Gå til innhold

uke21 motivasjonsrapportmødrenes


snurpa

Anbefalte innlegg

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar
Jipppppppi. Endelig er jeg nede på 70tallet. Veide 79' date='5 kilo i dag tidlig. Kunne ikke vært mere fornøyd altså. 0,9kilo fra forrige uke da. Det er bra.. Iallefall med tanke på at jeg ikke har trent siden lørdag.. Skikkelig vanskelig å få til det nå. Men i kveld reiser besøket mitt, så i morgen og helgen blir det masse.,.

 

Skikkelig motivert nå altså. Så deilig. Nesten alle klærne jeg brukte før graviditeten passer nå da.. Olabuksa sitter som et skudd.. OG jeg føler meg så flott.. Utrolig hva bare noen få kilo gjør..[/quote']

 

 

Super bra Snurpa! Det har du fortjent asså;) Ja, vi er ganske flink jenter vi når vi vil;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipp hurra for deg. Kjempebra jobba!!! Da er vi under begge to... Skiller bare 1,3 kg på oss nå.

Så deilig å være der du var før graviditeten.. :) Super følelse når klærne passer igjen.

Det gleder jeg meg til

Jeg har et godt stykke igjen. Må nok ned 8 - 10 kg til før klærne fra den tid passer..

Lurer noen ganger på om denne slaskete magen vil forsvinne jeg. Har mine tvil nå... Men den gjorde jo det sist, så da gjør den vel det nå også får jeg håpe..

Ha en strålende kveld jenter.

PS. Ble 1 t og 20 min rask gange til på meg i dag.;)

 

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk og takk hanne.. Det føles så bra.. Utrolig hva noen hundre grm har å si.. Bare jeg kom meg under åtti ble alt så mye lettere.. Jeg er ikke helt på før gravid vekt enda.. HAr fem kilo igjen til det.. Men er ikke så mange kilo det da.. Skal klare det.. Pluss noen få til.. ;)

 

Nå har besøket mitt reist.. Det var egentlig litt deilig. Da slipper jeg sitte her og tenke på hva jeg ikke skal putte i meg osv.. Det har florert i godis for å si det sånn.. Men jeg har ikke tatt noe jeg ikke skulle.. Veldig stolt over det altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere imponerer damer! Og heldige dere som ser 70-tallet, er superglad (og litt misunnelig) på deres vegner :)

 

Her går det bra om dagen. Har masse overskudd og får gjort unna ting jeg tidligere har fortrengt. Endelig sover snuppa 7-7, så pupp, og sover videre til 9-10. Det passer meg utmerket!

 

Har et mål om å ut å trille de dagene det ikke regner. Godt for både mor og barn det ;) Men i morgen blir det ut å male, er vel litt mosjon i det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er kjempeflinke :)

 

 

Selv sliter jeg litt om dagen... Motivasjonen er vel ikke akkurat borte, den ligger gjemt inni meg et sted. Men viljen til å gjennomføre føler jeg er totalt manglende. Har ikke vært flink å spise, spist noe godt hver dag nå! Og mitt første trimpoeng fikk jeg først i går......

Akkurat nå er jeg ikke helt frisk da, stemmen er borte og halsen er vond. Babyen er surklete, og mannen min er heller ikke i toppform...godt det er helg nå(på et vis)....

Håper på en utskeielsesfri helg nå da....ikke min beste uke i allfall...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere imponerer damer! Og heldige dere som ser 70-tallet' date=' er superglad (og litt misunnelig) på deres vegner :)

 

Her går det bra om dagen. Har masse overskudd og får gjort unna ting jeg tidligere har fortrengt. Endelig sover snuppa 7-7, så pupp, og sover videre til 9-10. Det passer meg utmerket!

 

Har et mål om å ut å trille de dagene det ikke regner. Godt for både mor og barn det ;) Men i morgen blir det ut å male, er vel litt mosjon i det også.[/quote']

 

Og jeg er SÅ MISUNNELIG på deg som har en unge som sover 7-7. Hvor gammel er ungen din igjen?

Sjefen her i huset våknet kl 0350 i natt og da bestemmte han at det var morgen... (han sovnet kl 00) Han har vel sovet litt rundt 7-8 tiden men ikke mye.

Er jo helt håpløst å få han til å sove.. skal bæres hele tiden. Han er 8 uker.

Phu...

Hannemor med soveøyne enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg er SÅ MISUNNELIG på deg som har en unge som sover 7-7. Hvor gammel er ungen din igjen?

Sjefen her i huset våknet kl 0350 i natt og da bestemmte han at det var morgen... (han sovnet kl 00) Han har vel sovet litt rundt 7-8 tiden men ikke mye.

Er jo helt håpløst å få han til å sove.. skal bæres hele tiden. Han er 8 uker.

Phu...

Hannemor med soveøyne enda..

 

Uff da hannemor.. Det er ikke gøy at morgenen starter 03.50 altså.. Men.. babyer har jo en tendens til å snu veldig på døgnet i begynnelsen.. Men jeg vil nok tro at han snart snur litt om på det ettersom han blir større. I begynnelsen pumpet jeg meg mye på formiddagen og gav det med flaske på kvelden i tilegg til ammingen, men da sov hun faktisk lengre om natten.. FIkk litt mer å gå på. Er jo en mulighet å prøve iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er kjempeflinke :)

 

 

Selv sliter jeg litt om dagen... Motivasjonen er vel ikke akkurat borte' date=' den ligger gjemt inni meg et sted. Men viljen til å gjennomføre føler jeg er totalt manglende. Har ikke vært flink å spise, spist noe godt hver dag nå! Og mitt første trimpoeng fikk jeg først i går......

Akkurat nå er jeg ikke helt frisk da, stemmen er borte og halsen er vond. Babyen er surklete, og mannen min er heller ikke i toppform...godt det er helg nå(på et vis)....

Håper på en utskeielsesfri helg nå da....ikke min beste uke i allfall...;)[/quote']

 

Kjære du.. Det er så kjedelig når motivasjonen er på bunnen. Jeg vet akkurat hva du snakker om, for jeg er veldig varierende der.. MEn akkurat nå er jeg på en rosa sky:D MEn... JEg unner meg faktsik noe godt hver dag jeg. sjokoladekjeks med nøtter, is og blåbær, litt potetgull med mindre fett, popcorn osv.. Men regner det inn i dagsbehovet.. Ved at jeg unner meg litt hver dag så føles det ikke så strengt heller.. Og jeg går jo ned..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære du.. Det er så kjedelig når motivasjonen er på bunnen. Jeg vet akkurat hva du snakker om' date=' for jeg er veldig varierende der.. MEn akkurat nå er jeg på en rosa sky:D MEn... JEg unner meg faktsik noe godt hver dag jeg. sjokoladekjeks med nøtter, is og blåbær, litt potetgull med mindre fett, popcorn osv.. Men regner det inn i dagsbehovet.. Ved at jeg unner meg litt hver dag så føles det ikke så strengt heller.. Og jeg går jo ned..[/quote']

 

 

 

 

Ja jeg også skulle klart det, til tider prøver jeg det, men klarer jo ikke å slutte når jeg først spiser noe godt! Så blir jeg så skuffa over meg selv... Du er jo kjempeflink som klarer å spise bare litt godt! Tror jeg må jobbe litt med det...mengden godsaker...

Takk for tipset, skal faktisk sette meg ned og tenke litt på ting jeg kan unne meg, innregnet i kcal-mengden...og prøve å følge det...popcorn er jo ikke så gærnt da, en sånn ferdigpoppet pose inneholder jo bare 300 kcal ;)

Uansett, takk for oppmuntrende ord, de blir tatt godt vare på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er en vanskelig dag altså...

Driver fortsattå baker til selskap på søndag (jenta mi 14 år) og er skikkelgi søthungrig altså... Så i dag har jeg ikke klart holde meg unna slikkepotten. Har lagt inn litt ekstra i sjemaet pga det, og er allerede over 1000 kcal, og klokka er bare 15.30 .Og vi skal ha hjemmelaget pizza med kylling i kveld... Huff og huff...

Føles ikke noe godt. Og har fortsatt lyst på mer godt...

;)

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang, jenter! Spesielt du, Snurpa, som kom deg under 80! Det var fortjent! Vet hvor deilig det føltes! :)

 

Jeg koser meg hjemme!Har blitt litt utskeilser allerede i dag, men ikke ekstremt ille...

 

Håper alle får en fin helg! Kos dere! ;)

 

-Ragnhild-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg er SÅ MISUNNELIG på deg som har en unge som sover 7-7. Hvor gammel er ungen din igjen?

Sjefen her i huset våknet kl 0350 i natt og da bestemmte han at det var morgen... (han sovnet kl 00) Han har vel sovet litt rundt 7-8 tiden men ikke mye.

Er jo helt håpløst å få han til å sove.. skal bæres hele tiden. Han er 8 uker.

Phu...

Hannemor med soveøyne enda..

 

 

Ja, det var etterlengtet med en hel natts søvn. Men skulle latt være å skryte, i natt var hun våken fra 02.30 til 5, ikke noe grining, men veldig urolig. Mulig det er en tann på vei? Snuppa mi er 7 måneder. Den siste uka har hun blitt veldig flink til å spise grøt og middag, så nå er magen full natta igjennom ;)

 

Du skal nok se Hannemor at pjokken din sover mer etterhvert. Det er rart å fort rutiner forandrer seg. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang' date=' jenter! Spesielt du, Snurpa, som kom deg under 80! Det var fortjent! Vet hvor deilig det føltes! :)

 

Jeg koser meg hjemme!Har blitt litt utskeilser allerede i dag, men ikke ekstremt ille...

 

Håper alle får en fin helg! Kos dere! ;)

 

-Ragnhild-[/quote']

 

Takk og takk skal du ha.. Det er så deilig.. jippi....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hanne. det er bare noen dager som er så vonde når det gjelder søthunger osv.. Er så vanskelig og fælt.. Man føler seg konstant dritt.. Denne amminga gir så søthunger altså.. Grusomt. Men så tærer det på mye av fettlagrene også. Det er jo deilig å tenke på da.

 

Jeg hadde egentlig tenkt å skrive inn for å slryte litt av meg selv, men fikk ikke så lyst når jeg s¨å innlegget ditt hanne... Men jeg bare må, for det er stort til å være meg. I dag så har jeg lget sjokoladekake(det beste jeg vet) pga bursdag feiring i helgen.. Jeg pleier å tømme alt, slikke i meg hver minste lille rest og litt til.. Men jeg var flink og puttet alt i oppvasken uten å røre det.. Ikke engang glasuren- OG det pleier jeg å spise mye av altså;) Drit stolt av meg selvv... Også hadde jeg lagt inn to biter kake i dagsbehovet i dag.. Og det har jeg faktisk klart... Holdt på å kaste meg over langpanna i sta.. Men da bare delte jeg opp kaka og la det i fryseren-.-- da ble jeg kvitt den.. Dette var godt å klare.. Første gang i hele mitt liv.. Og nå sitter jeg igjen med verdens beste følelse.

 

Motivasjonen er virkelig stigende om dagen.. Deilig.. Nesten så jeg letter fra bakken føler jeg. Håper virkelig at vekta viser meg nåde til uka også:)

 

Nå skal jeg pumpe meg og legge meg..

 

Natta folkens..

 

Lenemora: Ikke lurt å skryte av noe, det har jeg lært også... Dattera mi er så snill og blid stort sett, men forteller jeg dette til noen så viser hun virkelig hvem hun er.. he he.. Har vært litt urolig søvn her om dagen også.. Våkner veldig ofte og må ha smokken sin.. Slitsomt å måtte ut og inn hele natta.. Var bare i går natt da, så håper det blir litt bedre i natt..

 

Ragnhild: Godt å se deg igjen forresten. Hvordan gikk det borte??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært! Det er jammen bra jobba... Motivasjonen min er ikke noe å skryte av for tiden, så jeg skal prøve å bli litt smitta av deg...;)

 

Jeg har nettopp dratt bort, skal være hos foreldrene mine til 23 sept så jeg er ikke tilbake i den forstand... Får ikke veid meg her, men jeg kommer nok til å titte innom litt allikevel.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snurpa: Så sinnsykt bra jobba!!!! Ja det gir en god følelse. jeg pleier faktisk å klare det, men den 3 dagen med kakebaking gikk det dritt gitt... Men du skal selfølgelig skrive inn her selv om noen av oss andre har en dårlig dag!!

Minsten har kolikk og skriker mye om dagen. Så jeg har nakken oppunder øra, og dundrende hodepine, og gubben har blirr forkjøla (og er som menn flest, UTROLIG dårlig når kroppen ikke er 100% ) Så her er det ingen god dag i dag.

Men jeg kommer stærkere tilbake senere.

Hannemor med stive muskler i nakken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei det hørtes ikke noe særlig ut.. og menn som er syke er jo så veeeeldig syke. hadde en her for et par uker siden som var såå dårlig.. jeg tror jeg aldri har vært så syk jeg sa han.. blir det værre m alderen for de tro? ;)

 

Snurpa: Så sinnsykt bra jobba!!!! Ja det gir en god følelse. jeg pleier faktisk å klare det' date=' men den 3 dagen med kakebaking gikk det dritt gitt... Men du skal selfølgelig skrive inn her selv om noen av oss andre har en dårlig dag!!

Minsten har kolikk og skriker mye om dagen. Så jeg har nakken oppunder øra, og dundrende hodepine, og gubben har blirr forkjøla (og er som menn flest, UTROLIG dårlig når kroppen ikke er 100% ) Så her er det ingen god dag i dag.

Men jeg kommer stærkere tilbake senere.

Hannemor med stive muskler i nakken[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært! Det er jammen bra jobba... Motivasjonen min er ikke noe å skryte av for tiden' date=' så jeg skal prøve å bli litt smitta av deg...;)

 

Jeg har nettopp dratt bort, skal være hos foreldrene mine til 23 sept så jeg er ikke tilbake i den forstand... Får ikke veid meg her, men jeg kommer nok til å titte innom litt allikevel.:)[/quote']

 

fint at du titter innom iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi nettopp kommet hjem fra laaang skogstur. Vært borte siden 11 i dag... Ikke gått så vanvittig langt, men et rimelig godt stykke. Hadde mann, baby, toåringen og hunden med, så det var litt av en tur. Litt sopp fant vi også ;)

 

Forsvarer litt den isen jeg spiste i dag, og osten jeg spiste i går (+ litt popcorn)...:)

 

 

 

I kveld har mannen bestemt entrecote.. Jeg får prøve å spise mest sopp og lite potet og saus.... God lørdag da!!

 

 

 

ps: har ikke åpnet Walters mandlene som mannen kjøpte til meg i går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!:)

 

Har tatt meg en liten pause fra kcaltelling et par dager nå jeg. Plutselig fikk jeg bare litt nok og bestemte meg for å ha noen spise_hva_jeg_vil_dager. Tror jeg har spist litt for lite/brukt for mye energi og blitt litt tom for krefter rett og slett. Nå føler jeg meg mye bedre og gleder meg til å starte på en ny uke imorgen!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...