Gå til innhold

Uke.18 motivasjonsrapportmødrene


snurpa

Anbefalte innlegg

Gjest jojomamma

Målet er nådd første dagen iallefall....har 1900 kcal i dag. Gikk 40 minutters tur i formiddag, og var på spinning i ettermiddag. Så i dag er jeg kjempe fornøyd! Trengte en sånn dag nå! Håper bare jeg klarer å være like flink resten av uka!

 

Dere er jammen flinke med trimminga! Er så glad for å ha dere her alle sammen!

 

Nattinatt! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar
Gjest Mamsemomsen

av måltidene ser jeg er veldig viktig for meg. Må unngå å måtte ta beslutninger når jeg er sulten! Prøver å planlegge litt kvelden i forveien slik at jeg kan stikke opp og kjøpe det jeg evt trenger handle til neste dag. Finner ellers trøst i div varme sjoko light drikke, pepsi max og litt 70% sjokolade. Ble ikke noe trimming i går, men husarb teller jo også ; ) Skal trene ikveld! Tror jeg skal klare 1 kg denne uken, hvis ikke vekta plutselig ombestemmer seg : O

Ha en fin onsdag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969
av måltidene ser jeg er veldig viktig for meg. Må unngå å måtte ta beslutninger når jeg er sulten! Prøver å planlegge litt kvelden i forveien slik at jeg kan stikke opp og kjøpe det jeg evt trenger handle til neste dag. Finner ellers trøst i div varme sjoko light drikke' date=' pepsi max og litt 70% sjokolade. Ble ikke noe trimming i går, men husarb teller jo også ; ) Skal trene ikveld! Tror jeg skal klare 1 kg denne uken, hvis ikke vekta plutselig ombestemmer seg : O

Ha en fin onsdag!![/quote']

 

Jeg er SÅ enig med deg, Planlegging er 75% av greia for meg oxo. Dødsviktig å ha de "gode" tingene i skapet når sulten kommer. Det er godt å ha noe litt ekstra innimellom som ikke sprenger kcal grensa for den dagen. Jeg hadde litt "dilla" på Lollipop da jeg gikk gravid. Og det har jeg fortsatt. Synes saftis er dritgodt.. Og det er jo ikke så farlig heller. Er noen og 70 kcal i en lollipop, så det unner jeg meg fortsatt..

Husarbeid er jo absolutt trim Mamsemomsen!!!

Ragnhild: Så bra jobba!! Spinning og gåtur er jo super trim.

Melis: Misunner deg turen til Køben altså!!! Har hatt noen turer dit(uten barn), og har utrolig mye morsomme og hærlige minner derfra. :)

Lene: 100 gr ned er 100 gr ned.. :) Du kommer jo stærkere tilbake i Sept.

 

I dag her jeg gått til treningssenteret 30 min, trena styrke ca 1 time og gått hjem igjen (har mye tunge bakker hjemover) I DET regnværet.. Herregud, holdt på å regne bort.. Men så himla deilig nå. :)

 

Foresten første gang jeg prøver meg alene hjemme, for nå reiste gubben på jobb. Kommer hjem mandag kveld, så det er ikke mange dagene. er jo vant til at han er borte i 14 d i strekk. Så får jo en myk overgang..

 

Får besøk av en venninde i dag, og av to kollegaer fra treningssenteret i morgen. Lurer på hva jeg skal servere??!! Vil jo ikke friste meg selv for mye heller... HM. Får gå å se i GR oppskriftene, og så får vi se om den lille sjefen har tenkt å la meg få tid til å smelle sammen noe.. :P

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er dere jammenmeg flinke altså.. Stolt av dere jeg.. og lenemora... all nedgang er nedgang, topp..

 

Jeg har vært flink ett par dager nå, og det føles så bra. Men tror nok allikevel at det ikke går så bra med vekta i morgen altså.. Får se..

 

Er akkurat innigjen etter en labg tur med ei venninde på 1t og 20 min... Det begynte å sprutregne:eek:.. Så nå sitter jeg her i kosebuksa mi og koser meg med pc og verdens beste samvittighet:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Flink du har vært, Snurpa! Jeg heier på deg i morgen! :P

 

Har ikke vært like flink selv i dag... Har ikke skeia ut med noe godis eller noe sånt, men har spist for mye mat! Har endt opp på rundt 2300 kcal. Vi hadde et vennepar på middag. Serverte moreller og nektarin til dessert. Det føltes veldig greit, og var kjempe godt! Skulle opp å trene i kveld da, men de ble mye lenger enn jeg trodde de skulle være, og det ble litt feil å jage dem fordi jeg ville trene... (...og det er ingen dum unnskylding faktisk, for jeg hadde veldig lyst å trene!:))

 

I morgen skal jeg bort hele dagen. Skal besøke en venninne som bor 1 1/2 time herfra, så jeg og gullet skal på biltur. Gleder meg til å komme bort litt, men jeg har jo lite kontroll over matservering da... Så jeg får være så flink jeg bare kan. Forhåpentligvis rekker jeg å trene når jeg kommer hjem i morgen kveld!

 

Nattinatt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går sikkert helt fint ragnhild. med maten altså. Koselig å reise bort på besøk.. Jeg og lille gull her også skal også ut på biltur for å besøke ei venninde av meg. :P

 

Gikk ikke så veldig bra med vekta i dag.. Men det var som forventet.. HAdde gått opp 500gram.. Men det satser jeg på at er borte neste uke..

 

82kilo i dag da... Hmf..

 

Iallefall.. Damer, ha en strålende dag. Kos dere ute i sola.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff og uff... Sprakk litt igår jeg... Med smågodt... Og dere, jeg endte over kcal grensa altså... 2000 og noe.. Tror kanskje vekta idag kunne vært lavere om det ikke hadde vært for det. Ikke ble det trim igår heller, så jeg er ikke videre stolt. Også dagen før veiing da...

 

Resultatet ble 64,6 kg, ned 300 g fra sist og totalt ned 5,7 nå. Ned 1 cm i midjen da så det er jo ikke verst.

 

Nå reiser vi jo bort i helgen så da tar jeg meg en PAUSE fra kcaltelling og regner med å komme tilbake på mandag med enormt pågangsmot og motivasjon!!!:P

 

Snurpa: neste uke er du på nedover igjen, det er jeg sikker på!

 

Ragnhild: ikke fortvil over de kcal, det har gått seg til til imorgen;)

 

Hannemor: hva serverte du da? Ble det noe sunt?

 

Mamsemomsen: det med planlegging er extremt viktig her og. Vi lager middagsplaner for en uke av gangen, skriver handleliste med alt vi trenger og følger den slavisk når vi er i butikken. Om vi handler når det er helg så tar vi kanskje med noe extra å kose oss med, men ellers i uka er vi veldig flinke til å ikke tilføye noe på egenhånd for å si det sånn. Og det har vært en stor hjelp, både på veien til å endre usunne vaner og på økonomien vår;)

 

Ellers må jeg bare si; dere er flinke jenter altså! Stå på:)

 

Må pakke nå, men kommer innmom en tur seinere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969

Melis: nei ble ikke noe sunt. Jeg kjøpte rett og slett bare en pakke med sjokolade kjeks.. Orket ikke ordne med noe. Har spist 1 stk, og det er 130 kcal som jeg skal ta med i beregninga i dag. :-) Så er fornøyd med det.

 

Har vert ute å gått tur i 1,5 t i dag sammen med svigermor. Lillegull fant ut at han ikke bare skulle ligge i vogna. Så det ble en "interesang" tur hvor jeg måtte ta han i bæresælen 3-4ganger. Eneste gangen jeg ikke har hatt med meg mat, sår jeg har gåått ut av huset. Og det straffet seg Big Time!!! Men ble bra trim i allefall..

 

Ellers har det gått bra til nå i dag. Skal stikke hue i fryseren og finne ut hva jeg og 14issen skal ha til middag. Hun kommer hjem fra skolen snart. :-)

 

So long babes

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Ja, som dere kanskje vet har jeg fått babyen min nå! :P

Og nå er jeg begynt på videreføringen av min sunne livsstil fra før fødselen (eller forsøket på sunn livsstil...)

Men jeg lurte nå altså på om dere har plass til en til her inne? Dere har jo blitt ganske mange nå da men... Fører egen dagbok-tråd, men hadde vært moro å ha en liten gjeng å rapportere til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

....og jeg har klart meg bra! Jeg forklarte raskt at jeg har godteavtale med mannen når godisen kom på bordet, så jeg spiste ikke noenting. Og hun serverte blomkålsgrateng eller hva det het, og det var jo ikke det verste jeg kunne fått. Så er godt fornøyd med dagens innsats! Nå spiser jeg litt kveldsmat, så skal jeg opp å svette litt på Elixia etterpå. Gleder meg faktisk! :P

 

Bra jobba Melis! Og Snurpa, du kommer helt sikker sterkere tilbake neste uke!! :)

 

-Ragnhild-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Jeg synes iallefall det er helt i orden! Bare kjekt med flere!! :P

Gratulerer med baby foressten! Hvor gammel er den??

 

Ja' date=' som dere kanskje vet har jeg fått babyen min nå! :)

Og nå er jeg begynt på videreføringen av min sunne livsstil fra før fødselen (eller forsøket på sunn livsstil...)

Men jeg lurte nå altså på om dere har plass til en til her inne? Dere har jo blitt ganske mange nå da men... Fører egen dagbok-tråd, men hadde vært moro å ha en liten gjeng å rapportere til :)[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Vekt: 75,7.

 

Veldig fornøyd, spes med tanke på siste ukas utskeielser! Og nå har jeg tatt av 10 kg, det er jeg glad for det!! Men satser på noen til...:P

 

Blir en rolig helg tror jeg, skal i utgangspunktet ikke bli de store utskeielsene iallefall... Spinning i dag og i morgen, å så blir det kanskje en tur i marka på søndag om det er greit vær.

 

God helg alle sammen!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date=' som dere kanskje vet har jeg fått babyen min nå! :P

Og nå er jeg begynt på videreføringen av min sunne livsstil fra før fødselen (eller forsøket på sunn livsstil...)

Men jeg lurte nå altså på om dere har plass til en til her inne? Dere har jo blitt ganske mange nå da men... Fører egen dagbok-tråd, men hadde vært moro å ha en liten gjeng å rapportere til :)[/quote']

 

Velkommen kjære du.. Jo flere jo bedre:D

Bare gi meg målene dine du, så skriver jeg deg inn:)

startvekt, hva er målet, høyde, vekt denne uke og hvor mye nedgang hiltill..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt: 75' date='7.

 

Veldig fornøyd, spes med tanke på siste ukas utskeielser! Og nå har jeg tatt av 10 kg, det er jeg glad for det!! Men satser på noen til...:P

 

Blir en rolig helg tror jeg, skal i utgangspunktet ikke bli de store utskeielsene iallefall... Spinning i dag og i morgen, å så blir det kanskje en tur i marka på søndag om det er greit vær.

 

God helg alle sammen!:)[/quote']

 

Super bra altså.. det må jeg si. Gratulerer så mye.. Nå har du faktisk nådd det første målet du satte deg.. Det er jo helt supert.. JEg kommer etter... med små små skritt..

Var flink i går og gikk en god tur... I dag skal jeg også gå meg en fin tur.. Gleder meg..

 

God helg da jenter.. Stå på.. Tenk tynt:D (som jeg bestandig sier)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske at jeg kunne skru av den dumme hjernen min.. ikke tenke og gruble så mye.. ja eller tenke på mat og godsaker er vel det jeg grubler på.. Har skikkelig lyst på saftig brownis eller sjokoladekake... kokkosboller og alt mulig.. i dag da jeg ga lille gull grøt, var det bare så vidt jeg ikke kastet meg over den også.. he he.. Da er det ille.. Jeg prøver så godt jeg kan og holde meg til frukt... Skriver litt i kveld jeg, så får vi se hvordan det går...

 

Jeg skal stå imot

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Ja, når har vi snart slanka bort et lite menneske, et skralt menneske da foreløbig....hehe....men allikevel!!:P

 

Off, det er pyton med sånne dager, Snurpa! Jeg har det nesten sånn hver kveld egentlig.....så da gjelder det bare å ikke ha feil ting i hus!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke lett.. da er det fort gjort å få i seg ting på kort tid..

 

Nå er ve akkurat innigjen etter en skikkelig tur i skogen, over stokk og stein. Det må vel være bra. Føles litt bedre ut nå også. Har tatt meg to skiver med litt bringebærsyltetøy.. Det har slukket itt av suget.

 

Ja.. nesten et helt menneske.. det er jo bare så bra..

 

Men ragnhild.. du står fatisk for 1/3 del av det da.. utrolig bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969

i dag jeg.

Har liksom ikke blitt greie på noe i dag.

Sjefen bestemte at morgenen den begynnte kl 04 i natt. Ville ikke sove mer etter at han hadde fått mat. :P

Så vi måtte sove litt utpå dagen. Og da blir dagen så rar synes jeg. Følte liksom at det var morgen når vi våknet kl 12.30..

Var en tur oppom jobben og jobbet et par timer. Storesøster var med og gikk tur med gullet.

Etterpå var det å kjøre henne i kirken. Hun skal møte de andre konfirmantene i dag, de skulle på en hytte til en av lederne. Regner med at hun får mat der, så jeg har rett og slett kjøpt meg en ferdigpizza. Vegetarpizza med mozzarella. Helt ok. Gidder ikke lage middag til bare meg i dag. Men har jo kontroll på hvor mye jeg får i meg.

Første gang denne uka jeg ikke har fått trimma oxo. Får liksom ikke den samme "GOD" følelsen på kvelden da gitt.. Men får ta det igjen i morgen, med å gå en lang tur.

Gullet har sovet nesten hele ettermiddagen, så det skal bli spennede å se hvordan denne kvelden og natta blir gitt.. Gleder meg til vi har klart å få inn noen rutiner. Blir sliten av å ikke ha det. Men det kommer vel etterhvert. Han er jo litt liten enda.

Jeg merker virkelig nå hvor mye mannen min bidrar, nå som han er borte...

Stå på jenter, og ha en strålende helg.

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Takk for skryt! Det gjør godt! :P

Og du.....jeg hadde faktisk ikke klart det uten deg, det er du som har vært her hele tiden! Du skal ha MYE av æren altså! :)

 

 

Super bra altså.. det må jeg si. Gratulerer så mye.. Nå har du faktisk nådd det første målet du satte deg.. Det er jo helt supert.. JEg kommer etter... med små små skritt..

Var flink i går og gikk en god tur... I dag skal jeg også gå meg en fin tur.. Gleder meg..

 

God helg da jenter.. Stå på.. Tenk tynt:D (som jeg bestandig sier)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Hanne.. En dag uten trimmings gjør jo ingen ting.. DU har jo virkelig stått på som bare det hele uken.. FLink er du:)

 

JEg er sånn passe fornøyd med dagen--- Har ikke gjort noen store utskeielser, det har jeg ikke.. Men spiste litt mye is i sta.. HAdde beregnet is... Så spiste det.. Også spiste jeg is på kveldsmatkvota.. Så da blir det ikke noe av det iallefall.. Får håpe at det går greit da.. Hmf...

 

Da skal jeg snart legge meg. NAtta damer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for skryt! Det gjør godt! :P

Og du.....jeg hadde faktisk ikke klart det uten deg' date=' det er du som har vært her hele tiden! Du skal ha MYE av æren altså! :)[/quote']

 

Sååå koselig... Takk for det.. :)

 

Mye av motivasjonen ligger i at man holder sammen altså. Det er ikke til å komme ifra gitt. Vi får stå sammen til vi har slanket bort en skral person til:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA ja.. rett før jeg skulle legge meg i går klarte jeg sånn i forbifarten innom kjøkkenet og spise to kalde grillpølser og et knekkebrød med smør... Gud altså. Jeg er ikke sann. UFF:D Noen ganger tror jeg at jeg skulle hatt litt real juling:) he he...

''

MEn men,.. Tror ikke det skal ha så mye å si. HAdde ikke skrevet opp mat for mer enn 1800kcal i går, så gikk ikke så langt over 2000 og noe allikevel tror jeg,,,

 

MEn jeg har et voldsomt søtsug inni meg om dagen.. kJenner jeg er helt urolig ut i fingertuppene pga det.. Ganske ille. Det jeg drømmer om er å frotse i seige gode brownis osv.. Det er ingen god tanke.. IKke fordet,, jeg tenker ofte på god og sunn mat og vil gjerne ha det.. Men jeg er så delt., OG det er så vondt.. Er så kjedelig at man må jobbe så hardt imot hele tiden. Skulle ønske det ikke var sånn. MEn jeg må nok engang skylde på ammingen jeg altså.. Var ikke sånn når jeg ikke gjorde det. Da hadde jeg ikke den søthungeren.. SOm river inn til beina:D Er det noen av dere andre som har det sånn eller?? OG hva gjør dere når det blir som aller verst.. Hva slags handlingsplan må man legge i et sånnt øyeblikk.. HVa kan man gjøre, tenke osv... Tankene styrer jo alt, uansett.. Så klarer man å få vridd hodet sitt litt...

JEG prøver å tenke mye ekkelt egentlig.. PRøver å se for meg fettet som fester seg inni årene mine og sakte men sikkert stopper blodgjennomstrømmingen..ELler at det jeg er sugen på er noe skikkelig ekkelt.. Men det hjelper liksom ikke allikevel.. Det jeg da tenker til meg selv er som så, ja ja.. denne gangen skal jeg spise masse og i morgen er det stopp,,, Sånn går nå dagan...

 

Hm.. Nei.. NÅ har jeg liksom klart å gjøre det rimelig svartmalt her gitt... MEn jeg er glad også da. Gleder meg til å trimme etterpå og vil veldig gjerne ha en sunn dag i dag.. '

 

Spis bra da damer,,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsemomsen

Fikk ikke skrevet igår, men jeg klarte ukesoppdraget mitt. Ned 1,2. 74,2 kg.

Med andre ord tilbake til der jeg var når jeg hoppet av og skulket resten av ferien. Men motivasjonen er på topp. Dersom jeg klarer en halv eller helst en hel kilo neste uke ser jeg 73 tallet og det er en stund siden.

 

Snurpa:

JA! jeg kjenner igjen søthungeren og føler meg ofte som et rovdyr på jakt etter mat og digg på kjøkkenet!! Men føler det har hjulpet endel når jeg nå spiser så mye mindre karbo. I går spiste jeg nesten en pose med baconcrisps, for på lavkarbo er det JA mat. Såfremt de er laget av ekte bacon og ikke fake-produkt.

 

Har gått tur hver dag og fått trimmet til dvd en min en gang

 

God helg dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Har lyst på sjokolade/godteri.....All the time!! Særlig om kveldene... Jeg tror vi kan skylde mye på amminga, men jeg har alltid vært glad i godteri da.:P

 

Nå om dagen så redder jeg meg litt fordi jeg har godteavtale med mannen min. Jeg må ut med 500 kr hvis jeg spiser godteri utenom lørdager. Det hjelper VELDIG de dagene sjokoladen skriker etter meg! Så kan jeg glede meg til lørdagen og kose meg med god samvittighet da. Det er herlig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...