Gå til innhold

Noen som vil være med?


Gjest trimstrams
 Share

Anbefalte innlegg

Nå har jeg lest gjennom tråden og synes dere er flinke! Tror jeg joiner.

Er fortsatt veldig ny i dette opplegget, og har 5 kg som skal bort før sommeren. Er veldig ivrig og følger kosthold-og treningsplanen til punkt og prikke (nesten) :)

 

Min største fiende er smågodt. Jeg har levd på smågodt i 1,5 år, og det var en herlig periode!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til deg regnbue..

Håper vi kan hjelpe deg litt til å nå målet ditt og kanskje du kan hjelpe oss litt og..

Kjedelig å vere sjuk trimstrams, men det er no bra ikkje vekta di har gått opp da.. du kjem vel sterkt tilbake denna veka visst formen din er bedre.. skal krysse fingrene for deg..

for meg har det gått kjempe bra denne veka.. eg har vert sjukemeldt pga ryggen så har ikkje blitt noke trening på treningsstudio, men har vert flink å gått tur kver dag, så har eg spist litt mindre enn dei forrige vekene.. Her er i hvertfall målene mine.

 

Forrige mandag : 65,8 kg og 76 cm

I dag: 64,2 kg og 75 cm

 

Er kjempe kjempe stolt over å ha gått ned så masse.. men veit ikkje om det kanskje er for mykje nedgang på ei veke?? noken som veit..

Men eg er i hvertfall klar til å fortsette enda ei veke, i visshet om at eg e litt nærmere målet mitt som i første omgang var å komme under 60 kg..

Lykke til alle sammen...

 

Klems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trimstrams

Hei alle..

 

Velkommen skal du være Regnbue.. Bare gøy å være flere, så ikke no å lure på :)

 

Og snopus.. Kjempeimponert!!! Om det er litt mye nedgang, straffer seg vel uansett ikke på noen annen måte enn at det blir litt mindre nedgang neste gang.. Tror jeg da :) Om du liksom fortsatt er flink og sånn.. Men kjempe bra.. Jeg skal virkelig prøve å komme sterkere tilbake denne uken.. prøve være litt streng med meg selv..

 

Lykke til denne uka folkens..

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelige velkomster :)

 

Har hørt at sunn vektnedgang er 0,5-1 kg i uken. Ellers er det fort gjort at kiloene trasker tilbake igjen, har jeg hørt!

 

Drakk smoothie som mellommåltid nå, med yoghurt naturell, blåbær og banan. Veldig mettende! Og veldig godt :) Og veldig sunt :) Så i dag tror jeg jeg skal klare å få i meg nok kalorier.

 

Hvordan ris spiser dere? Virker som jeg må ha litt ris/potet til middag, ellers blir jeg sulten igjen med en gang.

 

Snopus, du lykkes veldig leser jeg. Kan du sette opp din dagsplan? Med kosthold og aktiviteter? Så kanskje jeg kan snappe opp noen tips :) Har du langt igjen før du når målet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har egentlig ikkje noken fast dagsplan men kan no skrive opp sånn ca ke eg spiser i løpet av ein dag..

 

Frukost : 2 skiver med leverpostei eller apelsinsyltetøy, eller 2 knekkebrød med brunost eller 1 litt stor porsjon med fullkornsblanding med melk.

 

Lunch: samme som frukost ca.

 

Middag: 1 porsjon poteter,ris eller fullkornspasta, 1 porsjon fisk eller kjøtt.

Visst du ser lenger ned på siden så står det mange oppskrifter til middag. Har prøvd ut ein del av dei og dei er både mettende og gode. :-)

 

Kvelds: Samme som frukost ca

 

Mellommåltid: 1 yoghurt, eller litt frukt eller grønsaker.

 

Har rekna ut at eg skal ligge på rundt 1500-1600 kcal kver dag, men blir ofte litt mindre enn det..

 

Vanligvis pleier eg å gå 4-5 ganger på treningsstudio i veka. Der trener eg litt forskjellig. Spinning, styrketrening, step og eigentring.

 

No er eg sjukemeldt pga ryggen, så har ikkje vert på treningsstudio, men ha vert flink å gått ein tur kver dag. Det beste er i hvertfall å holde seg i aktivitet.. :-)

 

Håper dette hjalp litt.. Så må du ha lykke lykke til..

Eg har gått ned fra 68 kg til 64,2 no på 5 veker ca..

Første delmålet er under 60 kg, så eg ser positivt på at det skal eg greie..

 

Klems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei dere!

 

Først og fremst, velkommen til deg regnbue!! Godt med nye innspill, og jo flere vi er jo bedre! Når jeg spiser ris, blir det villris.. veldig godt, og litt sunnere enn annen ris...

 

Gratulerer med strålende resultater snopus!!! Nå skal du være superstolt!!!

Uff, håper jeg snart blir smittet av din motivasjon og styrke...

 

Med meg har det gått rett vest!!!! Har vært i danmark i helgen, og levd på restaurantmat og godteri!! Orket rett og slett ikke å gå på vekta i dag, for da tror jeg nesten jeg ville blitt deprimert!!!

 

Men, nå har jeg sendt melding til kursleder og spurt om når neste kurs begynner, så spørs om det ikke blir det på meg. orker ikke å ha det sånn som nå. null viljestyrke!!!!

 

Har startet dagen bra med masse vann, nybakt grovbrød og frukt. så nå gjelder det bare å fortsette slik litt lenger enn bare en dag eller to....

 

Snakkes senere... håper motivasjonen min er litt bedre da. nå er motet langt nede!

 

-Rikke-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rikke! Jeg har slitt med dårlig motivasjon lenge, som sagt: bare spist smågodt i 1,5 år ;P

 

MEN! Nå har jeg laget plan over alle dagene i uken. Hva/hvor mye til frokost, lunsj, mellommåltid, middag og kvelds. Og når og hva jeg skal trene, når jeg skal lese (jeg studerer) osv. Så jeg vet til enhver tid hva jeg skal.

Jeg fungerer best når jeg har en plan å følge.

Så får jeg et klistremerke om jeg har holdt planen den dagen :) Og selvfølgelig vil jeg ha klistremerke!! Dette fungerer hvertfall meget bra for meg, og motivasjonen er på topp!

 

Du må finne ut hva motiverer deg :)

 

Var på skitur på lørdag, 3 timer med konstant gange og 1 times pause. Det var helt fantastisk! Kvikklunsj og kakao, og sooool. OG det ble mange trimpoeng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for tilbakemelding regnbue... motivasjonen skal bli bedre nå.. har jo vært flink i lang, lang tid så må bare finne tilbake til gamle takter,...

har bestemt meg for å begynne på kurs som starter neste torsdag.. tror det blir en god sart for meg.. selv om jeg føler jeg har masse kunnskap etter to års slanking, blir det godt å møte noen som er i samme båt...

dessuten er det litt ekstra press når du skal på vekta hver uke...

Har et mål om å gå ned 3 kg i løpet av kurset, da er jeg storfornøyd!!

 

Noen som har noen tips til gode smoothies foressten?

Lager den samme hver gang, men kunne tenke meg å prøv noe annet, så jeg ikke blir lei av den:)

Min nåværende består av: Blåvær, skogsbær, banan, kiwi og blåbæryoghurt...

 

-Rikke-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for smoothie tips, skal ned på butikken etterpå og handle inn litt, så jeg kan prøve noe annet... er jo så utrolig godt!!!!

 

Gikk på vekta i dag: 64,2 kg... kunne faktisk vært verre, så nå er det bare å stå på!!! Skal klare å komme meg tilbake til trivselsvekta igjen!!!!

 

Nå har jeg akkurat spist en god porsjon med havregrøt til froskost, deilig!!! vet jo alt som skal til, så nå er det bare å følge det!

 

Lykke til jenter.. stå på videre!

 

-Rikke-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg spist et nydelig mellommåltid! Jeg liker best å spise, ikke drikke, så derfor er ikke smoothies egentlig ideelt for meg :)

 

Så i dag moste jeg 1 banan, 50 g jordbær og 250 g yoghurt naturell. (ble litt for mye yoghurt..) Dette ble en herlig tjukk, rosa blanding!

 

I dag er det sol i Trondheim, og det er nydelig. Så jeg måtte ta meg en rask gåtur i vårværet (selvom det er snø..). Fikk straks mer energi av å bevege meg litt ute :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei!

Deilig å være på rett spor og være så motivert som jeg er nå... vurderte å begyne på et nytt kurs, men tror rett og slett mye av problemet ligger på treningen nå... så: nå har jeg fått gavekort på 3 timer på treningsstudio (har flyttet så har ikke prøvd det før), og kommer mest sannsynligvis til å melde meg inn! Er nemlig utrolig dårlig med treninga, og det blir mye sofaligging, ikke bra! Hvis jeg bare kommer i gang med treningen tror jeg også at det blir mye lettere å fortsette å spise riktig...

 

Dagens meny:

Frokost: havregrøt

Lunsj: 2 skiver

mellommåltid: smooothie

middag: Kyllingsalat m/pasta

kveldsmat: 2 skiver

frukt: appelsin og eple

 

i tillleg skal jeg gå meg en tur i det fine været:) strålende sol!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trimstrams

Hei alle sammen :)

 

Nå er jeg spent på hvordan det går med dere.. Jeg hadde en tung uke sist.. Gikk mer opp i vekt også mandag selvom jeg da synes jeg hadde vært veldi flink. I går ble det nok litt lite mat, siden jeg ikke rakk lage meg skikkelig middag.. Den ble erstattet med brød med egg, karbonade osv.. Så jeg fikk jo i meg noe likevel, og mett ble jeg.. Men føler nå at det har snudd litt.. Var på vekta i dag, og den har endelig snudd.. Jeg regner med at det nok skyldes litt lite mat i går, men skal prøve å få den til å fortsette å gå ned..

 

Skal på posten nå å hente en pakke med sommerklær.. er litt spent, for tror faktisk jeg har kjøpt alt litt for lite.. Det er en motivasjon i seg selv.. Å komme inn i de nye klærne.. he he..

 

Ønsker dere alle masse lykke til videre denne uken, så håper jeg det går bra for alle.. Er iallefall veldi klar for at det snur hos meg..

 

Godteri går heldigvis bra å holde seg unna nå.. Var veldi godtesyk i går, og tok to konfekt-biter.. Men fornøyd med det.. Ellers har jeg ikke tenkt så mye på godteri denne uken som tidligere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra rikke og trimstrams.. Høres ut som dere begge har fått igjen motivasjonen.. Kjempe bra..

 

Til deg rikke så vil eg berre sei at eg og sleit litt med å komme meg ut av sofaen å trene.. men etter at eg meldte meg inn på treningsstudio så har eg faktisk gleda meg til å gå på trening.. så det syns eg virkelig du skal gjøre.. :-)

 

Er glad på dine vegner trimstrams at vekta endelig ser ut til å ha snudd.. ;-)

Der er kjempe motivasjon å prøve å komme seg inn i kle som er for små.. Har noken sommerkle liggende i garderoben min eg og som eg har virkelig lyst å komme inn i sommer..

 

Eg er veldig godtesjuk for tiden, så det blir sikkert litt for mykje snop.. Men skal prøve å skjerpe meg no.. Er ikkje så alt for lenge igjen til sommeren... Så det er berre å henge i.. Lykke til videre begge to..

 

Klems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det plass til en til?

Jeg er jente på 37år, har samboer og barn.

Har aldri vært borti noe som dette før, men vil prøve. Er 167cm høy, og 79,2kg, og ønsker en mer trivelig vekt nedgang:D

Vet ikke ennå helt hva dette går ut på, matte er heller ikke min greie, men jeg får vel prøve meg frem, håper noen gi meg noen tips, om hvordan jeg skal gå frem her, er helt blank i dag:D

hilsen tnt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid plass til flere hos oss:)

 

Snopus har lagt ut en fin formel:

 

dette er metoden Grete Roede bruker for å bergene kalori inntak.

 

Vekt : kg *(ganges med)10

Høyde : cm * 6,25 (disse to svarene adderes)

Alder : år * 5 ( subtraher forrige svar med dette svaret)

Kjønn : (kvinne = - 161, mann = + 5)

 

Hvilestoffskifet (er det tallet du kom frem til etter å ha trukket fra 161 for kvinne eller + 5 for mann)

faktor for hverdags aktivitet (gang dette tallet med hvilestoffskifet): *

ENERGIFORBRUK FØR TRIM=

 

Trimpoeng pr uke; * 28,58

MITT DAGLIGE ENERGI FORBRUK; (addere forrige sum med energi forbruk før trim så får du ditt daglige energi forbruk)

 

 

Du skal spise 500-800 kcal under denne summen. Og ALDRI mer enn 1000 kcal under ditt daglige energi forbruk

 

 

faktor for hverdagsaktivtet;

1,3= stillesittende arbeid og fritid)

1,4 = sittestillende arbeid og noe aktiv fritid

1,5 = fysisk arbeid og/ eller meget aktiv fritid.

 

her skal du IKKE telle trimpoeng! De kommer utenom..

 

hvis du ikke får til å regne det ut, så bare si ifra:) snopus har også lagt ut ett eksempel:)

Lykke til!! En grei start å vite hvor mage kcal man ca skal spise hver dag.. en ide kan være å bruke matregistreringen på denne siden, så regner den ut hvor mange kcal du spiser daglig...

 

Har du noen mål for mye du vil gå ned? Og i løpet av hvor lang tid?

 

 

-Rikke-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott å se motivasjon hos dere!

Selv ser jeg ingen endring.. Eller jo, har gått opp både i vekt og cm! Så Tror jeg spiser for mye. Skal kutte litt ned på spisingen og se om det hjelper. Så må jeg bare klare å slutte med denne godterispisingen.

 

Blir laks til middag i dag, samt styrketrening i kveld, så jeg gir ikke opp nei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trimstrams

Hei alle sammen..

 

Velkommen til deg tnt.. :) Koselig vi blir flere.. Og ikke minst bra! Dagen idag har gått veldi bra den også.. Det eneste som har gått i vasken var to knekkebrød jeg skulle spist på jobben (som mellom måltid) De rakk jeg enkelt og greit ikke.. Og jeg hater virkelig å spise så nær jeg legger meg.. Så tror jeg hopper over de i dag.. Jeg sliter fortsatt litt med nok kcal.. Skjønner ikke helt hvordan jeg skal klare det heller.. i dag har jeg prøvd å spise sunt og da kommer jeg bare på ca 1300 kcal.. Da tar jeg også faktisk dressing på salaten osv (noe jeg ikke måå ha) bare for å få opp kcal litt.. Selvom jeg vet det liksom er teit.. Også ser jeg sånn som dere andre her finner måltider med lite kcal.. og det er jo bra! Men hvordan klarer dere da få nok? he he..

 

Lykke til videre alle sammen.. Krysser fingrene for dere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang jeg skriver noe her, men har vært medlem i år og gått kurs for første gang i mitt liv. Jeg gikk ned 3,8 kg og er kjempefornøyd. I en alder av 55 og flere slankekurer de siste årene, i tillegg til at jeg sluttet røyke for snart 2 år siden , har neste ødelagt alle tidligere opplegg. La på meg 10 kg fra sommer til jul!!

Men nå er vi noen venninner som skal møtes en gang i uken for videre stimulering, og så blir det vel kurs senere.

Mitt første mål er å gå ned det jeg la på meg, fra 83 til 73. Så vil jeg strebe etter å nå min vekt på 67 kg som jeg var da jeg giftet meg for 14 år siden.

Det er farlig å gifte seg og kose seg i hjel altså!!!

Jeg har vært kjempeflink synes jeg selv.Glemmer si at jeg har mistet hele 26 cm på de værste stedene..

Mine gode erfaringer er å komme seg i gang med trening nesten hver dag.

(svømmer, styrke, pilates og ryggøvelser, gåturer.) Går på treningsstudio, men synes det er deilig å variere så en ikke blir lei. Jeg har en dårlig rygg og astma så må ta noen hensyn, men har funnet ut at det ikke blir verre av trim.

En annen stor glede er at jeg sover godt etter at jeg begynte på denne maten. Har slitt med søvn etter "overgangen", men nå sover jeg som et barn. Er også mer våken om dagen og har energi.

Det ble mange ord, men jeg synes det er viktig å fokusere på det som blir godt av dette og ikke det jeg mister. (feks at jeg ikke kan spise sjokolade)

Lykke til alle medsvorne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jeg blir så motivert av å lese det dere andre skriver :-) Godt at vi er flere i samme båt! Så fint med tips - særlig om smoothie! Det skal jeg jammen lage meg i dag!! Har hatt fin nedgang siden jeg begynte her (1,9 kg mindre idag enn forrige mandag). For meg blir trimpoengene en skikkelig drivkraft til å trimme mer! Har trenet eller trillet laaaang tur med tvillingene hver dag nå!! :-)

Ha en fin og sunn dag alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på en ting. Når man trekker fra 500-800 kcal, skal trimpoengene være addert med hvilestoffskiftet da?

 

Uten å ha tatt med trimpoeng (og trekt fra 500-800) havner jeg på mellom 880-1180 kcal per dag.

Nå er jeg liten fra før da, og det er ikke noe problem å spise så lite :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

først til deg trimstrams: Ja, jeg forsøker å finne midagger med relativt lavt kaloriinnhold, men jeg spiser masse av det i stedet! Er veldig glad i mat, og har funnet ut av mye mat med lav energi er det beste for meg.. dersom jeg spiser mat med mer kalorier sliter jeg med å begrense matinntaket, og da blir det altfor mange kalorier... dessuten bruker jeg ofte "fet" fisk som middag og pålegg.. Har aldri noe problem med å komme opp i 1350-1500... :)

 

Hei regnbue: Klarer ikke helt å svare åp spørsmålet ditt, emn hvis du legger inn informasjon kan jeg forsøke å regne det ut for deg? Men: 880-1180 høres veldig lite ut!! Da må du være virkelig liten, og trolig ikke ha noen som helst grunn til å slanke deg??

 

Forsøkte forressten en ny smoothie i går: Melon, mango, banan og vaniljeyoghurt:) Kjempegodt!!!! Er blitt helt hekta jeg:)

 

For meg går det temmelig bra om dagen, vært flink med maten hittil i uka, men har ikke fått trent noe.. fikk halsbetennesle i helgen, så har vært nødt til å ta det med ro.. men tenkte jeg skulle komme med på treningssenter i morgen: spinning og styrke.. gleder med veldig, har ikke vært på et treningsstudio på et halvt år, så blir godt å komme i gang igjen!!!

 

Lykke til jenter!

 

-Rikke-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg logget meg nettopp inn her og vil gjerne bli med!! Har ikke vært med på noe lignende enda, men skal lete meg frem på sidene og titte litt for å sette meg inn i dette. Man trenger jo litt inspirasjon!!

 

Er ei jente på 23 år, er bosatt i Østfold :) Siden feb - 07 har jeg gått ned 28 kg, men har enda et mål om å gå ned 6,5 kg til!! Har ikke gått på kurs eller dietter, har bare lagt om kosthold og begynt å trene. Men det har gått sakte de siste 10 mnd pga sykdom, men nå er jeg igang igjen med å få litt motivasjon.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal få litt informasjon om meg :)

 

Jeg er en jente på 21 år. Har egentlig aldri trent.. Spilte fotball da jeg var mindre bare. Ellers så har det bare blitt 'sjokkjogging' før sydenturer de siste årene :)

 

Er 163 høy og eier 54,5 kg. Vekten skulle kanskje ikke tilsi det, men jeg har høy fettprosent, ettersom jeg ikke har noen muskler! Så jeg er ikke ute etter å slanke meg som sådan, men spise sunt og få ned fettprosenten! Etter at jeg flyttet for meg selv, har jeg levd på godteri.. og gikk opp nesten 10 kg på ett år. 49 kg er egentlig min trivselsvekt, men ettersom jeg har begynt å trene styrketrening, så vet jeg at jeg ikke skal se kun på vekten..

 

Har en svært stillesittende hverdag, da jeg er student og sitter mye å leser. Prøver å få ca 11 trimpoeng per uke. Dette varierer da, alt fra 10 - 15 poeng i uken.

 

Kunne du regnet ut for meg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trimstrams

Hei alle sammen..

 

Først til deg regnbue.. Jeg skjønner du ikke er ute etter å slanke deg, og det skal du ikke heller.. Men er jo alltid bra å spise sunt og trene selvom man er liten :) Jeg synes trivselsvekten din var veldi lav.. Men, er jo som sagt trivselsvekt... Men tror absolutt du vil se VELDI bra ut selvom du ikke går ned de 10 kg.. Men heller kanskje prøve trene opp mer muskler av de kg enn fett.. Lykke til iallefall..

 

Silje84: Velkommen skal du være.. Og imponert over stor vektnedgang..

 

Og Rikke: Synes du jeg skal fokusere på mager mat og heller færre kcal, eller er det veldi viktig å få opp kcal sånn at jeg ikke bør spise så magert.. Har vendt meg til gjennom mange år å velge magre produkter og er mest glad i slik mat.. Men det er jo en vane-sak..

 

Synes iallefall jeg har kommet godt i gang med trening og riktig spising denne uken.. Selvom det kanskje ikke synes så godt på vekten over helga, har jeg iallefall god samvittighet for denne uka så langt.. Godt å få slike uker, at jeg ser det faktisk går helt fint!

Skal fortsette å trene ut uka, og spise riktig, så håper jeg det blir resultater av det :)

 

Lykke til igjen, alle sammen.. Spent på mandag for oss alle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...