Gå til innhold

uke 20 motivasjonsrapportmødrene


snurpa

Anbefalte innlegg

er også godpuppen.. Der kommer det masse melk.. og ikke så mye på venstre. SOm du sier mamsemumsen, så har jeg også hatt lettere for å legge henne til den siden.. Men uansett. Det gjør ikke noe, for melkeproduksjonen tar seg bare opp deretter.. Eneste det er litt rart å se, for jeg kan så tydelig se at den høyre puppen er større...

Det hender også at melkegangene er bedre på den ene siden enn den andre.. Kommer melken fortere der, er de ofte mer interresert i den siden.. Luringer er dem:D

 

Snuppa her begynner også å bli veldig opptatt av alt som skjer rundt når vi spiser, så her krever vi litt ro og fred...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Nå har jeg vært på sats og trent! Føles så deilig!!:D Trente gjennom programmet mitt og fikk 10 min kond. trening etterpå før jeg kasta meg på sykkelen hjem igjen. Og bra var det for lillesnupp venta på pupp altså;)

 

Mamsemomsen: grattis med nedgang, litt er mye bedre enn ingenting:)

 

Snurpa: kjekspakka hadde kanskje ikke så mye å si når du har gått ned litt til allikevel? Kos deg med shopping idag da, det skal vi også etterpå!!

 

Ha en fin dag da jenter!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei alle.

Flinke dere er. Gratulerer med nedgang til dere som har gått ned

Mannen er på jobb (jobber i Nordsjøen) så jeg er alene denne uka. Blir ikke så mye tid til å sitte å skrive. Men jeg følger med på dere, og suger til meg all inspirasjonen dere gir meg.

Har gått greit med maten denne uka, men ikke blitt så mye trim. Pleier å ligge over 15 trimpoeng i uka, men denne uka ser det dårlig ut.

Men i dag har jeg gått frem og tilbake til treningssenteret, og trena 1 time. La inn hjemturen som plenklipping, siden det er mest oppoverbakker. ;)

Nytt program, så det var dødsdeilig å få tatt i skikkelig.

Gullet måtte ha litt mat imens vi var der, men det er jo sånnt jeg må legge inn.

Har vert så deilig de siste dagene, han har vert som en engel. Blir liksom et helt annet menneske når de ligger der på kvelden og smiler til deg, istede for å skrike i flere timer..

Snurpa:

Ja jeg tror Pepsi Max er drepen for sukkersuget. Men har du prøvd Bio Crom?? Crom stabiliserer blodsukkeret, og kan hjelpe på søthungeren. Funker ikke på alle, men fungerer veldig bra på meg.

Når jeg tar 1 tablett hver dag (fåes i helsekosten) Interreserer jeg meg ikke for søtt. Går nok ca 14 dager før kjeg kjenner noen virkning. Når du får besøk, kansje du skal kjøpe inn brus med sukker istede???

Kansje det er lettere å styre unna da??

Melis:

høres ut som om du har fått en god start på treningssenteret.. Godt jobba. :D

Hvor lang vei har du dit a? Siden du sykler tenkte jeg på.

 

Jeg lurer litt på om jeg skal ta veie dag på tirsdag, og bruke den vekten som blir registrert på kurset, istede for mandag...

Har ikke så store forhåpninger på vektnedgang denne uka, siden det har blitt så lite trim.. Ken kommer stærkere tilbake når mannen min har kommet hjem

 

Nå er det slutt på freden hører jeg..

 

Ha en strålende helg dere.

Ps. hadde ikke klart å styre meg uten dere.. :)

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært flink. Først litt elypsemaskin og styrketrening, så en time på spinning. Skal på middagsbesøk i kveld og aner ikke hva som blir servert så da kan jeg iallefall skeie ut med litt god samvittighet!

 

God helg jenter! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på shopping i 7!!! timer idag vi, kan ikke huske sist jeg var det asså...

Men innimellom her er det jo diverse bleieskift og ammepauser da. Registrerte 1 time rolig gange jeg, men det er nok flere kcal enn det som er forbrent i løpet av de 7 timene. Vi ble alle litt desperat sultne på et punkt og endte opp på Burger King, men jeg spiste kyllingpanini (Fedon Lindberg) som inneholder 337 kcal + cola light så samvittigheten er fin der... men etterpå ble det en softis da... Men det er innberegnet i dagens inntak så ingen grenseoverskridelser ihvertfall!;) Har tatt rockeringen også så idag har jeg sanket mange trimpoeng:D

 

Hannemor: Takk:) ja, det er deilig å være igang igjen! Det er absolutt ikke langt til sats, tar 5 min på sykkel ned og nærmere 10 min hjem igjen for det er mer oppover. Veldig greit å ta sykkelen når lillesnupp er hjemme med pappan, hun nekter å spise av flaske så da kommer jeg meg raskt hjem om det blir krise;) Men til uka blir det trilletur fram og tilbake for da skal jeg prøve å ha med snuppa for første gang!

 

Ønsker alle dere flinke damene en god helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmelaga lasagne, et par øl og brownies med is til dessert. Jeg klarte ikke styre meg unna, men NAM så godt det var. Jaja...jeg får bare være flink resten av uka så går det vel greit.

Skal på spinning i formiddag. Så skal vi på markatur både i dag og i morgen med noen vennerpar. Hjelper vel litt på da....;)

 

Så spennende at du skal ha med ungen din på treningssenteret da, Melis! Lykke til! Det har funka veldig bra med jenta vår, men har vært litt stress i det siste, så nå drar jeg helst å trener alene. Det er deilig med et par timer helt alene! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til alle som har gått ned!!

 

Så var det plutselig lørdag...Uken har gått så fort. Har vært travelt.

Jeg har måle-og veiedag torsdag. Både vekt og cm hadde stått helt stille. Men så gikk jeg på vekten idag og da var den 85 kg, dvs. -1 kg. Mulig det er turene tirsdag og onsdag som har gjort susen. Og så har kroppen gjerne blitt vant med at nå får den omtrent like mye mat hver dag og ikke veldig lite en dag og mye en annen.

 

Tror ikke det blir mulighet for trilletur idag, men imorgen har jeg avtale om trilletur :-D

Her er kondisen så dårlig at jeg ikke skal gå så raskt før pulsen stiger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å dra på harryhandel på Svenskegrensa i går. Begynnte å bli tomt i fryseren, og jeg må ha et lager av kyllingfillet, karbonadedeig og svinekjøtt. Pleier å reise over å ta enstorhandel en gang imellom.

Tok bare med meg bæresæle til minsten. Litt vanskelig å handle, drassende på en stor barnevogn, når man er alene.

På veien stoppen jeg på en bensinstasjon for å kjøpe meg kaffe. 20,- kr takk sier den vennlige betjenten bak kassa. Og da følger det med en pose med 5 stk rykende ferske rosinboller....... (Og det er jo noe jeg synes er ILLE godt)

Jeg begynner å hypeventilere, og flakke med blikket. Imens hjernen min går på høygir... Tenker; Nei, det skal jeg ikke ha... For så å svitsje over å tenke; Men herregud, Hanne, det koster ikke noe..... Kan jo ta de med hjem til de andre..... (jeg er da vitterlig alene hjemme frem til mandag)

Så jeg tar med kaffen, tar tak i monsterposen med rykende ferske boller og tar de med ut i bilen. Tankene mine surrer og går. Tenker bla på kvor mange kcal det er i en bolle, og på hvor lite jeg har fått trimmet denne uka.. (heldigvis hadde jeg spist før jeg kjørte) så jeg legger monsterposen i baksetet!!! Og kjører lykkelig videre til Svinesund.

Ferdig handlet. bærer det hjemover og godt ute på E6 finner ungen ut at han vil ha mat NÅ.... Ikke så lett å få stoppet, så det blir en slitsom tur hjem med til tider høyt volum fra baksetet.

Jeg kjenner at jeg begynner å bli sulten selv også (har gått over tre timer)

Så vel parkert hjemme i gården, løper jeg inn med varene, hodepinen dundrer, og sulten gnager i magen, ungen skriker og klokka har blitt 21.10, og jeg skjønner at jeg ikke orker å lage meg noen middag.

DA ER DEN DER IGJEN: MONSTERPOSEN.......

Jeg tar den med ut på kjøkkenet, titter på den, ser at de er akkurat sånne lyse som jeg liker, klemmer litt på den, lukter litt oppi posen. Sjekker GR på nett, hvor mange kcal det er i en bolle...Hmmmmmm

Tar en sjefsavgjørelse, putter bollene oppi en annen pose, og legge de i fryseren.. ;)

Tar tak i ungen, slenger ut puppen. Og middagen i går ble to grovbrødskiver med mager gulost...

 

Dette var bare en liten historie (en sann sådann) om meg og min kamp mot slike monstere som dukker opp fra titt til annen..

 

Stolt av meg selv.. Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er ikke lett, så det står det jammen respekt av!! ;)

 

for å dra på harryhandel på Svenskegrensa i går. Begynnte å bli tomt i fryseren' date=' og jeg må ha et lager av kyllingfillet, karbonadedeig og svinekjøtt. Pleier å reise over å ta enstorhandel en gang imellom.

Tok bare med meg bæresæle til minsten. Litt vanskelig å handle, drassende på en stor barnevogn, når man er alene.

På veien stoppen jeg på en bensinstasjon for å kjøpe meg kaffe. 20,- kr takk sier den vennlige betjenten bak kassa. Og da følger det med en pose med 5 stk rykende ferske rosinboller....... (Og det er jo noe jeg synes er ILLE godt)

Jeg begynner å hypeventilere, og flakke med blikket. Imens hjernen min går på høygir... Tenker; Nei, det skal jeg ikke ha... For så å svitsje over å tenke; Men herregud, Hanne, det koster ikke noe..... Kan jo ta de med hjem til de andre..... (jeg er da vitterlig alene hjemme frem til mandag)

Så jeg tar med kaffen, tar tak i monsterposen med rykende ferske boller og tar de med ut i bilen. Tankene mine surrer og går. Tenker bla på kvor mange kcal det er i en bolle, og på hvor lite jeg har fått trimmet denne uka.. (heldigvis hadde jeg spist før jeg kjørte) så jeg legger monsterposen i baksetet!!! Og kjører lykkelig videre til Svinesund.

Ferdig handlet. bærer det hjemover og godt ute på E6 finner ungen ut at han vil ha mat NÅ.... Ikke så lett å få stoppet, så det blir en slitsom tur hjem med til tider høyt volum fra baksetet.

Jeg kjenner at jeg begynner å bli sulten selv også (har gått over tre timer)

Så vel parkert hjemme i gården, løper jeg inn med varene, hodepinen dundrer, og sulten gnager i magen, ungen skriker og klokka har blitt 21.10, og jeg skjønner at jeg ikke orker å lage meg noen middag.

DA ER DEN DER IGJEN: MONSTERPOSEN.......

Jeg tar den med ut på kjøkkenet, titter på den, ser at de er akkurat sånne lyse som jeg liker, klemmer litt på den, lukter litt oppi posen. Sjekker GR på nett, hvor mange kcal det er i en bolle...Hmmmmmm

Tar en sjefsavgjørelse, putter bollene oppi en annen pose, og legge de i fryseren.. :D

Tar tak i ungen, slenger ut puppen. Og middagen i går ble to grovbrødskiver med mager gulost...

 

Dette var bare en liten historie (en sann sådann) om meg og min kamp mot slike monstere som dukker opp fra titt til annen..

 

Stolt av meg selv.. Hannemor[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å dra på harryhandel på Svenskegrensa i går. Begynnte å bli tomt i fryseren' date=' og jeg må ha et lager av kyllingfillet, karbonadedeig og svinekjøtt. Pleier å reise over å ta enstorhandel en gang imellom.

Tok bare med meg bæresæle til minsten. Litt vanskelig å handle, drassende på en stor barnevogn, når man er alene.

På veien stoppen jeg på en bensinstasjon for å kjøpe meg kaffe. 20,- kr takk sier den vennlige betjenten bak kassa. Og da følger det med en pose med 5 stk rykende ferske rosinboller....... (Og det er jo noe jeg synes er ILLE godt)

Jeg begynner å hypeventilere, og flakke med blikket. Imens hjernen min går på høygir... Tenker; Nei, det skal jeg ikke ha... For så å svitsje over å tenke; Men herregud, Hanne, det koster ikke noe..... Kan jo ta de med hjem til de andre..... (jeg er da vitterlig alene hjemme frem til mandag)

Så jeg tar med kaffen, tar tak i monsterposen med rykende ferske boller og tar de med ut i bilen. Tankene mine surrer og går. Tenker bla på kvor mange kcal det er i en bolle, og på hvor lite jeg har fått trimmet denne uka.. (heldigvis hadde jeg spist før jeg kjørte) så jeg legger monsterposen i baksetet!!! Og kjører lykkelig videre til Svinesund.

Ferdig handlet. bærer det hjemover og godt ute på E6 finner ungen ut at han vil ha mat NÅ.... Ikke så lett å få stoppet, så det blir en slitsom tur hjem med til tider høyt volum fra baksetet.

Jeg kjenner at jeg begynner å bli sulten selv også (har gått over tre timer)

Så vel parkert hjemme i gården, løper jeg inn med varene, hodepinen dundrer, og sulten gnager i magen, ungen skriker og klokka har blitt 21.10, og jeg skjønner at jeg ikke orker å lage meg noen middag.

DA ER DEN DER IGJEN: MONSTERPOSEN.......

Jeg tar den med ut på kjøkkenet, titter på den, ser at de er akkurat sånne lyse som jeg liker, klemmer litt på den, lukter litt oppi posen. Sjekker GR på nett, hvor mange kcal det er i en bolle...Hmmmmmm

Tar en sjefsavgjørelse, putter bollene oppi en annen pose, og legge de i fryseren.. ;)

Tar tak i ungen, slenger ut puppen. Og middagen i går ble to grovbrødskiver med mager gulost...

 

Dette var bare en liten historie (en sann sådann) om meg og min kamp mot slike monstere som dukker opp fra titt til annen..

 

Stolt av meg selv.. Hannemor[/quote']

 

 

ha ha ha.. må le litt når jeg leser... så er den der igjen..

det er det som er problemet at man klarer det flere ganger på rad står det virkelig respekt av... og til slutt havnet den i frysen.. bra altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, Hannemor, du er flink asså!! Det føles så godt å vinne sånne kamper med seg selv!

 

Snurpa: supert med trening!!

 

Solsikko: grattis med 1 kg ned!

 

Ragnhild: du har nok trent av deg utskeielsen allerede, mmm både lasagne og brownies er jo sååå godt...

 

 

Vi har vært ute i mange timer idag, grilla og kost oss, men mye lek og rolig gåing da så ikke den helt store trimdagen... Mamma hadde jo med hjemmebakte boller med sjokoladebiter i og jeg klarte jo ikke la vær å spise... Men har regna det inn i dagens inntak, men er allikevel ikke videre stolt av meg selv når jeg liksom ikke hadde planlagt å skeie ut idag... Skal bort på middag imorgen også så da er det jo ikke så lett å planlegge når jeg ikke veit hva vi skal spise... Må nok være veldig flink med trimmen fram til torsdag om jeg vil se at vekta har gått ned ja!

 

Håper dere har en super helg jenter!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott snurpa. Godt jobba. Det er ingenting som følelsen etterpå.. ;)

Ikke noe trim på meg i dag, men derimot en gedigen lunch, som blir annført som middag i dag.

I dag har jeg tenkt å kose meg med to dvd filmer, og litt sjokolade. Med god samvittighet...

Planen i morgen er å gå til og fra treninga, og trene vekter. Har ingen unnskyldning for å la det være, siden jeg ikke har en eneste plan for dagen i morgen..

 

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....er det lenge siden jeg har vært! Kom meg på spinning i dag, men det var bare såvidt, for jeg hadde ikke særlig lyst. Og etter en time hjemme dro vi ut i marka. Gikk en runde på 1 mil. Det er jo deilig følelse nå, men jeg kommer nok til å slokne tidlig i kveld!

 

Snurpa: Grattis med starten på treningsstudioet! Jeg husker hvor godt det føltes da jeg var tilbake igjen der! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....nye muligheter...;)

 

Jeg slokna før 22 i går. Så nå har jeg fått over 8 timers søvn, og det er ikke så ofte jeg har. Deilig!

 

Kjenner jeg har brukt kroppen godt de siste par dagene. Men jeg har ikke vært flink med kcal inntaket da. Nærmere 2500 både fredag og lørdag. Jaja, det går vel opp i opp.:D

 

I formiddag skal vi på familiebading. De som har svømmekurset har åpent et basseng hver søndag for dem som vil, så anbefaler de visst at ungene bader mer enn bare onsdagene vi går på kurset. Gleder meg til å plaske litt i vannet med henne, det er kos.

Så skal vi direkte ut i marka etterpå. Skal treffe et annet vennepar der i dag, så det blir 1 mil til.

Jeg fikk foressten to digre stikk i hodet i går, så satser på å holde monstera unna meg i dag.....det er det jeg hater med skogen....:)

 

Ha en fin søndag alle sammen!

 

-Ragnhild-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ragnhild det høres ut som en super deilig dag! Om man beveger kroppen så mye er jeg sikker på at det ikke har så mye å si om man går opp litt i kcal, man bruker jo innmari mye kcal også! Kos dere både med bading og tur!:D

 

Selv har jeg tenkt meg ut å sykle en tur før vi drar bort på besøk, men det frister ikke akkurat. Grått og kaldt... Nå er det høsten ja... Men det kommer til å føles så godt etterpå!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykla runden min tidligere idag, 1 mil!

 

Gikk finfint i middagsbesøk idag, fikk ytrefilet av svin. Tilsammen inkl litt sorbetis til dessert ble det i underkant av 400 kcal! Da er det helt greit å gå bort og spise syntes jeg:) Nå skal jeg ta 20 min med rockeringen min!

 

Har dere hatt en fin helg da damer?;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig flink du har vert Melis.

Hørtes ut som en super dag Ragnhild.

 

Hadde en litt kiip dag i går jeg. Holdt på å kjede meg ihjel. Og lå på sofaen å tenkte på at jeg burde vert å trena eller gått en lang tur.

Men var skikkelig høstvær, fyra i peisen tilogmed...

Ingen unnskyldning egentlig. Men piffen hadde gått litt ut av meg i går.

Noen søndager er det bare kiipt å være alene hjemme. Har ingen unnskyldning til å bli på sofaen, men får liksom ikke til å gjøre noe som helst. Savnet dattera og mannen min.

Men i dag er en ny dag og en ny uke.

Forhåpentligvis kommer mannen min hjem i kveld. (kommer litt ann på vindrettningen og været der ute i havet)

Planen nå er å spise frokost og gå til og fra trening og trene vekter.

Sammeplan jeg hadde for i går, men som det ikke ble noe av..

So long Babes

 

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hanne: Må være kjipt at mannen jobber borte sånn, kan godt skjønne du kan bli lei det i blant... Håper du får en bedre dag i dag!:D

 

Jeg har hatt en fin helg, men litt nedtur i dag. Sneik meg på vekta, og jeg hadde gått opp litt!! Er litt håpløs med snikveiingene, må skjerpe meg med det!

Men da har jeg iallefall konstantert at man ikke kan spise som man vil selv om man er mye i aktivitet...hehe....som om jeg ikke visste det fra før....;)

 

Har fått ganske vondt i bekkenet/lysken...tror kanskje jeg overdrev litt gåinga i helga. Jeg har slitt litt med bekkenet etter fødselen, og blir veldig stiv når jeg går mye. Derfor trives jeg bedre med spinning og elypsen, for den type trening har jeg ikke fått vondt av. Får prøve å ta det litt med ro i dag, så blir det kanskje bedre til i morgen.

Ellers er jeg egentlig i godt humør. Bare 3 dager til jeg reiser til foreldrene mine, så går egentlig bare å gleder meg til det! :)

 

Ha en fin dag jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...