Gå til innhold

uke21 motivasjonsrapportmødrenes


snurpa

Anbefalte innlegg

Uke.21 motivasjonsrapportmødrene

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

- Lenemora: Startvekt 91,9. ned ca 20 kilo. 1.72. forrige uke: 89,9 denne uke:88,7 - 3,2 kilo

- Lizy: Startvekt 70. ned ca 10 kilo. 1.67. forrige uke:67 denne uke: -3 kilo

- Mamsemomsen: Startvekt 76,4. ned ca 11 kilo. 1.67. forrige uke:73 denne uke: -3,4 kilo

- Ragnhild: Startvekt 86. ned ca 15 kilo. 1.70. forrige uke:74,8 denne uke:74,4-11,6 kilo

- Snurpa: Startvekt 86,9. ned ca 15 kilo. 1.72. forrige uke: 80,4 denne uke:79,5 -7,4kilo

- Melis: Startvekt 70,3. ned ca 12 kilo. 1.65. forrige uke: 63,8 denne uke:63,2 -7,1 kilo

-Hanne: startvekt:83,4 ned ca 15kilo. 1.72 forrige uke:79 denne uke:78,2 -5,2kilo

- Scorpiogi: startvekt: 85, ned ca 20 kilo. 1.63 forrige uke:83,7 denne uke:82,7 - '2,3kilo

- Solsikko: Startvekt:86. ned ca16 kilo. 1.70. forrige uke: denne uke: 86 - 0kilo

ny uke.. nye muligheter:0).. Lykke til

 

Antall kilo tilsammen: 43,2

 

Dette er mange kilo altså!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

takk for gratulasjoner angående treningsstudio:D det var så super deilig.. jeg svettet så grådig.. armene var svette tilog med.. er sjelden jeg blir svett på oppå nedrearmen.. he he..

 

åh.. jeg har blitt hekta på musli brød jeg.. med masse hele korn, rosiner og nøtter. det har sikkert 100000kcal per skive.. men det er så delig. sikkert sunnt men.. noen som vet hvor mye. litt usikkere på hva jeg skal legge det under..< jeg finner det i sånn nystekt brød disk på spar.. så godt med ost på.. det metter veldig da..

 

har vaskedag i dag vi.. jeg og gullet. he he. det er litt rotete her nå for å si det sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det mandag igjen og helgen er over...

 

Vekt: 82,7, ned 1 kg fra forrige uke :D

Midjemål er 98 cm, og det er inn 1 cm.

 

Det ble 8,2 trimpoeng den forrige uka, jeg har altså to gullepler nå, som var målet mitt (1 eple pr uke.)

 

Det går jo nedover da! :)

 

 

I helgen var vi bortreist på besøk hos svigerinnen min. De hadde sånn saue-sanke helg. Skulle ønske jeg kunne si at jeg var med og lette etter sauer, men det var jeg ikke. Og på kvelden var det stor middag med alle som var med og lette og alle deres koner. Veldig trivelig, og veldig god mat! Og gode kaker etterpå...... ;)

 

Lillemann er ikke helt fornøyd med ståa nå, så får ta meg litt av han, heller skrive litt mer neste gang jeg skriver... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scorpiogi: grattis med 1 kg ned, det er jo kjempebra!!;)

 

Snurpa: du får servere litt sunn snacks på kveldene og slikt da vet du, fruktfat er jo lekkert, mm honnningmelon er nesten som godteri, og smoothie er jo også så deilig. Drikker smoothie nesten hver kveld jeg;)

 

Hannemor: håper du har det bedre idag, noen dager er bare sånn... Når kommer dattera di hjem da?

 

Ragnhild: skjønner at du gleder deg til å reise hjem! Og ja, de snikveiingene kan være drepen altså. Jeg kan bli så dårlig humør jeg om vekta viser mer enn den gjorde sist... Men du skal se du har gått ned til fredag allikevel.

 

Skulle vært på sats idag med lillesnuppa, men hun er så forkjøla stakkars, snørrer og hoster og nyser. Så jeg bestemte meg for å utsette debuten hennes på minisats til hun er litt bedre. I tillegg tror jeg det er godt for henne å være en dag i ro, har jo tross alt vært på farten i mange timer hver dag i det siste. Tenkte å se om jeg får sneket meg avgårde på trening når største snuppa legger seg ikveld da. Er så motivert for å trene om dagen, orker ikke tanken på å ikke få trent noe idag...

 

Ha en fin dag da jenter!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scorp. Gratulerer med 1 kg ned. Det er jo dødsbra. ;)

Jeg er kjempespent på om jeg har gått opp noe i morgen.

Melis. Blir jo bare slik noen ganger, at disse små bestemmer at man ikke skal gjøre det man har planlagt. Dattera mi kom hjem i går kveld. Og det ser ut for at mannen kommer seg hjem oxo.

Snurpa: Så cult at du har en sånn innstilling for denne uka. Smitter over på meg.

I dag har jeg trent vekter (kjørte bil ned for mamma kom en tur og satt her. Plaskregna) Og så har jeg gått 1 t og 45 min med vogn nå på efterm.

Så det ble endel trimpoeng i dag.

Håper på å sanke noen poeng hver dag denne uka.

Kommer tilbake med rapport etter jeg har vert på kurs i morgen formiddag.

Stå på jenter..

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så SUPER DEILIG å trene igjen altså! Selv om jeg ikke fikk dratt på trening til morgenen idag som planlagt så har sannelig dagen tatt seg opp. Da mannen kom hjem støvsugde jeg hele leiligheten og lagde middag. Fikk eldstesnuppa i seng og så sykla jeg til sats. Trente styrkeprogrammet mitt og 30 min crosstrainer. Helt genial den asså! Sykla hjem igjen og tok 20 min med rockeringen!!;)

 

Nå koser jeg meg med smoothie og er stolt over dagens innsats;) Dette må jo gi noen resultater på torsdag!

 

Hannemor: bra jobba idag!:D Deilig å ha familien samlet igjen nå ikveld kan jeg tenke meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitter å smiler når jeg leser innlegget ditt, Melis. Du høret ut som en superblid virveldvind... Godt å høre, og smitter over.

føler meg ikke slik i dag. Vondt i hele kroppen.

Gruer meg til veiing på kurset i dag ;)

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt 78,2kg Dvs. ned 0,7 denne uka :D

Midje: samme som sist.

Ikke gått ned så mange sc, men det kommer sikkert neste uke.

Kjempefornøyd med 0,7 ned altså. Var sikker på jeg stod rolig eller hadde gått opp.

Har gått moderat i ca 1t og 20 min i dag.

Kroppen er ikke god altså. ;) Vondt i kneet og hoftene.

Tror jaggu denna guttungen har tatt knekken på kroppen min jeg...

Uvant, når du er vant til å ligge på oppimot 30 trimpoeng i uka..

 

Sxs

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt 78' date='2kg Dvs. ned 0,7 denne uka :D

Midje: samme som sist.

Ikke gått ned så mange sc, men det kommer sikkert neste uke.

Kjempefornøyd med 0,7 ned altså. Var sikker på jeg stod rolig eller hadde gått opp.

Har gått moderat i ca 1t og 20 min i dag.

Kroppen er ikke god altså. ;) Vondt i kneet og hoftene.

Tror jaggu denna guttungen har tatt knekken på kroppen min jeg...

Uvant, når du er vant til å ligge på oppimot 30 trimpoeng i uka..

 

Sxs

Hannemor[/quote']

 

 

Grattis med nedgang! Det er deilig når det går rette veien!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg virkelig vært slapp til å skrive her inne i det siste.. Beklager. Men er så opptatt ser dere.:0) JEg har som sagt nå besøk. Og det går utrolig bra. Jeg har ikke skeiet ut på noen som helst måte.. Selv om vi har godis her og alt. Men det frister faktisk ikke så veldig heller. Deilig følelse, det må jeg bare si.. OGså tror jeg t vekta kommer til å vise litt resultater nå på torsdag... Håper håper håper iallefall,,

 

Jeg må bare si til alle sammen, SÅ FLINKE dere er.. Går ned og holder koken. Blir bare super motivert av å henge litt inne her altså. Toppers. Er så glad for denne tråden. Uten denne tråden hadde jeg vært dead meat:D he he..

 

Får kose meg med besøket jeg.

 

Snakkes.. Ha en fin uke jenter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk jenter ;) Deilig at ukas innsats gjorde utslag (selv med utskeielse på lørdag). Nå venter jeg bare på at trim-ånden skal komme å ta meg...

 

Kos deg med besøket snurpa! Vi andre på denne tråden har mye å takke deg for!

 

Lykke til til dere andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....dere har vært!! Gratulerer med all nedgang!!

 

Jeg har mista litt piffen etter den snikveiinga tror jeg... Er iallefall litt lei av å telle kcal! Eller så kan det jo hende at motivasjonen har dalt litt fordi jeg nådde det opprinnelige målet mitt, for det er lett å tenke at det ikke er så farlig nå merker jeg... Droppa trening i går feks, var så trøtt. Men men, det er jo ikke krise å ha noen fridager i blant.

Tror kanskje jeg har godt av å henge med her en stund til, så jeg skal ikke gi meg enda! Har veldig lyst å se 60-tallet!:)

 

I morgen drar jeg som sagt bort, kommer tilbake om 2 uker. Så jeg tar meg en pause nå. Kommer ikke til å få veid meg noe der, og kommer heller ikke til å telle kcal. Så setter jeg heller i gang igjen når jeg er tilbake i Oslo. Da mener jeg ikke at jeg skal leve usunt altså, jeg skal fortsatt være flink!

 

Målet for de neste ukene vil jeg skal være at jeg klarer å holde vekta. Jeg satser på å holde meg under 75 kg til jeg er tilbake.

 

Kommer sikkert ikke til å klare å holde meg unna sidene her, må jo se hvordan det går med dere! Men lykke til med de neste to ukene iallefall! ;)

 

-Ragnhild-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....dere har vært!! Gratulerer med all nedgang!!

 

Jeg har mista litt piffen etter den snikveiinga tror jeg... Er iallefall litt lei av å telle kcal! Eller så kan det jo hende at motivasjonen har dalt litt fordi jeg nådde det opprinnelige målet mitt' date=' for det er lett å tenke at det ikke er så farlig nå merker jeg... Droppa trening i går feks, var så trøtt. Men men, det er jo ikke krise å ha noen fridager i blant.

Tror kanskje jeg har godt av å henge med her en stund til, så jeg skal ikke gi meg enda! Har veldig lyst å se 60-tallet!:)

 

I morgen drar jeg som sagt bort, kommer tilbake om 2 uker. Så jeg tar meg en pause nå. Kommer ikke til å få veid meg noe der, og kommer heller ikke til å telle kcal. Så setter jeg heller i gang igjen når jeg er tilbake i Oslo. Da mener jeg ikke at jeg skal leve usunt altså, jeg skal fortsatt være flink!

 

Målet for de neste ukene vil jeg skal være at jeg klarer å holde vekta. Jeg satser på å holde meg under 75 kg til jeg er tilbake.

 

Kommer sikkert ikke til å klare å holde meg unna sidene her, må jo se hvordan det går med dere! Men lykke til med de neste to ukene iallefall! ;)

 

-Ragnhild-[/quote']

 

Hei hei Ragnhild.

Skjønner godt at du mister motivasjonen litt innimellom. Helt normalt.

Vil gjerne få gi deg et lite råd på din ferie. Vet selv hvor skummelt det kan være for vekta å være borte i 14 dager.

Ikke tenk kcalorier. MEN spis hver 3. time, uansett om du er sulten eller ikke.

Har du spist sjokolade, så ikke tenk at du skal "ta igjen" med å kutte ut noen måltider. Hvis vi spiser konsekvent hver 3. time kan vi nesten spise hva vi vil, og vi går ikke opp i vekt!!!!! Tro meg!

Tenk at kroppen din er som en vedovn. Hvis vi legger på et par pinner med jevne mellomrom så brenner det hele tiden!! Hvis det går for lang tid imellom, så har den sloknet i mellomtiden.

Slik er det med kroppen vår også.

Hvis du vet at det blir lenge til neste gang du skal spise, så ha med deg noe i veska. Frukt, Wasa sandwich, brødskive.. What ever...

Jeg synes det er veldig greit å ha det bilde av vedovnen i bakhode. Blir så enkelt å forstå..

 

Og koz deg masse.. :)

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode råd! Er ikke alltid like flink til å spise så ofte, men jeg pleier faktisk å ha med en banan eller noe frukt i vogna, for jeg blir ofte plutselig sulten når jeg er ute....;) Og da er det litt lettere å unngå fristelser!

Nå pakker jeg og gjør meg klar....Gleder meg stort! :)

 

 

 

Hei hei Ragnhild.

Skjønner godt at du mister motivasjonen litt innimellom. Helt normalt.

Vil gjerne få gi deg et lite råd på din ferie. Vet selv hvor skummelt det kan være for vekta å være borte i 14 dager.

Ikke tenk kcalorier. MEN spis hver 3. time' date=' uansett om du er sulten eller ikke.

Har du spist sjokolade, så ikke tenk at du skal "ta igjen" med å kutte ut noen måltider. Hvis vi spiser konsekvent hver 3. time kan vi nesten spise hva vi vil, og vi går ikke opp i vekt!!!!! Tro meg!

Tenk at kroppen din er som en vedovn. Hvis vi legger på et par pinner med jevne mellomrom så brenner det hele tiden!! Hvis det går for lang tid imellom, så har den sloknet i mellomtiden.

Slik er det med kroppen vår også.

Hvis du vet at det blir lenge til neste gang du skal spise, så ha med deg noe i veska. Frukt, Wasa sandwich, brødskive.. What ever...

Jeg synes det er veldig greit å ha det bilde av vedovnen i bakhode. Blir så enkelt å forstå..

 

Og koz deg masse.. :)

Hannemor[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. var helt sikker på at jeg skrev inn her i sta, men rakk nok ikke alikevel.. det er ikke like lett og henge inne her når man har masse folk rundt seg som følger med på det man gjør og skriver...

 

Jeg har veldig store forhåpninger angående i morgen. Har vært veldig flink nå.. Bortsett fra at jeg ikke har fått gått tur da.. Det er et minus. Men går det bra allikevel skal jeg takke og bukke.. Det er litt vanskelig å få til å gå når man har besøk.. Ikke bare bare å rømme huset for en time.. OGså er mannen min på møter hver kveld denne uka, ellers er det jo greit på kvelden når han kan ha gullet..

I dag har jeg vært på shopping igjen.. Gått endel rundt på sentre osv.. ¨må vel forbrenne litt av det også da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag idag og jeg er vel fornøyd, men snikveiinga sist fredag hadde nok skrudd opp forventningene litt... Vekt idag 63,2 ned 0,6 fra sist uke som forsåvidt er ganske bra til å være meg. Totalt nå 7,1 så når man ser på totalen så er jo 7 kg ganske mye;) Magen har endelig dratt seg inn 1 cm til. Minker dere like mye f.eks i lårene som i magen?? Jeg føler at magen krymper så lett, men sliter med å minske rundt lårene altså. Og det er der fettet har samla seg på meg...

 

Ragnhild: grattis med nedgang! Håper du koser deg hjemme:) Og det er deilig å ta litt pause fra den tellinga, det er som Hannemor sier, så lenge man spiser hver 3. time så er kroppen fornøyd;)

 

Snurpa: nå venter jeg spent på resultater, du har sikkert gått ned masse!!

 

Og dere andre, er alt bra?;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er bra med meg i allefall. :)

Gått en liten tur på 40 min i dag.

I går var jeg med på sirkeltrening på¨senteret. Første organiserte timen jeg er med på etter fødselen. Har fått forespørsel om jeg vil begynne å ha den timen en gang i uka. Det er en av de timene som er minst krevende for instruktøren. Så sånn sett så er det en fin time å begynne med.

Vurderte om jeg skulle det. Men sa i fra i dag at jeg synes det er litt for tidlig. Kroppen min er ikke ok enda. Tar jaggu lenger tid nå enn når jeg var 25 gitt..

Tenker også på at det er første gang på mange mange år, og også sikkert siste, at jeg har mulighet til å ha litt fri i en lengre periode fra alle forpliktelser som gjør at jeg må følge klokka...

Men viktigste grunnen er jo at kroppen ikke er ok enda. Slarkete i ledda jeg. Skal bruke tida frem til jul på å komme meg i form igjen.

Driver å baker kaker om dagen. Vesla er 14 år på søndag, så det blir stort familieselskap. har til nå klart å styre unna smake.

Prøvde meg på Appelsinkake fre GR. Den var god den og bare 85 kcal per stk.

Nå skal jeg til å lage Daim kake, og det er i allefall noe jeg skal holde meg helt unna!!!! ;)

Ha en strålende dag.

Venter i spenning Snurpa....

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jipppppppi. Endelig er jeg nede på 70tallet. Veide 79,5 kilo i dag tidlig. Kunne ikke vært mere fornøyd altså. 0,9kilo fra forrige uke da. Det er bra.. Iallefall med tanke på at jeg ikke har trent siden lørdag.. Skikkelig vanskelig å få til det nå. Men i kveld reiser besøket mitt, så i morgen og helgen blir det masse.,.

 

Skikkelig motivert nå altså. Så deilig. Nesten alle klærne jeg brukte før graviditeten passer nå da.. Olabuksa sitter som et skudd.. OG jeg føler meg så flott.. Utrolig hva bare noen få kilo gjør..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå bra melis.. Det må jeg si. Deilig altså.. 7 kilo er ganske mye det da... Jeg har også gått ned over syv kilo nå.. Det kjenner jeg godt for å si det sånn.. Digg.. Vi er flinke jenter altså.

 

Veiedag idag og jeg er vel fornøyd' date=' men snikveiinga sist fredag hadde nok skrudd opp forventningene litt... Vekt idag 63,2 ned 0,6 fra sist uke som forsåvidt er ganske bra til å være meg. Totalt nå 7,1 så når man ser på totalen så er jo 7 kg ganske mye;) Magen har endelig dratt seg inn 1 cm til. Minker dere like mye f.eks i lårene som i magen?? Jeg føler at magen krymper så lett, men sliter med å minske rundt lårene altså. Og det er der fettet har samla seg på meg...

 

Ragnhild: grattis med nedgang! Håper du koser deg hjemme:) Og det er deilig å ta litt pause fra den tellinga, det er som Hannemor sier, så lenge man spiser hver 3. time så er kroppen fornøyd;)

 

Snurpa: nå venter jeg spent på resultater, du har sikkert gått ned masse!!

 

Og dere andre, er alt bra?;)[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...