Gå til innhold

uke 17. motivasjonsrapportmødrenes slankings tråd


snurpa

Anbefalte innlegg

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar
....av dere som er så flinke til å komme dere uti skog og mark!:) Mannen min har fri i dag så vi har planlagt å ta oss en tur i Marka når han våkner (han har hatt nattevakter i helga så han sover vel en stund). Akkurat nå kjenner jeg at det frister minimalt' date=' frister mer med en time på Elixia, men jeg vet at det er deilig når vi bare har komt oss ut. Er vel bare alle forberedelsene i forkant jeg kan klare meg uten...

 

Ha en fin dag! ;)[/quote']

 

 

Så koselig da.. Det finnes ikke noe bedre enn å være ute i skogen syntes jeg.. Frisk og god luft.. Frodig natur osv.. også blir man så frisk av det.. God tur. Skal ta med meg gull på trilletur etterpå jeg.. Men nå skal jeg ut på lunsj med ei venninde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsemomsen

Nå har jeg hatt meg en lang og god ferie fra kcaltelling og ikke minst vekta. Har vært deilig og helt nødvendig.Og veldig deilig : D Har vært så mye besøk og div og trengte en pause fra slanke-tankegang. Men lurt var det vel ikke..har gått opp igjen alt, og var fullstendig forberedt på det. Men nå går jeg igang med ny giv og er veldig motivert!! Prøver meg på lavkarbo versjon denne gangen, ikke hysterisk, men kutter ut verstingene som brød, pasta og poteter. Får se hvordan det går. Klarer aldri holde meg til ett opplegg så det blir vel kombinasjon av mange slankekurer...

 

Dere har jo vært kjempeflinke, trener og står på! og koselig med dere nye! Sorry at jeg ødelegger statistikken, men regner med at easy come easy go - og at jeg snart er tilbake der jeg var.

 

Nå må jeg ut og trille før jeg henter i bhg. Ha en fin dag1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Jeg har ikke gått ned noe særlig i juli tror jeg, så jeg kunne likesågodt tatt pause jeg også da. Men det var litt godt å være innom her også syntes jeg da.:) Velkommen tilbake til dere iallefall!

 

Jeg har vært ute i skogen i 3 timer i dag. Hadde et par pauser da, så det ble vel ikke mer enn 2 timer med gåing. Deilig! Har vært sol mesteparten av tiden også! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969

I dag har jeg vert i å spist lunch ute. Ble dansk smørbrød med eggerøre og røkelaks. Hakke peiling på hvor mange kcal det ble.

Og nå skal vi i bursdag hos svigermor. Får fiskesuppe. Og den er det MYE fløte i...

Huff gruer meg.

Vet jo også at det blir hennes veldkjente daim iskake, og den består jo oxo bare av fløte (laget den selv noen ganger, og det er skremmende å se hva som er i) Her snakker vi gode hjemmelagede saker, som bare den generasjonen er i stand til (hun blir 73)

Gud bedre meg.. Have mercy.. :)

Noen gode tips??

Hannemor

som føler bukselinningen strammer allerede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsemomsen

Så deilig! Ingenting som slår en god tur i skogen, gir så mye mer enn en tur i asfaltjungelen ; ) Har du med minsten i bæresele da, eller hadde du barnefri?

 

Jeg har ikke gått ned noe særlig i juli tror jeg' date=' så jeg kunne likesågodt tatt pause jeg også da. Men det var litt godt å være innom her også syntes jeg da.:) Velkommen tilbake til dere iallefall!

 

Jeg har vært ute i skogen i 3 timer i dag. Hadde et par pauser da, så det ble vel ikke mer enn 2 timer med gåing. Deilig! Har vært sol mesteparten av tiden også! ;)[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsemomsen

Høres ut som en skikkelig prøvelse ja! Har laget den kaken selv, så skjønner hva du mener. Også er den jo knallgod. Jeg bruker alltid ta et lite stykke når det frister ordentlig, et smalt stykke gjør jo ikke såå stor skade. Så prøver jeg være litt ekstra flink dagen etter. Orker ikke sånn selvpining som å sitte og se andre spise : o Samme med fiskesuppe, mengden blir jo ofte ikke så stor fordi det er så mettende med all fløten. Man skal jo leve også, og slike anledninger kommer man jo ikke unna. Kos deg på besøk:) Ble nesten litt misunnelig..

 

QUOTE=Hanne1969]I dag har jeg vert i å spist lunch ute. Ble dansk smørbrød med eggerøre og røkelaks. Hakke peiling på hvor mange kcal det ble.

Og nå skal vi i bursdag hos svigermor. Får fiskesuppe. Og den er det MYE fløte i...

Huff gruer meg.

Vet jo også at det blir hennes veldkjente daim iskake, og den består jo oxo bare av fløte (laget den selv noen ganger, og det er skremmende å se hva som er i) Her snakker vi gode hjemmelagede saker, som bare den generasjonen er i stand til (hun blir 73)

Gud bedre meg.. Have mercy.. :)

Noen gode tips??

Hannemor

som føler bukselinningen strammer allerede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Vi var på tur alle tre, så hun var med i vogna. Litt slit, for det var så mange bratte bakker, men da er det godt å ha en sterk mann! :)

 

Så deilig! Ingenting som slår en god tur i skogen' date=' gir så mye mer enn en tur i asfaltjungelen ; ) Har du med minsten i bæresele da, eller hadde du barnefri?[/quote']
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykla 1 mil idag!;) Er så godt i kroppen etter en dusj og rene klær!! Men har ikke tenkt å synke for langt ned i sofan da, må jo ta 20 min med rockeringen også!

 

Mamsemomsen og Lenemora: velkommen tilbake! Dere ser nok fort resultater etter en liten feriepause;)

 

Ragnhild: så deilig med tur i skogen, 3 timer er jo laaang tur!! Flinke jenta!

 

Snurpa: hvordan gikk venninnelunsjen og ble det trilletur etterpå?:)

 

Hannemor: er jo lov å kose seg litt når man skal bort da, er jo ikke hver dag man er i selskap. Nå er det sikkert litt seint med råd da, men jeg synes det funker veldig bra og planlegge på forhånd hva jeg kan "tillate" meg ift kcal og legge det inn i dagboka så ser jeg fort hvordan jeg kan spise resten av dagen også. Har jeg mange kcal til overs kan jeg kanskje ta et glass brus i tillegg til kake eller lignende. Og det beste med å planlegge er at jeg ikke får så dårlig samvittighet etterpå!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å se at det er så mye aktivitet inne her.. Da blir jeg skikkelig glad.. Da er det bare å svi av fett damer:D

 

Jo da Melis.. Lunsjen gikk veldig bra, valgte sunn kyllingsalat (uten dressing). Også gikk jeg faktisk en time med vogna når jeg kom hjem., veldig fornøyd med det da. Deilig altså.

 

Føler meg veldig bra nå om dagen. Og det går som smurt.. Jeg klarer meg bra, frotser ikke av noe slag.. OG går heller ikke på vegge pga det. Så nå lurer jeg bare på hvordan det går med veiinga på torsdag..

 

I morgen skal jeg på barsel lunsj.. Den kan ofte være vanskeligere. For ammende damer er ikke nådige når det gjelder mat og kcal bomber. Da er det vanskelig å motstå. Men i det lange løp er det det som gir vektnedgang. Men er enig i at det er viktig å unne seg litt innimellom.. Når jeg er borte og ikke orker spise alt som blir servert bruker jeg gjerne en ynnskyldning jeg.. Nå om dagen er det det at gull ikke tåler det. Så kan ikke spise pga amming. Faktisk så har hun reagert på veldig fløteholdig mat så det er ikke tull heller.. KAn jo hende du gjør det også HAnne;) hehe.. Er iallefall lov å prøve seg.

Men er man i bursdag må det være greit å forsyne seg litt. Man blir jo veldig fornøyd når folk spiser når man har laget istand selv også, så da kan man jo bare tenke seg hvordan de man er hos føler seg.

 

Ja ja.. Nå skal jeg se tv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da jammen en grå dag vi stod opp til i dag da... I dag har til og med jeg stått opp tidlig. Får sove så dårlig om kveldene nå, så tenkte at det var lurt å komme seg opp.. Da sovner jeg forhåpentligvis tidlig i kveld:0) Gull ligger igjen og sover en stubb. Deilig å være oppe litt alene. Har en lang stund på kvelden, men er godt på morgenen også gitt. :)

 

I dag skal jeg ha enda en god dag, har jeg bestemt meg for.. Jeg glemte å kjøpe brød i går, så i dag blir det bare knekkebrød på morgenen..

I dag er det jobb igjen for sambo også, rart å være her alene igjen om dagen.. Nå har han jo vært hjemme siden i slutten av juni.. Men men venner meg vel fort til det tenker jeg. hehe.. OGså går det fort til høstferien.. Lurer på hvor mange kilo jeg har klart å gå ned til da jeg.. Fårhåpentligvis en god del av det jeg ønsker å gå ned. Lurer litt på hvordan fassongen kommer til å se ut, for jeg må ærlig innrømme at jeg ser den er forandret.. Er liksom rundere på midten;) Håper det skal gå seg tilbake etterhvert som jeg går ned.. Må iallefall trene midtpartiet etterhvert.. Men i gr hadde je besøk av ei venninde jeg pleide å trene sammen med.. Så neste uke skal vi begynne å trene step og styrke trening igjen. Gud som jeg gleder meg,.. Det er så effektivt når det gjelder forbrenninga.. OGså elsker jeg å være på timer med instruktør. Det er så motiverende.. Samtidig kan man beundre og se på hvordan kropp man kan få;)

Så Hanne, du skal bare vite at du er iaktatt når du instruerer.. Der er det sikkert mange som ser opp til deg..

 

Lurer på når "god morgen norge" begynner igjen jeg.. Det har jeg hatt stor glede av når jeg går her hjemme alene..

 

JA ja.. Dere får ha en god dag i dag allesammen.. Lykke til med alle utfordringer dere møter.. OG tenk Tynt:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også tidlig pån idag og som deg snurpa nyter jeg litt alene tid! Snuppa her vil jo ikke sove om kveldene hun da, så vi bytter på å bysse og bære, så hvis jeg kan få litt tid på morgenen helt alene synes jeg det er gull verdt!

Tenkte faktisk på det med god morgen norge selv, liker å se det om morgenen, synes det er så koselig (men det blir ikke det samme og se reprisen altså, må være tidlig, hehe;))

 

Idag skal jeg møre noen venninner som alle har barn i alderen 0-1 år, har noen eldre også da, men de er i barnehagen. Lurer litt på hva slags fristelser som kan dukke opp... Problemet er ikke at jeg blir så fryktelig fristet egentlig, men heller det at man føler seg nesten litt "forpliktet" til å smake ihvertfall på noe av det som blir servert. Men venninnene mine veit at jeg vil ned i vekt så ingen blir fornærma om jeg ikke forsyner meg to ganger altså... Er ikke sikker på om det blir så mye trim idag, får se det litt ann i løpet av dagen...

 

Og nå var det slutt på mors alenestund hører jeg

 

Ha en fin dag alle sammen!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at vi er flere Melis.. Ja enig.. Det holder ikke med reprisen.. Må være direktesendinga.. Det er så koselig å vite at det er flere enn bare deg som er oppe syntes jeg. he he.. Siden jeg bor litt landlig er det ikke mye liv rundt her heller.. Bortsett fra skolen da, som ligger rett ved,, Det er jo veldig koselig da. Høre alt livet der nede..;)

 

Det som er verst med å være borte er det at man får så vondt når man ikke forsyner seg.. Føler at man må.. Kjedelig at man må drive med sånn sympati forsyning. Det er ganske mange kcal i det altså:). Men men..

 

Nå har gull sovet en god stund.. Jeg matet henne når kl var halv syv.. Er vel snart dags igjen da tenker jeg ettersom kl snart er halv ti.. Imens sitter jeg her og hører på lydbok.. Er så koselig det også.. Hører på det mens jeg vsker og ordner jeg da.. Låner på biblioteket.. Så kjekt. Billig og fint..

 

Litt usikker på hvordan det blir med meg og trim i dag.. HAr egentlig en avtale med ei venninde, men så skal sambo bort på noe i kveld.. Så da får jeg vel prøve å ta det etter barselmøtet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsemomsen

- var oppe tidlig jeg også. Bruker vanligvis å prøve å lure snuppa til å sove litt lenger, med pupp og sutt og kos. Da sovner hun sov regel igjen også sover vi videre til 8.30-09. Men i dag stod vi likesågodt opp 7.30. Hun blir jo fort trøtt igjen så etter dusj og frokost så er hun klar for senge, og det er jo superdeilig med en rolig time alene om morgenen. Sveiper over stua og kjøkkenet ,,i tilfelle noen plutselig stikker innom he he. Så lager jeg meg en god kopp kaffe eller lettkakao og bare kooser meg. Og da er jeg mye mer klar når hun våkner slik at vi kan gå rett avgårde evt. Istedetfor å måtte stelle seg i full fart mens hun ligger utålmodig i lekegrinda. Trøtt er man jo uansett om klokka er halv åtte eller halv ni! Jeg skal også prøve å legge meg litt tidligere, blir fort 00.30 og det er for sent. Mannen min begynte også å jobbe igjen denne uka etter å ha vært hjemme 5 uker. Har vært koselig, men deilig å komme tilbake til egne rutiner også synes jeg. Gikk tur i går kveld og halvveis ble vi overrasket av det værste regnet jeg noen gang har opplevd, det var som å stå i en dusj. Sto under et tre en stund og håpet det ville gi seg men måtte bare bite i det sure eplet og gå videre. Snakk om gjennomblaut! Buksa var så tung at den holdt på å skli ned og all sminken havnet på den hvite genseren ; ) Stakkars t.o.m ungen ble blaut oppi vogna : O selv ikke regntrekket klarte å holde mot det regnet.

Satser på tørrere tur i dag. Dere er jo så spreke så jeg blir motivert til å holde følge!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Jeg sliter også med å sovne om kveldene for tiden.... Og gullet sover ikke fullt så mye på formiddagen lenger, så jeg får ikke helt nok søvn. Ganske slitsomt! Men det er forhåpentligvis bare en forbigående periode. Til vanlig er jeg veldig morgenfugl, men nå har jeg bare lyst å sove og sove.... Kan jo hende det har noe med været å gjøre, ikke vet jeg.:)

 

Traff en venninne i går som jeg ikke har sett på noen uker. Og hun sa det syntes veldig godt at jeg har gått ned og stramma inn. Det var så gøy! Er så vanskelig å se sånn selv bortsett fra på vekta, og magen føler jeg ikke har endra seg så mye. Sier de ikke at det går nærmere et år før den er tilbake til normalen? Håper iallefall den vil forsvinne mer!! I tillegg så har mannen min gått ned snart 20 kg!! Så han får liksom fokuset i forhold til slankinga....ikke så rart heller da! Men det er jo litt ok å få tilbakemelding selv også! ;)

 

Skikkelig dritt vær her også! Det buldrer og braker der oppe. Skal nok bare kose oss hjemme i dag, men tar bilen på spinning i ettermiddag. Begynner å bli hekta.:)

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969

Så neste uke skal vi begynne å trene step og styrke trening igjen. Gud som jeg gleder meg' date='.. Det er så effektivt når det gjelder forbrenninga.. OGså elsker jeg å være på timer med instruktør. Det er så motiverende.. Samtidig kan man beundre og se på hvordan kropp man kan få:)

Så Hanne, du skal bare vite at du er iaktatt når du instruerer.. Der er det sikkert mange som ser opp til deg..

 

Lurer på når "god morgen norge" begynner igjen jeg.. Det har jeg hatt stor glede av når jeg går her hjemme alene.. /QUOTE']

 

Jeg har så lyst å begynne med "saltimer" oxo. Være med altså - ikke jobbe. Men vet ikke helt om det er for tidlig enda. Men kan jo prøve. Det er jo det som jeg synes er så fantastisk med step - at det ikke er noe hopp og sprett, men "nede på gulvet/kassa" hele tiden. Om man da selfølgelig legger til litt ekstra spenst. Og det gjør at det egner seg for de fleste.

Og her SÅ enig med deg at det er gøy å være med på timer hvor man blir "pusha" og dratt igang. Er det en bra instruktør, synes jeg man skal gå ut av timen svettedryppende og SLITEN og med et smil om munnen :)

 

Å JADA... Jeg vet at jeg blir iaktatt grundi når jeg instruerer. Man blir et forbilde på ene eller andre måten enten man vil eller ei. Og det legger jo et litt ekstra stort press på kropsfikseringen min oxo. Det kan jo både være positivt (får en skjerpet) men oxo negativt, får meg til å bli uhyre selvkritisk.

Jeg synes faktisk at de instruktørene med litt på kroppen (altså ikke bare muskler og skinn og bein) er de beste forbildene. Å vise at det går an å være i KNALLFORM og faktisk se helt normal ut, synes jeg er bra.

 

Åja, jeg savner frokost TV jeg oxo. Pleier å spise havregrøten min forran den. :)

 

Hvor gammelt er ditt barn Snurpa?

 

Hadde tenkt meg en gåtur ned til byen å kontrollveie gullet, men det er jo hæren fløtten meg så ustabilt vær.. Våknet opp til DET tordenværet og plaskregn, så skinte sola, og nå regner det igjen. Så jeg tror det blir tredemølla må senteret i dag.. Er jo nødt å trimme i dag, med de utskeielsene det ble i 73 års lag i går. ;)

 

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja.. da var det veiing i morgen.. Lurer på hvordan det går jeg. Håper at det skal vise seg at det er litt da.. Men men.. HAr vært flink egentlig, så det burde være noe..

 

Har gått meg en liten tur i dag også.. Ble ikke mer enn 40 min. Men gikk så fort at jeg nesten jogget i skogen... Med tunge fjellsko.. Det burde gi litt det??? Får iallefall litt trimpoeng.. FOrrige uke klarte jeg litt over 10.. Har som mål å få til det hver uke omtrent.. Det burde holde. Orker ikke overdrive så fælt jeg.. IAllefall ikke enda.. Ta det litt pent nå i begynnelsen..

 

Natti natt folkens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også spent på veiing imorgen, tror ikke særlig på resultater denne uka, men håper å se ihvertfall 64,9 (altså 200 g ned)

 

Du ser nok resultater imorgen Snurpa, det er jeg sikker på!! Du har jo vært kjempeflink:) Og 10 trimpoeng er bra! Jeg er glad til om jeg klarer mer enn 7 jeg... Gleder meg til å høre hvordan det har gått!

 

God natt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag i dag: Vekta viste 81,5. Kjempefornøyd med det.. Det betyr at jeg har gått ned iallefall.. ER så godt å se at det hjelper å stå på litt

 

D skal jeg kose meg i dag.. Feire med en fin gå tur i kveld:D

 

HE he.. gjett hvem som kom hjem med sjokoladekjeks i går a.?? HAn hadde vært litt dum mot meg i går, så for å si unnskyld kom han hjem med yndlingskjeksen min... :eek: MEn jeg var sterk og la den i skapet... Der skal den ligge trygt en stund til.

Stakkar.. han er jo så søt da..

 

Ja ja.. Nå må jeg iallefall si at motivasjonen holdes oppe.. Nå ser jeg for meg at jeg kan komme nedigjen i 74 kilo.. Gleder meg til det.. Men i mellomtiden skal jeg nyte tiden..:P

 

Ha en god dag medsøstre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...