Gå til innhold

Ira, Solsikkene, Minimais (rapport-trÅd)


Gjest minimais

Anbefalte innlegg

Vekta viste 81,5 i dag. Litt skuffa, men kan ikke klage etter denne helga her. Vi har vært borte fra lørdag til søndag, og da blir det litt vanskeligere og litt mer vindrikking... Har ikke spist for mye kalorier sammenlagt tror jeg, men altfor sjelden og for lite frukt. Ja, ja, jeg har da gått ned og har bestemt meg for å trappe ned til meny tre, da jeg bare ammer morgen og kveld.

Hvordan har det gått med dere da jenter?

:-) Ira

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 99
  • Created
  • Siste svar
Gjest solsikkene

74,0... Det går sakte...

 

Eg følger ikkje nokon meny... Synes du fungerer å gjera det? Har ikkje satt meg heilt inn i dette, eg:D Er berre innom og noterer vekt

 

Når kjolen blir for stor, så har du ein på lur til ein annan gong;) om ein får fleire ungar eller noko...

 

Har forresten slutta heilt med amming no, men vil gjerne fortsetta å oppsummera her til eg er ferdig:) Håpar det er greit...

 

No skal det fortsettast med notering av matinntak. Trur det hjelper litt, for då tenker eg meir gjennom kva eg puttar i munnen (mykje enklare å snoka i skapet etter snop og liknande ellers! Og så "gløymer" eg liksom at eg har vore der:D)

 

Ha ei fin veke!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimais

Etter nesten to måneder er våre resultater:

 

IRA: utgangsvekt: 82,5. Nå: 81,5. Ned en hel kilo!

SOLSIKKENE: 74,9 - 74,0. Ned 0.9 kilo!

FOXTROT: 76 - 75,4. Ned 0,6 kilo!

KITTEN: 84

MINIMAIS: 79,6 - 79,1. Ned 0,5 kilo!

 

til sammen 3 kg (hehe)

 

Slett ikke verst etter lange, gode ferier med masse mat og drikke og sikkert dårligere rutiner rundt trim for oss alle. MEN nå er det høst og hverdag som gjelder, og som Ira sier er det nok de siste kiloene som er tøffest å få av - så vi får ta små, små steg! Mitt første steg er å få tak i ny vekt....og å gå på treningsstudioet og få tak i timeplan. Stå på jenter, syns vi har vært flinke, jeg! Vi slår følge resten av veien også!!!

 

ps: jeg har heller ikke brukt å følge noen meny, bare forsøkt å sette ut i praksis hva jeg lærte på kurs for noen år siden, men har hatt god nytte av å skrive inn noen dager her på registreringssiden, man får øynene opp for enkelte kaloribomber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimais

Ny vekt i hus og back in bussines! 79,2, ikke overrasskende etter ferien...men nå er det bare til å starte på med ny frisk. Gøy å se at det går nedover med dere, om enn med små skritt :P stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det ikke moro å veie seg... Har vært på tre dagers bryllupsfest i helga, og når vi kom hjem i går kveld ble det pizza...

Vekta viste 82,8! Syns egentlig jeg har vært veldig flink tidligere i uka, men nå dalte motivasjonen min skikkelig. Endte med å spise opp resten av pizzaen med masse rømmedressing- motivasjon kom og finn meg!!!

Prøver å veie meg igjen på onsdag, det kan ikke være riktig det vekta viste i morges.

Godt å se at noen her er på riktig vei ihvertfall! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

82,3 ble resultatet i dag...

Lillegutt vil ikke ha mer pupp etter at jeg har vært borte i tre dager. Da er det bare å minke på maten da, dvs at da er jeg på meny 2. Det er jammen mye mindre mat enn meny 4 gitt!!!

Å, vil bare blir kjempemotivert og se at vekta går riktig vei... Godt at det ikke er så mye som skjer i helgene fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

Det er jammen hardt å halda motivasjonen oppe!:S men då er det kjekt å vera i ei gruppe der det er fleire som held ut:) Det skal vel gå av sånn litt etter litt:)

 

Fredag i dag, så no gjeld det å ikkje ta heilt av på kosemat! Har funne ut at det luraste er å kutta ut alt potetgull o.l . Det er det som øydelegg for meg som regel! Så får eg heller kosa meg med eit glas vin eller to;)

 

Ha god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimais

Ja, det er sant som du sier, solsikkene, holde ut...! Men i dag var det fint å gå på vekta for den viste 78,5 :P Deilig!! Ser jo at vi går ned alle sammen, heia oss!!

 

Ha ei fin uke, jenter, la oss krysse fingrene for at motivasjonen kommer susende til oss alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke, og ny mandag! Vekta viste 81,4 i dag og det er ikke så ille. Da er det nedgang og det hjelper på motivasjonen. Jeg ser nå at det er ikke store utskjeielsene jeg skal ha på lørdagen før det vises på vekta. Er overrasket over hvor lite som gjør at jeg går opp igjen! Håperting blir litt mer stabilt nå som jeg er på en lav meny og hverdagen er tilbake. :-) Flott å se at dere andre er i siget!

Ha en fin uke jenter!

:-) Ira

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

72,3!

Det betyr at det er potetgullet eg ikkje bør ha i helgene. Kutta det heilt ut tre helger på rad, og det gjev resultater! Litt trist sidan det er så godt, men får berre tenka at det er verdt det! Og at eg kan ta litt (med måte) seinare når eg har nådd målet;)

 

No kjenner eg meg faktisk ganske motivert att:D

 

Ha ei fin veke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimais

Wow! Hvis denne trenden holder seg blir det gøy å skrive oversikt når det er gått tre måneder siden start!! Nærmere kiloen på alle tre, det er jo fantastisk! Deilig å se at det å gi avkall på snacks som vi elsker gir så tydelige resultater...selv om det er litt trist å ikke kunne meske seg som man vil - men det er vel verdt det? :P

 

Nå skal jeg straks ut på rusletur med venninner, blir vel en sving innom kafe også, jeg skal prøve hardt å styre unna kakedisken (det klarte jeg på fredag! Litt stolt da, har det ikke med å ha så god vilje dessverre. Blir mer kafe enn vanlig når man er hjemme i permisjon med mange venninner i samme situasjon...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimais

Er innom her og sjekker regelmessig selv om vi ikke bruker denne tråden til så mye mer enn å rapportere vekt :) men i dag skal jeg legge inn et lite ord før helgen. Jeg har jobba litt med å styre unna søtsakene denne uka, spiser fortsatt litt men mindre enn før og det er et stort poeng. Tenkte på et vis at jeg ville bli motivert til å fortsette trenden gjennom helga dersom jeg "lovte" det her inne....?? Får se hva som skjer (det er nemlig superbillig smågodt på obs denne uka. Jeg var og handla på onsdag og kjøpte IKKE EN ENESTE LITEN TING! Da var jeg rimelig stolt. Det gjelds jammen å sette seg små mål og bli kjempefornøyd når man klarer å holde dem :) )

 

Det som funker på kafe/ ellers når godtesuget kaster seg over meg er å ta en cappucino med sukker eller kaneldryss. Jeg har også liggende en plate med 75% mørsk sjokolade, den klarer jeg ikke å mumse innpå, den har holdt i seks dager nå og enda en del igjen. Hjelper godt å ta seg en liten bit i løpet av dagen...

 

Hvordan går det med kaloribombefiendene deres? Hva er strategiene for å holde seg unna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg hatt noen fine dager, har gått masse og begynt på vannaerobic. Maten har også gått bra, selv med middagsgjester i går. Det ble grov pai med salat og fruktsalat til dessert, er ikke noe problem å ha kontrollen når man lager maten selv! ;-)

Jeg er en skikkelig godtegris, så jeg har bestemt meg for at lørdag kveld skal være kosekveld. Prøver å spise allemåltidene mine først, så spiser jeg mindre godis. Bruker ingen kosemerker ellers i uka, så da kan jeg kose meg med god samvittighet. Mandag er det vinkveld med jentene, men rødvin er vel ikke det verste, og hvis jeg bare tar to glass og drikker mye vann til.. Planen er å spise magre måltider den dagen slik at jeg har litt å gå på.. Jeg er helt avhengig av å planlegge jeg!

Er kjempespent på hva vekta viser på mandag, syns det går greit med maten på meny 2 selv om jeg syns det var lite til å begynne med. Nå gjelder det bare å ikke snikveie seg, da mister jeg så lett motivasjonen!

God helg,

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

Kaloribombefiende nr 1 er potetgull...:) har planar om å greia meg utan denne helga og...

For meg er det ikkje lurt å drikka cappucino:) Tar heller eit glas pepsi max eller te med sukettar. (og så er eg skikkeleg kaffislave!)

75% sjokoladen er bra... rekk med ein bit om eg er skikkeleg sukkersjuk, og den er jo god og!

 

Nei... det blir spennande på mandag:) tør ikkje tru eg går ned noko særleg denne gongen sidan det vart så mykje sist (har innsett at det stagnerer litt innimellom) Men har tenkt å halda motet oppe uansett. Før eller seinare når me nok måla våre:D

 

God helg og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

77,3 og nedover bærer det! Jeg har vært hanglete og veldig forkjøla i helga så tror jeg må belage meg på å gå litt opp igjen i løpet av uka....men men.

 

Solsikkene: måler du midjen og andre steder på kroppen? Husker fra jeg gikk på kurs, at når vekten stagnerte eller gikk opp var det veldig motiverende å se at det forsvant centimeter fra kroppen!! Fram med målebåndet :P Du har jo også så få kilo til du har nådd målet ditt, det må jo være en kjempemotivasjon i seg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

Gratulerer:)!

Nei, eg har ikkje målt noko... Det burde eg vel kanskje gjort, ja:D er jo i bunn og grunn det som betyr mest... Ikkje vekta... Einaste målbare eg har er at fleire og fleire gamle kle passar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja, men det å komme inn i en gammel bukse er vel en like stor opptur som å se 2 cm forsvinne fra midjen skulle jeg tro - om ikke større!! Deilig å få litt flere klær å velge mellom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi oi, denne helga vil sette spor etter seg...koser meg villt. Det er familiesamling med konfirmasjon i morgen. I min familie betyr det å være sammen masse god mat, kaker og litt snop...men jeg forsøker å spise med måte. Det er jo ikke så lett når man er en godtegris med lite selvbeherskelse ;)

 

Sliter heldigvis ikke med "dårlig samvittighet", tenker som så at dette får være en helg med høy nytelsesfaktor og så er det på an igjen på mandag. SKal nesten bli litt interessant å se hvor mye utslag en slik helg gir på vekta??

 

Håper dere andre også har en god helg, med eller uten kaloribomber!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

72.0

 

slit litt med motivasjonen jamnt... men klarar heldigvis å halda den såpass oppe at eg ikkje må ta skippertak. Prøver å seia til meg sjølv at det faktisk blir verdt det til slutt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så verst ille som jeg hadde frykta: 77,2 og NED 100 gram :D Kanskje de siste kaloriene vises på vekta først utover uka???

 

Jeg er sånn passe motivert. Nå kjører jeg heller ikke med voldsomt opplegg, forsøker bare å styre unna de verste fellene, som betyr sjokolade, kaker og godis generelt. Utover det spiser jeg det meste og så ofte jeg lyster. Foreløpig holder det jo, men nå er jeg nede i "pregravid" vekt og regner med at de siste fire kiloene blir litt tyngre å bli kvitt. Time will show! Målet er å være nede i 73 kg i løpet av desember, så jeg kan ikke ligge på latsida ;)

 

Hva kan vi gjøre for å motivere hverandre litt ekstra da? Er jo derfor vi er sammen her!! Skal vi forsøke å skrive litt mer i løpet av uka? Ser de gjør det på andre tråder, kanskje det vil funke?? Ny uke, nye muligheter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjerpings gjelder visst for meg også, 77,9 og opp 800 gram...jaja. Det beviser jo bare at det ikke går an å ha to stramme uker og så skeie ut i ei uke uten at det vises på vekta. Ny uke! Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...