Gå til innhold

Operasjon olabukse - et drama i fire deler


Gjest soleia

Anbefalte innlegg

Jada. Det er a`mor som ordner opp med serveringa, så egentlig har jeg stålkontroll. Tiden går fort fram mot sommeren- så her er det ikke tid til slinger i valsen. Så itteno kake til meg- bare litt sunn kos den dagen :)

 

I morgen er det fotballcup med småtrolla. Utfordring: holde seg unna kafeteriaen med alle dens fristelser. Får ta med meg en digg matpakke og en pepsi max!

 

Ha en fortsatt fin kveld, alle sammen

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,6k
  • Created
  • Siste svar
Gjest dronninga
Jada. Det er a`mor som ordner opp med serveringa' date=' så egentlig har jeg stålkontroll. Tiden går fort fram mot sommeren- så her er det ikke tid til slinger i valsen. Så itteno kake til meg- bare litt sunn kos den dagen :)

 

I morgen er det fotballcup med småtrolla. Utfordring: holde seg unna kafeteriaen med alle dens fristelser. Får ta med meg en digg matpakke og en pepsi max!

 

Ha en fortsatt fin kveld, alle sammen

 

:):)[/quote']

Du får til alt du supermamma:-) God helg til deg også soleia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..om dagen, og det er deilig. Helga med sine barnebursdager gikk fint. Tok et lite kakestykke og hoppet galant over de feite wienerpølsene. Noterer ALT jeg putter i meg.

Har trent i dag, og skal trene i morgen. Det er ingen saltimer som passer i morgen etter jobb, så da tar jeg med meg småtrolla på Mini-SATS rett etter barnehagen og tar en kjapp og effektiv runde på ellipsemaskinen :)

 

Jeg tror nøkkelen til suksess for meg er å røre på meg- hver dag :) Så de dagene det ikke passer med saltime skal jeg ta en halvtime på ellipsemaskinen.

 

Håper at vekta rikker seg nedover igjen- veiedag på onsdag (bytta kurskveld)

 

Håper det går fint med dere andre!

 

Hilsener fra en februar-kald men motivert Soleia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

Heihei soleia. Er noe dager siden du var innpå her nå eller. Så bra da at du er i siget igjen:-) Ja vi går jo mot lysere tider. Å da går det så mye lettere:-) Her var det -16 grader i natt. Kaldt på jobben hvertfall. På dagen i dag var det -8 grader. Kald februar mnd vi får nå tror jeg:-)

 

Ta vare på deg selv og god kveld vidre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det hender det tat et par dager mellom hvert besøk her inne, er travle dager :)

 

Jepp- februar har ihvertfall begynt kald....brrrr...jeg HATER å fryse! Å du som går med avisa, da! Brrrr....igjen.

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DaimBolle

God å høre at du er i siget og ved godt humør :) det smitter

 

flott treningsglød! er enklere å tenke rett ang mat når man får trimmen på plass synes jeg.

det går bra med meg også for tiden, bortsett fra at vekten ikke rikker seg så veldig hardt, men satser på et fint tall neste uke. begynte i vertfall uken med 3 trimpoeng og to skiver med fiskepudding (stooort skritt for å være meg,hehe)

 

vi kjempe videre. og jeg vil ønske deg en super uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..i Soleias liv.

 

Dagvakt- og jeg fikk ta imot ei flott, lita jente. Det er så stort å være jordmor :)

Rett etter jobb (!!) tok jeg med meg småtrolla på minisats og steppa i vei på Ellipsemaskinen. Deilig! Matinntaket står også til 10 i stil i dag- fører alt jeg spiser. Hadde som mål å røre på meg hver dag- men i morgen klarer jeg det rett og slett ikke.....Dagvakt ----> hente i bhg ----> fotball med småtrolla ----> kurs ------>senga :)

 

Nå håper jeg inderlig at vekta viser litt ned så jeg ikke mister motet.

Krysse fingrene for meg jenter!!

 

:(:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig løsna det igjen!

 

NED 1,9 KG DERE!!!!

 

Er så innmari fornøyd, kan ikke huske sist jeg gikk ned så mye på en uke. Nå gjelder det å holde seg i samme spor. Masse aktivitet er cluet for meg :)

 

Må løpe avgårde på jobb- ha en strålende dag.

 

:):(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DaimBolle

Gratulerer!!

 

det var sannelig et vakkert tall! hehe :) glad på dine vegne.

er så kjekt når det løsner etter god innsats.

 

hvilken del er du kommet til nå?

 

ønsker deg en super dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig løsna det igjen!

 

NED 1' date='9 KG DERE!!!!

 

Er så innmari fornøyd, kan ikke huske sist jeg gikk ned så mye på en uke. Nå gjelder det å holde seg i samme spor. Masse aktivitet er cluet for meg :)

 

Må løpe avgårde på jobb- ha en strålende dag.

 

:(:)[/quote']

 

Fantastisk flott Soleia!!! Du er superflink!!!!

 

Go girl :)

 

Klem Trying.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga
Endelig løsna det igjen!

 

NED 1' date='9 KG DERE!!!!

 

Er så innmari fornøyd, kan ikke huske sist jeg gikk ned så mye på en uke. Nå gjelder det å holde seg i samme spor. Masse aktivitet er cluet for meg :)

 

Må løpe avgårde på jobb- ha en strålende dag.

 

:):([/quote']

Kjempe bra soleia. Da løsna det ja. Hehe. Godt det. Jeg klarte å snike meg ned på 70 tallet i går. hehe. En deilig følelse ja:-) Jeg heier på deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Tusen takk for koselige hilsener. Det er rart hvordan det tallet på den badevekta påvirker humøret og dagen, gitt! Jeg har vært i så godt humør i dag, føler meg slankere og er supermotivert.....

 

Dagen i dag har gått brillefint. Har ikke hatt sjans i havet til å trene, men har heller ikke sitti på rompa i det hele tatt i dag. Og maten har jeg stålkontroll på.

 

Ja, dere damer- dere lurer på hvor langt jeg har kommet i prosjekt olabukse...

Jeg entret jo som kjent del 2 i dagene før jul. I jula gikk jeg opp 700 gram og så balla det på seg litt på privatplanet med en litt tung psykisk opplevelse og et sykehusbesøk, medisiner og masse hormoner i kroppen. Gikk opp ytterligere 1 kg av den bruduljen, og var igjen i del 1....grrrr....

 

Men nå har det løsna, jeg er over i del 2 igjen og dagens vekt var 89,5. Jada, så fort går det ikke, men hadde jeg ikke opplevd det jeg hadde de første tre ukene hadde jeg sluppet unna +1,7 kg. Men jeg ser meg aldri tilbake- kun fremover. Mål for kommende uke er ned 600 gram, da hilser jeg 88 velkommen :) Så er det bare å jobbe seg nedover mot del 3...Innen våren kommer og løvet spretter skal jeg entre del 3. Har ikke satt noe eksakt datomål enda, kjenner at jeg vil være litt forsiktig med det. Ikke fordi jeg ikke har mål og ambisjoner og tro på meg selv, men fordi jeg tror jeg blir litt stressa av det...det snører seg liksom litt, hvis det ikke går, hvis dere skjønner hva jeg mener...

Jeg har tenkt til å kjøre full pakke i ukene frem mot sommeren, og går for jevn nedgang. Jeg skal IKKE gjøre samme bommerten som i fjor vår, da jeg begynte å "slappe av" på 85 kg...da balla det på seg frem mot Rhodos-turen, da veide jeg 89 da vi dro. Og resten av sommeren ble katastrofedårlig, og endte med 95 gresselige kilo utpå høsten. Sååååå- here we go again!! Finnes det noen kur for sånne som meg, tro?? :) Jeg skal ihvertfall slutte å tenke at " jeg kommer aldri til å klare å komme meg med på 70-tallet uansett..." da tror jeg at jeg "jinxer" det...(dvs forutbestemmer at det skal bli slik, med tankene, på en måte....)

 

Nei gurimeg- dette ble da masse prat!!

Godt å ha dere jenter! Ha en flott uke. Her laver snøen ned.

 

:(:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har vært innom boka di, her går det jo kjempeflott, og for ett ukesresultat! Jeg bøyer meg i støvet!

Ja- jeg er igrunn litt sterk' date=' føler jeg. Man blir det, når man opplever tøffe saker, som feks å miste mammaen sin i kreft seks uker etter at man har født sitt første barn...(snart seks år siden ,men dog...) " What does`nt kill you makes you stronger".

[/quote']

Det stemmer. Så leit å lese om mamman din, slikt går ikke over selv om det er seks år siden. Jeg var ikke mange dagene ute av barsel før vi fikk vite om kreftdiagnose hos en av mine også, og 1 års dag ble feiret rett før begravelsen. Det er kort mellom glede og sorg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alldeles strålende i dag både med mat og trening. Keep it coming....!!

 

I morgen har jeg en etterlengtet fridag. Da skal jeg soooove ( man blir viss tjukk av å sove for lite også.....:P) og kl 17 bærer det avgårde på StepStyrke. Knallhardt, men så utrolig digg etterpå...

 

Hei Maye: så kos at du stikker innom. Håper det går bra med deg??!!

Det stemmer at det ikke er langt mellom glede og sorg. Jeg satt med en velskapt liten gutt i armene mine på barselavdelingen- så vanvittig glad for at vi hadde fått ham- og strigråt over mamma som lå terminal noen etasjer under, på samme sykehus. Seks uker etter fødselen var det begravelse, men lillegutt lå og sov intetanende i vogna si... Når jeg tenker på det nå, skjønner jeg ikke helt hvordan jeg kom meg gjennom den perioden med vettet i behold. Men man henter fram krefter man ikke visste at man hadde, gitt. Dette vet du vel, som har opplevd noe liknende. Jeg savner mamma noe enormt. Men livet går nådeløst videre- og jeg gjør alt for å leve et godt liv nå med mann og barn- og det greier jeg også. Pappa har fått ny samboer, og det føles faktisk helt greit :)

 

Nok om det jenter. Ha en flott kveld videre. Jeg har forresten funnet noe nytt og godt: Extra sine fylte halstabletter med bringebærsmak og sjokoladefyll...mmm....sukkerfrie er de seff, men jeg har ikke sjekka eksakt kaloriinnhold. Men jeg tar bare 3-4 per dag- det hjelper veldig mot søtsuget som ofte ramler innover meg :D

 

Det var da voldsomt til skravling på meg om dagen. Nå får det være bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Extra med karamellsmak og sjokoladefyll, og mint med sjokoladefyll er også kjempegode. Hjelper godt mot sjokoladesuget når det kommer ja. Ser på eska nå, og ser ut som om et drops inneholder 8 kalorier.

 

Stå på videre Soleia, og kos deg masse i helga :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....da bør jeg passe på å bare ta 3-4 stykker men det går bra. De er såpass søte at det er nok. Takk for tipset pav, jeg skal sjekke ut de andre også. Alt som kan gi meg en illusjon av å spise sjokolade er bra :P

 

Ha en flott helg, pav med mann, junior og magen :D

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga
....da bør jeg passe på å bare ta 3-4 stykker men det går bra. De er såpass søte at det er nok. Takk for tipset pav' date=' jeg skal sjekke ut de andre også. Alt som kan gi meg en illusjon av å spise sjokolade er bra :P

 

Ha en flott helg, pav med mann, junior og magen :D

 

Klem[/quote']

De dropsene er gode. De har jeg smakt. Å ettersom det er litt sjokolade inni den så forsvinner sjokolade suger:-) God helg soleia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....har nettopp vært på StepStyrke. Min lyserosa topp var mørkerosa da jeg var ferdig, og det var ansiktet mitt også :P Veldig deilig nå da...og faktisk litt deilig underveis også! Er ikke ofte jeg synes det, men i dag føltes kroppen lett og i god form. ( I grunn imponerende å føle at kroppen sin er lett med 89 kg hehehehe..)

 

Nå har jeg nettopp inntatt pasta penne pomodoro (pastarør med kjøttboller og grønnsaker i tomatsaus), og jaggu skal jeg også ha et speltknekkebrød og en appelsin senere i kveld også- for å få i meg nok mat :D

 

Ha en flott fredda`dere!!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...