saft/ vann (fun light)...

 

Nå må jeg komme meg avgårde i praksis! Håper dere er fornøyd med ukas resulater:) spent på hvordan det har gått..

Ha en fin dag!

 

-Rikke-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trimstrams

Hei Rikke :) Er veldi imponert av deg :) Helga skar seg for meg da.. :) ble ikke sånn jeg hadde håpet.. mye godteri og mye dårlig mat og veldi mye tid i sofakroken.. så vet jeg har mye mye mer å gi, og det er litt godt..

 

21/1:

 

vekt: 75,9 kg

mål: 87 cm

 

28/1:

vekt: 75,4 kg

mål: 86

 

Så jeg har jo klart noe ned.. men før helgen lå jeg ann til ca 1,5 kg vektnedgang.. men men.. Det er litt ned, så får jeg bare fortsette :) skal bli flinkere denne uken.. men både mat og trening.. så da får vi se..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Gratulerer så mye med vektnedgang, 0,5 kg skal man være fornøyd med. og spesielt hvis helgen har vært preget av mye mat, da blir det bedre neste uke vettu:)

Når får vi bare stå på videre, spise sunt og trene masse!

 

Nå skal jeg på håndballtrening, moro!!

 

-Rikke-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trimstrams

Ja.. Det er sant :) Og jeg er egentlig fornøyd med den halve kiloen, for regnet ikke med det ut fra alt jeg har puttet inn. Bare litt unødvendig å putte så mye inn når jeg vil gjøre noe med vekten.. men men.. må jobbe videre med det :) Og til dere andre som titter innom og vil være med oss.. bare heng dere på :) bedre jo flere vi er :)

 

Lykke til uken som kommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trimstrams

Hei.. Hvordan går det med dere? Jeg klarer fortsatt ikke være så strukturert og flink som jeg skulle ønske.. Jeg synes det går bra med antall kalorier, men blir for lite trening.

Er liksom litt for lettvint å sluntre unna.. gikk på vekta i dag.. har gått opp mer igjen nå.. blir litt nedtur,men tenker på at det fortsatt er noen dager til mandag, så får bare jobbe videre med saken.. og satser på jeg klarer noe ned også da ;) da skal jeg i tilfelle være fornøyd..

 

Driver med praksis og mye skole ved siden av.. Føler ikke jeg rekker over alt skolearbeidet jeg burde og vet dermed ikke hvordan jeg skal få til å trene noe mer.. men får ta i et skikkelig tak på fridager og dager med senvakt.. så skal jeg nok få noen trimpoeng også nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!!

 

Plass til ei til her inne?? Eg er 23 år og kjem fra vestlandet. Er 170 høg og 68 kg. Prøver no å komme ned mot 60 kg. Har vert flink med treningen i det sise (foruten desember), så ligger på ca 10 trimpoeng i veka. Men det er maten som er problemet mitt. Det er jo så utrulig mykje godt alle plasser som frister. :-) Men har bestemmt meg for å prøve å ete sunnere no. Lykke til alle sammen.

 

Helene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trimstrams

Hei Snopus.. ;) Her er det absolutt plass til flere.. Setter bare pris på alle som vil være med å motivere og hjelpe hverandre.. Vi har veie og måledag mandag, så vi må passe oss litt ekstra også i helgene..

 

Håper vi alle klarer nå målene våre.. Har du slanket deg mye før eller starter du opp nå?

 

Klem trimstrams

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei trimstrams!!

 

Mandag er en fin dag å vege å måle seg ja.. Den er eg med på.. Er litt lettere å prøve å holde seg unna alle fristelsene i helga, når eg veit at eg må på vekta mandags morgen.. :-)

Eg har prøvd å slanke meg litt før og, men har aldri greid det.. Er ikkje spesielt overvektig, men har lyst å gå ned til 60 kg.. Er ikkje heilt fornøyd med kroppen slek den er no..

Men denne gangen har eg ikkje tenkt å gi meg på tap, må berre greie det..

Lykke til alle sammen!!

 

God helg (eg skal desverre jobbe heile helga)

 

Klems Snopus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trimstrams

Ja.. Det er godt å ha et mål,men ut fra det du sier er din vekt og høyde, så tror jeg på at du ikke er overvektig.. Og har selv vært normalvektig en gang og likevel ikke fornøyd, så skjønner at det går å være misfornøyd selvom man ikke er overvektig.. Håper du har et sunt forhold til mat og slanking :D men vi skal hjelpe hverandre.. Skal klare det her..

 

Jobb i helga,ja.. jeg har fri, men blir nok store deler av helga foran datan med skolearbeid.. Må prøve få til noe trening i tillegg da ;))

 

Lykke til i helga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig at en til henger seg på!! Lettere jo flere vi er:)

 

Spent på mandagen jeg også.. Du klarer å ta deg inn igjen vettu trimstrams. vekta svinger veldig fra dag til dag vettu! Har klart å holde meg unna den denne uka jeg, så er ekstra spent!

har vært flink hele uka, men i dag sprakk jeg litt.. off, nå er det bare å komme tilbake på rett kjør i morgen! Har jobbehelg jeg også nå.. kjedlig! Har ikke vært spesielt flink med treninga heller desverre.. 2 trimpoeng, og blir neppe mer nå det er jobbing. SKAL klare å være flink med maten i helga!! Ingen kosesjokolade på jobben:)

 

Lykke til begge to!

 

Spent på mandagens resultater for oss alle...

 

-Rikke-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

 

Eg lurer på ein ting.. Når eg skal måle meg rundt magen kor skal eg da måle??

Der eg er minst eller over navelen eller???

Har vert på vekta no og fekk meg ein fin overraskelse.. Den var gått ned.. Men har vert kjempe flink med treningen denne veka (14 trimpoeng), og syns eg ha vert flink med maten og.. Ingen utskeielser i helga.. Vert på jobb i helga, og der pleier snopet og flyte, men denne helga foreslo eg at me heller skulle kjøpe inn litt grønsaker. Så me skar opp ein stor bolle med gullerøtter, blomkål, brokkoli og kålrabi.. Kjempe godt å gå å knaske på..

 

28/01:

Vekt: 67,5

 

04/02:

Vekt: 66,8

 

Målene er eg fortsatt litt usikker på da..

Men lykke til til alle sammen!!

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trimstrams

Her har ikke uken gått så bra.. Har gått litt opp.. men vet det bare er tull fra min side.. Sliter ikke med motivasjonen..men sliter med å gjøre ok handlinger.. Så for fortsette å jobbe med saken.. Har blitt noen trimpoeng, men ikke vært så flink til å registrer det som mat..

 

Har gått opp 100 gr fra sist.. :D vekta nå viste 75,5kg.. Skal virkelig prøve gjøre en bra uke nå.. Prøver igjen.. :)

 

Når jeg måler magen måler jeg ca to cm over navelen..

 

Gla på dine vegne at du har klart noe ned.. Kjempebra :(

 

KLem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...