Gå til innhold

uke 20 motivasjonsrapportmødrene


snurpa

Anbefalte innlegg

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

åh nå føler jeg meg skikkelig bra. kjenner at motivasjonen kommer som bare det.. bare jeg kan få en liten opptur i morgen så:P Jeg burde det, for har egentlig ikke skeiet ut så mye.. også har jeg jo trimmet litt også da..

 

i dag har jeg gått tur på nesten to timer.. det gjorde susen altså.

 

Jeg ser virkelig for meg olabuksa snart nå. he he..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den rødkledde med horn vant over engelen, spiste to ganske store biter med yada-sjokolade.... :P

 

Og skulle vel egentlig gå tur også, men det ble litt hektisk med tre unger(stesønnen min kom også i dag) Men tok hunden med ned til fjæra og lot henne springe litt, så fikk i allfall litt frisk luft.

 

Tror det blir tur med tvillingvogna i mårra(største er hjemme tirsdag og torsdag), da får jeg pest meg litt.

 

Vel, "Du skal få en dag i mårra..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå vært og trent på sats for første gang på leeenge. Var litt rart å være der igjen, men deilig å få satt igang. Fikk trent gjennom hele programmet etter veil. timen, så det er deilig!:P

 

Blir nok ikke noe trim imorgen, største snuppa er syk så vi må nok holde oss inne. Får se hva jeg orker når mannen kommer fra jobb da...

 

Lenemora: det var jo ikke så ille som du hadde trodd vel! Neste uke skal du se det har gått nedover vettu;)

 

Hannemor: der var du, så bra at alt er bra! Skjønner jo at du ikke har så mye tid når mannen er på jobb, mye å henge fingerne i med disse små!

 

Snurpa: supert med den motivasjonen din, deilig å være på opptur!!

 

Scorpiogi: sjokoladen går du av deg imorgen med tvillingvogna;)

 

Nå må jeg finne senga! God natt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye aktivitet her inne, det gjør det så motiverende å stikke innom å lese! :)

 

Jeg har vært ganske flink siste dagene, med maten iallefall. Men har ikke trent siden mandag, så da er jeg vel like langt... Det er travle dager, med mye besøk og byturer. Så da blir det lite tid til andre gjøremål! Er endel som skjer i dag også, men håper jeg får tid til å trene senere!

 

Ha en fin dag! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!:P

 

Tidlig oppe du Ragnhild! Du får nok endel aktivitet selv om du ikke har vært på trening;) Det kan jo gi en ny dose med motivasjon når man har fått en liten treningspause selv om den ikke er frivillig!

 

Jeg har vært på vekta og må innrømme at jeg er litt glad for at den i det hele tatt har rikket seg, samtidig som jeg selvfølgelig gjerne skulle sett mer bevegelse. 63,8 idag, ned 200 g og totalt 6,5 kg...

 

Skjønner at jeg ikke kan ha noe særlig utskeielser når det gjelder å overskride kcal grensa om jeg vil at kroppen skal gi slipp på de siste kiloene. Etter at jeg fikk eldste dattera mi stoppa vekta rundt 63 kg og ville liksom ikke videre ned etter det. Så det er tydelig at kroppen min trives rundt denne vekta, men det gjør ikke jeg... Så nå må det være fullt fokus framover!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

Flinke dere er jenter. Er inne å leser, selv om jeg ikke skriver så mye akkurat nå.

Går sånn tålig greit med meg. Ikke blitt så mye trim foreløpig. Håper på å få både gått og trena i dag. Men vi får se hva minsten bestemmer..

Stå på jenter

Hannemmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snurpa: grattis med nedgang, 400 g er bra!!:P

 

Scorpiogi: så flink du er! Det er ganske tungt å trille på 2 stk selv om den minste ikke veier så mye enda, hehe;)

 

Som nevnt igår kommer vi oss ingen steder idag, men det frister ikke heller, det pøser ned her... Så like greit å ha en god unnskyldning til å holde seg inne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt når det går rette veien! :)

 

Jeg er tidlig oppe ja, må oppe å amme i 6-7 tiden hver dag. Hun sovner alltid igjen etterpå, og i dag gjorde faktisk jeg også det etter en stund. Er litt sliten så det var godt å få en time til på øyet!

 

I'll be back tomorrow....:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh....jeg kom meg på trening i dag. Hadde ikke mye lyst når alt kom til alt, sofaen frista mer... Men godt å ha gjort det!

 

I dag har jeg baka Ingers rugbrød, for første gang. Det ble så godt, kan anbefales! Jeg begynner å blir så utrolig lei av å knaske på knekkebrød, så det blir godt med litt forandring!

 

Nå skal jeg nyte resten av kvelden på sofaen. Så godt i blant!!;)

 

(I came back litt før....hehe....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er Ragnhild! Det gjør så godt etterpå når man overvinner sofan;)

Har litt lyst å bake det brødet selv, hvordan synes du det metter ift vanlig brød? Og er det fler kcal pr skive eller er det ca det samme som vanlig brød? Hehe, mange spørsmål fra meg nå...

 

Overvant sofa monsteret selv istad, etter en lang dag med jentene mine. De har egentlig vært super greie begge to, men sliten blir man jo allikevel. Frista ingenting å gå ut i regnværet så jeg tok 25 min på mini stepperen og 20 min med rockeringen min:)

 

Hvordan er det med dere andre??;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh.. det hørtes jammen meg godt ut med hjemmebakt brød.. Kanskje jeg skal ta på meg husmorhstten en dag og gjøre det samme:0)

 

Scorpiogi- flott å gå tur med tvillingvogn da.. KAn tenke meg du har forbrent masse kcal..

 

JEg har masse motivasjon nå.. Det er så deilig altså. Selv om vekta går litt treigt går det som sagt den rette veien, og så lenge det gjør det er det det som er det viktige.. Nå ble det mye det her, uten ,. he he:D

Hm.. har fått så dilla på pepsi max igjen jeg.. HAr holdt meg unna det så lenge.. Både i graviditeten og etterpå.. For lille gullet tålte det så dårlig..

 

Ragnhlid. Snuppa mi skal også ha pupp hver dag i halv syv, syv tiden. Som regel sovner jeg med henne jeg da;) så i dag stod vi opp halv ti.. Men det er deilig innimellom da. Godt å virkelig få hvilt ut litt.

 

Lykke til med veiing i morgen da ragnhild.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går kjempefint her ;) Er så fornøyd med maten denne uka, har holdt meg innenfor kcal-grensa med god margin. Men det blir dårlig med trim gitt, her kommer det noen vanvittige regnskyll og regntøyet er altfor trangt...

 

Ellers planlegger jeg middagsselskap til lørdag, vi har invitert to vennepar på kalkunmiddag. Så kommer nok til å sprenge kcal-grensa den kvelden...

 

Har plutselig fått veldig mye mindre melk i den ene puppen, så lurer på om jeg er i ferd med å miste melka? Pumpet meg en kveld for å se, og det kom 20 ml fra den "dårlige" puppen og 150 ml fra den andre. Merkelig! Ønsker å amme snuppa til jul, da er hun 10 måneder, men det spørs om det rekker. Hun virker mindre interessert i puppen selv om hun sjelden/aldri får flaske. Umulig å amme henne dersom det er støy eller andre personer i rommet. Men vi får bare fortsette med godt mot, vil så gjerne fortsette på denne tråden for ammende i stedet for en av de andre i diskusjonsforumet. Jeg digger dere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det metter bra!

Moren min spiser bare det brødet, og hun mener at det går lengre tid før hun blir sulten igjen når hun spiser det i forhold til andre. Jeg kan ikke uttale meg helt om det enda, har bare smakt det såvidt når jeg har vært hjemme hos dem.

Ingers rugbrød ligger inne her på menyene, så du kan gå inn der å sammenligne med andre brød. Det har litt mindre kcal i seg tror jeg! ;)

 

Flink du har vært med trimmen!!

 

Så flink du er Ragnhild! Det gjør så godt etterpå når man overvinner sofan;)

Har litt lyst å bake det brødet selv' date=' hvordan synes du det metter ift vanlig brød? Og er det fler kcal pr skive eller er det ca det samme som vanlig brød? Hehe, mange spørsmål fra meg nå...

 

Overvant sofa monsteret selv istad, etter en lang dag med jentene mine. De har egentlig vært super greie begge to, men sliten blir man jo allikevel. Frista ingenting å gå ut i regnværet så jeg tok 25 min på mini stepperen og 20 min med rockeringen min:)

 

Hvordan er det med dere andre??:D[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.....Jeg har og sklidd ut med Pepsi Max'n igjen... Det blir plutselig litt oftere enn bare lørdager nå om dagen. Vi får skjerpe oss!! Jeg tror nemlig at søtsuget blir enda verre når man drikker den styggedommen....hehe...;)

 

Brødet kan som sagt anbefales, og det var super enkelt å lage. Jeg er nemlig ingen kokk/baker! Jeg liker det iallefall godt, elsker grovt brød!

 

Så bra at motivasjonen har komt seg, det var vel unt! :D

 

Åh.. det hørtes jammen meg godt ut med hjemmebakt brød.. Kanskje jeg skal ta på meg husmorhstten en dag og gjøre det samme:0)

 

Scorpiogi- flott å gå tur med tvillingvogn da.. KAn tenke meg du har forbrent masse kcal..

 

JEg har masse motivasjon nå.. Det er så deilig altså. Selv om vekta går litt treigt går det som sagt den rette veien' date=' og så lenge det gjør det er det det som er det viktige.. Nå ble det mye det her, uten ,. he he:D

Hm.. har fått så dilla på pepsi max igjen jeg.. HAr holdt meg unna det så lenge.. Både i graviditeten og etterpå.. For lille gullet tålte det så dårlig..

 

Ragnhlid. Snuppa mi skal også ha pupp hver dag i halv syv, syv tiden. Som regel sovner jeg med henne jeg da;) så i dag stod vi opp halv ti.. Men det er deilig innimellom da. Godt å virkelig få hvilt ut litt.

 

Lykke til med veiing i morgen da ragnhild.[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe....jeg holder på å bli sprø innimellom når jeg sitter å ammer med andre folk i nærheten eller hvis tv'n står på ol. Hun er så nysgjerrig, så hun vil ha med seg alt. De er søte og da! ;) Jeg har også litt variert med melk, og har alltid hatt litt mindre i den venstre puppen. Har også planer om å amme en stund til, så håper jeg kan det.

Det hjelper ikke med økedager da?

 

Enig med deg, jeg digger dere også. Tror nok jeg også holder meg her etter amminga tar slutt...:D

 

 

Det går kjempefint her :) Er så fornøyd med maten denne uka' date=' har holdt meg innenfor kcal-grensa med god margin. Men det blir dårlig med trim gitt, her kommer det noen vanvittige regnskyll og regntøyet er altfor trangt...

 

Ellers planlegger jeg middagsselskap til lørdag, vi har invitert to vennepar på kalkunmiddag. Så kommer nok til å sprenge kcal-grensa den kvelden...

 

Har plutselig fått veldig mye mindre melk i den ene puppen, så lurer på om jeg er i ferd med å miste melka? Pumpet meg en kveld for å se, og det kom 20 ml fra den "dårlige" puppen og 150 ml fra den andre. Merkelig! Ønsker å amme snuppa til jul, da er hun 10 måneder, men det spørs om det rekker. Hun virker mindre interessert i puppen selv om hun sjelden/aldri får flaske. Umulig å amme henne dersom det er støy eller andre personer i rommet. Men vi får bare fortsette med godt mot, vil så gjerne fortsette på denne tråden for ammende i stedet for en av de andre i diskusjonsforumet. Jeg digger dere :)[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

74,8.

Fornøyd med det! :D

 

Nå har jeg for alvor begynt å drømme om å komme under 70 kg... Der har jeg ikke vært på mange år. Jeg føler meg bra om dagen, så det er ikke super viktig, men det hadde jo uten tvil vært gøy å se 60-tallet! ;)

 

Neste uke drar jeg hjem til foreldrene mine, skal være der i 12 dager.

Gleder meg så!! Er jo bare 2 måneder siden sist, men det føles mye lengre!

Men da må jeg altså flytte veiedagen til torsdag i neste uke. Å så går det 2 uker før jeg har veiedag igjen etter det.

 

Ha en fin helg alle sammen!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ragnhild: gratulerer! Du har jo så gode resultater, uke etter uke!!;)

 

Lenemora: så deilig at det går så fint for deg, da er det så mye lettere å fortsette den gode trenden! Og klart du må holde deg her hos oss, denne tråden gir ihvertfall meg mye motivasjon;) Har ikke opplevd å få mindre melk på den ene sida, men ammer du like mye på begge sider, og har du prøvd å legge henne oftere til den sida du har lite melk? Kjenner veldig igjen det dere skriver om nysgjerrige barn på puppen, med eldste dattera mi ble puppen rett som det var hengende ute, ikke så gøy når man er sammen med andre...

 

Idag måtte jeg en tur på vekta for en liten snikveiing og fikk meg rett og slett en super overraskelse! Ned 0,5 kg fra igår!!! Jeg som bare har gått ned 200 g på en hel uke også 0,5 kg fra en dag til en annen. Måtte tråkke på vekta en gang til jeg, trodde ikke mine egne øyne. Så jeg håper det holder seg til neste uke! Kan så godt som si at jeg er tilbake til før gravid vekt nå, mangler bare 300 g og det er jo ikke så mye å snakke om;) Ja, nå er ihvertfall jeg supermotivert for å kvitte meg med de siste 5 kg, virker ikke så langt unna lenger!!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsemomsen

73 blank. Jaja ned er ned. Men jeg ville se 72.8 : O

 

Jeg har også en good-pupp og en bad-pupp. Tror mange har det. Vet ikke om det er fordi jeg har lettere for å legge henne til på høyresiden kanskje. Kjenner også igjen problemet; dårlig konsentrasjon med puppen, skal ha med seg alt som skjer! Håper også å kunne amme frem til jul sånn ca.

 

I dag er det flott vær! 5 åringen har fri fra bhg, pl.dag, så vi skal ut på tur med niste og kose oss : ) Ha en fin helg dere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow ragnhild, det må jeg si. SÅ bra.. Grattis.. Nå har du faktisk gått ned over 11 kilo altså:0) Da skal jeg jammen prøve brødet du snakker om, hvis det metter mer.. Sånn industribrød er bare luft og gjær..

 

Melis: Snikveier meg stadig jeg også.. HAdde gått ned 200g til i dag.. Det hjelper på det. Men legger ikke inn noe før til uka allikevel..

 

LEnemora: så bra at du har vært flink.. OGså gjør det nok ikke noe om man skeier ut litt når man har middagsbesøk. KAlkun er jo sundt og bra.. Deilig. Lykke til..

 

Uff.. I går kveld kræsja jeg på sofaen.. Gikk elegant inn på kjøkkenet og tok med meg ei kjekspakke som gikk ned på høykant... Grrrrrr..... OG jeg som var så motivert. Motivert "my .."...!

JEg tror nok også at den pepsimaxen er en liten satan når det gjelder søtsuget ja.. MErker at det blir bedre når jeg holder meg borte... JEg hadde besøk her om dagen, så da handlet jeg inn et par flasker.. Og selvfølgelig går de ned:( Skal ikke kjøpe inn noe nytt når de er tomme altså.

 

Har planer om en liten gå tur i dag.. OG i morgen skal jeg på treningsstudio.. Endelig. Første turen i morgen. Så det gleder jeg meg til altså.

 

MEn.. nå skal jeg ordne meg litt mens gull sover. Jeg skal på shopping:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

73 blank. Jaja ned er ned. Men jeg ville se 72.8 : O

 

Jeg har også en good-pupp og en bad-pupp. Tror mange har det. Vet ikke om det er fordi jeg har lettere for å legge henne til på høyresiden kanskje. Kjenner også igjen problemet; dårlig konsentrasjon med puppen' date=' skal ha med seg alt som skjer! Håper også å kunne amme frem til jul sånn ca.

 

I dag er det flott vær! 5 åringen har fri fra bhg, pl.dag, så vi skal ut på tur med niste og kose oss : ) Ha en fin helg dere!![/quote']

 

All nedgang er nedgang.. Grattis:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...