Gå til innhold

Ira, Solsikkene, Minimais (rapport-trÅd)


Gjest minimais

Anbefalte innlegg

Gjest minimais

Jepps, første uke og sommerferien godt i gang. Jeg har ikke vært spesielt kostbevvist denen uka...hehe...og veide meg på en gammel vekt i dag som viste så lavt at jeg ikke tror på den. Får sette opp forrge veiings tall 79.6 (tror jeg det var) og ned 0 i første omgang. Får leve i spenning til jeg kommer hjem, og se om jeg legger på meg som jeg pleier (typisk ferieproblem) eller om jeg klarer å være litt fokusert over de neste månedene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 99
  • Created
  • Siste svar
Gjest solsikkene

Har ikkje vore så streng mot meg sjølv siste tida:) men skal ta meg saman til neste mandag!

 

Eg er 174 cm høg, og i dag var vekta 74,9... Målet mitt er 70 kg... Det må eg klara;)

 

Lykke til i veka som kjem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige mandag viste vekta 82,5 kilo. Det har den vist i tre uker.. Ble ingen veiing på meg i går for her er vi slått ut av omgangssyke, og i dag viste vekta 78,7. Tom mage og tomme pupper, så jeg prøver å veie meg igjen torsdag eller fredag, spørs litt når sykdommen gir seg.

:-) Ira

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig men sant!

Matlysten svikter meg! Det har aldri skjedd før, men jeg klarer ikke å spise.. Trorm ikke det er noen vits i at jeg veier meg igjen før mandagen. Må jo fylle opp magen igjen, og det tar vel et par dager? Blir nok litt skuffende å se vekta igjen da, den står nok ikke på 78,7 da... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimais

Ingen matlyst sier du? Kunne fått litt av meg ;) Håper dere er friske igjen!

 

Er fremdeles på ferie hos en gammel og sliten vekt, men ned en halv kilo i fht hva den viste forrige uke, så det får jeg tørre å stole på. Utgangsvekta mi var 79.6 (er forresten 177, jeg da), så da sier vi 79,1 og ned 0.5 totalt. God start - blir spennende å komme hjem og veie seg og se om det faktisk er noen nedgang!! Er ikke på nett neste uke, men kommer sterkere tilbake om 14 dager!!! Ha det bra så lenge, dere to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

74,3 i dag... så det er ned 0,6

 

Du er flink som greier å gå ned når du er på ferie! ;) Eg fryktar det blir hardt å vera like flink når me skal på tur, men får håpa rutinene mine er blitt godt innarbeida til då.

 

Ha det fint til neste gong:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Hadde gleda meg sånn til å veie meg i dag, det ble bare tull forrige uke siden jeg var syk. :-(

Jeg har vært flink, men å gå ned 3,8 kilo på en uke er litt vel mye kanskje;-) Hadde ny runde med sykdom igjen i morges, og veide 79,0- Tror ikke det stemmer helt egentlig, tror nok jeg veier litt mer. Er forresten bare 163 cm, så dere ligger litt foran meg i løypa.

Merker at feriemodusen kommer sigende og motivasjonen er litt dalende. Det er ikke så lett når man kommer ut av rutinene og det er mange bursdager... Skal være flink hele uka og håpe at vekta viser 79 neste uke også for da er det litt mer til å stole på!

Har gått ned 10,4 kilo så langt, men målet mitt er 65 kilo så det er 14 kilo igjen. Ha en fin uke begge to, vi snakkes senere!

:-) Ira

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimais

Hurra, så flinke vi er ;) Om det blir litt dann og vann gjennom ferie og bursdager, ja, da får det bare bli sånn. Jeg merker hvertfall at denne ferien kommer til å bli langt mer aktiv enn noen somre jeg har hatt som voksen. Er typen som elsker å sove lenge, ligge i skyggen og lese bøker og å sitte oppe utover natta med rødvin eller kaffe og sjokolade. Nå er det i seng før midnatt, opp om morningen, inn med frokost, hvile litt før lang trilletur....og så går jo dagen - men det kjennes godt!!! Velkommen til sistemann også, nå husker jeg ikke nicket ditt i farten. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

74,1 i dag... så det går seint (men det går iallefall nedover :) )

No reiser me på tur, så neste rapport frå meg blir om to veker. Godt det er mandag og veging dagen etter me kjem att. Då greier eg kanskje ta meg litt saman sjølv om det er ferie :)

 

God sommar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest foxtrot

30.06 Startvekt: 76,0 kilo

 

Vil ned i pregravid 70 kilo i første omgang, og ned til 63 kilo på lang sikt... (og et "hemmelig" mål om å se femtitallet igjen når ungene er litt større og det blir lettere å få tid til å trene).

Huff, det blir et langt lerret å bleke. Men - det skal gå bra til slutt!

 

07.07 : 75,4 Hm, det kan jeg leve med. Riktig retning i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Ny uke og ny mandag... Vekta viste 79,8 i dag og det tror jeg godt kan stemme etter de siste ukene med magetrøbbel. Er ikke så kult når vekta viser mer i dag enn de to forrige mandagene, men jeg har jo visst hele tiden at det ikke stemte. Vi begynner ferien i dag, skal prøve å være så flink jeg kan. Målet mitt er å ikke gå opp, så får vi se. Reiser til Danmark til helgen så neste uke får jeg ikke rapportert. Stikker innom hvis sjansen byr seg. Lykke til med uka jenter,

god sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimais

Kom hjem fra ferie og ville "snikveie" meg før mandag for å sjekke forholdene - men gubben har kasta vekta!!! Syns den var så dårlig, sa han, ville heller kjøpe en ny og ordentlig en. Herremin!! Så her sitter jeg da...men litt morsomt er det nå. Jeg kommer tilbake når ny vekt er i hus :)

 

Er bare hjemom en svipp før vi reiser avgårde igjen til uka, blir borte en måned da (fint å være gift med en lærer om sommeren!) men jeg skal gjøre som de andre, prøve å kikke innom!!

 

Lykke til jenter - vi snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

uff, uff, uff!!!

To uker ferie med vill frotsing vises på vekta.... I dag veide jeg 82,3 kilo! For en nedtur!!!

Har virkelig spist og drukket alt jeg ville i to uker, har ikke drukket vann eller fått et eneste trimpoeng...

Motivasjon kom og finn meg!

Nei, nå er det bare å bite tenna sammen, i dag er en ny dag og det er på tide og ta seg selv i nakken! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

Neimen... kom heim frå ferie seint i går, og grudde meg til å sjå vekta... men den viste 73.5! så eg har gått ned 0,6! Kan nesten ikkje tru det... (Har spist masse feit, dansk mat og så har det blitt mange kveldar med vin og øl og godteri! Håpar feittet ikkje legg seg på i etterkant:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Solsikkene!!

Jeg har tatt meg selv i nakken og det går bedre med spisinga nå .:-) Merker at det er mye lettere nåt jeg er hjemme og kan bestemme hva og når jeg skal spise! :-) Håper det er en god bølge nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

Ja det er litt "skummelt" å vera på ferie... Merker det verste er at eg har sklidd litt ut, og unner meg litt mykje eg ikkje skulle ha ete:S (også etter at me kom heim)

 

No får eg ta meg skikkeleg saman! Har lyst til å gå ned dei siste 3,5 kg før eg startar på jobb att (om fem veker) Veit ikkje om det er særleg realistisk, men skal prøva. Litt av det skal iallefall vekk! Har ikkje lyst å gå rundt og vera sånn passe nøgd lenger...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da reiser vi videre på ferie, blir uten vekt og nett en stund. Sjekker innom så fort jeg kan, men veier meg ikke før vi er hjemme igjen, syns ikke det er noen vits i å bruke en annen vekt,

Lykke til jenter,

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimais

Hei jenter!

 

Her er det også duket for dårlige vaner og ekstremt mye kos i ferien...og som tidligere nevnt er det laaang ferie i år, så dette kommer til å merkes :) jaja. Jeg nyter livet til fulle. Veide meg på mandag, den viste 77,9, men jeg tror nok at den gamle ("dårlige") vekta som vi hadde hjemme viste noe mer. Kan ikke ha gått ned med all den gode maten og godisen jeg har stappa i meg i det siste.....??? Kanskje det er sant som jordmora på sykehuset sa, når ungene er rundt et halvt år merker man hvordan amminga virkelig gjør at overflødige kilo forsvinner. Sier ja takk, jeg!!

 

Så flinke dere er som tar dere selv i nakken og setter fokus på kosten. Det skal jeg også gjøre - snart! Vi har allerede begynt å snakke om å prøve på barn nr to (ikke før om et halvt år, da, tidligst) og innen da må jeg hverfall være minus 4-5 kilo. Så fra midten av august er det vel ingen nåde!! Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

74,3...

Eg var så flink før me reiste på ferie. No må eg starta å tenka på kva eg gjorde då, som eg ikkje gjør no. Trur faktisk det viktigaste var at eg faktisk skreiv opp kva eg åt i løpet av dagen! Skal gjera det frå i dag av:) Så får me sjå kor "bevisst" eg har vore til neste måndag;)

 

Synes eg har vore ganske flink totalt... sidan eg har klart 18,5 kg sidan eg kom heim frå sjukehuset for snart 11 mnd sidan. Men det er ganske irriterande å vera så nær målet på 70 kg. Eg skal greia det og...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du er kjempeflink jeg, og det er de siste kiloenen som er de vanskeligste tror jeg! :-)

Nå har vi nesten ferdig med ferie, veide meg igjen i dag og da viste vekta 82,3 kilo. Nå kan det bare gå en vei, her må det skjerpings til!!!!

Til helga skal vi bort og neste helg er det tre dagers bryllup, men jeg må skjeråe meg skikkelig!!!!

Skal ihvertfall komme oftere innom for nå er jeg på nett igjen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns jeg er godt i gang med mat og trim, selv om det blir mest turgåing. Prøver å gå overalt hvor jeg skal. Hadde vært fint med litt bedre vær, lillegutt liker ikke å sitte under regntrekket i vogna... Hadde en skikkelig kjip opplevelse i går! Prøvde kjolen min til nryllupet neste helg og den passa IKKE! Selv om jeg akkurat hadde amma, var den supertrang over puppene. Ble ikke noe bedre humør av å dra til byen og prøve kjoler der... Alt var for trangt med unntak av en kjole, så da måtte det bli den da. Det er en fin kjole asså, men det er kjedelig å kjøpe noe når man skal bli mindre og forhåpentligvis bare skal bruke kjolen en gang. Hjelper heller ikke på motivasjonen når jeg syns jeg har vært ganske flink og gått ned litt og så passer ingen klær allikevel...

Nei, nok syting!

Har fulgt meny fire frem til nå, men nå er det ikke så mye amming lenger. Tenkte jeg skulle trappe ned til meny tre denne uka og se om det går litt fortere da. Har hatt meny to tidligere, men det var jo før jeg ble gravid. Hvilken meny er dere på?

Prøver meg på to skiver til hvert måltid nå, og litt mindre enn halvannen middagsporsjon. Håper det funker!

Hvordan går det med dere jenter?

:-) Ira

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...