Gå til innhold

Ira, Solsikkene, Minimais (rapport-trÅd)


Gjest minimais

Anbefalte innlegg

Mer enn greit å gå ned over en halv kilo på ei uke, spør du meg!

Det er noe galt med vekta mi, den viste minus fire kilo i dag og det klarer jeg faktisk med mitt blotte øye se at ikke stemmer :) lurer på om den har stått for nærme badebalja for lenge og tatt skade av flere oversvømmelser ukentlig, men går på igjen i morgen og ser hva som skjer. I mellomtiden sitter jeg her i sofaen med sjokolade og kjeks...ai ai. Viljestyrken? Har ikke sett den på en stund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 99
  • Created
  • Siste svar

I dag viser vekta 75,9! Jeg har fremdeles problemer med å tro at den viser riktig, veide meg innimellom forrie uke og den viste 76-og-noe hver gang, så kan hende det stemmer dette....i tilfelle er det ned 0,8 på 14 dager og det er jeg kjempefornøyd med. Er klar over at det kan bli oppgang igjen i og med jeg ikke stoler helt på vekta, men uansett føles det bra dette :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

74:( det ligg og svingar mellom 73 og 74 for tida visst... Veit ikkje heilt kva eg skal gjera for å pressa meg ned under 73 att... Synes det går bra treigt å prøva å bli 70!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

76, 3 i dag og det er nok ganske riktig tror jeg - men altså opp 400g. Syns også det går treigt ned de siste kiloene, men jeg må jo være ærlig og si at jeg ikke gjør så mye for å hjelpe til - det blir for mange kalorier og for lite trim. Håper på en skjerpings mot jul, det hadde vært digg å være stabilt på 75-tallet innen 2009. Jaja. Kjenner det ikke stresser meg så mye nå, de gamle klærne passer, jeg føler meg ok i kroppen, de siste kiloene der er mest for å føle meg bikiniklar, men det er jo så lenge til sommeren :)

 

Hva med deg, solsikkene, er du ordenltig motivert for å gå ned de siste to? Eller er det sånn at det humper og går hos deg også?

 

Lenge siden vi har hørt fra Ira???? Hva skjer med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

I følge vekta i går har eg fire kg eg gjerne vil ha vekk:) og har kanskje ikkje vore spesielt motivert av same grunn som deg... Treng jo liksom ikkje stressa sånn når me er innpakka i vinterkle, og eg eigentleg har det greit med meg sjølv for tida...

 

Men no har me bestilt sydentur i januar, så då auka motivasjonen litt:D Satsar på eg greier gå ned litt på fem-seks veker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så deilig med sydenferie! Nå ble jeg litt misunnelig...det hadde ikke vært feil med sol og varme nå. Men om du har to eller fire kilo "for mye" med deg på ferie så er det vel ikke så farlig, så lenge du sier du er nokså fornøyd med kroppen sånn den er nå ;) vi må bare holde fast på den følelsen, tror jeg, og ikke kave for mye med de der siste småkiloene.

 

Jeg står stille - 76,3 i dag igjen. Det er ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

Nei, det er tydelegvis ikkje noko å stressa med for min del:D

73,4

 

Det er berre litt irriterande å vera så nær målet:P

 

Menmen.... får ta det med små steg, og ha eit godt liv. Må ha størst fokus på viktigare ting i livet enn nokre kg for mykje;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god holdning du har der, Solsikkene. Kom til å tenke på et sånt klisje-uttrykk fra ungdommen: "Jeg var så lei meg for at jeg ikke hadde de rette skoene helt til jeg møtte en som ikke hadde ben". Noe i den duren. Om vi har to eller fire kg for mye (og hvem definerer forresten hva som er for lite og for mye?) så er det viktigste at vi har en kropp som fungerer, god helse, mestrer jobb og hjem, har familie og skjønne unger! Ungene, ja, ikke minst dem! Og nå er det jul og vi skal slappe av, stresse ned og være sammen med de vi er glade i - uten å telle kalorier, tror jeg :D

 

Jeg står nokså stabilt på 76, 4, opp 100 g. Tar juleferie langt borte fra vekta mi og er tilbake 5 januar. GOD JUL!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest minimais

Ja, så var det på an igjen! Godt nytt år!

 

Til min forundring viser vekta 75,8. Var sjuk i starten av jula så fikk ikke mesket meg så mye med det jeg ville :) Får kontrollveie i løpet av uka og se om dette faktisk stemmer. Ned en halv kilo i juleferien er ikke akkurat det man forventer. Men supert om det er tilfelle, selvsagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Uff, nå har jeg skikkelig dårlig samvittighet for at jeg ikke har skrevet på lenge. Dere har vært så flinke!! :-) Jeg har sklidd helt ut, men har krøpet til korset og meldt meg på kurs. Begynte i kveld og dette tror jeg blir bra. Nå er det ikke mulig å lure seg unna! Skal prøve å skrive litt innimellom, selv om jeg hverken er gravid eller ammende lengre. Det ser bare sånn ut! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimais

Hei Ira! Bra å høre fra deg! Blir spennende å høre kursrapporter - du må ha masse lykke til!!

 

På grunn av ei helg med omgangssjuka viser vekta utrolige 74,8. Det er noen år siden sist jeg så det tallet på vekta, så det er jo litt morro selv om jeg vet at det vil stige når alt får stabilisert seg. Får se hva utslaget blir neste mandag. Ha ei god uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimais

Atter en mandag og to utrolige nyheter herfra: Vekta på 74,2 kilo og en positiv graviditets-test! jeg er vel aller mest overrasket over at vekta har fortsatt å synke, men nå ser man jo at den kommer til å stabiliseres og stige om ikke lenge. Jeg er bare 5 uker gravid, så det kan jo drøye litt ennå. Uansett lurer jeg på om det er på tide å takke for meg her i denne tråden. Spesielt til Solsikkene og Ira som har vært ganske så stabile deltakere (med unntak av de siste ukene da :P ) Ønsker dere begge lykke til med fortsatt vektnedgang! Kommer nok til å kikke innom her av og til, så om det ikke blir for ensomt får du fortsette å skrive noen ord, Solsikkene!!

 

Takk for følget!

Klem fra minimais

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så stas minimais! Gratulerer med graviditeten!!! :-)

Da skal jeg "ta over" etter deg her inne jeg, lover å rapportere fra kurs! Vekta går nedover, kurs er kjempemotiverende! Har gått ned 1.4 den første uka, ny veiing i morra.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimais

Takk! Det er morsomt å vente på lillesøster/bror. Jeg fant fram en pysj i str 50 og blei forundra over hvor liiiiten den var :(

 

Gratulerer til deg også, Ira, med fantastisk start på kurset - 1, 4 kg er jo supert!! Håper du klarer å holde på motivasjonen. Masse lykke til med fortsettelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jammen ikke huske at lillegutt har vært så liten, selv om det er et år siden bare. Kos deg!

Kurset i går var bra, gikk ned 0,3. Er ikke strålende fornøyd, men det er riktig vei i det minste. Syns jeg hadde fortjent med. Nei, nå er det på tide å få seg et trimpoeng,

vi snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

Tilbake frå sydenferie:) og 73,6... det er 1,4 sidan sist eg skreiv her:) Godt... Håpar eg klarar meir til neste mandag:)

 

Og OI!!! Gratulerer så mykje til minimais:D! Supert! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

Sidan eg ikkje er gravid (og ikkje har amma på eit halvt år) så trur eg at eg flyttar over til "ned under 10 kg"... Ellers må de jo berre senda meg ei privat melding, minimais og ira:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg vet jo ikke om dere er inne her og leser enda, men skriver noen ord uansett ;)

 

Jeg fant tråden som Solsikkene er med på, og der er det jo full gang og god energi ser det ut til. Lykke til med konkurransen!

 

Ira så jeg ikke noe til, men jeg gadd heller ikke pløye gjennom alle trådene. Håper du har god gang på kurset og ser resultater!

 

Her er formen varierende og jeg håper på bedre tider om et par uker. Er 9 uker på vei nå og har heldigvis ikke merket noen veldig vektendring enda. Nå bryr jeg meg ikke så voldsomt med det heller, i og med at jeg klarte å miste alt fra forrige sv.skap (var faktisk 2 kg lettere på første kontroll hos legen enn på samme tid i forrige svangerskap. Greit utgangspunkt :) )

 

Yes, vi "sees"rundt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest solsikkene

Det er spennande:) Lykke til:)

Eg hevdar meg ikkje akkurat i den konkurransen om å gå ned 5 kg, men har starta å trena meir... så i staden for at vekta går ned, ser eg at magen blir strammare. Det er heilt ok, for det viktigaste for eg er at kroppen ikkje "heng";)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...