Gå til innhold

10 kilo på 10 uker


Gjest TNS

Anbefalte innlegg

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Hurra, har gått ned 2 kg etter åtte dager på nytt kurs! Endel er nok vann siden bena mine var to tømmerstokker i varmen for en uke siden, men jeg er like fullt 2 kg nærmere målet!

 

Kjenner meg igjen i det du skriver, Marflo. Jeg har gått kurs før og tatt av meg mye, men ble så syk i feb med mye forkjøleler, astma, bihulebetennelse. Da klarte jeg ikke å tenke fornuftig ifht mat. Jeg må lære meg å takle slike situasjoner uten å kose meg med søtt. Jeg jobber også for mye, egentlig. Det er utrolig viktig å ta vare på seg selv - noe som også betyr det å spise sunt og trene! Hvis man ikke har overskudd til det, burde man egentlig gjøre noe med jobbsituasjonen... På den annen side får man mer energi av å trene. Så hvis man har en krevende jobb, trenger man iallfall trening! Det kan være tiltak å komme seg avgårde, men jeg har aldri angret når jeg først har gjennomført en økt!

 

Treningstips: Hvis man har lite tid og vil forbrenne MYE kalorier: forsøk stepmaskin. Med god innsats der kan man forbrenne 1000 kcal på en time! Effektivt! Og med yndlingsmusikken på øret blir det ikke så kjedelig heller..

 

Stå på videre, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver litt her og der i mange forskjellige tråder for tida - håper dere ikke synes det er påtrengende, altså... det er ikke vanskelig å finne folk man kan identifisere seg med her inne, og det er jo det som er så fint; at vi oppmuntrer, støtter og inspirerer hverandre. Nå ble iallfall jeg inspirert til å prøve stepmaskin som "kondistrening" neste gang jeg skal trene egentrening på treningsstudioet :) Jeg pleier å ta 20-30 min "kondistrening" før et styrkeprogram på 30-40 min, trener altså ca en time hver gang. Men nå må det innrømmes at det er ei stund siden sist jeg fikk noe trimpoeng, gitt... Kanskje ta ei lita økt på ergometersykkelen hjemme før jobben i morgen??? Da vil jeg få supergod samvittighet iallfall :) Er veiedag i morgen og greier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bigbeauty

Gikk ned 1,5 kg første uken på kurs og ned 3 cm i midjen (!) Jeg er veldig disiplinert når jeg går på kurs. Jeg veier til og med gulrøttene :-) Problemet kommer når kurset er slutt og hverdagen innhenter meg med for lite mat på formiddagen og for mye mat rundt middag og kvelds + gjerne et gl vin eller to. Søtsaker er ikke det store problemet. Denne gangen skal jeg på hold-vekten kurs etterpå, for å lære hva jeg egentlig kan putte i meg uten å gå opp igjen.

 

Synes det er utrolig hvor bra det fungerer med "lite og ofte". Havregrøt er veldig bra å starte dagen med. Eller hva med varm havresuppe til kvelds? Det metter veldig i forhold til kalorimengden hvis man egentlig føler for et lass med brødskiver med salami eller Jarlsberg. Jeg har fylt skapet på jobb med Wasa Sesam knekkebrød og porsjonspakninger med makrell i tomat. Da får jeg i meg de små mellommåltidene som holder forbrenningen i gang.

 

Når det gjelder kveldssnacks har jeg også et tips: riskjeks med epleskiver og kanel er ganske godt sammen med en kopp te.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med godt resultat Bigbeauty og Søttann! Ja, her er det bare å stå på. Blir inspirert av dette. Men nå har jeg lovd meg selv å bare veie meg en gang i uka......så mine resultater skal dere få på søndag :-)

Så godt å "se" deg igjen, Bigbeauty. Er som Vivaebella skriver mange i samme båt inne her, og mange som støtter hverandre. FLOTT i grunn:-)

 

Trening er bra for det meste, egentlig :-) Jeg sykler mye, og sykla etter hovedveien sammen med en av gutta mine på tirsdag. Fy fillern, alle disse råkjørerne er til å få hjertestopp av. Så jeg trekker tilbake til grusveiene og stiene i fjellet, jeg.

Ellers vil jeg anbefale dere å besøke tråden Motivasjon til å trene: https://www.vektklubben.no/forum/showthread.php?t=11362 og legge igjen tips der:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke se bort fra at du får noen innlegg i tråden din også, he, he. Viktig å inspirere hverandre. Og så bør det vel være lov å komme med en utblåsning dersom man trenger det? Kan være frustrerende iblandt, når resultatene lar vente på seg.... Eller hva mener dere??

 

Kom du deg opp på ergometersykkelen før jobb? Hender jeg også gjør det, og da får jeg en super start på dagen. Enkelte jeg jobber sammen med liker det IKKE, for da er jeg så avskyelig "sprudlende" når jeg kommer på jobb, sier de, og det syns de er slitsomt på vinteren, i alle fall, he, he. Stå på Vivaebelle, og dere andre også:-)

 

Har et teknisk spørsmål til deg, Vivaebella: Hvordan får du til andre smilier i teksten enn denne: :-)? Jeg får det IKKE til. Bare se her ;-) :-(

 

Ha en fin-fin dag, jenter! Her dukka solen opp akkurat nå, tross værvarsel om regn og gråvær:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tekniske først: Blunkesmiley lages ved å taste semikolon og parentes slutt rett etter hverandre - altså ikke lage "nese" mellom. Samme med det store gliset; kun kolon og stor D og ingen nese mellom. Osv osv - men har ikke prøvd ut så mange enda. Håper jo at jeg ikke skal få behov for å lage triste og sure fjes, selv om jeg alltids skulle få til å lage det :)

 

Ellers: det ble en lynøkt på ergometersykkelen. Brant iallfall 100 kalorier... he he! Men alle monner drar!

 

Velkommen til tråden min også, forresten, både du og alle andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått opp 20 kilo siden januar... Og det gikk jammen meg fort :) Var akkurat på ferie, og da jeg så på bildene fra turen fikk jeg skjokk... Er det sånn jeg ser ut nå? Fant ut at jeg nå er det på tide å komme i gang!

 

Dette er dag tre og det har gått veldig bra så langt. Dere er veldig flinke alle sammen! Fortsett sånn! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd ikke kiloene er like lett å få av som på.... Men det er jo de som har det motsatte problemet også.

Så ksksks, det er bare å stå på med friskt mot :)

 

Ei lynøkt er bedre enn ingenting, Vivaebella, og 100 brente kalorier er vel ikke det eneste resultatet....:)(Se så flink jeg har blitt! TAKK! for opplysningene!)

Regner med at du også sitter igjen med en god følelse etter treninga, og at du er fornøyd med deg selv? :) Du er flink!

 

Jeg er også fornøyd: Tok en snau times treningstur med kjæresten min og bikkja. Herlig! En ting som ikke er SÅ herlig er at jeg "syndet" i dag. Falt for fristelsen og spiste litt for mye smågodt. Ble så innmari søtsugen...og endte opp med å bli skikkelig kvalm. Så det blir lenge til jeg gjør DET en gang til, he, he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

For de av dere som går eller har gått på kurs kan jeg anbefale to kjempegode retter: Auberginepanne og Vegetarpizza! Det gjør det mye lettere å få i seg de tre porsjonene grønnsaker daglig! På tidligere kurs har jeg laget lite mat selv, det har gått mest i Fjordland.. Det går mye Fjordland fortsatt, men når jeg har litt ekstra tid, er det gøy å prøve noe nytt. Da blir jeg mindre lei av det jeg spiser til vanlig og tror faktisk jeg får mindre behov for søtt av den grunn.

 

GOD HELG, alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stikker bare innom for å vise at jeg lever:)

Her syndes og trimmes det i skjønn forening, men syndene blir mindre og treningen bedre, så det er i hvert fall en positiv utvikling:)

 

18 trimpoeng til nå denne uken!

 

Ha en flott og syndefri helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bigbeauty

Så flinke dere er med trimpoengene! Jeg klarte bare 2,5 denne uken...kun 300 gr ned på vekten, men hele 3,5 cm i midjen - så det får duge likevel. Merker at jeg får lyst på mere mat, spesielt om kveldene (når alle kaloriene egentlig er brukt opp) Får bruke mitt eget tips og gå for å lage meg en kopp havresuppe...(egentlig har jeg ikke drukket det siden jeg var på kvinneklinikken etter å ha født mitt barn nr 2 for 3 år siden, så jeg vet ikke om det smaker like godt nå. Får prøve :-)

 

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra BigBeauty! 3,5 cm i midjen.....Synes du er flink, jeg! Jeg fikk ikke en mm en gang, men gikk ned 500 g. Så jeg er fornøyd. Hadde 10,2 trimpoeng. Litt mindre enn før i sommer, men slik blir det når man starter på jobb igjen.

Når du får lyst på mer mat, prøv med litt farris eller bris, og knask gulrøtter eller andre grønnsaker. Det hjelper i alle fall meg.

 

Har blitt flinkere til å drikke, og det var vel det som utløste litt vektnedgang denne uka. Men har fortsatt en del å gå på.

 

Hvordan går det med dere andre??

Stå på:-)

 

Ha en HERLIG dag!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra start, Vivaebella!

Jeg fikk 1,8 trimpoeng på joggetur i kveld. Herlig:-)

Trener med pulsklokke. Begynner å bli i bedre form. Må ta i mer for å få opp pulsen, og pulsen går fort ned igjen når jeg roer ned. God følelse i kroppen.

 

Stå på jenter! Alle trimpoeng teller:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan alle sammen!

 

Jeg har IKKE veid meg i dag... I stedet for å veie meg, har jeg bestemt meg for å legge om kusen litt. Jeg skal ikke veie meg før fredag (tror jeg....). Jeg har en egen evne til å veie meg alt for ofte, og lar vekten styre motivasjonen min alt for mye! Denne uken vil jeg motiveres av riktige kalorier og trimpoeng!

 

Mandag: 1 390 sunne kalorier og 5,5 trimpoeng

 

Stå på jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Marflo!

Trening med pulsklokke høres spennende ut, men sikkert litt for avansert for meg.. hehe

 

Jeg har vært flink i dag også, ca 1700 kalorier og 2,8 trimpoeng.

 

Å unngå vekten er tydeligvis veldig motiverende for meg. Jeg våger likssom ikke skjeie ut, da er jeg redd for å fortsette og forsette og fortsette, og det vil jeg jo ikke! To dager igjen til jeg skal veie meg, det blir spennende:)

 

BigBeauty: 3,5 cm er jo utrolig bra!!!!

 

Selv føler jeg at magemålet varierer fra gang til gang, men i det lange løpet har jeg inntrykk at at jeg krymper 1 cm pr kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så veldig vanskelig å trene med pulsklokke, og jeg bruker den ikke så veldig avansert, tror jeg, he, he. Den jeg har viser også hvor mange kalorier jeg har brukt i løpet av treningsøkta, basert på pulsen underveis, og den viser gjennomsnittlig puls. Det finnes flere funksjoner, men jeg bruker den nok mest til å måle kondisen og notere hvor mange kalorier jeg har brukt.... Så i dag ble det 2.3 trimpoeng. Syns jeg hadde fortjent flere, for jeg var svett og sliten, men, men, slik ble det ikke :cool:

 

Hvis du vil finne ut hvordan magemålet, og evt andre mål på kroppen endrer seg, bør du måle hver gang du veier deg. Som du sier, TNS, så varierer det på samme måte som vekta. Derfor er det mest motiverende å måle bare ei gang i uka. Kan lage deg en tabell og skrive opp de målene som sjekkes ut under kursene, så ser du fort hvordan kroppen endrer seg:-)

 

Jeg må nok bli enda flinkere med kaloriene..... Du er flink på dette området også, TNS. Gleder meg til å høre resultatene etter ukens veiedager. Min er på søndag....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir oppmuntret av å høre fra dere. Det virker som om dere er motivert og står på! Fortsett sånn! :D

 

Jeg har gått ned 3 kg på to uker og er 5 cm mindre rundt livet! Er fornøyd med det! Har nå pga hormoner gått opp 1 kg i vekt, men jeg vet jo at det er vann, så da er det greit.. Må bare minne meg selv på det! Forrige uke fikk jeg 20 trimpoeng (ja, stepmaskinen..)! Hadde planlagt en tur på stepmaskinen idag, men usikker på om det går siden jeg har fått en kink i nakken.. :P Jeg er liltt dårlig til å takle at det kommer hindringer i opplegget mitt.. Men, men, jeg har fortsatt endel dager igjen til ny uke på tirsdag, slik at jeg har noen dager på meg til å opparbeide meg mine 15 trimpoeng i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søttann: 3 kilo på to uker er jo sinnsykt bra!!!! Og fem cm merkes nok godt på klærne kan jeg tenke meg!!!

 

I dag har jeg vært ute på trilletur et par timer (inkl kafebesøk), så nå er jeg oppe i over 20 trimpoeng allerede denne uken. Tro om jeg kan klare 30.... Jeg har skeiet litt ut allerede i dag, men da bare i form at to sjokoladeboller fra Statoil.

Vi har nydelig vær og jeg holdt på å gå helt tom når jeg var ute og gikk, så da ble det statoilboller på meg.

 

Hvordan går det med deg Marflo? Du er så flink til å kommentere det vi andre skriver at du glemmer nesten å skrive hvordan det går med deg selv!

 

Ang. veiing... jeg hadde en veiesprekk på onsdag ettermiddag... Jeg var så sugen på is, så istedet for isen gikk jeg på vekten... Da ante jeg en nedgang som motiverte meg til å avstå fra isan - heldigvis!!! Jeg trente til og med i to timer etterpå, selv om det satt langt inne!!!

 

Obs misten rydder i søppelet.. god helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over 20 trimpoeng per uke er RÅTT! Jeg har en gang klart 25, men det er kun en gang, altså, så uansett om du klarer 20 eller mer, har du all grunn til å være stolt av deg selv!

 

Ja, dette er hardt! Jeg er sulten hele tiden. Men det minner meg på at det virker.. Og det at jeg skal trappe opp matinntaket gradvis med ca 500 kcal daglig når jeg har nådd målet, er en GOD motivasjonsfaktor! Vil tro at det går veldig greit å holde vekta når en kan spise såpass mye mer. Det får vi satse på! Og noen få mndr med dette opplegget, klarer man når man er motivert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...