Gå til innhold

skal-ned-i-vekt-dagbok


Gjest Lenemora

Anbefalte innlegg

Gjest Lenemora

I dag er første dag på ukesvis jeg har kjent overskudd, følt meg uthvilt og hatt masse energi. Har slitt med heftig magesjau siste uka, har vært helt tappet for krefter, og før det var det ryggen jeg slet med. Begynner å bli jæv... lei av å være så uopplagt. Har lurt litt på om jeg har hatt en fortrengt depresjon eller no? Men i dag, i dag har vært en god dag. Hatt besøk av seks barn, og var ikke det minste trøtt da gjengen dro!

 

Jeg skal veie meg i morgen. Kan umulig gå godt, for det er ikke lite som har funnet veien ned i magesekken min i mange uker nå. Men jeg får ta det som en mann og la det motivere meg til å begynne et nytt og bedre liv. Fra september blir det stramt regime, skal jo på et par turer denne måneden og jeg vet at det blir mye god mat. Men skal prøve å komme inn i gode vaner allerede nå, men har satt 1. september som dato for et nytt og sunnere liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 96
  • Created
  • Siste svar
Gjest Lenemora

Vektstatus var som forventet, hadde trodd det kunne vært verre faktisk, opp 1,8 kg. 89,5 kg og slapp heldigvis å se 90-tallet!

 

Men nå skal det gå nedover igjen, jeg vil, jeg vil, jeg vil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Jeg er så lykkelig at jeg holder på å sprekke! Må bare få det ut :) Hatt to dager nå hvor jeg føler at jeg har den energien jeg har pleid å ha, den som har vært borte nå i ukesvis. Og det er bare så fantastisk!

 

Fikk med meg mann og barn ut på trilletur i dag! Kan nesten ikke huske sist jeg var ute og gikk tur... Men nå skal det trilles fremover! Og vekta skal ned ;)

 

Og mannen har begynt et nytt og bedre liv, og det gjør det enklere å leve sunnere da. Han er med i "slankekrigen" på jobb hvor vinneren får en premie, så jeg tror han er godt motivert. Flink er han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så lykkelig at jeg holder på å sprekke! Må bare få det ut :) Hatt to dager nå hvor jeg føler at jeg har den energien jeg har pleid å ha' date=' den som har vært borte nå i ukesvis. Og det er bare så fantastisk!

 

Fikk med meg mann og barn ut på trilletur i dag! Kan nesten ikke huske sist jeg var ute og gikk tur... Men nå skal det trilles fremover! Og vekta skal ned :)

 

Og mannen har begynt et nytt og bedre liv, og det gjør det enklere å leve sunnere da. Han er med i "slankekrigen" på jobb hvor vinneren får en premie, så jeg tror han er godt motivert. Flink er han![/quote']

 

 

Så bra å høre.. Det er så deilig når man kjenner at energien og motivasjonen bobler opp.. Da er det bare å bruke den for alt det er verdt.. OG så flott at mannen din er med også, det gjør alt så mye lettere.. Da er man to om å få det til.. Men samtidig er man også to om å skeie ut.. :) (det har iallefall jeg merket)

 

Jeg og samboeren min sluttet å røyke for 3,5 år siden.. Vi sluttet først en gang, holdt vel ca i to uker.. Gud så enige vi var da vi skulle "bare" ta oss en liten røyk... ;) skulle sett oss da..ha ha..Stod og smugrøyket begge to. Må le.. Og plutselig var vi der vi var igjen.. Men noen mnd etter sluttet vi helt igjen.. Så vi lærte av feilen vår-- Det var ikke så lurt med den ene røyken allikevvel.. Og deilig er det.. Kunne ikke vært mer fornøyd..

 

Men men.. Nå høres det ut som om jeg svartmaler skikkelig her. Gjør ikke det altså Lenemora. Det er tross alt bedre å være to om saken.. SAmmen er vi sterke er det noe som heter..

 

Stå på.. Snart er du der du vil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Hyggelig med innlegg fra medslankere, takk til dere!

 

Ja, ja - ned 100 gram siste uka. Gjør ingenting, jeg har en mental greie på at jeg setter alle kluter til fra september måned. Og det nærmer seg jo, heldigvis. Er vanligvis flink til å være disiplinert dersom omstendighetene og formen er samarbeidsvillig... Slanket meg 30 kg på et år for 5 år siden ved hjelp av gr, tok et kurs og gjorde resten selv, så jeg vet jo at jeg kan når motivasjonen er på plass, og det tror jeg den vil være når jeg har innstilt meg på det.

 

Mannen er kjempeflink, han har gått ned 2 kg på en uke! Kan jo være inspirerende å ha en her hjemme å konkurrere med :P Og det er jo så mye lettere i matveien, spesielt i helgene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Lenemora

Etter millioner av kalorier fortært siste tiden (siden juni faktisk - huff) er jeg nå klar for et nytt og sunnere liv! Nå MÅ jeg bare, har vært nok unnskyldninger nå, og vekta er altfor høy. Hva den eksakt viser vet jeg ikke, men frykter resultatet... Har vært på besøk hos søster i helga, og vi spiste smågodt for 100 kr i går kveld... Og det var bare en brøkdel av hva vi har hevet innpå i helga.. Men søstera mi er av den sorten som spiser godteri 2-3 ganger i året og når hun først gjør det gjør hun det skikkelig... Jeg derimot spiser mye godteri ofte, rettelse: spiste godteri ofte. Nå er det slutt på det. Søtsaker er absoultt min største fiende, er ikke glad i fet og usunn mat, men godteri derimot... Så planen er å ha max 2-3 utskeilelser frem mot jul. Må jo unne meg noe for å klare å holde ut i lengden.

 

Jeg skal veie meg på tirsdag og da skriver jeg også opp noen mål, både lang- og kortsiktige. Tvi tvi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Melis!

 

Dagen i dag har gått kjempebra. Ingen sjokolade eller kjeks som har ropt på meg fra skuffa, en befrielse :P

 

Da bærer det på vekta i morra, frykter at jeg kommer til å se 90-tallet... Ja,ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk meg en nedtur nå i kveld. Mannen disket opp med findus fiskesuppe til kvelds da det ble brødskiver til middag i dag. Og da jeg registrerte dagens kaloriinntak fikk jeg meg en overraskelse; fiskesuppa med to skiver grovbrød utgjorde over 1000 kcal :P Ble regelrett dritsur. Og jeg som hadde vært så flink i dag! Men lærte jo noe av det da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det gjort, jeg har veid meg, og vekta viser 89,9 kg. Jeg er sjeleglad jeg holder meg under 90, men det er jo på håret...

 

Det har gått kjempefint med maten disse dagene (med unntak av den j..... fiskesuppa på mandag), men har blitt dårlig med trim da regntøyet ikke passer...

 

Tror det skal gå bra med maten resten av uka også, eneste utfordringen jeg vet om er lørdag da vi har invitert venner på kalkunmiddag. Følger jo ofte med både vin og litt dessert da. Men det er jo det man gjør hver dag som gir utslag på vekta så om man tar en liten (har ikke "råd" til en stor en...) utskeielse så bør det jo gå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 36: Mål: -- Vekt: 89,9

Uke 37: Mål: 89 Vekt: 88,7

Uke 38: Mål:88,5 Vekt: 87,6

Uke 39: Mål: 87 Vekt: 88,2

Uke 40: Mål: 86,5

Uke 41: Mål: 86

Uke 42: Mål: 85,5

Uke 43: Mål: 85

Uke 44: Mål: 84,5

Uke 45: Mål: 84

Uke 46: Mål: 83,5

Uke 47: Mål: 83

Uke 48: Mål: 82,5

Uke 49: Mål: 82

Uke 50: Mål: 81,5

Uke 51: Mål: 81

Uke 52: Mål: 80,5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei!

Så godt å se at du er i siget igjen!

Lurt å sette opp mål frem til jul, tror jammen jeg også skal gjøre det. Her står det på stedet hvil, finner ikke helt motivasjonen men det har gått greit noen dager nå så man kan jo håpe at man er inne på noe...

:-) Ira

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er det veiedag og gruer meg alltid til det. Har stort sett vært flink med maten med unntak av lørdagen der jeg havnet på 2500 kcal... Spørs om jeg når ukemålet mitt, men krysser fingrene. Det blir dårlig med trim, hadde en spasertur i går, men her er det mye dårlig vær gitt. Og dørstokkmila her er laaaang.

 

Ja,ja vi får se åssen det går i morra - tvi-tvi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 36: Mål: -- Vekt: 89' date='9

Uke 37: Mål: 89 Vekt: 88,7

Uke 38: Mål:88,5

Uke 39: Mål: 88

Uke 40: Mål: 87,5

Uke 41: Mål: 87

Uke 42: Mål: 86,5

Uke 43: Mål: 86

Uke 44: Mål: 85,5

Uke 45: Mål: 85

Uke 46: Mål: 84,5

Uke 47: Mål: 84

Uke 48: Mål: 83,5

Uke 49: Mål: 83

Uke 50: Mål: 82,5

Uke 51: Mål: 82

Uke 52: Mål: 81,5[/quote']

 

Klarte ukemålet med god margin:) Fortsetter det i den duren kan jeg kanskje skimte 70-tallet før jul - det er drømmen..

 

Hadde ikke trodd at jeg skulle gå ned så mye med tanke på lørdagens utskeielser. Ble så glad ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var helga over. Og helgene er alltid en prøvelse når det gjelder mat og kos. Men har styrt unna de verste fellene, det ble litt is og rødvin i moderate mengder, og håper at det ikke gir utslag på vekta på tirsdag. Føler meg ganske flink om dagen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 36: Mål: -- Vekt: 89' date='9

Uke 37: Mål: 89 Vekt: 88,7

Uke 38: Mål:88,5 Vekt: 87,6

Uke 39: Mål: 87

Uke 40: Mål: 86,5

Uke 41: Mål: 86

Uke 42: Mål: 85,5

Uke 43: Mål: 85

Uke 44: Mål: 84,5

Uke 45: Mål: 84

Uke 46: Mål: 83,5

Uke 47: Mål: 83

Uke 48: Mål: 82,5

Uke 49: Mål: 82

Uke 50: Mål: 81,5

Uke 51: Mål: 81

Uke 52: Mål: 80,5[/quote']

 

Ned 1,1 kg ;) Og har ikke vært superstreng heller! Har forandret litt på målene da jeg har gått ned mer enn forventet.

 

Spørs åssen det går til neste uke, vi skal på hytta til helga og da koser vi oss alltid ekstra. Men skal pakke med fjellskoene og bæremeis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, jeg snikveide meg i dag. 88,4 kg - *WHAT*???? Har skrevet ned alt jeg spiser, og selv med utskeielse i går havnet jeg på 1900 kcal. Hmmm? Så nå er jeg sur!

 

Ja, ja - må få opp humøret, når lille snupp våkner reiser vi på hytta ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 36: Mål: -- Vekt: 89' date='9

Uke 37: Mål: 89 Vekt: 88,7

Uke 38: Mål:88,5 Vekt: 87,6

Uke 39: Mål: 87 Vekt: 88,2

Uke 40: Mål: 86,5

Uke 41: Mål: 86

Uke 42: Mål: 85,5

Uke 43: Mål: 85

Uke 44: Mål: 84,5

Uke 45: Mål: 84

Uke 46: Mål: 83,5

Uke 47: Mål: 83

Uke 48: Mål: 82,5

Uke 49: Mål: 82

Uke 50: Mål: 81,5

Uke 51: Mål: 81

Uke 52: Mål: 80,5[/quote']

 

Kunne spart meg for å ha endret målene forrige uke, dagens veiing gikk jo rett vest. Opp 0,6 kg ;) Men det skal jo sies at jeg levde veldig usunt i helga, telte ikke en eneste kalori...

 

Får satse på en ny og bedre uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå jeg er så sliten... Har hatt 4-5 netter nå med 3-4 timer søvn, og jeg trenger så mye mye mer! Men i dag ser jeg to tenner på lille snupp, stakkar lita, hun er ikke noe form, har 39,5 i feber og er skikkelig sutrete. Håper det roer seg nå som tennene har brutt igjennom.

 

Apropos sliten, merker jeg mister all motivasjon når det gjelder mat. Har foreløpig holdt meg for div. fristelser, men telte veldig på knappene i går kveld om jeg skulle ta opp noe sjokoladekake fra frysern. Kjenner på meg at det blir nok noe nei-mat i kveld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...