Gå til innhold

Uke.18 motivasjonsrapportmødrene


snurpa

Anbefalte innlegg

- Lenemora: Startvekt 91,9. ned ca 20 kilo. 1.72. forrige uke: 89,5 denne uke:89,4 - 2,4 kilo

- Lizy: Startvekt 70. ned ca 10 kilo. 1.67. forrige uke:67 denne uke: -3 kilo

- Mamsemomsen: Startvekt 76,4. ned ca 15 kilo. 1.67. forrige uke:75,4 denne uke:74,2 -2,2 kilo

- Ragnhild: Startvekt 86. ned ca 15 kilo. 1.70. forrige uke:76,5 denne uke:75,7-10,3 kilo

- Snurpa: Startvekt 86,9. ned ca 15 kilo. 1.72. forrige uke: 81,5 denne uke:82 -4,9kilo

- Melis: Startvekt 70,3. ned ca 12 kilo. 1.65. forrige uke: 64,9 denne uke:64,6 -5,5 kilo

-Hanne: startvekt:83,4 ned ca 15kilo. 1.72 forrige uke:80,6 denne uke:81 -2,2kilo

- Scorpiogi: start 85, ned ca 20 kilo. 1.63 forrige uke:85 denne uke:

 

ny uke.. nye muligheter:0).. Lykke til

 

Antall kilo tilsammen: 29,9

Endre/Slett melding

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Jaaa. endelig ny uke.. Som dere skriver hanne og melis, blanke ark.. Og de arkene skal jeg jammen bruke godt.

Selv om vekta går feil vei skal jeg ikke fortvile..

 

I dag har jeg begynt dagen med to skiver ovnsbakt laks.. Nam nam.. Det er så godt altså.

 

Må bare fortelle en ting.. Skammer meg grådig.. Men må bare si det.. I går kveld måtte sambo reise på bensinstasjonen for å kjøpe melk, han spiser frokostblanding hver dag.. JEg ba han om kjøpe med noe godt.. Kjeks eller kokosboller sa jeg.. Eller noe... Når han kom hjem hadde han ikke med seg noen av delene, de hadde ikke sa han. OG jeg spurte.. ja, hadde de ikke noe spennende?? JO men ikke noe av det du sa, så da kjøpte jeg ikke noe, sa han... JEG ble så SUR... Skikkelig.. Så jeg furtet avsted for å legge meg.. Skulle hatt bare litt juling egentlig vet du.. Burde takket han som bare det, for at han sparte meg for den sprekken.. SOm jeg i dag allikevel ville gått under for.. Var ikke helt flink med maten.. Men vi var på skogstur i hele går.. Gikk masse.. Spiste helt greit på tur osv.. Men ble en heftig pastarett når vi kom hjem. Fullkornspasta og svinekjøttdeig.. Men med en carbonara saus som er litt feit. Men men.. Slapp iallefall den store sprekken i går..

 

Må slutte med godis ting jeg. Selv om jeg holder meg innenfor kcal grensa, så holder jeg suget igang.. Det blir litt som å ta en røyk for meg altså.. En er nok til å sprekke.. Derfor må jeg holde meg helt unna, det vet jeg.. Alt eller ingenting. Akuurat sånn er det når det gjelder godis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du har vært Snurpa!:P

 

Og i for seg var det bra at det ikke var noe spennende på bensinstasjonen;)

Vet så alt for godt at det er lett å sprekke...(glad i søtsaker selv.....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg akkurat gått 1 t og 20 min rask tur med vogna:D Det føles som en god start på uka!

 

Snurpa: like godt han ikke kjøpte noe ja! Og skogstur er bra trim da!:P Har det litt som deg med godteri jeg også. Har jeg først fått smaken på det, er det vanskelig å la vær å spise mer. Med etter et par dager uten sukker er suget borte så det er kanskje like greit å holde seg unna så slipper man de store sprekkene! En annen ting som fungerer greit (ihvertfall mesteparten av tiden) er å kjøpe inn 1 sjokolade eller 1 kjekspakke eller lignende når man vil kose seg litt og bestemme seg for at dette er det jeg skal spise. Og når det er spist så har man ikke mer, uansett om man har lyst på mer eller ikke! Jeg har ihvertfall lært at det ikke nytter å ha noe liggende i skapet, det forsvinner ALLTID i et svakt øyeblikk...

 

Hannemor: hvordan gikk veiing idag?

 

Ragnhild: er du hjemme igjen? Hvordan har det gått i helgen?

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Ja, nå er jeg hjemme igjen.:P

Har gått ganske greit i helga men skeia litt ut på lørdag. Ble litt mye is! Har gått tur et par ganger hver dag da, så det veier jo opp litt.

 

Starta på ny i dag og har ikke tenkt å skeie ut eller noe... Jeg føler allikevel jeg har mista litt piffen. Tror fredagens utskeielser tok litt "knekken" på meg sånn i forhold til motivasjon, føler meg iallefall litt lei hele slankinga. Jeg er så utrolig dum at jeg går på vekta dagen etter sånne utskeielser, klarer liksom ikke holde meg unna. Den viste opp 0,5 kg. Og selv om jeg vet det blir sånn så blir jeg bare så utrolig skuffa/lei meg/forbanna....osv Men men, jeg biter tennene sammen, skal ikke gi meg! :D

 

I kveld stikker en venninne innom og sitter barnevakt et par timer sånn at jeg får dratt å trent. (Mannen min jobber kveldsvakt.) Siste uka var det litt stress å ha med gullet på barnepass....hun begynner nok å bli litt skeptisk ja....så jeg måtte løpe litt fra og til. Stress da! Så det blir deilig å få dratt opp alene. Gleder meg til å få svetta litt etter denne helga!

 

Har ingen planer om å inn å syte for mye her, vil ikke ta piffen fra dere andre heller... Kanskje jeg bare skal holde meg unna til jeg får blåst bort negativiteten? :D Er iallefall på plass på fredag morgen med veierapport, er glad jeg har det presset på meg!

 

Lykke til med uka alle sammen!

 

-Ragnhild-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969

Gikk vel som forventet.

81kg og samme midjemål. Oppgang på 0,6kg

 

Er egentlig fornøyd med at det ikke ble mer jeg.

 

I dag har jeg gått 1t og 30 min til treninga (tok en ekstra lang runde)

Trena 40 min styrketrening (+ amming bleieskift og flaskemating. tror jeg var der i to timer jeg) og så gikk jeg 30 min i oppoverbakke hjem... Ble 6,1!!!!!!!!! trimpoeng.... :D

Hehe.. Fordelen med å være litt tung, er at det skal ikke så mye til å få mange poeng.. hehe

Føles greit. Har planer om å trene mye denne uka.. noen som henger seg på??

Onsdag reiser gubben på jobb. jobber i Nordsjøen og blir borte til neste mandag. Blir spennende å se hvordan det er å være helt alene (bortsett fre konfirmanten da, får mye hjelp av henne) døgnet rundt..

 

Snurpa: jeg kjenner meg SÅ godt i gjen.. I det å bli URIMELIG sur for absolutt ikke noe... hehe.. Er nok hormonene våre som hopper litt rundt tenker jeg..

 

Melis: Du er en evig inspirasjon... Du er så flink.. Når du sier du har skeia ut, så har du jo holdt deg innenfor kcal dine... Det er ikke det jeg kaller å skeie ut... :P når jeg gjør det, så gjør jeg det på ordentlig :D

 

Ragnhild: Synes ikke du skal bli borte herfra når motivasjonen er lav. For min egen del så har jeg lettere for å skli fullstendig ut, når jeg holder meg borte herfra!! Vi er jo her for å prøve å motivere hverandre.

 

På tide med en dusj, og en tur på Binders for å kjøpe skolesaker.

 

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969

Hvor gamle er dere??

Vet jo hvor gml du er Melis eller retter sagt ung :P

Jeg er jo relativt gammel å regne med mine 39 år når det gjelder å være nybakt mor.

Bare nyskjerrig altså..

Gamla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Helt sikker lettere å skli ut som du sier, Hanne. Får absolutt masse motivasjon av å skrive her inne, så jeg skal ikke forsvinne. Har bare vært litt lei av meg selv i helga!

Nå har jeg vært en tur på Elixa, og da føles alt med en gang så mye bedre. 3 trimpoeng. Fornøyd med det! Men sinnsykt, Hanne!! Bra jobba!

 

Jeg dro litt på smilebåndet....har også tenkt at det ikke er orntlig utskeielse når du greier å holde deg innenfor kcal-grensa Melis! :P Når jeg skeier ut så er det med minimum 500 kcal over det jeg skal ha....hehe.... Du er superflink!!

 

Nå skal jeg ha meg litt middag. Litt sent, men det ble sånn i dag. Får heller kutte ut kveldsmaten.:D

 

-Ragnhild-

 

(Jeg er 28 år)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsemomsen

Jeg skal gå ut og gå tur NÅ! Prøver å samle motivasjon for å finne frem joggeskoene og komme meg ut. Har mer lyst å bli hjemme og lese ferdig boken min. Men jeg har ikke noe valg! Føles jo godt etterpå. Og boken går jo ingensteds : ) Vært flink med maten idag.

 

Hanne: Jeg er 33 (Har barn på 9,5 og 5 mndr)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja det er vel ikke den værste utskeielsen det er snakk om når jeg har klart å holde meg innenfor kcal grensa.. Men det er ikke alltid sånn asså jenter, hender jo at det går over alle støvelskaft..

 

Men dere tusen takk for skryt, blir jo bare så motivert av dere:D

 

Hannemor: Jammen har du vært flink idag, over 6 trimpoeng på en dag! Helt imponert!!:D Vekta går seg nok til igjen til neste uke skal du se. Er det ikke forresten da du begynner på kurs igjen? Når man må rapportere alt en har spist til et annet menneske er det mye lettere å holde seg i skinnet, kiloene kommer til å dette av, en etter en!

 

Ragnhild: når jeg leste det første innlegget ditt, tenkte jeg at du kom sikkert til å føle deg mye bedre etter en tur på Elixia og det stemmer jo ser jeg! Så bra!!:P Du er nok tilbake i rett modus på null komma niks!

 

Mamsemomsen: har du kommet deg ut på tur??

 

Snurpa: nå er jeg spent på hvordan dagen din har vært? Regner med du har vært flink i hele dag?:D

 

Selv har jeg ramla sammen i sofan etter dagens rockering økt, 20 min idag og. Finner nok senga snart tenker jeg, er stuptrøtt!

 

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

....men den er stigende...:D Jeg kan fint leve med den vekta jeg har nå, det er ca rundt 75 kg jeg har holdt meg de siste 10 årene. På samme tid så har jeg veldig lyst å gå ned noen kg til. Er det en tid for det, så må det vel være nå! Så jeg skal gjøre et forsøk!

 

I dag prøvde jeg en av yndlings jeansene mine, som jeg ikke har brukt siden før jeg ble gravid. Jeg har fått den på meg en stund, men har ikke følt meg helt vel pga magen siden den er litt kort i livet. I dag syntes jeg den satt som et skudd! Det var en herlig følelse! Magen har nok blitt endel mindre allikevel, det er vel bare litt vanskelig å se det seg selv...

 

Har fått barnevakt igjen i dag. Har en søster og en venninne som nærmest krangler om å få passe gullet for tiden! Søster kommer så jeg rekker spinning klokka fem, å så skal jeg og mannen ut en tur. Ikke for å spise eller noe, vil ikke skeie ut midt i uka iallefall. Det er herlig å bare komme seg ut å ha litt alenetid, det har vi ikke hatt for mye av de siste 6 månedene! :D

 

Jeg har satt meg et nytt mål for tiden fremover... Jeg skal ikke ha mer kcal inntak enn mellom 1800 og 2000. I det siste har jeg for det meste endt opp mellom 2000 og 2200. Tror det er lurt å kutte ned litt. Så blir det kanskje litt lettere å holde seg når jeg slutter å ammer...

Vet dere hva man normalt skal ligge på når man ikke slanker seg og ikke ammer?

 

Puh....hadde mye på hjertet i dag. Gullet sover enda, og mannen er på jobb, så jeg nyter morgenen for meg selv.

 

Ha en super dag! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er det mange flinke olk altså, det må jeg si.. Selv må jeg nok desverre skuffe igjenn.. gikk fint helt til kl syv omtrent, da jeg kom til min mor der det lå fire nybakte brød på benken.. Som jeg kastet meg over.. spiste fire store blingser og toppet det hele meg en kroneis.. jeg har ingen disiplin jeg.. at det går an altså..

men men.. jeg stelte meg på vekten i dag tidlig og da lå vekten en kilo over det den gjorde på torsdag.. så håper det ikke blir så ille som jeg tror da.. hmf..

 

I dag er det nydelig vær og jeg skal ut å gå.. Deilig med høstvær da... nydelig. lukter godt også¨får jeg så gode tanker jeg.. men liker også tanken på sofakrok og kakao sånn på høsten, så jeg må nok passe meg ja..

 

på fredag var jeg innom treningsstudioet for å høre om abbonementet mitt var greit.. og det var det vettø, så nå når sommeråpningen deres er over har jeg ingen unnskyldning mer.. så neste uke begynner jeg m step.. jippi..

 

Hanne.. Må virkelig si du er flink på trimmern.. Helt enormt.. Jeg er forresten 24 år, straks 25. og har et lite gull på snart 5 mnd..

 

melis.. du er så flink altså, som vanlig. Hvor gammel er du da?

 

ragnhild. selv om du har en liten utskeielse har du jo faktisk gått så smått ned hele tiden, så tror ikke det gjør så mye.. Når jeg slanket meg tidligere, før graviditet og amming, lå jeg på 1600kcal hver dag.. Tror det er det mest vanlige, men kan skrive inn formelen for hvordan du regner ut forbrenningen din, sånn at du kan ligge på det som er rikitg i forhold til deg..

ogs¨må du ikke forsvinne altså, trenger deg her:) du er en motivasjon for meg..

 

mamsemumsen. så flink du er som har kommet inn igjen i siget.. det er flott..

 

Nei.. nå skal jeg ha meg en fa... god dag altså..

 

Snakkes da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beundrer din ståpå vilje snurpa, du prøver igjen med en gang du føler du har ramla litt av hesten og det er flott!! Fortsett med det så viser vekten 74 kg en vakker dag:)

 

Ragnhild: grattis med buksa! Det gjør godt når klær passer igjen:)

 

Går å venter på at buksa mi skal sitte som et skudd og, foreløpig kan den brukes, men ikke med trang genser over... Må liksom dra den godt over håndtakene og så sklir den ned og da blir det litt "deig" som henger rundt der da... Ikke så lekkert synes jeg. Men jeg er der snart, er jo bare 1, etellerannet fra før gravid vekt denne gangen. Og det er litt deilig å tenke på selv om det ikke er det endelige målet da....

 

Veit ikke helt hva slags trim det blir idag, er jo faktisk fint vær idag. Har sovet lenge så kroppen er ikke helt igang føler jeg, men det kommer!!

 

Ha en super dag:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Kjenner meg sånn igjen deg! Det er neimen ikke lett!

Men vi er flinke! Tenk så liten tid det er siden vi gikk gravide, og nå med amming og alt! Må bli litt snillere med oss selv! Vi skal klare dette sammen! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsemomsen

Mamsemomsen: har du kommet deg ut på tur??

 

 

Det gjorde jeg faktisk! Til slutt.Hadde en god runde på 1 t 15 min Deilig!

Har fått med meg en venninne på turavtale en gang i uken og da MÅ man jo møte opp, praktisk ; ) Og mye koseligere enn å gå alene. Forbrenner jo kcal på å snakke også!

Men idag er det verre.. det regner og motivasjonen er deretter. Blir kanskje treningsvideo ikveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sant som du sier ragnhild... er ikkeså rart at det er litt vanskelig innimellom.. vi har tross alt gjort en stor jobb i non mnd for å si det sånn...

 

Men. nå føler jeg meg så mye bedre. har akkurat gått en skikkelig heftig tur på en time med vogna.. så deilig altså. svetten dreiv:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969

Mye flinke folk her inne må jeg si..

 

Har gått bra foreløpig i dag. Just vært ute å gått m vogn i ca 2 timer med ei venninde. gikk ikke like fort som ellers, men blei litt over 3 trimpoeng av det..

Planen i morgen er å gå på trening igjen..

nå hører jeg det knirker i vogna bak meg, så får vel ta opp sjarmøren. :P

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Ha,ha, ha; ned 100 g siste uka. Er fornøyd med det selv om det er latterlig lite, men har ingen forventninger til noen nedgang før september - må bli ferdig med diverse utflukter først... Har vært på Oslotur i helga, spist masse godt, men også brukt bena flere timer hver dag.

 

Så dagens vekt viser 89,4 kg, og jeg er lykkelig over å holde meg på 80-tallet selv om det er snakk om en hårfin margin...

 

Dere andre fortjener skryt, spesielt du Ragnhild - snart 10 kg, er grønn av misunnelse :P

 

P.s. jeg er snart 29 år.

 

Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er damer!!:D

 

Idag har jeg gått 1 time med vogna, noe i skogen og noe på asfalt. Men den runden i skogen er litt av en terrortur, bratt oppover nesten hele veien, før det flater litt ut mot slutten, var gjennomvåt jeg...:D Tenker jeg må få unna endel trimpoeng før helgen for da skal vi jo til København. Blir nok mye gåing der, men blir sikkert endel utskeielser og kan jeg tenke meg... Men det skal jeg unne meg altså, og ikke tenke på en eneste kcal fra fredag til søndag (så får vi se om jeg klarer det da...:P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...