Gå til innhold

skal-ned-i-vekt-dagbok


Gjest Lenemora

Anbefalte innlegg

Gjest Lenemora

Jeg har spist - jeg har spist masse som jeg ikke burde. Men jeg var jo mentalt forberedt på å skeie ut 17. mai, men det tok helt av sted gitt. Var kvalm av alle søtsakene i går kveld. Og festen har fortsatt i dag... Har nok gått opp i vekt til tirsdag. Merkelig at sydenturen ikke motiverer meg mer til å holde meg unna godteriene.

 

Må jo bare begynne med ny frisk i morra. Ser faktisk frem til havregrøten jeg skal ha til frokost...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 96
  • Created
  • Siste svar

Ny uke, ny start!

Det er ikke så ille å skeie ut litt i helga hvis en er flink i uka? :-) Passe på å få litt trimpoeng og drikke masse vann?

Tok den helt ut på lørdag jeg også, så jeg var skikkelig spent på vekta i dag... Ser ut til at skrittelleren fungerer!:-)

Lykke til i morra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Lurte på om jeg skulle "glemme" å veie meg i dag morges pga de siste dagers utskeielser. Tenkte at det kunne aldri gå bra. Det siste jeg gjorde før jeg gikk å la meg i går kveld var å spise en halv iskake helt alene, men jeg bare måtte...

 

Men fikk meg en positiv overraskelse på vekta i dag, ned 0,6 kg siden forrige tirsdag. Lurer på om det kan være amminga som har "tatt tak". Eller kanskje det er håravfallet - jeg mister hvertfall sykt med hår om dagen :)

 

Neste uke blir det ingen vektrapport for da er jeg i syden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Lenemora

Har hatt en fantastisk uke i Kroatia - anbefales! Gikk kjempefint med tullemor, hun var faktisk mer fornøyd på ferie enn hun har pleid å være hjemme. Vi har kost oss noe helt enormt ;)

 

Men det er et men... Mat og mosjon gikk rett i dass. Har spist pommes frites, sjokolade, is, brus m.m HVER dag.. Og nå tør jeg ikke veie meg! Gruer meg som pokkeren til å gå på vekta på tirsdag. Det har jo gått bra de to siste gangene til tross for utskeielser, men den siste uka snakker vi kalorier... Nå føler jeg meg bare ekkel. Men flesket har nå blitt litt brunt og det er jo alright :)

 

Skal bli godt å komme inn i gode vaner igjen, men det blir nok noe godt i morgen også. Klarte selvfølgelig ikke å la være å kjøpe sjokolade i tax-freen... Men på mandag da er det på an igjen. Skal prøve bunaden i neste uke - huff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har hatt en utrolig fin ferie og kost deg masse, noe du helt sikkert trengte.. Og nå når hverdagen kommer igjen er det pån igjen med det gode arbeidet.. Ikke sant?? Du har jobbet hardt mot syden turen, så du har fortjent å kose deg litt mens du var på tur.. Det kan nok hende vekta viser tall du ikke liker nå, men neste uke igjen når du har kommet i siget igjen har det helt sikkert snudd.. ;)

Jeg syntes du er kjempeflink og må si at jeg blir veldig motivert av å titte innom tråden din en gang iblant. Stå på super mamma:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

... for oppmuntringen! Jeg har det bedre i dag, har klart å hente meg igjen etter ferien. Deilig å være ute om kvelden med babycallen i lomma og ordne litt i hagen og rundt huset - da forsvinner lysten og tanken på mat og godterier.

 

I morgen er det veiedag. Er redd for at resultatet vil ødelegge hele dagen. Rart at jeg er nærmest besatt av vekta samtidig som jeg spiser mat og snop som ødelegger for vektnedgangen. Og det er trist at tankene rundt kroppen min ødelegger for trivselen min, jeg er jo så heldig - har jo fått verdens deiligste baby!

 

Må bare manne meg opp til i morgen og prøve å gjøre det beste ut av det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Opp 1,5 kg! Faktisk så taklet jeg det bedre enn forventet - tenker at når kiloene kommer så fort på kan de jo gå fort av igjen. Det motiverte meg faktisk til å gå en god times tur med vogna i godværet.

 

Kjenner litt søtsug i kveld.... Og da det er det dumt med taxfree sjokolade i skapet. Men har bestemt meg for å klare å la være, men må nok ta meg en kopp med sånn "slanke-kakao" til frusterte fruer i kveld. Og kanskje en banan? Tenk når den dagen kommer at jeg kan spise smågodt med god samvittighet...

 

Skal prøve med en liten smaksprøve av grøt på snuppa mi i kveld. Hun har de siste par ukene våknet i 4-5-tida og vil ha mat. Det bør nok gå bra hvis hun er like glupsk som mora si ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Ned 1,1 kg siden sist, men det henger fortsatt noe igjen etter ferien. Har ikke vært flink med maten i det hele tatt siste uken: MOTIVASJON KOM OG FINN MEG!!!!

 

Vekta viser 88,5 kg, jeg ligger altså mer enn 2 kilo etter skjema, blæh!

 

Er fremdeles i feriemodus, samtidig som jeg stresser litt med barnedåp neste søndag. Og jeg er så sulten på søtt at jeg noen ganger bare går i ring..

 

I kveld skal jeg vaske vindu, får håpe det tar tankene vekk fra mat og søtsaker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Det ble ingen veiing i dag... Hadde så mange unnskyldninger at jeg tillot meg selv å la det være. Har hatt brystbetennelse og ikke sovet i natt. Tror det har løsnet nå, er ikke fullt så vondt i kveld.

 

Maten går rett til h....., barnedåpen til søndag krever all den tid som snuppa ikke tar og da jeg endelig får fem minutter er jeg svæææært ukritisisk til hva som går i munnen. Hadde f.eks. peanøttsmør (søstera mi har vært på besøk) på skiva i kveld. Og jeg har spist godteri hveeer dag i lange tider nå.

 

Mulig jeg veier meg i morgen. Nei og nei...

 

Det blir full skjerpings etter st.hans, ser veldig fram til det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske forståelig at det er litt hektisk rundt deg om dagen.

 

Bare lurte på en ting angående bryst betennelse.. kjennes ut som om jeg har noe på gang. Gjør så vondt i den ene puppen, også kjennes det litt hardt ut.. Akkurat som om melkegangen er litt tett. Men jeg prøver å massere litt mens gull får mat.. Håper det skal hjelpe. Hvordan har du fått det til å bli bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tittei!

Var bare innom for å se hvordan det går med deg. Syns du er flink som holder ut, vi har alle våre opp og nedturer. God bedring med brystbetennelsen, og du skal se motivasjonen finner deg igjen når barnedåpen er vel overstått!

:-) Ira

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Takk for hyggelig melding Ira og Snurpa!

 

Snurpa: Er helt god i brystbetennelsen i dag ;) Det ene brystet verket og var varmt, hardt og ømt. Kurerte det med en tur i badekaret hvor jeg masserte ut så mye melk jeg klarte, tror jeg holdt på i tre kvarter... Da snuppa ikke har ville suge av den vonde puppen har jeg pumpet det så tomt jeg har klart, og det tror jeg gjorde susen. I kveld spiste hun som bare det av begge brystene.

 

Det ble veiing i dag, har på et forunderlig vis gått ned 0,3 kg...

 

Nytt innlegg etter barnedåpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Barnedåpen er vel overstått ;) Hatt en vidunderlig dag; alt har gått på skinner og alle har kost seg. MAAAsse mat og kaker, og jeg har ikke vært beskjeden på noen måte... Og i morgen blir det resteselskap - så er det slutt på utskeielser!!!!

 

Får nok en smell på vekta på tirsdag, men jeg skal ta meg sammen fra da så da skal det gå nedover igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

... og synes synd på meg selv.. Har fått et skiveproblem med ryggen og har blitt imidlertidig bevegelseshemmet. Det begynte onsdag morgen og om kvelden ble jeg hentet i ambulanse. Har aldri kjent noe lignende, fødselen og riene var bare peanuts i forhold... Fikk morfin og stesolid intravenøst før ambulansepersonalet klarte å få meg over på båra. Kom hjem om natten med sterke smertestillende i lomma. Jeg vegrer meg sterkt for å ta disse da jeg SKAL amme lilletulla, så jeg venter med å ta medisinene til etter hun har lagt seg.

 

Så nå bryr jeg meg katten om hva jeg spiser, må få alt servert og i dag har mannen min (snille, snille mannen min) handlet masse godis. Jeg vet jo at det er dumt, men det er en liten trøst og kos i å spise...

 

Vel, det var nok klaging. Vekta denne uka viser det samme som forrige uke. Ble positivt overraska, hadde trodd jeg hadde lagt på meg i forbindelse med masse mat og kaker til barnedåpen.

 

Nå er det straks DVD (Arn) og godteri som står for tur :)

 

Jeg lover å ta meg sammen så fort jeg er på beina igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Det er godt å ha et sted å klage litt...

 

Er bedre i dag, har til og med vært på biltur med mann og barn :) Regner med at mannen må være hjemme et par dager neste uke, og så er jeg frisk igjen, krysser fingrene for det! Jeg verker etter å gjøre husarbeid, men må bare være takknemlig for alt mannen min faktisk gjør. Så får det heller være litt støvete enn så lenge... Er jo litt godt å høre at mannen min ser at det kan være strevsomt å være hjemmeværende, at vi ikke bare sitter og koser med babyen hele dagen... Han er supergod!

 

Og han forer meg godt, så det går nok skeis på vekta til uka, men pytt pytt. Når jeg er frisk igjen skal jeg begynne å gå turer etter snuppa er lagt. Jeg hadde ei turløype jeg gikk da jeg gikk gravid på ca 8 km og nå vil jeg prøve å gå den 2-3 ganger i uka.

 

Fortsatt god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Jeg er mye bedre i kveld :) Deilig at det går rette veien, har vært kraftig bekymret for at dette kan bli langvarig, men nå kan jeg både gå og sette meg uten problemer - og klarer å bøye meg når jeg biter tennene sammen... Så jeg SKAL være frisk innen denne uka er over!

 

Har jo som sagt gitt blaffen i maten, huff. Kjenner at den dårlige følelsen kommer snikende da jeg vet at det er veiedag i morgen. I dag kom mamma innom med pizza og jordbær og is.... Var ikke beskjeden da gitt! Men det får gå som det går, jeg får bare bruke lenger tid på å komme meg i dieselbuksa igjen. Den er sikkert helt ut når den passer igjen :) Men på skal den og det skal hele verden få se - gleder meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Hurra! Hurra! Fikk en god opptur da jeg steg på vekta i dag. Var i utgangspunktet veldig forberedt på det verste da ryggen har gjort meg stillesittende i en uke nå (og trøstespist når anledning har bydd seg...). Ned 0,5 kg :) Endelig under "ferievekta", men ligger laaaangt etter skjema. Men når motivasjonen ikke er helt på plass, må jeg jo bare regne lengre tid. "Bare" 10 kg igjen til før-gravid-vekt, og 15 kg igjen til idealvekt. Det er jo langt bedre enn det var for 4 måneder siden :)

 

Ryggen er mye mye bedre, klarte å legge tulla selv i kveld, men måtte ha tre forsøk for å klare å reise meg med henne. Fortsetter trenden er jeg vel "back in buisness" innen helga kommer :) Er så glad i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

... på vekta i morra. Æsj, har DEN dårlige følelsen. Har virkelig mesket meg de siste par ukene, i ren selvmedlidelse :) Veier sikkert over 90 kg nå! Snikveiing forrige uke viste opp 2 kg!!!!!

 

Ryggen er 90% god nå, og det er deilig. Lovte meg selv å gå tur når den ble bra, men her høljer det ned... Finner så mange unnskyldninger, er jo bare å kle seg etter været men.

 

Har vært tålig flink med maten i dag. Har nettop spist en kurv med jordbær og det kan nesten måle seg med godteri...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Det blir ingen vekrapport denne uka. Rett og slett fordi jeg er drittlei. Vet at jeg bare skyver problemet foran meg, men jeg trenger en pause - finnes ikke motivert. Er så lei av å tenke "nå skal jeg hente meg inn igjen" og så skjærer det seg gang på gang. Og det er kun min egen feil!

 

Håper motivasjonen tar seg opp i løpet av få dager. Tror jeg skal begynne å lage en slags ukeplan når jeg er klar igjen hvor jeg skriver opp kommende ukes mål.

 

Huff, har en dårlig dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Fremdeles ikke klar... Men føler energien begynner å komme tilbake, så håper jeg er fit for fight til mandag. Har bare vært så innmari sliten og lei i det siste. Jeg får gjort det jeg må, og prioriterer å bruke tida med min lille datter - ellers finnes ikke overskudd. Ryggen gjorde at jeg fikk en skikkelig knekk, og jeg er fremdeles uten motivasjon.

 

I morgen er det jentekveld med et par glass vin, så jeg må sitte oppe sent for å pumpe meg så mannen kan gi snuppa kvelds... Første kveld ute alene - er litt engstelig for å reise fra tulla, men jeg har jo en særdeles oppegående mann, så det må jo gå bra. Men likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest Lenemora

Deilig med ferie gitt! Nydelig å ha mannen hjemme og ha tid sammen hele familien. Vi er gode på å kose oss, så det blir mye nei-mat om dagen. Men det får bare skure og gå til ferien er over.

 

Føler meg mer opplagt nå og har mye mer energi nå enn tidligere :) Så nå begynner jeg å glede meg til å ta fatt på kilo-krigen igjen! Jeg SKAL bli slank igjen.

 

Har de siste ukene fortrengt vekta, men nå er snart på tide å bli mer bevisst igjen. Jeg går på vekta om ca to uker til, når ferien er over. Men august kommer til å by på flere utfordringer, skal på to weekendturer i løpet av denne måneden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...