Gå til innhold

skal-ned-i-vekt-dagbok


Gjest Lenemora

Anbefalte innlegg

Da er jeg tilbake på GR-sidene :)

 

Fikk en vidunderlig liten pike som nå er to uker gammel.

 

Begynner så vidt å få motivasjon til å få på den gamle diesel-buksa (er vel sånn ca godt 20 kg til...).

 

Det er vanskelig å få i seg nok mat, spiser omtrent to ganger i løpet av dagen- vesla krever jo sitt og hun er jo selvfølgelig pri 1. Spiser en del søtt innimellom slagene + frukt og pøser ned noen liter vann i løpet av døgnet.

 

Rett før fødsel viste vekta 102 kg, en vektoppgang på 25 kg. Nå to uker etter viser vekta 94. Satser på at amminga tar noen kilo, har foreløpig overproduksjon og må pumpe i tillegg til å gi bryst. Målet er å komme ned i ca 70 kg. Er usikker på hvor lang tid jeg må regne med, må nok se det an noen uker til vi er kommet ordentlig i gang og fått skikkelig tak på den nye hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 96
  • Created
  • Siste svar

Da er jeg sånn noenlunde igang med vektreduksjonen, ihvertfall på det mentale planet. Prioriterer heller frisk luft og trilleturer fremfor å fokusere så mye på maten de neste par ukene. Den nye tilværelsen er fremdeles ukjent og vesla krever all min tid.

 

Jeg veier meg på tirsdager, og vekta i dag viser 94,3. Er skuffet over å ha gått ned så lite etter fødselen, bare 7,7 kg, men sliter ennå med vann i kroppen.

 

Og der kaller den nye sjefen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Lenamora, og gratulerer så mye med babyen! Håper dere koser dere hjemme!

 

Det var litt morsomt å lese innlegget dit, for vi har mye til felles, bare at jeg ligger 3 1/2 måned foran deg i løypa. Jeg veide 103 kg rett før fødselen for fire måneder siden (fikk også ei lita tulle), og er nå nede i 86 kg. Målet mitt er et sted mellom 70 og 75, det ser jeg an når det nærmer seg. Om du fullammer, monner det masse - om man samtidig klarer å være litt bevisst det man spiser. Jeg går kurs nå og ligger på meny 4, spiser altså masse god mat hver dag!

 

Nå går vi våren i møte, med utmerkede muligheter for å trille lange turer!

 

Kommer til å følge med i dagboka di! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Nå er det lenge siden sist, jeg mistet motivasjonen i slutten av svangerskapet og har ikke vært på disse sider siden den gang, men nå håper jeg og være tilbake!

 

Gratulerer med tulla! Selv fikk jeg en prins som snart er 3 uker gammel, og han tar all min tid:)

 

Jeg har mistet 10 kg etter fødselen, har 5 igjenn. Skal være fornøyd om jeg klarer det, men kunne godt tenkt meg å ta av et par kilo til etter det. problemet da er jo og holde vekten.........

 

Lykke til!

 

Hanna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Hyggelig med melding fra dere begge :D

 

Har det litt hektisk om dagen med besøk av søstre som bor hos meg denne uka, så det er vanskelig å få tid til PC og skriving her.

 

Fikk nærmest sjokk da jeg stablet meg på vekta denne uka, opp 1 kg :) Er det mulig tenkte jeg, men ja - det går ned en del sjokolade om kveldene... Men dette tar slutt neste uke, da legger jeg meg i selen og SKAL ned i vekt. Lurer på hva som er realistisk, men en kilo i uka bør jo gå bra (da jeg veier 95 kg nå). Målet er å komme ned et sted mellom 70 og 75, så i løpet av et halvt år må jo mye av slankinga være gjort.

 

Ny rapport neste uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Da har uka kommet der jeg virkelig begynner å tenke på hva jeg spiser og kutte ut snop og andre fæligheter.. Det blir godt å få en sunn kropp og jeg ser utrolig frem til den dagen jeg får på meg de gamle klærne igjen. Det er skikkelig surt og måtte gå rundt i gravidklær fire uker etter fødsel.. - mens venninner av meg smetter rett inn i vanlige dongribukser etter bare to uker.

 

I morgen er veiedag, og blir slett ikke overrasket om jeg har gått opp siden forrige uke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Det gikk som forventet, dagens veiing viser 95,7 kg. I går hadde jeg min første sukkerfrie dag siden lenge før jul, huff. Klarte å få i meg fire måltider og havnet på 2000 kcal. Føltes bra! Planen er å ligge mellom 1800 og 2000 om dagen.

 

Mål for de 10 neste ukene:

 

Uke 1: 11.03: Vekt: 95,7

Uke 2: 18.03: Mål: 94,5 Vekt: 94,9

Uke 3: 25.03: Mål: 94 Vekt: 95,2

Uke 4: 02.04: Mål: 93 Vekt: 93,8

Uke 5: 08.04: Mål: 92 Vekt: 94

Uke 6: 15.04: Mål: 91 Vekt: 92,3

Uke 7: 22.04: Mål: 90 Vekt: 91,9

Uke 8: 29.04: Mål: 89 Vekt: 90,3

Uke 9: 06.05: Mål: 88 Vekt: 89,9

Uke 10: 13.05: Mål: 87 Vekt: 88,7

 

Om jeg skulle gå ned mer enn dette så er det helt greit... Noen med erfaring som kan si hva jeg kan forvente å gå ned med det utgangspunktet jeg har? Har jeg satt meg realistiske mål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann Lene!

 

Jeg synes du har satt deg tøffe mål, 1kg i uka er vel litt mye når en fullammer? Har hørt at en ikke skal ta av mer enn en halv kilo i uka pga noen uheldige stoffer som går over i melken, viss du ammer da?

 

Men all ære viss du klarer det!:)

Det skal vel bli herlig å kjenne kiloene renne av, handle nye klær det gleder hvertfall jeg meg til. Selvtilliten øker for hvert kilo som detter av hos meg, he he.

 

Skulle ønske vi var naboer så kunne vi trimmet i lag:)

 

Ellers lykke til, snakkes om en uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Har hatt en fet fet helg... Torsdag ettermiddag fikk jeg skikkelig ryggtak og har trengt hjelp til å stelle både meg selv og veslefrøkna. Mistet hele motivasjonen i forhold til mat, og trim har jeg bare kunne glemme disse dagene. Har spist mye sjokolade, har et par dager vært oppe i 2500-3000 kcal :) Det ble tatt bilder av meg idag som jeg fikk se i kveld, det var virkelig et deprimerende syn; bollekinn og dobbelthake "is not a pretty sight". Ble i skikkelig dritthumør og måtte bare få det ut.. Jeg vil ha kroppen min tilbake!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Hva skjedde nå?? Hadde egentlig mistet motet, har gitt litt blaffen i nesten en uke og tenkte at det bare får stå til frem til etter påska. Var på vekta i dag, viser 94,9, altså ned 0,8 kg siden forrige uke :) Det ga meg en liten piff og godt er det. Har vært på hyttetur et par dager denne uka med pinnekjøtt, sjokolade og annen snacks...

 

Fra neste uke er planen å ta noen raske gåturer om kvelden alene mens mannen passer tulla. Hun er for det meste en rolig liten pike som bare skriker til når hun er sulten. Hun sover masse, har sovet natten gjennom et par ganger allerede, og det er mor storfornøyd med :) Utrolig hvor fort disse fem ukene har gått, jeg stortrives som mamma og vi har det veldig bra. Det eneste som plager meg er kroppen min, selvtilliten der er på bunn - føler meg så forferdelig ufresh. Har måtte kjøpe meg et par bukser for å slippe å gå med mammaklær, ellers har jeg ikke tenkt å handle noe særlig før jeg er sånn noenlunde i match.

 

Nytt innlegg neste uke :)

 

God påske!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Har hatt en kjempekoselig påske, med hyttetur, fine grillturer og masse masse mat og sjokolade... En av mine store svakheter er å stoppe når jeg først får begynt. Det er lissom alt eller ingenting. Har virkelig spist hva jeg har hatt for hånden disse dagene og gruer meg til vekta i morgen :) Hadde en skikkelig nedtur påskeaften da jeg skulle pynte meg til selskap, det endte med at mammabuksa måtte på og at vi kom en halvtime for sent..

 

Har litt rester i skapet som må bort, så begynner jeg å telle kalorier og forhåpentligvis gått turer fra i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Da var det å bite i det sure eplet og gå på vekta.. Opp 300 g siden forrige uke...

Føler at det stadig kommer ting "i veien" for at jeg kommer ordentlig i gang, først var det ryggen som holdt meg til sengs, så kom påska og nå har jeg kjempeforkjøla baby som må være inne i varmen :) Stakkar lita, hun surkler så fælt og snørret renner. Håper hun blir frisk fort fort fort!

 

Ja, ja det er nå kun meg som bestemmer hva som går inn i munnen. Har begynt med ny frisk i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

... og jeg har vært kjempeflink :) Ihvertfall med maten. Vi har holdt oss innendørs da bebisen fremdeles snørrer og er surklete :) Men hun er bedre og heldigvis har hun hatt god appetitt hele tida.

 

Håper jeg klarer å holde meg unna søtsakene i helga. Jeg er ikke spesielt glad i fet mat og kjøtt, er veldig glad i frukt og grønt.Jeg ELSKER sjokolade og is - og de er mine største fiender.

 

Ut i fra målene jeg satte meg for tre uker siden ser jeg at jeg har nok tatt vel godt i, men jeg lar dem stå ut perioden på ti uker. Tror fremdeles på mirakler...

 

God helg til alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

... og jeg er superstolt av meg selv! Har vært kjempeflink med maten både i uka og helga :( Har kun spist to små sjokoladebiter hele uka!!!!! Lurer veldig på hva vekta sier på tirsdag. Må bare ikke miste motet dersom jeg ikke har gått ned. Men vil stusse veldig dersom det er tilfelle, har ligget på mellom 1700 og 2000 kcal til dagen. Jeg kommer til å skrive ned hva jeg spiser til jeg har gått ned 3-4 kg og har kommet inn i en god stim. Fortsatt forkjøla bebis, men håper på en tur ut i morra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

ENDELIG!!!! Ble så glad når jeg gikk på vekta i dag, ned 1,4 kg :( Da aner jeg et håp om å komme tilbake i dieselbuksa, men det er ennå langt dit - ca 20 kg.. Det går greit med maten, har kommet inn i en slags rutine nå. Men drømmer ennå om store mengder sjokolade og is. Denne ukas vektnedgang er jo en stor motivasjon til å holde meg unna slike fæligheter :D

 

Bebis er mye bedre i forkjølelsen, vi trillet tur i 1,5 time i går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for hyggelig oppmuntring i tråden min:)

 

Gratulerer så mye med jenta di! Og gratulerer med velfortjent nedgang:)

 

Selv gikk jeg ned 20 kg etter siste graviditet, brukte ca 1 år, men kunne nok ha klart det før om jeg hadde vært litt hardere med meg selv.

Så disse 15 kg du skal bli kvitt kommer til å være borte før du vet det:) Ta det med ro og kos deg med jenta di, gå turer og pass litt på det som kommer inn så er det gjort:)

 

Ha en super helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

... og jeg kjenner motivasjonen daler litt... Hadde en "kontrollert" sprekk i går med hardangerlefse og hvit sjokolade. Havnet totalt på 2200 kcal, men pytt pytt. De siste dagene har jeg hatt røykesug, selv om det er snart et år siden jeg tok min siste sigarett.. Huff og huff. Mulig det kommer av at jeg har vært ekstremt trøtt de siste dagene og trenger noen minutter for meg selv? Mannen jobber lange dager og kommer hjem til rett før leggetid, så det er ikke mye avlastning å hente der. Men nå er det helg, og jeg planlegger å sove på formiddagen i morra mens mannen passer tulla :)

 

Takk for innlegg Melis og god helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

... og helga er straks over. Har hatt en deilig helg, hatt hele lørdag og søndag sammen med mannen og lillefrøkna. Har gått sånn noenlunde greit med maten, men har passert 2000 kcal hver dag siden torsdag... Har spist is (bare en passe stor skål og ikke halve boksen) både i går og i dag og er redd det vil gi utslag på vekta til tirsdag. Men i dag fikk jeg igjen glidelåsen på den eneste dongribuksa jeg klarer å dra over hoftene og det er jo et bra tegn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

F###!!!!!! Opp 200 g denne uka. Føler meg fullstendig håpløs og mister (igjen) nesten motet. Kommer nok til å snikveie meg i morra i tilfelle jeg har vann i kroppen (gifteringen sitter strammere enn vanlig i dag).

 

Har ikke hatt store utskeielser siste uke, et par skåler med is og et par rader med hvit sjokolade. Ellers spiser jeg fire måltider om dagen hvor jeg varierer mellom havregrøt, knekkebrød og grovbrød - og middag. Har etter formelen et daglig energiforbruk på 2600 og jeg har ligget på mellom 1800 og 2100 kcal daglig siste uke.

 

Må nok kjøre på med trimpoeng... Fikk 3 poeng i går, skal trille tur i dag og på styrketrening i morra.

 

Nå er jeg sur :) kanskje det hjelper med en tur ut i det fine været..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Leser med stor entusiasme tråden din, og kjenner meg godt igjen. Jeg fødte ei lita tulle i midten av januar, og først nå har jeg tatt tak i alle de overflødige kiloene som satt seg fast. Jeg skal ned 10 kg, og håper jeg klarer det innen august da jeg skal være forlover i et bryllup og tenker med gru på alle bildene som skal tas og vises frem til gud og hvermann. Da vil jeg helst se litt lekrere ut enn jeg gjør i dag, for å si det slik!

 

Jeg har èn bukse av mine vanlige som jeg passer nå, og jeg går faktisk enda i noen av mine gravidebukser (de jeg hadde tidlig i graviditeten). Vurderer å kjøpe noe nytt, men så kan det også fort bli en hvilepute også...

 

Men jeg går på med stort mot, og håper vi kan være flinke til å støtte hverandre her inne :) Det trenger iallefall jeg!

 

Masse lykke til med nedgangen, jeg stikker innom litt fremover og ser hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Tusen takk Teo!!!!

 

Har en bedre dag idag, gikk på vekta og den viste en halv kilo mindre i dag enn i går - så det var nok litt vann i skrotten i går.

 

Må stikke - skal sanke trimpoeng :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Ble litt inspirert av denne tråden... Jeg fødte ei jente 25.februar i år. Har nå to små tuller, den eldste er 2 1/2 år nå. Da jeg ble gravid første gang hadde jeg gått ned ca 20 kg. Var egentlig ganske fin, noe jeg selvfølgelig ikke så da.. Tillot meg å spise det meste under graviditeten, og ble stadig fortalt at det ikke var noe problem pga ammingen etter fødselen. Da ville visstnok kiloene bare rase av meg. Det skjedde uansett ikke med meg!! Var mer forsiktig under denne graviditeten. Startvekten min nå var 105 kg, det samme som jeg veide i uke 32 forrige gang (etter det turte jeg ikke gå til legen min, gikk bare til jordmor siden hun ikke veide meg. Dvs at jeg ikke aner hvor mye jeg gikk opp til slutt. Startvekten var 85..). Jeg endte nå opp på 111 kg, synes ikke det var verst! Så det gikk greit til fødselen, men det er nå problemene starter...

 

Har en voldsom trang til søtt, noe jeg vanligvis ikke har. Tror det skyldes litt ammingen,men også det at jeg kjeder meg litt.. Går mye alene, har ikke så godt av det. Blir nok litt trøstespising! Men nå skal jeg begynne med å skrive ned alt jeg spiser og trener. Jeg skal holde meg til meny 4, så problemet er egentlig å få i seg nok mat. Viktig at man ikke overdriver! Nå er jeg 106 kg. På det minste har jeg vært nede i 104.6 siden jeg kom hjem fra sykehuset. Målet mitt er 80kg - jeg er 180cm høy. Blir så deprimert av dette, må bare klare det. Ingen andre kan gjøre noe med det enn meg selv.. Føler meg ikke fin i det hele tatt, tror aldri selvfølelsen har vært så langt nede.

 

Et tips er håndarbeid! Synes det er vanskelig å holde meg unna godterier på kveldene mens jeg ser på serier jeg følger med på. Med et strikketøy glemmer jeg det, tenker bare på at jeg skal ta en runde til..

 

Så da får vi se.. Skal ha onsdag morgen som veiedag. Spennende å kunne følge med på hvordan det går med hverandre!!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Hei Tyr - og takk for fint innlegg.

 

Vi er visst mange som sliter... Jeg var så innstilt på at amminga ville ta "sjokolade-kiloene" fra svangerskapet, men akk - de sitter som limt. Helsesøster og legen min sier at det kan gå fire måneder før amminga tar på kiloene, men jeg er nå overbevist om at min kropp er immun mot slikt... Så må nok bare telle kalorier og trimme til jeg er i mål. Før graviditeten veide jeg 74-77 kg (172 cm høy) og jeg ser - som du òg Tyr77 - at jeg var ganske fin da. Men det er borte i natta lenge til jeg kommer dit igjen - ca 20 kg!

 

Jeg ryddet i klesskapet i dag, bort og til Romania med alt som jeg "kanskje kan få bruk for". Den trangeste dongribuksa (som jeg selvfølgelig sparte på) skal ligge nederst i bunken som motivasjon til å holde motet oppe. Jeg turte ikke prøve den på, får antagelig ikke dratt den over leggen engang...

 

Ellers har jeg vært superflink denne uka; ligger mellom 1650 (litt for lite) og 1900 kcal daglig og har fått 10 trimpoeng til nå denne uka :) Men kjente at søtsuget meldte seg etter middagen i dag da jeg serverte mannen og et par arbeidskarer opptint brownies. Jeg unte meg et stykke og guuuuud så godt det var :)

 

I morgen er det helg, og da må jeg ønske meg selv lykke til og håpe at jeg unngår de altfor store fristelsene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

.. og jeg må si at jeg er meget godt fornøyd med meg selv ;) Har ikke kommet over 1900 kcal hele helga. En skål med is og et halvt glass rødvin er det jeg har unnet meg av godis. Jeg MÅ ha gått ned i vekt denne uka og er superspent på veiinga på tirsdag. Har 13 trimpoeng!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...