Gå til innhold

25-30 år, ned 5-10 kg før sommeren?


Gjest 82silje

Anbefalte innlegg

Gjest Tyralinn

Syns dere fleste er lettvektere da det kommer til vekt jeg' date=' men dere føler vel selv at noe må bort??[/quote']

 

Heisann! Utrolig bra at du går så mye, det er vel helt sikkert det som har hjulpet deg nedover etter siste svangerskap. Godt med frisk luft er det også:(

 

Angående "lettvektere" så skjønner jeg hva du mener. Men det er folk her som nå er "lettvektere" men som har tatt av et 10-20-talls kilo tidligere, og som har noen få kilo igjen til hovedmålet sitt. (HURRA for dem!!:D) Jeg for min del har sett 5-7 kilo "snike" seg på ila vinteren pga noen vanvittige godterivaner som har blitt verre og verre, og treningsvaner som er ikke-eksisterende sett bort fra turer med hunden.. Mitt hovedmål er sånn sett ikke primært vekta, men det å komme i bedre form, samt spise på en sånn måte at ikke jeg blir godtegal flere ganger om dagen. I tillegg har jeg i veldig mange år hatt et ønske om å bli glad i å løpe, men jeg er fra naturens side mer "bygget for" å gå langt eller bære tungt.. Fjerner jeg 5 kilo vil dette gjøre at jeg kan løpe lettere, mindre belastning for knær etc og jeg har mer energi i hverdagen.. Grunnen til at jeg vil løpe er at dette er en veldig tidseffektiv måte å trene på, jeg kan ha med hunden og få trimmet henne på en veldig god måte samtidig, det kan gjøres "overalt" og når som helst så lenge man har med et par joggesko, det hjelper stort på holdningen min etc, samt at jo løping er en bra for å forebygge evt. beinskjørhet senere.. Og det sies jo at de vanene man har nå man blir 30, er de man i stor grad vil beholde livet ut, så jeg har to år på meg til å gjøre løping til en vane;) Det er min forklaring.. hvorfor vil dere andre ned i vekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar
Gjest Tyralinn
Du har jo vært knallflink du også' date=' Tyralinn! Dette ser jo riktig lovende ut fram til neste uke. Synes vi har gjort en kjempejobb, jeg...!

Så nå er det bare å fortsette i det samme sporet denne uka også:([/quote']

Jepp - vi har absolutt grunn til å være fornøyd med ukas innsats, men vi kan ikke hvile på laubærene av den grunn;) Neste uke så får vi med oss trådstarter og alle andre på de gode resultatene, sant alle??:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du så absolutt rett i! Det har blitt noen sjokoladebiter i dag, men jeg tror jeg skal greie å holde meg sånn nogenlunde i nærheten av 1600 alikevel.

 

Jeg kan gjerne fortelle om min grunn til å gå ned 5 kilo, selv om jeg er normalvektig i utgangspuktet:

Disse 5 kiloene har nesten uten unntak lagt eg på magen, noe som har resultert i opptil flere spørsmål om jeg er gravid....:/ Det er ikke mye morsomt å svare på når man faktisk ikke er det.... Dessuten føler jeg meg ikke vel med disse ekstra kiloene, så derfor har jeg endelig betemt meg for å gjøre noe med det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

Mista nettet en stund, tilbake igjen nå :( gikk ned 0,7 denne uka, veldig fornøyd.

Jeg føler meg ikke selv som en lettvekter, men behovet for å fjerne noen kilo er så absolutt til stede!! Har hatt to graviditeter det siste året som har endt med spontanabort, har fått med meg de første månedene, og noen ekstra kilo hver gang!! -og perioden etterpå blir lite aktivitet og mye trøstespising desverre.. Målet mitt er å komme inn i klære jeg brukte for alle disse kiloene siden, for meg handler det om å føle seg vel!!

nå har jeg som sagt fått kursboka til GR, gleder meg til tiden fremover -det bør være realistisk å ta av hvertfall 5 kg til sommeren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

Hei og hopp :(

 

Så i en annen tråd noen som hadde satt opp ei liste med delmål, og premier til hver av disse.. Dette vil jeg også gjøre, noen av dere andre som blir med?

 

For hver 2. kilo jeg tar av skal jeg gi meg selv en premie:

-velværetime (aromaterapi el)

-et fint vårplagg -sannsynligvis en str mindre nå :D

-bikini :)

 

Har gavekort på aroma liggende, og trenger nytt tøy uansett, men kan fint vente til delmålene er nådd, slik at jeg har noe å strekke meg til :)

 

Er dere med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mettesprett

Jeg er 27 år gammel og veier 75 kg. Er 174 høy. Har gått på et par GR-kurs for noen år siden, da var opplegget ca 1200-1300 kcal om dagen. Jeg endte på 65kg den gang, men har ikke klart å holde vekten. Har blitt samboer, og da sklir ting litt ut med sosial spising osv. Men nå skal kiloene av igjen!!!

 

Jeg har begynt (på onsdag) å føre matdagbok igjen, jeg trener 2-3 ganger i uken (ca 400kcal) + sykler til alt jeg skal i hverdagen. Er det noen som har gått på Grete Roedekurs nylig som har noen ide om ca hvor mye som er anbefalt å spise for en aktiv person som meg? Har lagt meg på ca 1400 om dagen siden onsdag, men kanskje det er veldig lite? Blir takknemlig for svar.

 

:( Nå har jeg akkurat meldt meg på et minikurs også. Så dette blir bra!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tyralinn

Heisann alle! Nå har det vært stille på tråden noen dager..

 

Veiedag for meg: + 100 gram. Mtp to eksamensdager og to store middager ila uka, samt at jeg spiste sent i går kveld - er jeg godt fornøyd. Har fjernet 2 cm på magen siste uka og, så det er vel også et tegn på at ting går riktig vei.

 

Angående joggingen har jeg holdt meg til planen. Jeg hadde lørdagen joggefri, men resten av de siste 11 dagene har jeg vært ute på kvelden og jogget. Veldig godt fornøyd med det. Målet er totalt 30 dager, før jeg tar en vurdering av hvordan det har gått og hvor jeg går (jogger) videre.

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

Ikke så mye utslag på meg heller.. -0,1 kg her.. Ikke så mye å skryte av, har prøvd alt jeg kan, men 70 årsfeiring til svigermor hele helga gjennom får ta noe av skylda! Nå på søndag er det enda mer god mat, konfirmasjon! Det vanskeligste er ikke å spise tålig etter boka når det gjelder middagen (har vært koldtbord begge plasser), men KAKENE derimot...

 

I tillegg venter jeg mensen en av de nærmeste dagene - noen av dere som har erfaringer med at vekta påvirkes av dette? Også forrige gang jeg venta "besøk" påvirket det vekta, den ganga gikk jeg opp en del faktisk!

 

Vel, jeg fokuserer på at dette gir meg bare enda et påskudd til å klare det bedre neste uke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje
Er det noen som har gått på Grete Roedekurs nylig som har noen ide om ca hvor mye som er anbefalt å spise for en aktiv person som meg? Har lagt meg på ca 1400 om dagen siden onsdag' date=' men kanskje det er veldig lite? Blir takknemlig for svar.

 

QUOTE']

 

HVis du har meldt deg på kurs nå har du kanskje fått svar på hvordan energiforbruket skal beregnes? Hvis ikke anbefaler jeg deg å gå inn og lete litt i trådene under "ny i vektklubben", der finner du nok oppskriften! Lykke til :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg er kjempefornøyd! 700 gram ned siden forrige onsdag var supert, og det er uten at jeg har fått trena heller!!! Som dere skjønner, er jeg kjempeglad, og supermotivert til å fortsette;) Men denne uka må jeg i allefall prøve å gå noen turer, slik at jeg får litt frisk luft, om ikke annet. Kan vel ikke si at jeg sitter mye rolig, så lenge jeg har to barn, men en rask gåtur gjør godt for kropp og sjel.

 

Når det gjelder mense, så har jeg samme erfaringene. Jeg blir kjempeoppblåst og legger på meg ca. en kilo den uka. Er noe herk, men ganske vanlig, tror jeg. Men ikke spør meg hvorfor...:/

 

Flere som har veid seg i dag, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig veiedag mandager (for å unngå de store utskeielser i helgene). men veide meg idag også.. egentlig for å kontrollveie tvillingene. Den ene legger litt mindre på seg enn den andre..

 

MEN mammaen - hun går ned og ned :D

Idag stoppet vekta på 50.9 - og det er hele 6.4 kg ned siden oppstart 18.feb. Nådde målet om å komme under 52 til bryllupet - som er om 2 dager.. Tar derfor pause fra slanking i helga. Etterpå skal jeg videre ned til 48 til sommeren :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har gått på Grete Roedekurs nylig som har noen ide om ca hvor mye som er anbefalt å spise for en aktiv person som meg? Har lagt meg på ca 1400 om dagen siden onsdag' date=' men kanskje det er veldig lite? Blir takknemlig for svar.

 

QUOTE']

 

HVis du har meldt deg på kurs nå har du kanskje fått svar på hvordan energiforbruket skal beregnes? Hvis ikke anbefaler jeg deg å gå inn og lete litt i trådene under "ny i vektklubben", der finner du nok oppskriften! Lykke til :(

 

Her er det:

dette er da metoden Grete Roede bruker for å bergene kalori inntak.

 

 

Vekt : kg *(ganges med)10

Høyde : cm * 6,25 (disse to svarene adderes)

Alder : år * 5 ( subtraher forrige svar med dette svaret)

Kjønn : (kvinne = - 161, mann = + 5)

 

 

Hvilestoffskifet (er det tallet du kom frem til etter å ha trukket fra 161 for kvinne eller + 5 for mann)

faktor for hverdags aktivitet (gang dette tallet med hvilestoffskifet): *

 

faktor for hverdagsaktivtet;

1,3= stillesittende arbeid og fritid)

1,4 = sittestillende arbeid og noe aktiv fritid

1,5 = fysisk arbeid og/ eller meget aktiv fritid.

 

her skal du IKKE telle trimpoeng! De kommer utenom..

 

Trimpoeng pr uke; * 28,58

MITT DAGLIGE ENERGI FORBRUK; (addere forrige sum med energi forbruk før trim så får du ditt daglige energi forbruk)

 

pluss trimpoeng :

10 x 28.58 = 286

12 x 28.58 = 343

14 x 28.58 = 400

 

Du skal spise 500-800 kcal under denne summen. Og ALDRI mer enn 1000 kcal under ditt daglige energi forbruk

 

Energiforbruk og meny;

under 2000 kcal, meny 1 /1300 kcal)

1900- 2400 kcal meny 2 / 1600 kcal)

2300- 2800 kcal meny 3 / 1900 kcal

2700- 3200 kcal meny 4/ 2200 kcal

3100 kcal eller mer meny 5/ 2500 kcal

 

 

 

 

2;

frokost, 2 brødrasjoner, 2 påleggsrasjoner, tilsammen 220 kcal

Lunsj; 2 brødrasjoner, 2 påleggsrasjoner, tilsammen 220 kcal

Mellom, 1 brødrasjon, 1 påleggsrasjon, tilsammen 110 kcal

Middag; 1 middagsrasjon, 1 potetrasjon, saus, tilsammen 400 kcal

Kvelds; 1 brødrasjon, 1 påleggsrasjon, tilsammen 110 kcal

Melk , 3 melkerasjoner tilsammen 200kcal

Frukt3 frukter, tilsammen 200kcal

kosemerker , 2stk, tilsammen 50kcal.

 

3; Frokost; 2 brødrasjoner, 2 påleggsrasjoner, tilsammen 220 kcal

Lunsj; 3 pleggsrasjoner, 3 brødrasjoner, tilsammen 330 kcal

Mellom; 1 brødrasjon, 1 påleggsrasjon, tilsammen 110 kcal

Middag; 1,5 middagsrasjon, 1,5 potetrasjon, saus, tilsammen 600 kcal

Kvelds; 2 brødrasjoner, 2 påleggsrasjoner, tilsammen 220 kcal

Frukt, 3 frukter, 200 kcal

Melk 3 melkerasjoner, 200 kcal

Kosemerker, 2 stk, 50 kcal.

 

potetrasjon, er ris, pasta, poteter.

Melkerasjon er youghurt, melk.

fruktrasjonen er juce eller frukt.

 

Meny 5 (2500 kalorier);

Frokost; 3 brødrasjoner, 3 påleggsrasjoner, tilsammen 330 kcal

Lunsj; 3 pleggsrasjoner, 3 brødrasjoner, tilsammen 330 kcal

Mellom; 2 brødrasjon, 2 påleggsrasjon, tilsammen 220 kcal

Middag; 2 middagsrasjoner, 2 potetrasjoner, saus, tilsammen 800 kcal

Kvelds; 3 brødrasjoner, 3 påleggsrasjoner, tilsammen 330 kcal

Frukt; 3 frukter, 200 kcal

Melk; 3 melkerasjoner, 200 kcal

Kosemerker; 2 stk, 50 kcal.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Meny 4 (2200 kalorier);

Frokost; 3 brødrasjoner, 3 påleggrasjoner, til sammen 330 kcal

Lunsj; 3 påleggrasjoner, 3 brødrasjoner, til sammen 330 kcal

Mellom; 2 brødrasjon, 2 påleggrasjon, til sammen 220 kcal

Middag; 1,5 middagsrasjon, 1,5 potetrasjon, saus, til sammen 600 kcal

Kvelds; 2 brødrasjoner, 2 påleggrasjoner, til sammen 220 kcal

Frukt; 3 frukter, 200 kcal

Melk; 3 melkerasjoner, 200 kcal

Kosemerker; 2 stk, 50 kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

Spurte kurslederen min om dette med at jeg går opp/står stille når jeg har mensen; hun svarte: "Mensen har innvirkning på vekten, da kroppen av en eller annen grunn holder igjen vann i denne perioden. Det virkelige tallet viser seg da uken etter. Faktisk så kan man gå opp en til to kilo i vekt på grunn av dette."

 

Så da vet vi det :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

Fikk en fristende oppskrift av kursleder idag, som jeg tenkte jeg ville dele med dere:)

 

Fylte kyllingbryst på grill

 

Den beste maten lager du selv! Dette er virkelig en nydelig rett å grille.

Ha gjerne en pakke kyllingbrystfileter liggende i fryseren, da de er lette å ty til når du skal lage middag både på grillen og på ovnen.

 

4 porsjoner :

 

kyllingbryst a 110 g

1 liten boks hakket ananas uten saft

80 g lettere gulost, f.eks. Jarlsberg

 

Snitt en lomme i kyllingbrystene og legg inn ost og ananas. Lukk lommen med en tannstikker. Pensle med grillolje, ca 1 ts per filet. Grilles i ca 5 minutter på hver side. Serveres med en grønn salat og kokt ris.

 

Kvinne Mann

Antall kyllingbryst 1 2

Kokt ris 125g 150g

 

Kcal 310 525

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

Opp på vekta fører til ned i humør... :D

 

Har lagt på meg 0,8 kr denne uka. Håper det kan forklares med mensen, som kom på mandag (ja, trodde det var derfor jeg stod stille forrige uke også, ikke vet jeg, har himla ustabil syklus)

 

men det positive: samla over 30 trimpoeng forrige uke :)

 

Håper dere andre hadde nedtur på vekta, og dermed er i litt bedre humør enn meg idag!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellie25

Hei. Jeg er ny her, men kan jeg få bli med i tråden deres likevell?

Er så kjekt å kunne dele erfaringer med noen.

 

Om meg:

Jeg er 25 år og nordlending som har bodd i trondheim de siste 7 årene nå.

Jeg er lykkelig gift med en herlig mann, og sammen har vi en nydelig prinsesse på 16 mnd. Jeg har alltid slitt litt med kiloene, og det ble enda litt værre etter at jeg fikk prinsessa mi. Jeg har ikke så mye til overs at det regner som direkte overvekt, men det er nok til at jeg må velge om valgene skal legges under eller over bordplata når jeg nå leser til eksamen i medisin.

Alle kiloene sitter på magen, med unntak av kanskje bittelitt på overarmene. Annsikt, rumpe og bein er ikke berørt. Dermed blir få kilo godt synlig siden de ikke er jevnt fordelt. :-(

 

Jeg har gått på lavkarbo i 8 mnd, uten noe serlig resultater. Jeg trener forholdsvis mye (bortsett fra nå i eksamensperioden), men kiloene sitter som støpt. På lavkarbo mistet jeg ikke mer enn de to første vannkiloene, og det ene av de to kom jammen tilbake etterhvert selv om jeg gjorde "alt riktig" og ikke hadde utskeielser. I følge legen er alt sånn ca som det skal være, så dær er det ingen hjelp eller forståelse å få. Det er lett for henne å si at jeg bare må trene mer og spise mindre (hun er naturlig SLANK) når jeg har vært superstreng med meg selv og i tillegg trent MASSE over så lang tid uten det minste resultat. Det tærer på motivasjonen, men jeg VIL ca 7 kilo ned nå.

 

Derfor gjør jeg nå et forsøk med grete roede, og håper at dette skal fungere bedre enn lavkarbo. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mottis30

Hei dere..

 

Jeg veier nå 80,3 kilo, vil si ned 0,3...går absolutt ikke fort ned nå, men må nok ha en uke jeg skriver igjen, for å dobbel sjekke at jeg spiser nok..

Trener en god del, er oppe i 12 poeng denne uka.mer enn det vil jeg ikke trene for da må jeg øke matmengden:( jeg sliter med å få i meg nok som det er.

 

Jeg har veiedager på mandager så får se da om jeg har gått ned mer.

 

God 17 mai feiring til dere alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Vil bare kommentere at om du nettopp har begynt å trene, kan det være derfor vekta ikke går så mye ned. Opplevde iallefall selv at vekta sto stille lenge da jeg begynte å trene styrke. Bare vær tålmodig :) Selv har jeg til nå gått ned ca 6 kg siden midten av februar. Har tatt det forsiktig pga amming av tvillinger (de er 6 mnd nå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

Ellie - velkommen i tråden!

 

Har avtalt veiedag onsdag her, men denne uka er vi ikke som har rapportert - håper vi blir flere neste uke :D

 

Jeg har fått tilbakemelding fra kursleder på at jeg ikke trenger bekymre meg for oppgangen denne uka, hun mener jeg kommer til å gå desto mer ned i neste uke. Håper hun har rett!!

 

Ønsker dere alle ei fin 17.mai feiring imorgen, og husk saftis som regel har færre kcal enn iskrem :) -hvertfall når man ser bort fra lett is variantene, er desverre ikke så mange av isbodene på 17 mai som har det aller største tilbudet..

 

GOD HELG :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellie25

Hei og takk for velkomstmelding.

 

Jeg hadde genetlig tenkt å ha veiedag på søndager, siden det er da denne siden skifter uke. Så får jeg riktig "resultat fro denne uken" i forhold til de riktige dagene med tanke på hvor mye jeg har trent den uken og hvor mye og hva jeg har spist. Eller kan man velge selv hvilken dag det skal skifte?

 

Jeg har nå holdt på en uke i dag, og har gått ned 0,9 kilo.

Det tar jeg riktignok med en klype salt. Jeg sliter veldig med å gå ned, så jeg tørr ikke helt tro på det enda. Er for godt til å være sant liksom. I tillegg veier jeg hver dag bare for morro skyld, selv om jeg har en fast veiedag som er tellende. Jeg har ligger på ca det samme som startvekten hele uken, bare variert med en hundre gram eller to opp eller ned. Så plutselig i dag veier jeg 900 gram ned. Det er da ikke mulig på en dag! Så jeg venter og ser om jeg har gått det opp igjenn i morgen og overmorgen før jeg tørr juble. Hehe. Vekta svaier en del på meg selv om jeg måler på samme tidspunkt hver dag (om morgenen etter dorunde men før frokost), så det kan være bare "flaks" at den faktisk er mindre i dag.

Jeg vill ike feire i dag bare for å bli skuffet i morgen liksom. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

skjønner at det er skummelt å juble for tidlig, men jeg har tro på at du vil klare å jobbe deg nedover i vekt her!

 

Jeg veier meg bare en dag i uka, hvis jeg gjør det hver dag opplever jeg bare det samme som deg, at det svinger veldig. -og jeg tør ikke helt tro på tallene.. Men når jeg da bare veier meg en dag i uka så kan jeg liksom stole litt mer på tallene føler jeg..

 

Blir jo litt bitt av basillen også, er en veldig fin måte å starte dagen på når man går ned i vekt, men derimot pyton hvis man mot formodning har gått opp! -når man da veier seg kun en dag i uka er sjansen større for at reduksjonen er stor, så jeg holder en knapp på den måten å gjøre det på :)

 

Lykke til med 17.mai feiring og måtehold imorgen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også merket det kan svinge veldig - noen gang en kg opp, andre ganger en kg ned - derfor lurt å veie seg bare av og til. Tror det har med mengde vann i kroppen å gjøre. Har iallefall erfart at vekta går opp dersom jeg drikker for lite (da binder kroppen til seg mye vann). Og at jeg har gått ned mye når jeg er flink med vannet. Jeg veier meg mandager, og får det riktig inn på rapportene, så vil tro det er uansett hvilken dag, bare det er en uke mellom hver gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellie25

Mhm. Her er det sikkert flere forskjellige foretrukkne måter å gjøre det på. Jeg sier som hun over meg her. Jeg kan fort bli skuffet og demotivert dersom jeg bare veier en gang i uken. At det svaiger blir man jo vant med. Dersom jeg f eks veier på søndager, så kan vekte ligge stabil rundt 68 kilo hele uken, og så plutselig svaier den opp til nesten 69 akkurat på søndag hvor jeg veier.

"Oi, jeg har gått opp denne uken. Nå må jeg se over om jeg gjør noe galt". Da kan fort motivasjonen min forsvinne. Dersom jeg veier hver dag (i hvertfall nesten) så ser jeg jo at den ligger på rundt 68 hele tiden, og at det bare var en svai på veiedagen som svaier ned igjenn i morgen.

 

Men jeg veier fast på søndagene, og har det som tellende veiing. Dersom det er opp den dagen så noterer jeg det som opp, men så lager jeg meg et notatfelt hvor jeg skriver inn bak øret at det ikke er noe å være skuffet over. Siden de andre dagene lå lavere i vekt så er det bare at svaien går uheldig vei akkurat i dag. Jeg føler at det er lettere å holde motivasjonen oppe da.

 

Nå har det uansett kommet til søndag, så jeg har tellende veiedag i dag. Den forrige ble bare sånn halvveis (onsdag). Fordi jeg begyndte på en onsdag, og det da var gått en uke. Men nå er jeg skikkelig i gang, og vil bruke søndager.

Og hva sa vekta i morgest? Joda, det samme som på onsdag!!!! (eller var det torsdag?? hehe). Jeg veier vistnok 69,1 kilo nå. Det vil si ned 800 gram denne første uken, som altså ble 11 dager lang. Jeg jubler i taket, og tar fatt på de neste 7 kiloene med godt mot. Jeg har satt meg 62 som foreløbig mål, så får jeg revurdere når det begynner å nerme seg. Jeg aner jo ikke hvordag jeg ser ut på 62 kilo. Kanskje holder det med 64 kilo, og kanskje vil jeg helt ned til 60?

Ikke vet jeg. 62 er i hvertfall planen, så tar jeg det som det kommer.

 

17 mai gikk helt fint, og 16 mai gikk nesten like bra.

16 mai var jeg i 30-årsdag, og klarte å styre unna kake, brus, vin og sjokolade med mere til. Det jeg derimot tillot meg var to nystekte hveteboller (hele uten pålegg). Det fikk være min premie denne dagen. 17 mai var helt uten utskeielser. Det eneste litt på kanten var en 25 g loffskive (den er liten og tynn gitt) med eggerøre, laks og agurk. Nammelig nam. Kunne gjerne tenkt meg at det var grovbrød istedet, men 25 gram er jo veldig lite, og det er ikke så lett å få mannen i kafféen til å smøre på nytt med grovt brød når halve 17-maifølget står bak meg i køen og trykker.

16 mai havnet jeg ca 200 kcal over det jeg bruker å legge meg på ideelt sett, og 17 mai ble akkurat dær den skulle. Det er jeg fornøyd med.

Nå ser jeg frem mot trening i kveld og ny uke med nye muligheter. Hadde denne uken blitt så bra som den forrige så tror jeg at jeg blir religiøs så glad blir jeg. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

ned 1,3 denne uka :) hadde venta stor nedgang pga at jeg har stått stille/gått opp litt de to siste uke, men allikevel en veldig bra start på dagen ;)

 

Håper dere andre som kommer innom for å avlegge rapport også er fornøyde :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...