Gå til innhold

Operasjon olabukse - et drama i fire deler


Gjest soleia

Anbefalte innlegg

  • Svar 1,6k
  • Created
  • Siste svar
Det hjalp faktisk med litt kloke ord fra deg :)

 

Nå skal jeg ta meg en dusj' date=' skifte på nytt sengetøy og hoppe til køys. Bedre enn berlinerkranser det, eller..??!!!

 

:D:)[/quote']

Jo hversegod:-) Må jo oppmuntre deg litt når du ikke har det så bra vettu. Det hjelper å få andres synspunkter og ideer om ting en lurer på ol. Ha en god formiddag. Jeg har forresten veiedag og måledag på Tirsdager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, jeg har ikke sagt noe dumt....Jeg er bare så innmari omgitt av fristelser overalt om dagen ( hvem er vel ikke det, forresten...?) Og jeg er ikke vant til å ha skapene fulle av pepperkaker, goro, berlinerkranser, marsipan, sjokolade...Men nå er det altså sånn, og jeg bruker mye krefter på å- nettopp- lukke munnen!

 

Maten har gått fint til nå- bare sunn kost- og jeg har nettopp kommet hjem fra en knallhard step-styrke-time. Er helt mør i kroppen. Jeg har et elske-hat-forhold til step-styrke, egentlig. Det suger når det er på det verste, men my god, så digg etterpå! Og hele kroppen får kjørt seg :)

 

Skal på helgas første av tre nattevakter i natt. Blir en liten utfordring som alltid, men har dog en plan :D

 

Ha en fin kveld, den siste fredda`n før jul!!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida' date=' jeg har ikke sagt noe dumt....Jeg er bare så innmari omgitt av fristelser overalt om dagen ( hvem er vel ikke det, forresten...?) Og jeg er ikke vant til å ha skapene fulle av pepperkaker, goro, berlinerkranser, marsipan, sjokolade...Men nå er det altså sånn, og jeg bruker mye krefter på å- nettopp- lukke munnen!

 

Maten har gått fint til nå- bare sunn kost- og jeg har nettopp kommet hjem fra en knallhard step-styrke-time. Er helt mør i kroppen. Jeg har et elske-hat-forhold til step-styrke, egentlig. Det suger når det er på det verste, men my god, så digg etterpå! Og hele kroppen får kjørt seg :)

 

Skal på helgas første av tre nattevakter i natt. Blir en liten utfordring som alltid, men har dog en plan :D

 

Ha en fin kveld, den siste fredda`n før jul!!

 

:):)[/quote']

God vakt da soleia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er det virkelig i disse førjulsdager...Hadde min første av tre nattevakter i natt, og hva møtte meg på vaktrommet??!! Joda- masse leftovers fra julelunsjen på jobben..Djiiizez. Masse deilige snitter og en stor marsipankake. Jeg nøyde meg med tre snitter (1,5 brødskive, egentlig) med røkelaks og eggerøre. Det var så godt- og ble en god erstatning for mine medbrakte knekkebrød. Marsipankaka hoppa jeg galant over. Og det- det er jeg stolt over, det :D

 

Dagen i dag, etter sovinga har gått så som så. Ikke så hakkende galt ifht kalorier, men mye tullespising, bla litt Smash som er så himmelsk godt....Og så føler jeg meg alltid litt oppblåst/mye væske i kroppen etter nattevakt.

 

 

I morgen ettermiddag skal vi på mandel i grøten med tanter og onkler, fettere og kusiner. Grøt er vel grei nok mat, I guess, uten smør og sukker ihvertfall. Så får jeg ta sikte på å hoppe like galant over kakene der, som marsipankaka i natt!

 

Håper dere klarer dere sånn nogenlunde, jenter!

 

Klem

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse Gratulerer Soleia med overgang til del 2, og med å ha klart å hoppe over marsipankaka!!! Synes du er superflink!:)

 

Kjenner godt den følelsen etter nattevakt, hadde altid ett sug etter å stappe i meg da:( Men du står imot, og det er flott! Er sikker på att du kommer til å klare det fint gjennom jula!!!

 

Stå på videre, så ser jeg innom og følger deg på veien nedover!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....er alltid slitsomt. Er trøtt, trøtt og trøtt. Og fysen. Klarte meg bra gjennom natta og det gikk greit i grøtselskapet med familien i dag. Tok en og en halv bolle med grøt (uten sukker og smør, seff.....) og to små pepperkaker. Hoppet galant over den store fristende sjokoladekaka som var der, og tok meg et par klementiner i stedet. En seier :D

 

Nok fra meg i dag, det er travle dager. I morgen skal vi på Hakkebakkeskogen på Nathionalteateret med småtrolla og på " Mækker`n" etterpå. Der har de vel alltids noe jeg kan spise, kanskje en kyllingburger, eller tilogmed salat kanskje.

 

Snaaaart jul, men jeg har vaska, pynta og kjøpt julegavene. Så ingen stress. :) Gleder meg bare til å bli ferdig med den siste nattevakta, så jeg får det "ut av systemet" snarest mulig!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....er alltid slitsomt. Er trøtt' date=' trøtt og trøtt. Og fysen. Klarte meg bra gjennom natta og det gikk greit i grøtselskapet med familien i dag. Tok en og en halv bolle med grøt (uten sukker og smør, seff.....) og to små pepperkaker. Hoppet galant over den store fristende sjokoladekaka som var der, og tok meg et par klementiner i stedet. En seier :D

 

Nok fra meg i dag, det er travle dager. I morgen skal vi på Hakkebakkeskogen på Nathionalteateret med småtrolla og på " Mækker`n" etterpå. Der har de vel alltids noe jeg kan spise, kanskje en kyllingburger, eller tilogmed salat kanskje.

 

Snaaaart jul, men jeg har vaska, pynta og kjøpt julegavene. Så ingen stress. :) Gleder meg bare til å bli ferdig med den siste nattevakta, så jeg får det "ut av systemet" snarest mulig!

 

:):)[/quote']

jeg syns du er kjempeflink jeg til å motstå fristelsene du har hatt i helgen. Jippi. Godt det å hvite at du klarte den bragden der å stå i mot. Lykke til med teater i morgen. Det blir sikkert morsomt vettu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for oppmuntring! :D

 

De siste tre døgnene har blitt "rare" hva gjelder maten ( har ikke kcal-oversikt) og jeg har ikke trent siden fredag. Forventer ikke noe nedgang på veiinga på julaften. Til det har det blitt for uregelmessig spising og for lite trening. Kanskje har jeg tilogmed gått litt opp pga væske i kroppen etter nattejobbing. Men det har jeg bestemt meg for å ikke ta så tungt, da det vil rette seg opp innen neste veiing på nyttårsaften. Jeg kan nemlig umulig ha lagt på meg fett denne uka....

 

Vel, nå er jeg ferdig med nattevakter på en stund, ikke flere før 10.feb. faktisk :)

I morgen er jeg back on track med stram opp puls kl 1030. Vi får masse gjester kl 16 til mandel i grøten og juletrepynting, men det skal gå bra. Grøt er ikke favorittmaten min, og kakene og marsipanen hopper jeg galant over ( det er ihvertfall planen) Når gjestene drar i morgen kveld senker julefreden seg i heimen, og det blir grevinnen og hovmesteren på TV. Jeg gleder meg!

 

Hvordan går det med dere andre, tro? Synes å huske at det var flere som ville ha et sted å "melde seg" i denne utfordrende juletiden?? Popp gjerne innom, også hvis det ikke går så bra om dagen!

 

Klem fra jule-Soleia

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....kunne ikke bare noen stoppe klokka litt- akkurat nå?? Dette er den beste tiden i hele jula, synes jeg! Juletreet funkler, gavene ligger klare under, kalkunen tiner på kjøkkenet, det er fyr i peisen og huset er rent, ryddig og passe julepyntet. På kjøkkenbordet står en diger bolle med klementiner ved siden av en stor, nydelig, hvit asalea. To nybada, spente småtroll ligger i sengene sine og drømmer om julenissen. Snart begynner "dagen før dagen" på NRK og julefreden senker seg. Sukk!

 

Dagen har vært fin, maten går greit og jeg har trent en time stram opp puls :D

I morgen skal jeg veie meg, og jeg har ingen forhåpninger om nedgang. Men det tar jeg lett på, nå skal jeg bare kooose meg ikveld!

 

Ha en riktig god jul alle sammen!!!!!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....kunne ikke bare noen stoppe klokka litt- akkurat nå?? Dette er den beste tiden i hele jula' date=' synes jeg! Juletreet funkler, gavene ligger klare under, kalkunen tiner på kjøkkenet, det er fyr i peisen og huset er rent, ryddig og passe julepyntet. På kjøkkenbordet står en diger bolle med klementiner ved siden av en stor, nydelig, hvit asalea. To nybada, spente småtroll ligger i sengene sine og drømmer om julenissen. Snart begynner "dagen før dagen" på NRK og julefreden senker seg. Sukk!

 

Dagen har vært fin, maten går greit og jeg har trent en time stram opp puls :D

I morgen skal jeg veie meg, og jeg har ingen forhåpninger om nedgang. Men det tar jeg lett på, nå skal jeg bare kooose meg ikveld!

 

Ha en riktig god jul alle sammen!!!!!

 

:):)[/quote']

 

Å så fint du skriver da. Ja jeg er enig men jeg savner kjæresten min jeg da. Han er hjemme hos seg selv. Han har begge ungene og de skal til foreldrene han i morgen. Uhuh. Men en skal ikke grine nå da. Jeg skal på jobb i natt også jeg da. Men så skal jeg ikke på jobb før over nyttår.

 

GOD JUL TIL DEG OG DINE Fra dronninga:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å savne kjæresten sin på lillejulaften, da...(leste forresten at dere skal forlove dere på nyttårsaften, gratulerer!!!) Regner med at du dere snart sees igjen? Da blir det stas, vet du!

 

Så du jobber netter du også?Hva jobber du med da dronninga?

Jeg er jordmor:)

 

Ha en riktig god jul!!!

 

Klem

 

:D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å savne kjæresten sin på lillejulaften' date=' da...(leste forresten at dere skal forlove dere på nyttårsaften, gratulerer!!!) Regner med at du dere snart sees igjen? Da blir det stas, vet du!

 

Så du jobber netter du også?Hva jobber du med da dronninga?

Jeg er jordmor:)

 

Ha en riktig god jul!!!

 

Klem

 

:D:)[/quote']

 

Ja det er litt kjipt ja:( Men men. Vi skal hvertfall være sammen nyttårsaften. Hehe. Da blir det ringer på oss ja

 

Jeg kjører aftenposten morgen utgaven+ andre aviser ved siden av på samme rutene. Litt bøker og blader histen og pisten. Vi har fått mange opdrag i stede for posten. Så jeg drar hjemmen i fra ved halv 1 tiden og kommer hjem ved 5-6 tiden på morningen. Så jeg sover på morningen og utover. GOD JUL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soleia popper innom og meddeler at hun har brukt den siste uka før jul på å gå ned en kilo til. Dagens vekt var 88,6 :D

Dette ga meg motivasjon til en sunn og sporty jul!

 

Med ønske om en god og fredfull jul til dere alle

 

fra Soleia

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soleia popper innom og meddeler at hun har brukt den siste uka før jul på å gå ned en kilo til. Dagens vekt var 88' date='6 :D

Dette ga meg motivasjon til en sunn og sporty jul!

 

Med ønske om en god og fredfull jul til dere alle

 

fra Soleia

 

:):)[/quote']

 

Så kjempe bra da Soleia. Jippi:-) Jeg er så glad på dine vegener. Hehe. Det var ikke værst det da.

 

Jeg ønsker deg en fredfull jul til deg og alle andre her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....først: tusen takk dronninga. Jeg ble kjempeglad og ikke så lite overraska når jeg så vekta i dag. Nå gjelder det å stå på videre i samme gode stimen.

 

I dag har jeg gått waaaay over meny 2, men det var kalkulert :D Har kost meg masse, men fra i morgen er det over. Har så lyst til å trene, men SATS er stengt :)

Får gå fram og tilbake til jobb ihvertfall, det blir en times rask gange.....

 

Nå skal vi snart køye her etter en lang og fin dag. Småtrolla har fått alt hva hjertet begjærer- og mer til, og har vært storfornøyde.

Jeg fikk også mye fint, og en del penger, så nå skal seksjonen i luta furu ut av stua, og i stedet skal jeg kjøpe en skjenk i samme stil som spisestua. Jippi!

 

Håper dere alle har hatt en kos julaften

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....nuh er jeg glad jula snart er over. Jeg har spist for mye på julaften (planlagt), 1. juledag ( uplanlagt) og i dag har jeg strevet fæææælt med å komme tilbake på sporet igjen. Var på jobb og det var jo mengder av friselser der. Julekaker og konfekter og desserter. Jeg leita desperat rundt på de andre avdelingene etter noe frukt jeg kunne ta, og fant tilslutt noen klementiner og et eple. Rart at det skal være så vanskelig å finne noe sunt, mens det bare bugner av usunnheter??!! Har vendt tilbake til havregrynet mitt og brødskivene mine i dag, og har vel klart å holde meny 2 sånn ca, men kroppen skriker etter mer sukker etter et par dager "på kjøret"... Her er det bare å være standhaftig. I morgen har jeg meldt meg på spinning. Det var fullt ( bombe!!) men jeg står som nr 1 på venteliste, så jeg håper inderlig at jeg kommer med :D Har også meldt meg på spinning på søndag. Skal bli virkelig digg å komme i gang med treninga igjen kjenner jeg.

 

Hvordan går det med dere andre der ute da? Har julenissen tatt dere??? :):)

 

Klem fra en litt forspist Soleia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei soleia. Jeg har også forspist meg litt i jula. Uff og uff. Ja når er det godt jula snart er over. Blir fiskemiddag inn og ribba bort. Nå får det herenfløtte meg være nok:(

 

Ja du får stå på med treningen. Jeg skal på sykkelen i morgen. Det skal bli godt:-) God kveld vidre:-) Snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig! Etter et par-tre dager med bare tull, er jeg tilbake på sporet igjen! Hadde en knalltøff time på spinningsykkelen i dag. Det var godt-vondt :D Men jeg føler meg freshere i dag enn i går, for å si det sånn. Maten har gått greit i dag også. Har spist ca 1200 til nå, og skal kose meg med en god, sunn middag etterpå.

 

Fra i morgen ettermiddag får vi romjulsbesøk som skal bo her i tre dager. Utfordringen da blir kveldene, med kaker og sjokolade og marsipan på bordet. Vel, her er det bare å samle all viljestyrke man har....Og så skal jeg trene hver dag de neste dagene :)

 

Ha en kos kveld alle sammen. Håper dere klarer dere sånn omtrentlig i jula, så det ikke blir så mange plusskilo i januar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...nå er det jammen julestille her inne på forumet :D

 

Jeg holder koken, har vært på en times spinning i dag også. Det gikk kjempebra, svetten silte og hjertet hamra. Det var utrolig digg!! Maten har gått fint i dag, spiste netopp fullkorns-tortillaer med karbonadedeig og masse grønnsaker. Etterpå blir det verre; da kommer snopet og kakene fram, vi har nemlig romjulsbesøk...Får satse på at klementiner er like godt :)

 

Ha en fin fjerde juledag alle sammen

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en julehilsen. Så flink du er som får trimmet i julen også.

Her herjer forskjølelsen så det blir så som så med trening og riktig mat.

 

Pyntet du olabuksa med glitter og nisser og pyntet opp i stua? Her hang buksa stille og rolig i skapet, men skal nok få pynte opp på soverommet, bare jeg kommer igang igjen.

 

Smakte clementinene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så masse mat overalt! Når vi har romjulsbesøk er det fristelser constantly. Det er så slitsomt! I går kveld gikk det vel greit nok. Hoppa over kveldsmaten, og hadde ca 400 kcal som jeg brukte på pepperkaker og litt marsipan i stedet. Etterpå skal vi ha kinamat (vet ikke om det er så ille, egentlig, men det er store porsjoner og mye salt i det...).Jeg skal trene en knallhard time med step-styrke etterpå, så satser på at jeg forbrenner en del da. Så er jeg forskjøvet til nattevakt i natt, og da tar jeg med meg en salat og noen knekkebrød :) Men kroppen skriker liksom etter søtt og fett hele tiden. Nei, nå skal det bli godt med januar :)

 

Tror ikke på nedgang på neste veiedag på nyttårsaften (tror jeg noengang på det??) Til det har jeg gått ned for mye de 2 siste ukene, pluss at det har blitt noen dager med for mye tull....

 

Ninass- så koselig at du stikker innom! Tror ikke det var jeg som skulle pynte olabuksa til jul...?! Hehe- men det var en god ide. Neste år skal olabuksa være til pynt- på min smekre 75-kilos bak :D

 

Fortsatt god romjul!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei. Ja jula er en prøvelse for oss alle. jeg skal veie meg i morgen. Er litt spendt. men jeg smugveide meg i går. Uff jeg hvet det er dumt men den viste samme som forrige uke. Håper det er det samme i morgen:-) Men pytt pytt. Nå er heldigvis jula over snart å da er det bare knallhart kjør utover.

 

Men syns da du gjør det riktig jeg soleia. Masse grønnt for. Det er jo bare bra det da. Og at du bytter ut litt mat til fordel for noe søtt og godt tror jeg ikke er så dumt jeg. Kan fort gå lei hvis vi ikke gjør det å unne oss litt godt innimellom.Jeg gjør det jeg også. Vi skal ut å spise nyttårsaften. Vi har noe å feire vi da. Forlovelse og sønnen til kjæresten min blir 18år den dagen. Hehe:-)

 

God vakt da. Jeg skal ikke på jobb føre 2 januar jeg da. Lang fri på meg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg er imponert over hva du har stått på i julen . Du har jo trent og virkelig stått på. DU e kjempe flink:)

 

Litt ekstra blir de nå alltids i julen slik er de bare.

 

Morro å lese at de går så bra med de.

 

Ha en flott dag og en fin nyttårsfeiring i morgen:)

 

 

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...