Gå til innhold

skal-ned-i-vekt-dagbok


Gjest Lenemora

Anbefalte innlegg

Gjest Lenemora

Hipp hurra - ned 1,7 kg siden forrige tirsdag. Men vekta da var nok ikke helt reell, hadde nok noe vann i kroppen. Det kjennes godt å fått gangen på det, og at jeg får igjen for innsatsen- føler meg veldig motivert! Nå skal jeg spise havregrøt til frokost ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 96
  • Created
  • Siste svar
Gjest Lenemora

... på veiing i morra. Er veldig usikker på om jeg har gått ned noe, hadde en kontrollert sprekk både lørdag og søndag med et kcal-inntak på over 2000 kcal. Fikk et søtsug jeg ikke hadde kjent på lenge og følte at jeg "fortjente" litt helgekos da jeg har vært veldig flink med mat og trim hele uka. Men har nå fått angst for at jeg får en dårlig opplevelse på vekta i morra. Vil så inderlig slippe å se 90-tallet så veldig mye lenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Da er åttende uka med livsstilsendring i gang og jeg har totalt gått ned 10,1 kg siden fødselen for 10 uker siden, og 0,4 kg siste uka. Kan ikke si at jeg er storfornøyd. Har fremdeles 15 kg igjen til før svangerskapet og 20 kg til trivselsvekt. Skal til syden om 5 uker og er desperat etter å gå ned mest mulig. Ser at det er ikke store utskeielser som skal til før det ødelegger for vektnedgang. Skulle ønske man kunne ha ihvertfall en "fråtsedag" i uka som ikke hadde noe å si på vekta - hmmmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

... for oppmuntring Hannahei. Joda, så lenge det går nedover så må jeg jo være fornøyd. Men har fremdeles store problemer med å akseptere kroppen min per dags dato. Må si jeg gruer meg litt til bikini-opptredenen i slutten av mai når vi drar til syden, men samtidig skal det bli deilig med en hel uke i sol og varme sammen med mann og barn ;)

 

Det går kjempefint med tulla, hun er stort sett et prakteksemplar av en baby. Sover, spiser, smiler og røer. Tror snart hun begynner å le :) Foreløpig legger jeg henne kl 22 og da sover hun i et strekk frem til 6-7, etter amming så sover hun videre til 9-10 på formiddagen. Har tenkt å snart prøve å legge henne tidligere på kvelden - noen med erfaring som har tips til hvordan jeg skal gå frem?

 

Og du Hanna, gratulerer med resultatene dine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo så flink! Jeg har vært slurvete de siste to ukene - var en liten tur på sykehuset (planlagt operasjon), og i etterkant av dette har ting gått litt i ball, både med spising og trim. Veiing i dag viste ned usle 200 gram siden forrige gang. Vel. Jeg fortsetter med godt mot :) Nå er det visst en del folk her inne som har samme mål, så da finnes det flere steder å hente motivasjon!

 

Angående leggetid: Jeg har ei jente som er en måned eldre en din, og i dag legger vi henne i åtte tiden. I lang tid la vi henne rundt 22-23, eller når vi la oss, og jeg kunne ikke skjønne hvordan jeg skulle få til å legge henne tidligere. For det betyr jo også at hun får færre måltider per dag, og jeg var redd for at hun ikke skulle få nok mat. I tillegg lurte jeg på om hun ville våkne tidligere om morgenen, at hun ikke lenger skulle sove hele natta. Men altså; vi begynte bare å legge henne ett kvarter tidligere, så holdt vi på med det et par dager, så ett kvarter til et par dager, og så enda ett kvarter osv. Og på denne måten har det gått seg til hos oss, og så har vi justert måltidsrytmen etter det. Nå gir jeg henne fem måltider til dagen, og det fungerer veldig bra. Og hun sover fra ca 20.00 til 07.00 - 07.30.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

... ang legging Teo! Helt tilfeldig la jeg lilletulla kl 21.30 i går kveld (passet sånn i forhold til amming) og hun sov like godt som hun har gjort ellers. Så jeg skal følge rådet ditt fremover, tusen takk!

 

Helga er over og jeg har vært flink pike! Ikke en dag over 2000 kcal. Var på middagsbuffet i går og det gikk bra, masse gode grønnsaker og kylling. Hadde selvfølgelig dessert, men bare en passe skål (hadde jo lyst til å forsyne meg med mye mye mer...).

 

Veierapport i morgen... Tror det skal gå bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

...og det hjelper virkelig på selvfølelsen,. Neste uke SKAL 90-tallet på vekta være borte en gang for alle! Føler nå at jeg får igjen for "strevet", at det faktisk lønner seg å unngå "alt" jeg har lyst på, ihvertfall begrense meg veldig...

 

Ser et mønster i at jeg går ned relativt mye annenhver uke, så jeg må være forberedt på at jeg ikke går ned så mye til neste uke. Men jeg skal klare å bikke under 90!

 

Det skal være sagt at jeg ligger rundt 1900 kcal til dagen og at jeg har rikelig med melk til vesla.

 

Hmmm, tror jeg skal feire med et eple...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig motiverende å lese innlegget ditt...

 

Så deilig. Kjenner jeg får litt mot av det.

 

Feire med et eple, det er en god belønning. Og eple som er så godt.

 

...og det hjelper virkelig på selvfølelsen' date='. Neste uke SKAL 90-tallet på vekta være borte en gang for alle! Føler nå at jeg får igjen for "strevet", at det faktisk lønner seg å unngå "alt" jeg har lyst på, ihvertfall begrense meg veldig...

 

Ser et mønster i at jeg går ned relativt mye annenhver uke, så jeg må være forberedt på at jeg ikke går ned så mye til neste uke. Men jeg skal klare å bikke under 90!

 

Det skal være sagt at jeg ligger rundt 1900 kcal til dagen og at jeg har rikelig med melk til vesla.

 

Hmmm, tror jeg skal feire med et eple...[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Snikveide meg i dag - og JAAAAA veier nå 89,6!!!!! Takk og farvel til 90-tallet :(

 

Føler meg skikkelig flink, men drømmer om store utskeielser... Tør ennå ikke å la være å skrive ned hva jeg spiser, stoler ikke helt på meg selv ennå selv om jeg har fått innarbeidet gode matvaner. Istedet for å glede meg til å spise godteri har jeg nå kommet dit hen at jeg gleder meg over glass pepsi max, en kopp te, oppkuttet frukt og grønnsaker osv.

 

Har bestemt meg for å "ta den helt ut" på 17.mai - må snart unne meg noe for å klare mitt strenge regime. Kanskje jeg får så dårlig samvittighet at det ikke frister til gjentakelse?

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Gikk på en "smell" i dag og spiste lappekaker med rørte jordbær og kringle med vaniljekrem. Men spist er spist... Tror likevel at jeg har holdt meg under 2000 kcal i dag. Når jeg har slike utskeielser gruer jeg meg alltid til å veie meg. Bare jeg holder meg under 90, så skal jeg være fornøyd. Får håpe at godsakene gikk rett over i melka - he he... Har ellers hatt en god helg :(

 

Ser frem til ny uke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Ja, ja - lappe -og kringlesmellen gjorde utslag på vekta - den viste 89,9! Ned 0,4 siden sist. Skrev i forrige uke at jeg skulle være fornøyd bare jeg havnet under 90, noe jeg også gjorde, men er likevel skuffet da snikveiing på fredag viste 300 g mindre enn i dag. BLÆH!!!!! Kroppen min suger til seg hver eneste kalori den, ikke en eneste en kan overses..

 

Men får jo bare fortsette i den gode tralten. Har vært masse ute disse fine dagene, og brunt flesk er finere enn hvitt :(

 

God uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date=' ja - lappe -og kringlesmellen gjorde utslag på vekta - den viste 89,9! Ned 0,4 siden sist. Skrev i forrige uke at jeg skulle være fornøyd bare jeg havnet under 90, noe jeg også gjorde, men er likevel skuffet da snikveiing på fredag viste 300 g mindre enn i dag. BLÆH!!!!! Kroppen min suger til seg hver eneste kalori den, ikke en eneste en kan overses..

 

Men får jo bare fortsette i den gode tralten. Har vært masse ute disse fine dagene, og brunt flesk er finere enn hvitt :(

 

God uke![/quote']

 

 

Jeg syntes du har gjort en bra jobb jeg. Så lenge man går nedover kan man være fornøyd.. Men skjønner at du hadde andre forhåpninger pga snikveiinga. Hm.. er vel derfor det er greit å gjøre det en gang i uka.. Ikke for det..jeg er så hekta at jeg fort kan gjøre det hver dag. Må få sambo til å gjemme vekta til tider..

 

Stå på med den gode jobben iallefal.. Du er superflink. OG god motivasjon for resten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Kjempe inspirerende å følge tråden din, jeg henger meg på! :-)

Fikk en sønn i desember, og kiloene jeg la på meg under svangerskapet sitter godt-:-(

Har klart å gå ned fire kilo, men målet er 20 til...

Er nå på 85,5 og har veiedag på mandager. Har et håp om å miste 10 kg til midten av august for da skal jeg i bryllup, men vi får se! Blir ihvertfall veldig inspirert når jeg ser hvor flink du er! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Vil du være med så heng på :(

 

Det er så godt å være flere, vi har jo mange av de samme erfaringene og ønsket om en slankere kropp.

 

Jeg hadde egentlig bestemt meg for å droppe snikveiinga, men tror jeg må gjøre det i morra likevel...

 

Har ikke skrevet ned hva jeg har spist de siste par dagene, må prøve om ikke jeg har fått innarbeidet de gode vanene nå.

 

To uker til syden nå og kroppen min er langt ifra klar til bikinien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Æsj - har hatt sånn søtsug i kveld, og det endte meg at jeg fant noe is i frysen. Det hjalp, men gikk ikke over så jeg heiv likeså godt innpå en stor bit med vannmelon. Takk og lov for at jeg ikke har en kiosk rett ved hushjørnet, er redd det kunne blitt store mengder smågodt i kveld... Er en stund siden jeg har hatt skikkelig lyst på sjokolade, men det har jeg i kveld gitt!

 

Snikveiinga i dag var helt ok, viste 89,3. Måtte det holde seg slik frem til tirsdag igjen.. Er redd jeg går på en smell i morgen igjen, skal på hyttetur med to vennepar - og jeg har satt en flaske hvitvin til kjøling i kjøleskapet... Tulla sover jo rundt 10-12 timer i ett strekk nå, så et glass tidlig på kvelden må jo være greit- og jeg gleder meg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lenemora!

Må innrømme at jeg snikveide meg på fredagen jeg også, ble så skuffa så nå har jeg bestemt meg for å holde meg til mandags morgenene mine. :-) Blir så ivrig at i dag spratt jeg opp med sønnen min halv sju for å sjekke resultatet, og det var jammen ned 1,1 kilo!! 5 kilo til sammen.Hurra!

Så deilig med sydentur, kan jo være litt ekstra motiverende å tenke på at da må man jo gå i bikini?

Vi går på babysvømming, og da føler ihvertfall jeg at det er en gang i uka hvor jeg virkelig ikke kan gjemme meg bak store klær...

 

Prøvde sommerklærene fra i fjor i helga og det var skikkelige triste saker!

Bestemte meg for at jeg ikke skal kjøpe noe nytt, men vente og ta da det som en belønning. Kanskje når jeg har kommet under 80? :-)

Måtte bare kjøpe en ammesinglet og en capribukse til å gå tur i... ;-)

Har kjøpt meg skritteller, og det er kjempemotiverende! Får trim, og brunt fett er bedre enn hvirr fett ja! ;-)

Lykke til med veiinga i morra, er spent på å høre hvordan det går med deg!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Gratulerer Ira, bra jobba! Vet alt om store depresjoner hva prøving av gamle klær angår! Men må bare la være å handle nytt for de gamle fillene skal på igjen!!

 

Jeg må være tidenes største fe-hue.. Denne helga har det sklidd ut til de grader. Idag har vi vært ute og arbeidet i hagen og hatt flere som har kommet innom på kaffi, og når klokka ble 22 kom både mannen og jeg på at vi hadde glemt å spise siden frokost... Så det resulterte i et stort kveldsmåltid med sjokolade til dessert. Det kommer til å gå ræva dårlig på vekta i morra, men har bare meg selv å takke. Skal IKKE snikveie meg denne uka, blir som regel bare i dårlig humør av slikt.. Er supersliten nå, så nå bærer det rett til køys!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja, spist er spist og nå er det jo ny uke!:-)

Vet akkurat hvordan du har det, det er som oftest sånne smeller jeg også går på..

 

Har begynt med matpakker, syns det er hektiske dager med en liten baby jeg!:-) Blir så sur og tverr hvis jeg blir sulten- og vips har jeg spist to sjokolader..

Smører alle skivene kvelden før, og da er det lett å spise frokost med en gang vi har stått opp og tar bare med meg matpakke og frukt i stellebagen. Kjæresten min har ledd av meg, men etter at jeg har gått ned fem kilo på fem uker så ler han ikke lenger!;-) Prøver også å ikke la det gå mer enn tre fire timer mellom hver gang jeg spiser, for da har jeg funnet ut at jeg klarer meg best.

Håper det går bra med deg i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Hva skjedde??????? Vekta idag viste 88,7, ned 1,2 kg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det hadde jeg ikke forventet med det inntaket jeg har hatt de siste dagene. Får jo håpe det holder seg der og ikke går opp, skal som tidligere nevnt ikke snikveie meg denne uka.

 

På tide å sette meg nye delmål. Jeg ligger 1,7 kg etter det jeg hadde satt meg som mål i utgangspunktet.

 

Uke 11: Mål: 88 Vekt: 88,1

Uke 12: Mål: 87,5 Vekt: ?

Uke 13: Mål: 87 Vekt: 89,6

Uke 14: Mål: 86,2 Vekt: 88,5

Uke 15: Mål: 85,4 Vekt: 88,2

Uke 16: Mål: 84,6 Vekt: 88,2

Uke 17: Mål: 83,8 Vekt: 87,7

Uke 18: Mål: 83 Vekt:

Uke 19: Mål: 82,2 Vekt:

Uke 20: Mål: 81,6 Vekt:

 

Satser altså på å gå ned ca 0,8 kg i uka fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært!!

Veldig lurt å sette opp mål for hver uke, lurer på om jeg også skal gjøre det ja...

Har vørt ute på lang tur i kveld uten barnevogn, og det var jammen deilig! Mye

lettere å komme seg opp bakkene uten vogn!

Har bestemt meg for å ha minst 15 000 skritt hver dag, så får vi se om det hjelper på vekta.. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...