Gå til innhold

Dagboken slank og stram!


Gjest Tistelen

Anbefalte innlegg

Gjest Tistelen

Jeg er 30 år, tobarnsmor, skal giftes 14 juni og skal ned 3-4 kg før den tid. Målet mitt er å komme meg ned til 65 kg, så skal vekten stabliseres. Jeg har fått nok av en vekt som går opp og ned så nå er det sukkerstopp, bortsett fra lørdager, da skal jeg ha en liten skål med det jeg har lyst på bare til meg:-) Altså kosemerker blir inntatt på lørdager:-)

 

Jeg har stort sett vært veldig flink til å trimme, kondisjonstrening, men ikke muskeltrening og etter 2 svangerskap har jeg slaskehud rundt magen som ikke går bort av seg selv, så jeg startet med powerplate 30 mars og har gått ned 8 cm siden da rundt livet!!

 

Høyde: 176 cm

 

Startvekt: 71 kg

 

Mål pr dag:

 

Kcal: ikke mer enn 1900kcal (bortsett fra lørdager)

Trim: 2-3 trimpoeng om dagen

 

Ukemål: 800g i uka

 

19 mai: 70,2

26 mai: 69,4

02 juni: 68,6

09 juni: 67,8

16 juni: 67,0

23 juni: 66,2

30 juni: 65,4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar
Gjest Tistelen
Lykke til:)

Blir gøy å følge deg' date=' så jeg håper du kommer med rapporter og tanker..

Hvor høy er du forresten?[/quote']

 

Hei! Jeg er 176 cm, men jeg er en av de uheldige som samler altfor mye rundt magen...

 

Jepp kommer til å være innom her minst 4-5 ganger i uka!

 

Klem Gry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Da er dagen snart over og jeg er ferdig med dagens trim, ble litt mindre enn jeg hadde planlagt, men er sliten etter en lang arbeidshelg og syke barn, kommer sterkere tilbake i morgen! Syklet 42 minutter, gjennomsnittspuls på 131.

Bruker pulsklokke til all trening bortsett fra styrke.

 

Trim: 1,5 poeng (308kcal forbrent!)

Kcal: 1925 (brukte et kosemerke på det som gikk over 1900:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 30 år' date=' tobarnsmor, skal giftes 14 juni og skal ned 3-4 kg før den tid. Målet mitt er å komme meg ned til 65 kg, så skal vekten stabliseres. Jeg har fått nok av en vekt som går opp og ned så nå er det sukkerstopp, bortsett fra lørdager, da skal jeg ha en liten skål med det jeg har lyst på bare til meg:-) Altså kosemerker blir inntatt på lørdager:-)

 

Jeg har stort sett vært veldig flink til å trimme, kondisjonstrening, men ikke muskeltrening og etter 2 svangerskap har jeg slaskehud rundt magen som ikke går bort av seg selv, så jeg startet med powerplate 30 mars og har gått ned 8 cm siden da rundt livet!!

 

Høyde: 176 cm

 

Startvekt: 71 kg

 

Mål pr dag:

 

Kcal: ikke mer enn 1900kcal (bortsett fra lørdager)

Trim: 2-3 trimpoeng om dagen

 

Ukemål: 800g i uka

 

19 mai: 70,2

26 mai: 69,4

02 juni: 68,6

09 juni: 67,8

16 juni: 67,0

23 juni: 66,2

30 juni: 65,4[/quote']

 

 

lLurer bare på hva powerplate er? Har nemlig samme problem her etter tvillingsvangerskap (og to svangerskap før det). Bryllup er utmerket motivasjon. Kom meg ned 6 kg på ca tre mnd (ammer så må ta det rolig med nedgangen) jeg sto brud 10.mai, og følte med såååå flott. Håper du kommer i mål, lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen
lLurer bare på hva powerplate er? Har nemlig samme problem her etter tvillingsvangerskap (og to svangerskap før det). Bryllup er utmerket motivasjon. Kom meg ned 6 kg på ca tre mnd (ammer så må ta det rolig med nedgangen) jeg sto brud 10.mai' date=' og følte med såååå flott. Håper du kommer i mål, lykke til :)[/quote']

 

Hei!! Power-plate er vibrasjonstrening, vi liser en maskin på jobben og det må ikke sammenlignes med de billige maskinene. Man kan få kjøpt billige maskiner, men de tar ikke på samme måte som de kraftig gjør (40000kr maskin).

Merker at musklene blir større:-)

 

Gry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Ja da er denne dagen snart over også og jeg er ganske fornøyd med meg selv. Jeg kunne ha sanket mer trimpoeng, men sånn ble det ikke i dag! For i dag har vi hatt det travelt vi har bestillt bryllupskake (blomsterformet!), ringer, snakket ferdig med blomsterhandleren, og vært og snakket med fotografen! Ikke mye tid til ekstra trim nei... Men jeg og min bror har vært ute og syklet en tur, så noe ble det jo, matmessig har jeg klart å holde meg under 1900 kcal.

Jeg sparer en del kcal på å spise Lettbrød, og jeg holder meg lenge mett ettersom det er 17% fiber i det pr 100g:-) Anbefaller virkelig for andre å gå over til det brødet!!:)

Skal trimme mer i morra for da er det lang tur med barnevogna som er planen!! Og kanskje litt gressklipping!

 

Trim: 1,3 poeng (269 kcal forbrent)

Kcal: 1844

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Å - høres veldig koselig ut med bryllupsforberedelser. Selv om jeg husker det som en temmelig travel tid, så var det noe helt spesielt å ta kontroll over hver minste detalj for å gjøre dagen akkurat slik vi ville ha den.

 

Nå har vi vært gift i snart 15 år og tenker med glede tilbake på den store dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Gjett om jeg har slitt i dag, gått lang tur med guttungen i vogna, trena power plate og klippa gresset. I dag teller jeg ikke kcal, jeg mener jeg har forbrent over 1200 kcal! Med pulsklokke! Nå er jeg sliten i hele kroppen! Så i dag blir det sofasliting resten av kvelden, selv om huset trenger en ganske stor stuss innvendig, skal prøve å rydde klær ihvertfall!

Jukseveide meg på vekta til morran i dag og har foreløpig gått ned 400g, håper jeg klarer målet!

 

Når det gjelder ting til bryllupet så mangler jeg sko og undertøy, og sistnevnte kjøper jeg tidligst 2 uker før fordi jeg aner ikke hvor mye jeg går ned og ikke minst HVOR cm forsvinner først, har 80C nå men regner egentlig med at jeg går ned til B, og det ser vel naturlig ut ettersom jeg etter all sannsynlighet krymper rundt mage/rumpe også...

Så må jeg lage omslagene til sangheftene og bordkortene så skal det meste være i boks!

 

 

Trim: 6,4 poeng ( Gåtur: 712 kcal, gressklipping: 566 =1278 kcal:D )

Kcal: Gidder ikke telle i dag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Som jeg har ryddet i dag, vasket hele kontoret, det var helt forferdelig støvete! Men da ble det ikke noe trim i dag, så da begrenset jeg kcal inntaket noe også for det blir heller ikke noe trim 17 mai regner jeg med så da faller 2 dager bort denne uka. Men får jo si at jeg har brukt ganske mye energi inne også, og flydd masse i trapper:-) Eneste nå er at jeg begynner å bli forkjøla, ungene har vært det i over en uke så da hadde det vel vært rart om jeg slapp unna.... sambo driver også og hangler, så vi blir vel syke alle på 17 mai....

 

I morgen skal jeg på plantasjen for å handle blomster til blomsterkassene, rettere sagt 2 blomsterkasser og 3 krukker... Blir sikkert ikke spesielt billig.... Men det må se pent ut til 17 mai syns jeg!!

 

Kcal: 1826

Trim: 0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Hjelp, nå er jeg kvalm, har funnet ut at det slett ikke er lurt å stappe innpå kaker og pølser + gotterier når man har forstoppelse... Jeg er KJEMPEKVALM, men nå skal alt med søtt ut av mitt hus, 2 dager etterhverandre med gotterier er ikke lurt... Burde vite bedre, men hånda er i skåla og inn i trynet lenge før hjernen begynner å si fra... Neste helg - null gotterier!

 

Trim:

Fredag: 1,7 poeng

Lørdag: 0 poeng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Da ser det ut til at nesten klarte målet! Det manglet 200g, men det kan hende at de forsvinner denne uka + 800g til, for det eneste som er denne uka er barneselskap for jentungen på lørdag. Så jeg er relativt fornøyd med denne uka for jeg har gått ned til tross for 3 dager med litt for mye kcal!

 

Vekt 19 mai: 70,4 - ned 600 denne uka (totalt 600g ned)

 

Trimpoenga denne uka ble litt over 12, magert til meg å være, men jeg har ikke hatt tid til mer, blitt ganske mye husarbeid også! :)

Cm har jeg ikke fått målt (rotet bort målebåndet ;)), men forrige uke var jeg 75 cm rundt livet!

 

Gry:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der fant jeg deg også, har hatt litt liten tid til å være inne på andres tråd nå en stund, men nå begynner det å roe seg litt her.

 

Gratulerer med flott innsats , du er jo kjempe flink, flink til å trimme er du også:):)

 

Lykke til denn uken og stå på, kommer innom igjen ved en senere annledning .

 

TUsen takk for koselig hilesn på bloggen min her forleden.

 

Ha en flott dag ;)

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Denne uka så langt har vært hektisk, voksenselskap for jentungen på mandag, opprydding på tirsdag, onsdag var det ikke noe og gårsdagen er jeg villig til å fortrenge for evig og alltid, men tro meg jeg kommer til å huske den, og det er ikke noe positivt! Det er enkelte mennesker som skulle hatt en real tupp i ræva, men men, når det gjelder denne personen så føyer det seg bare inn i en lang rekke av skuffelser.... Håper dagen i dag blir bedre, og i morgen skal jentungen ha barneselskap, det kommer helt sikkert til å bli gøy!:-)

Trimmen har det blitt dårlig med denne uka, kun 5,4 trimpoeng så langt og kcal har jeg ikke tellet, men jeg har neimen ikke spist veldig mye heller, stress med bryllupsting.... men det er egentlig morsomt med litt stress i den sammenheng:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Denne uken har pangstartet, har vært ute og trimmet masse i dag, først en lang gåtur med guttungen i vogna, så en sykkeltur sammen med brodern! Dette ble faktisk 832 kcal tilsammen!

Noe annet enn forrige uke dette her, har i løpet av de siste 3 ukene hatt mensen 2 uker med en ukes mellomrom, det klikker litt for p-staven min innimellom og da får jeg sånne røsk. Dette er ikke noe behaglig for meg for jeg blir trøtt og sliten og har lave jernlager fra før så med 2 bursdagselskaper for jentungen, masse rydding i forkant +dette mensstyret og forkjøla unger, var jeg en pakke daukjøtt på lørdag kveld!

Nå driver mensen å gir seg og jeg tenker som så heller nå enn 14 juni! Eneste problemet er at det ikke er så veldig artig å ha vannansamlinger etter 2 menser i kroppen så jeg har ikke vært på vekta i dag, venter en uke men da forventer jeg også å se resultater!!

Har jo som mål å nå 68,6 kilo til mandagen så får vi se om vekta er på min side!!

Nå er det steinharde 2,5 uker og det skal bli tøft, men går inn for å trimme masse og holde meg under 1900 kcal. Håper jeg kommer under 67kg før jeg gifter meg!

 

Trim: 4,2 poeng

Kcal: 1881

 

Nå skal jeg gå å bysselalle, så natti natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

I dag har jeg vært ganske flink med trimmen, men ikke flink med maten. Men det skal jo sies at vi har tatt kosekveld i dag istedenfor på lørdag pga at sambo skal ha utdrikningslag på lørdag:-) Så da ble det ikke kcal telling i dag, men det blir det igjen i morra!!!

Gleder meg faktisk til neste veiedag (mandag) for dag bør vekt ha hoppet ned ett hakk, og det blir ganske mye trim den uka her, krysser nok 15 trimpoeng!

 

I morgen skal jeg på Panduro med min mor, skal handle resten av det som trengs til bordkort og omslaget til sanghefter! Lager det meste selv, ganske fornøyd med oppsettet.

Nå er jeg så trøtt at jeg ser dobbelt så jeg skriver mer i morn...

 

Trim: 2,4 poeng (471 kcal forbrent)

Kcal: aner ikke

 

Gry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Her er det ganske varmt til å være mai, 23 grader i skyggen, og det skal visstnok bli varmere til helga! Helt greit, så blir jeg kvitt all klesvasken som har hopet seg opp i vaskekjelleren ;)

 

Jeg har vært på Panduro i dag og handlet og skal fikle litt med det i kveld + at jeg må vaske kjøkkenet!

 

Nå har jeg også regnet ut formelen på nytt med tanke på inntak av mat og med mengden trimpoeng (22) jeg tror jeg ender opp på hver uke skal inntaket være 1900-2200 kcal. I morgen tar jeg sikte på 3-4 trimpoeng. Og på fredag morgen skal jeg på sykkeltur, da har nemlig pappan fri og kan se etter ungene:D Blir vel 3-4 trimpoeng den dagen også.

 

Men nå venter rydding av klær på meg og middagsoppvasken!

 

Trim: 3,4 poeng (675 kcal forbrent):)

Kcal:rundt 2200, glemte å veie kveldsmaten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

I dag har kroppen fått juling, 3 timer tur inkludert poweplate trening ga 1162 kcal forbrent!!! Jeg er stolt over innsatsen og lemster, men ikke verre enn at jeg skal ut på sykkeltur i morgen tidlig og i morgen kveld! Denne uka kommer til å bli topp trimmessig, mangler nå 6,2 trimpoeng for å nå målet på 22stk. Det tror jeg at kommer til å gå kjempebra!

 

Ungene har kost seg i bassenget på verandaen og jentungen var kjempetrøtt fra før etter en lang dag i barnehagen, mens guttungen sov en lang lur i ettermiddag og er fortsatt småvåken, pappan legger han så det ender vel opp med at både stor og liten sovner ;)

Det skal vist bli 26 grader her i morgen og jeg skal ut og kjøpe ny parasoll til verandaen!!!! Vår veranda ligger mitt i solsteken hele dagen, stort sett behagelig, men ikke alltid! Må holde døren igjen når det er som varmest på dagen. Nye puter til hagemøblene skal også kjøpes inn, de møblene burde vært malt også.... Men det får vi ta i morn....

 

Nå venter sofaen:-)

 

Trim: 5,8 poeng

Kcal: 2248

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Er bare innom for å registerer trimpoeng, har vært varmt i dag og har hodepine + at jeg må rydde for i morgen tidlig kommer det en hel gjeng med mannfolk som skal snappe med seg kællen min (utdrikningslag).

 

Trim: 3,2 poeng (638 kcal forbrent)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

En stund siden jeg har vært innom nå, men det er mye stress rundt bryllupsplanleggingen, er kun 9 dager igjen nå-- HJELP:-)! Vekta går oppover og cm går nedover så det er helt tydelig at jeg bygger muskler, nå er det ikke mye igjen av "grevinnehenget" på armene, begynner å få strammere mage og mindre rumpe! Får kneppet strl 36, men pent er det ikke! Men jogger/går hver dag og trener powerplate (muskeltrening, vibrasjon) 4 ganger i uka og det syns, men ikke på vekta, men spiller ingen rolle for meg om jeg er 71kg muskler, bare jeg kommer inn i strl 36 om en stund.

Jeg landet på 19 trimpoeng forrige uke, men satser på 22 denne uka, har 7,5 foreløpig, men rasker antagligvis inn 4-5 trimpoeng i morra, skal ut på joggetur med guttungen i vogna og skal springe rundt med gressklipperen senere på dagen!

 

Treningsplan for resten av denne uka:

 

Torsdag: jogge/gåtur +powerplate + gressklipping

Fredag: jogge/gåtur + powerplate

Lørdag: sykkeltur (lang)

Søndag:sykkeltur + powerplate

 

Fredag skal jeg også til hudpleier og ta dyprens, en uke før bryllupet slik at huden får tid til å rette seg inn igjen, har en del talgkjertler som skal vekk!

 

Svinger innom i morra igjen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

JUHU!!!!! Jeg greide målet mitt i dag! Har forbrent 984 kcal!!! Det ble joggetur, hekkeklipping (ikke elektrisk saks, veldig manuell) og powerplate! Jeg er kjempefornøyd med meg selv!! I dag kjenner jeg virkelig treninga, er øm, spesielt i magemusklene, tror det blir kort tur i morgen til butikken med begge ungene i vogna, vi får se - eller kanskje kun hagearbeid! Har litt gressklipping og masse luking igjen og det kan brått forsvinne en kcal eller 2 da:D

Men nå er det natten!!

 

Trim: 4,9 poeng

 

så langt denne uka 12,4 poeng, mangler 9,6 for å nå ukens mål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Jeg greide nesten trimpoengmålet, ble 21,5 trimpoeng. Hadde ikke greid det om jeg ikke hadde syklet 3,3 mil i går, da svidde jeg av 1136 kcal, brukte 1t og 48 min! Merklig nok er jeg ikke kjempestøl, kjenner at jeg har syklet langt, men ikke så vondt. Har nok en ganske bra kondis nå, har gått og syklet mye i vårhalvåret og får nok en del resultater av det nå. Skal ut på slike turer oftere, håper at det ikke blir alfor mye regn denne sommeren. Nå skal jeg sette meg og ordne ferdig bordkort, er kun 5 dager igjen nå til bryllupet! Gleder og gruer meg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Kjære Gry,

 

så det er her du har havnet....:) Så flink du er! Vil bare ønske deg supermasse lykke til på den store dagen! Det er stort. Nyt det, og kos deg!

 

Stor klem fra

Bente :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...