Gå til innhold

Noen som vil være med?


Gjest trimstrams
 Share

Anbefalte innlegg

Så mye herlig skrævl her siden sist! love it!

 

Regnbue; ;) hva skal man si til deg... bare rister oppgitt på hodet, jeg...

Handler mest på Kiwi - de har Hatting grove pita brød der.. (fullkorn, 5 stk i pakka)

Enig, de kunne godt ha hatt et dobbeltprogram med finalen i slankekrigen istedet... tror nok Jerry vinner glatt de 100 000 krona! han er jo helt rå!

Tror nok Mike vinner finalen.

 

K66; :-) Takk, ikke problem med turområder her! Kan i grunn velge å vrake i forskjellige runder og underlag.. vel, "noe" hinder oppi marka er det jo nå pga skiløypene, men man kan bare gå en annen vei..

Du fortjener kvelden i sofa`n etter å ha vært på spinning!

 

Laila81; :( tok en titt på bloggen din, jeg. Du har et virkelig nydelig hjem! Og vesla var helskjønn!

 

Camillok; vet du, handla mango på butikken i dag, jeg... sendte en kjapp tanke til den fruktsalaten din! Det ble kveldsmat forresta - mango, banan og blåbær lettyoghurt.

 

BB82; så supert at du planlegger så godt for morgen dagen! det er som musikk i mine ører!

 

Ha en fin kveld videre

 

ps havnet på perfekte 1615 kcal i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

K66: 20 tp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jeg fikk 2 - 45 min løpetur på lørdag. Har ikke hatt tid til å trene noe mer, nå er det skikkelig innspurt mot fredag som er dead-line, så jeg får holde ut til da. Kan forresten ikke løpe så mange dager i uken, har lett for å få beinhinnebetennelse - må være spesielt forsiktig nå som jeg har vært uten trening lenge... Men det kommer neste uke :-)

 

Laila: takk for ros om vektnedgangen, jeg er igrunn sykt fornøyd selv ;) Nå gjenstår bare den hardeste jobben - holde seg sånn resten av livet. Jeg er motivert, men ikke bare bare å holde motivasjonen oppe i åresvis... Men det hjelper nok når jeg er ferdig på skolen og begynner i jobb (stillesitting er noe herk).

 

Epler: mange ulike meninger om ryggvondt, men det virker som om det er relativt bred enighet blant våre undervisere at det ikke er farlig å bevege seg når man har isjias-smerter. Det blir også sagt at det er ok å ta smertestillende og SÅ bevege seg, bevegelse gjør bra for vonde rygger (vanligvis). Sånne ryggsmerter som du sier du har (isjias) har lite å gjøre med betennelse, så hvis du får god nok effekt av Paracet ville jeg holdt meg til kun det (Ibux har ganske mange litt uheldige bivirkninger, i hvertfall hvis du må gå på det en stund). 8 tabl Paracet i døgnet er bivirkningsfritt med mindre du har kjent nedsatt leverfunksjon - det vil si at leveren greier fint å ta unna 4 g Paracet i døgnet uten noen som helst problemer :-) Synes du Ibux fungerer bedre så er det jo ikke snakk om så lenge at det noe stort problem å ta det, men synes generelt at Ibux er "in" mens Paracet er "ut" noe som er helt latterlig når Paracet er uten bivirkniner! Ok- det var dagens (nattens) tordentale :(

 

Yep, er høy på stresset over dead-line på fredag og jobber iherdig. Bare 3 hele dager til, deretter er det HELG (med bursdagsfeiring og tiramisukake!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Camillok; tåler noen "tordentaler" . Legen min sier jeg kan blande de 2 når jeg får vondt, og at de vil forsterke hverandre. Og som du sier, det er jo ikke for så lang tid av gangen. Paraset synes jeg har minimal virkning dessverre, men jeg gjør som han sier alikevel. Men er jo ikke sikkert han er 100% oppdatert heller. Skal dit i mars for å måle blodtrykk, så kan jo spørre da hvis jeg husker det. Og ja, jeg synes så absolutt at det er nyttig å lee på seg forsiktig! (bør jo ikke akkuratt bære ved eller sånt!!) gå korte turer på mykt underlag, gå litt rundt. Det er hovedkuren min, ikke vente på medisiner!

 

fysj, jeg fikk et sjokk istad! litt før kl 08 tikka det inn ei melding. Påminnelse om TANNLEGEN i morgen kl 08!! vræl, jeg har ikke fått den lappen engang! (eller blitt borte innimellom reklama??) Jaja, bare til å hoppe i det kanskje!

 

Lykke til de siste dagene Camillok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BB&Epler: Tusen takk! Så snille dere er :D Lillemor er et lite sjarmtroll, ja... Hihi! Er så klart enig i den ;)

 

camillok: Skjønner godt du er fornøyd, ja! Det hadde jammen jeg også vært :) Det er nok veldig viktig å være påpasselig så man ikke fyker opp i vekt igjen, jeg har lest en gang at kroppen bruker 5 år (!) på å venne seg til den nye vekta... Så det er bare til å stå på! Det fikser du, vettu!

 

Nå har jeg spist frukost, det ble Fiberrik i dag også.. Er virkelig glad for den oppdagelsen! Deilig å kunne bytte ut knekkebrødene med noe!

Er pottetett i nesa i dag også, men har meldt meg på spinning. Ble ikke noe trening i går, for sambo måtte jobbe overtid.. Så da får jeg ta det igjen på onsdag :(

 

Har akkurat snakket litt med en jeg kjenner som har treningsstudio hjemme på vestlandet, hun skal nå lage kostholdsprogram til meg! Koster 500 kr for et skreddersydd kostholdsprogram, men jeg har så lyst til å prøve for jeg vet det funker (har prøvd før)... Verdt et forsøk iallfall! Hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei,

 

enig med epler veldig kjekt med mye aktivitet, men krever litt å holde seg oppdatert he he. Får ikke med meg alt dessverre.

 

Nedgang på 100 gr denne uken og det er jo ikke mye men med tanke på helgen er det et helt greit resultat. Virker nesten som kroppen ikke er helt villig til å gi slipp på mer he he.

Har tenkt å ha et normalt kosthold fremover og så satse på noen hundre gr i uken som følge av trening.

 

Gleder meg til å høre resultatet BB82 ;)

 

Hvordan har det gått med dere andre?

 

Hektisk på jobb så må gi meg.

 

Snakkes senere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

k66: ja jeg er veldig spent selv.... har ikke peiling på åssen det går i dag, pleier liksom å ha en følelse på om det går bra eller dårlig, men nå vet jeg ikke..... Kommer med oppdatering i kveld:)

 

Lailia81: Åssen kosthold skal du prøve?? er det noe spesielt med det?? har litt lyst å begynne å blogge litt jeg og, men jeg vet ikke. Får ikke bestemt meg:)

 

epler: uff tannlege, skal dit jeg og i februar. Jeg HATER tannleger, skulle gjort alt for å slippe det......

 

Regnbue:Ble det trening på deg i dag tidlig?? jeg og samboeren min gikk på tur kl 07.30. Ble ca en times tur. Han hadde fått skikkelige gnagsår fra i går, men har er så sta så han skulle ut å gå uansett, halta litt bortover:) Tror han er litt gira han og nå. Han har kjøpt seg motorsykkel og han skal inn i den gamle sykkeldressen sin.

 

Ha en fin dag alle sammen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BB82, jeg slipper faktisk den tannlegetimen i morgen! for kontorsøstra ringte nettopp og sa at han hadde var syk! Så jeg fikk en time 1.mars istedet! 1 mnd på å grue meg på.. ;) Hadde igrunn vært bedre å hoppe i det, men...

 

K66; det går jo nedover! og ikke OPP! Skjønner meg ikke på vekta.. Den liker ikke MANDAGER... Var under 75 både om lørdag og i dag, men over i går! Så hvis jeg tenker best av 3...

 

Laila; Spiser også fiberrik innimellom, tror faktsk jeg har ei pakke i skapet..

 

Pusler altså rundt, små rydder.. har på "Phantom of the opera" i bakgrunnen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epler da, nå trenger du ikke være oppgitt over meg mer:D Har du tannlegeskrekk? Opplevd noe traumatisk i stolen før?

 

BB: Sykt bra at du og kjæresten din gjør dette sammen!! Klart det er motivasjon å komme inn i den gamle sykkeldressen! Spent på veieresultatet i dag:D

 

K66: Som de andre sier, nedgang er nedgang! Og det er ganske bra gjort etter en sånn helg:D

 

Laila: Genialt med skreddersydd kostholdsprogram! Hva har du som pålegg til fiberrik? Har smakt den 'vanlige' fiberriken, men synes den var så tørr, og litt rar smak. ;)

 

Camillok: Lykke til med siste innspurt på prosjektet! Jeg slenger meg på å være imponert over deg og vektnedgangen din!!

 

Jeg glemte helt at skolen begynte kl 8 i dag, så da kunne jeg ikke trene først. Kom hjem ved lunsjtider, og sov i 2 timer på sofaen! Åååå, jeg klarer aldri å få snudd om døgnet.

 

Kostholdet går bra (har nå bare gått 2 dager da..):

-Frokost: Havregrøt med bringebærsyltetøy (every day!!)

-Lunsj: 2 skiver med mager leverpostei, 1 appelsin

-Middagen blir karbonadekaker med noe salatgreier

 

Nå må jeg hente vasken. Satte på 2 vaskemaskiner i dag. Har levd uten i en måned, så nå var det litt krise her.

 

Husk finalen i Slankekrigen folkens!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnbue ;) Synd du ikke fikk trent i dag tidlig da Regnbue! Begynner du 8 i morgen også?

Nei, jeg har vel egentlig ikke tannlegeskrekk, men liker det ikke.. synes det er dyrt uansett....

Så bra at du spiser grønnsaker igjen!

Har nettopp gomla ei skål grønnsaker selv jeg.. Gadd ikke ta noe mer spennede oppi, så jeg får finne på noe mer mettendes senere.. Ser på film... (the Rose - musikkfilmen om Janis Joplin)

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjapt innom jenter.

 

Dere må gi en lyd her inne når dere vet hvem som har vunnet slankekrigen. Er ikke hjemme før tidligst kl 2100 ;) men litt av grunnen er SATS BOX :(

 

Fortreffelig kveld alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Så hyggelig med positive tilbakemeldinger på vektnedgangen jenter :-) Faktisk nådde jeg målstreken I DAG, med 61,9 kg på vekta!!!! Vet jo selvsagt at jeg kommer til å se 62 både titt og ofte, det er jo liksom poenget. Litt av en omstilling det der :-) 5 år ja - det er den tiden det tar før fettcellene som nå ligger slunkne og bare venter på fett skal DØ. Frem til da vil jeg ha mye lettere å legge på meg enn normalvektige som har vært det de siste 5 år... Mye greiere å bare stappe inn på lageret enn å måtte vente på å bygd lageret først ;)

 

Er snart klar for dagens jobbing med oppgaven, men må en tur på skolen for å få printet ut noen papirer først... Så jeg må vel bare løpe avgårde i en fei! Må virkelig prøve å komme meg i seng før 4-5 tiden på natta, må jo opp kl 8. Det føles nesten som om jeg er rusa, jeg er i hvertfall høy på "stress", men føler meg avslappet og positivt innstilt. merkelig. Akkurat som om jeg er litt små manisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet!

Før-og etter-bildene var jo helt syke. Snakk om å gå ned en hel person (2 i visse i tilfeller)! Tara er jo bare dødspen!

 

Forresten morsomt å se programlederen. Hun spiller jo i Gode og onde dager.

 

Hva skjedde BB?? Men ikke bli skuffet. Bare stå på videre, begge to, så løsner det etterhvert!!

 

camillok: Gratulerer med nådd mål!! Prøv å få litt mer søvn! Ikke at jeg er noe bedre..

 

Jeg begynner klokken 10 i morgen, så målet er å trene før det. Ber til høyere makter om at jeg klarer å stå opp, og traske i 15 min bort til senteret.

 

Har spist 1200 kcal i dag. Egentlig ikke nok i det hele tatt, men har ikke noe fristende i hus. Tar kanskje et par skiver. For om jeg skal trene før frokost, så må jeg spise nu, ellers besvimer jeg på tredemølla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho, jeg har spist 989 kcal i dag... Gir opp jeg, altså! Etter å ha brukt 550 kcal på trening i dag er det jo ikke spesielt mye igjen til kroppen å jobbe med... Håper det nye kostholdsprogrammet mitt kan få i meg litt mer mat!

 

I dag ble det litt ekstra stusselig da, siden sambo plutselig skulle ordne masse greier etter jobb slik at han ikke rakk hjem med middagen han hadde handla før kl var over halv 4. Jeg skulle på trening kl 1645, så jeg gadd ikke mekke wok og spise 30 min før 55 min spinning! Ble litt irritert, ja! Hadde gleeeda meg til wok, jo! Menmen, får ta det i morgen,da :(

 

BB82: Jeg vet faktisk ikke hvordan kostholdet blir lagt opp, men jeg får mange forskjellige forslag til måltid, så kan jeg bruke litt det jeg føler for selv.. Hun er en meget fornuftig person hun som skal lage det, så jeg stoler på henne :D Uansett kommer jeg til å si ifra om at det er viktig for meg at det er "normal" mat...

 

Regnbue: Jeg har bare spist det 3 ganger, da... Brukte leverpostei på et par og koktskinke med LITT (10gr fordelt på to) baguettesalat m/skinke og løk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BB82; STÅ PÅ VIDERE! Heier fremdeles på deg! klem til deg NÅ!! De 300 gramma forsvinner fort igjen! hey, det er jo ingenting! Haka opp nå, og se deg kun fremover, ikke bakover ;)

 

Regnbue; ja, det er helt utrolig hva de greier ! Egentlig likte jeg ikke Helen som vant - fordi ho sendte hjem dattra s dengangen, istedet for å dra selv... Ungene kommer jo først! Men Mike var jo close opptil da! Herregud, han var jo blitt en nydelig gutt!

Skal x-fingra for at du greier å stå opp Regnbue! :(

 

Camillok; er det ikke fantastisk å se et "nytt tall" på vekta! Bare sånn en liten titt lissom! ¤Flinke deg ¤

 

Har småpusla i dag også.. rydda litt i bokhylla og skrivebordskuffene.. må jo finne på noe nyttig.. gikk ca 25 min istad.

 

Har egentlig nådd 1600++ i dag, men måtte ha noen knekkebrød til kveldsmat..

 

Skal egentlig bli litt spennende å se nesete uke hvordan denne uka slår ut, siden jeg ikke kan ta noe styrketrening da! Vekta blir ekstra snill tipper jeg??? Merklig det der... Tenkte jeg skulle satse på jobb til fredag. (og så har jeg en ekstra kveldsvakt lørdag) Men vet ikke enda. Trøblette å løfte enda, selvom jeg så absolutt er bedre.. gikk greit å gå istad og, uten at det "stakk" i ryggen/rumpa. Prøver meg kanskje på en litt lengre tur i morgen.

 

Det er finalen i Dance your ass off på TV3 nå, har fulgt med litt. Dansepoeng, + vektnedgang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laila81,

Kom på nå at en kollega av meg fikk kostholdsprogram fra Family sportsclub, jeg kopierte det. Det var vel litt sånn de ga til mange, husker det var forskjellige kcak inntak. Endel proteiner hvertfall. Og endel egg. Og så måtte man jo trene mye ved siden av da. Minns ho gikk på det ei stund før ho gikk lei. Kanskje det er noe av det samme.

 

Forresten, har det jo i roteboka mi under bordet, jeg...

1500 kcal var det ja, kopierte ikke de andre menyene - for stoooore gutter..

 

Eks frokost

1,5 skiver grovt brød med skrapet lag lettmargarin og pålegg.

1 glass skummet/ekstra lett melk

1 dl juice eller 1 frukt.

 

Metta fett og sukker er altså tabu, men karbo og proteiner bygger muskler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppdatering jenter :)

 

Box var helt konge!!!! Hun som jeg parret med første gang var der idag igjen og det var bare helt herlig. Vi pusjer hverandre noe sykt og får bare så mye mer ut av timen føler jeg. Idag 4 trimpoeng, syyyyyyyyyyyyyyykt fornøyd.

 

BB82, stå på og ikke mist motet. Som epler sier, vi heier på deg!!!!

 

Det har skjedd mye her ikveld men må innrømme at jeg er helt knust. Akkurat fått meg en dusj og fått i meg litt mat (måtte det etter den økten) og er nå veldig klar for sengen.

 

Epler riktig god bedring og pass på at du ikke begynner på jobb for tidlig. Da tar det bare lengre tid før du er bra og kan trene skikkelig igjen og det er det ikke verdt!!

 

Han en fantastisk kveld.

 

God natt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, K66 :) Skal passe på meg selv denne gang, og ikke begynne fortidlig. Med tanke på at jeg løfter mye på jobben, så... Kan såvidt løfte katten nå, men greit å bli litt sterkere... :) Hjelper med omtanke fra dere!!

Ps, har lyst til å prøve boxing jeg også... Ho jeg er blitt kjent med (pensjonisten) Trodde kanskje det ble for hardt program, og det er nok mulig..

 

Laila.. De nutrilettbarene er innmari gode ja.... Har et par i skapet...

Spennende å høre hvordan det nye kostholdsopplegget blir da! Sikkert den samme papirblekka som kollegaen min fikk.. Ho tok vel noen pt ho også igrunn når jeg tenker meg om.

 

Planen i dag er vel å fortsette med skrivebordskuffene.. Mulig det blir en liten kjøretur også..

 

Regnbue; kom du deg OPP ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epler box er jo hva du gjør det til selv. En tar så mye i som man selv føler for og hvis man ikke er sikker så er det bare å gi beskjed til partner at alt kanskje ikke fungerer helt og derfor må ta litt hensyn. Jeg har endel problemer med musklaturen i venstre lår og spensthopp er noe den liker dårlig og da ga jeg bare beskjed så da droppet jeg å hoppe men gjorde resten. Går fint det :) Ville prøvd hvis jeg var deg når du er bedre, skikkelig morro, og er du forbanna på noe kan du fint få ut noe guffe he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...